huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:30

samantha5 schreef:
Dit is echt wel mogelijk. Een potje met doperwten en wortels kost EURO 0,60. Komkommer is ook maar EUR 0,70. Dan hou je voor je appels, sla en vissticks nog 2,50 over. Dit is echt wel te doen.

Je zal goed moeten kijken en even door je knieën moeten zakken, maar het kan wel degelijk.


maar dat staat er niet Haha!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:32

En ik mis aardappelen...

Anoniem

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:33

Zo een gemengde van eigen merk, doperwten met van die enorme oranje, zachte, bolle staafjes. Leuke versiering op je bord, smaakt nergens naar en is volgens mij ook niet echt gezond.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:35

Hier kun je spaghetti uit blik kopen... en boerenkool, zelfs bloemkool, gehaktbal en aardappels uit blik.... ja ja, echt waar Ja

Of het te vreten is, is een tweede... of het gezond is, al helemaal de vraag Knipoog

Maar het kost maar 1.63 en het is genoeg voor 2 personen!

Nou.... x 7 dagen en dan nog alleen water uit de kraan drinken... tussen de middag een snee droog brood en dan lukt het wel he.... Haha!

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:41

doppertjes+worteltje (huismerk) 65cent
visticks(huismerk 1,15
2 appels 75 cent
komkomer 99cent
sla was toevallig in de aanbieding 90cent

en oja ik had nog wel 3flessen ingeleverd die ben ik er vergeten

en zoals ik al zei aardappel,feta,rode ui had ik nog

ik beweer ook niet dat je elke dag zo kan leven maar dit lijkt mij toch een goede gezonder maaltijd

tuurlijk zitten er dag bij dat je een snitsel of een biefstukje eet
maar dat hoefd ook niet elke dag
ik vertel alleen maar wat ik vandaag gekocht heb

en om nou te zeggen dat ik lieg over de kosten van mijn boodschappen vind ik wat ver gaan laten we wel lief blijven en elkaar maar gewoon geloven Knipoog

Anoniem

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:47

Wat dacht je van nasi uit blik? Misselijk

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:49

russel schreef:
Wat dacht je van nasi uit blik? Misselijk


ieuw het klinkt al vies maar ja snap wel dat sommige mensen het handing vinden als ze haast hebben

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:59

nasi uit blik heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord Bloos ook hou ik niet van nasi dus zal ik het zelf al helemaal niet kopen!

Anoniem

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:34

Die boodschappenlijstjes hielden me toch nog even bezig, zeker na mijn zere rug van afgelopen zaterdag dus hier mijn lijstje van vanavond:

wat heb ik bij de Albert Heijn betaald voor het volgende: (ik heb niet specifiek mijn best gedaan om het zo goedkoop mogelijk te doen, maar gewoon gekocht wat ik lekker vind. Het is een mix tussen A-merken en huismerk)

1l melk
coca cola zero
2 pakken ijsthee
2 pakken fruitdrank
muscle keukenreiniger
muscle keramische kookplaatreiniger
toiletpapier
tandpasta
Linera smeerpate
gelderse gekookte worst (versafdeling)
Coburger ham (versafdeling)
1kg kipfilet
700g runderbraadlappen
2 slavinken
5 voorgemarineerde varkenssteaks
500g geschapte worteltjes
400g chinese roerbakmix
1 komkommer
1 pond krieltjes
430 g sperziebonen
1 kg appels
1 cantaloup meloen
2 pakken sultana
zak kroepoek "hot"
1 draagtas

Babsiej

Berichten: 6244
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:51

En de prijs ervoor?

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:06

ik weet niet precies wat we kwijt zijn per week maar echt niet bizar veel ofzo Haha! wij zijn blijkbaar ook wel goedkoop want cola en sapjes drinken we alleen maar met visite/verjaardagen Clown (mijn moeder is een hele erge theeleut en ik hou erg veel van aanmaaklimonade Haha! )
ook eten wij tussen de middag op ons werk waar we zonder kosten kunnen pakken wat we willen! zijn allemaal van die kleine dingetjes maar denk dat als je gaat rekenen dat het veel zal schelen...
verder kopen we eigenlijk wel wat we lekker vinden... ik kijk wel vaak naar de prijs, maar ik wil wel altijd ht lekkerste hebben Clown
denk dat wij voor 50-60 euro boodschappen doen per week met zen 2en

Anoniem

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:14

Babsiej schreef:
En de prijs ervoor?


36,72

en als je echt je best doet kan het nog goedkoper door meer huismerken/Euroshopper.

Vond het geen slecht bedrag voor een flinke tas vol groente, vlees en frisdrank

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:45

Wij halen ook eigenlijk alles bij de AH, maar dat komt omdat als we het huis uit vallen bij m'n vriend we de AH inrollen Clown, is 15m tot de ingang. Wil een Aldi/Lidl/weet ik veel wat goedkoper uitkomen met benzinegeld erbij moeten we wel héél groot inkopen doen!

Ik zal eens bij gaan houden wat we uitgeven, zou het zo 123 niet weten, en ik ben nog regelmatig thuis ook Vork . Belachelijk veel is het niet in ieder geval! Verder is het huismerk van AH gewoon érg goed en in verhouding zeker niet duurder dan andere huismerken. Leuke acties met de bonuskaart kunnen ook erg voordelig uitpakken, alleen wel opletten dat je je niet laat verleiden met iets dat je eigenlijk niet nodig hebt Haha!

Wel ideaal is dat 'ie tot 8 uur open is, we verzinnen vaak waar we trek in hebben en gaan dan alles vers halen (vlees, groente Ja), zorg er wel voor dat ik dan niet met onzin thuis kom, maar puur met dingen voor het avondeten! Verder is vrijdag of zaterdag een beetje de 'grote boodschappendag' en dat komt vaak tussen de 20-30 euro uit (frisdrank, chips/nootjes, tray energy-drank, bloemetje, 'extra lekker' stukje vlees (varkenshaas/beenham) ). Als ik een grove schatting maak is het zo'n €50 per week bij de AH, komt nog bij op zaterdag wat lekkers bij de bakker (€10,-), keertje chinees/pizza in de 2 weken (€20,-) en de kat eet erg luxe voer van €17,- per anderhalve kg Bloos

Kom dan per maand op zo'n €300,- en dat is dan zonder kleine dingetjes die je onderweg koopt en de sigaretten die mijn vriend rookt. Of het écht klopt durf ik niet te zeggen, nogmaals, ik zal het eens een beetje bij gaan houden, misschien dat ik nu wel wat over het hoofd zie Vork