Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 90 van de 92 [ 2278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen die stijldansen?

 
Profiel   

Tink89 schreef
Ik ga komende week echt kijken in Kaatsheuvel!

Voor de mensen die bij Clara en in Kaatsheuvel dansen: is het niveau vergelijkbaar? Bij Clara heb ik tot en met het eerste half jaar topklasse gedanst en weet niet zo goed bij welke les ik in Kaatsheuvel kan gaan kijken..


Als je bij Clara vandaan komt ben je heel erg degelijk opgeleid, niveau ligt bij Clara wat hoger dan het landelijk gemiddelde wat iemand met jouw aantal jaren ervaring zou moeten kunnen. Dansen is meer dan alleen figuurtjes *\o/* .

Je kan uiteraard altijd een stukje voordansen en degene die de lessen geeft laten kijken in welke cursus je het beste past, dat is het makkelijkste en scheelt het meeste gedoe :).

Ik kom altijd trainen na de donderdagles, dus ik zie daar altijd wel een stukje van, ik vind dat wel een hele toegankelijke les (weet niet welk niveau dat is), maar dat is een les die ik inschat op ongeveer goud niveau? Ik denk dat je daar gerust eens naar kan kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 15:13 



 
Profiel   

MissMiekjee schreef
Tink89 schreef
Ik ga komende week echt kijken in Kaatsheuvel!

Voor de mensen die bij Clara en in Kaatsheuvel dansen: is het niveau vergelijkbaar? Bij Clara heb ik tot en met het eerste half jaar topklasse gedanst en weet niet zo goed bij welke les ik in Kaatsheuvel kan gaan kijken..


Als je bij Clara vandaan komt ben je heel erg degelijk opgeleid, niveau ligt bij Clara wat hoger dan het landelijk gemiddelde wat iemand met jouw aantal jaren ervaring zou moeten kunnen. Dansen is meer dan alleen figuurtjes *\o/* .

Je kan uiteraard altijd een stukje voordansen en degene die de lessen geeft laten kijken in welke cursus je het beste past, dat is het makkelijkste en scheelt het meeste gedoe :).

Ik kom altijd trainen na de donderdagles, dus ik zie daar altijd wel een stukje van, ik vind dat wel een hele toegankelijke les (weet niet welk niveau dat is), maar dat is een les die ik inschat op ongeveer goud niveau? Ik denk dat je daar gerust eens naar kan kijken.


Txs! Dat stelt me gerust :) En voordansen is lastig als er nog een assistent voor me gezocht moet worden..hihi!

Ik kom donderdagavond wel even kijken. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 15:38 



 
Profiel   

De les op donderdag is goudster, mijn man danst daar in. Ik heb me wel vergist daarna is geen topklasseles maar ballroomtraining. Succes met kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 20:14 



 
Profiel   

Ik ben er nu! Niet te vergelijken met goud* in Sittard, maar wel gezellig, denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 20:50 



 
Profiel   

Tink89 schreef
Ik ben er nu! Niet te vergelijken met goud* in Sittard, maar wel gezellig, denk ik :)
Leuk, je kan ook nog n keer bij de topklasses gaan kijken als je denkt dat dit te simpel voor je gaat zijn? Heb alleen geen idee hoe die onderling van elkaar verschillen want er zijn er een aantal geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 21:10 



 
Profiel   

Robert en ik hebben net uitgebreid overlegd, ik kom morgen bij de les van half negen nog eens kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 22:20 



 
Profiel   

Ah leuk, dan zie ik je wel. Wij zijn de stuntels in de les daarvoor hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 23:00 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Ah leuk, dan zie ik je wel. Wij zijn de stuntels in de les daarvoor hahaha.


Tot vanavond dan! Ik kom misschien met echtgenoot, maar wrs zonder. En baalde gisteren ontzettend dat ik geen goede schoenen heb, mijn gewone schoenen waren veel en veel te glad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 09:05 



 
Profiel   

Tink89 schreef
Tot vanavond dan! Ik kom misschien met echtgenoot, maar wrs zonder. En baalde gisteren ontzettend dat ik geen goede schoenen heb, mijn gewone schoenen waren veel en veel te glad.

Wat is je schoenmaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 09:36 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Tink89 schreef
Tot vanavond dan! Ik kom misschien met echtgenoot, maar wrs zonder. En baalde gisteren ontzettend dat ik geen goede schoenen heb, mijn gewone schoenen waren veel en veel te glad.

Wat is je schoenmaat?


39-40. Heb gisteren m'n hele schoenenkast gehad en ik neem twee paar enkellaarsjes mee waarvan ik denk dat ze wel eens zouden kunnen qua zool. En als het bevalt, ga ik gewoon heel snel nieuwe ballroomschoenen scoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 09:58 



 
Profiel   

Tja die maten hebben we hier net niet. 38 en 41 had ik nog wel oude trainers op kunnen scharrelen

Het is er ook echt wel erg glad

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 12:55 



 
Profiel   

Ik ben blij dat wij niet zo'n gladde vloer hebben dan! Bij ons kun je prima op je gewone schoenen dansen nu.

Ik heb daar nog een vraagje over trouwens. Ik dans meestal op hakken, ik vind dat prettig met draaien. Balans gaat gelukkig goed.

Nu zie ik de dames in de les voor ons (wedstrijdgroep ofzo) met van die dopjes onderaan de hakken dansen. Mij lijkt dat wel wat ter behoud van mijn schoenen en de vloer van de zaal, maar kunnen zulke dopjes wel om 'normale' schoenen?

En als dat dan kan... Waar koop of bestel ik ze dan? Ik woon in Zeeland, zou hier geen enkele danswinkel weten. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit gezocht naar zoiets

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 14:06 



 
Profiel   

Hij is niet alleen glad, hij is pas gewaxt dus piept nu ook zo lekker hahaha.
Die dopjes zijn niet allemaal universeel, sommige passen alleen op bepaalde merken dansschoenen. Ik heb altijd gedacht dat het voor de stabiliteit beter was maar misschien dat een van de wedstrijddansers daar beter antwoord op kunnen geven. Online kun je ze misschien bij QueenE bestellen. Of bij RoanDancewear.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 14:26 



 
Profiel   

Toen ik nog serieus danste, had ik die dopjes om de levensduur van mijn schoenen te verlengen. Niet alleen van mijn hakken, maar ook van de andere schoen als ik met m'n hak dicht langs de neus van die andere langs ging.

En ze zijn niet universeel nee. Voor stabiliteit doen ze m.i. weinig, ze maken hooguit je hakken wat stroever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 16:17 



 
Profiel   

mirriezz schreef
Ik ben blij dat wij niet zo'n gladde vloer hebben dan! Bij ons kun je prima op je gewone schoenen dansen nu.

Ik heb daar nog een vraagje over trouwens. Ik dans meestal op hakken, ik vind dat prettig met draaien. Balans gaat gelukkig goed.

Nu zie ik de dames in de les voor ons (wedstrijdgroep ofzo) met van die dopjes onderaan de hakken dansen. Mij lijkt dat wel wat ter behoud van mijn schoenen en de vloer van de zaal, maar kunnen zulke dopjes wel om 'normale' schoenen?

En als dat dan kan... Waar koop of bestel ik ze dan? Ik woon in Zeeland, zou hier geen enkele danswinkel weten. Maar om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit gezocht naar zoiets


Ja Kaatsheuvel is wat dat betreft wel een bijzonder vloertje, het wordt iedere week gladder, tot de vloer weer zijn 3-wekelijkse boenbeurt krijgt, en dan is die ineens super stroef :D. Ik ben overigens team "het kan niet stroef genoeg zijn" :D. Maar ik vind hem sowieso fijner dan de zgn. visgraat-vloeren, die zijn namelijk altijd glad, valt niet tegenop te krabben/oliƫn.

Over de dopjes, die horen officieel om de hak van dansschoenen heen, daar zijn ze voor gemaakt, merkafhankelijk. Om hakken van gewone schoenen heb ik ze nog nooit geprobeerd, maar volgens mij blijft dat niet zitten. Die krengen zijn een drama om er omheen te krijgen, maar als ze eenmaal zitten verschuiven ze geen millimeter, zou ook hele gevaarlijke situaties opleveren als dat wel zou kunnen. Of ze de levensduur van je hakken verlengen.. mwah :), de levensduur van de vloer wel denk ik. Misschien als je wat langer met dansschoenen wil en kan doen zou dat wel kunnen. Ik gebruik ze daar zelf niet voor, bij mij zijn schoenen met zo'n hak al na 1 seizoen "op". Ik gebruik ze omdat ze me meer grip geven (want ze zijn van rubber), ze maken je hak een fractie breder (dus net wat meer balans) en ze maken je schoenen ook een halve centimeter hoger :). Werkt in mijn voordeel, omdat ik wat klein ben en iets lengteverschil heb met mijn partner.

Plekken waar je ze kunt halen zijn de dansschool, RoAn (online), en nog wel wat webshops. De ene hak is de andere niet, ook dat verschilt per merk, je kan dus niet zomaar iedere heelprotector (duur woord voor die dopjes) onder iedere hak doen :). Hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden!

@ Tink89: hoe beviel de vrijdagles? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 00:54 



 
Profiel   

Een stuk beter! Veel variaties zijn nieuw, maar qua techniek komt het niveau aardig overeen. Robert had het druk, maar we hebben nog even gekletst en hij gaat op zoek naar een partner. Zelf blijf ik natuurlijk ook zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 08:56 



 
Profiel   

Leuk Tink, dat de vrijdagles in Kaatsheuvel je goed beviel! Nu alleen de partner nog, begrijp ik. Heb je op Facebook al een oproepje geplaatst? Ik geloof dat er zelfs een groep voor is.

Wat betreft die dopjes, die gebruik ik ook. Met de hoeveelheid die ik dans (als we eens niet door blessures geteisterd worden), verlengen ze de leeftijd van de hak van mijn schoen. Zonder dopje zou de hak zelf afslijten, en die is een stuk lastiger te vervangen dan een dopje. Daarnaast vind ik het extra stukje grip van het rubber ook fijn.

Pfft, na onze verhuizing in de zomer waren we weer fanatiek aan het trainen, en ook weer een wedstrijd meegepakt (Almere). Inmiddels zitten we echter alweer een paar weken langs de kant, mijn vriend kampte met een longontsteking. Inmiddels gaat het gelukkig weer wat beter, maar volle bak trainen is helaas nog niet aan de orde -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 10:00 



 
Profiel   

Ja, ik ken de facebookgroepen wel al ja, maar nee, nog geen oproepje gedaan. Zal ik meteen even gaan fixen :)

En vandaag even in Sprang gaan kijken voor schoenen, maar niet geslaagd. Zodra ik wat meer zekerheid heb dat ik echt weer ga starten, rijd ik naar Aachen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 21:17 



 
Profiel   

Wat lief al die reacties! Duidelijk wisselende meningen, maar als ik dopjes voor onder mijn schoenen wil, zal ik dus even moeten kijken naar de geschikte maat. Je wilt inderdaad niet dat halverwege een dopje los komt onder je schoen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 15:49 



 
Profiel   

Gaat er nog iemand naar het nieuwjaarsbal in kaatsheuvel? Ik wil eigenlijk wel gaan, maar alleen is ook weer zoiets....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-17 20:08 



 
Profiel   

Helaas, wij zitten tot 6 jan in Portugal. Anders waren wij natuurlijk van de partij geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 10:00 



 
Profiel   

Hoi, ik kom hier even binnenvallen :P

Heeft iemand hier misschien tips om aan een danspartner te komen? Ik zit nu zelf op de helft van een beginnerscursus stijldansen, maar het gaat telkens af en aan met mijn danspartners. Ik word er onderhand een beetje gek van dat ik nooit een vast iemand heb. Ik heb op FB al allerlei oproepjes gedaan, ingeschreven op websites om iemand te vinden, en ook op mijn eigen vereniging gezocht.. maar nog niks :(

Het is ook geen optie om iemand zonder enige ervaring te vragen, want we kennen inmiddels al wel alle basispasjes en enkele draaien etc.. lijkt me te moeilijk om dat nu nog allemaal in te halen.

Misschien nog andere manieren? Of dat iemand hier iemand nog kent? :') Ik heb wel een max. leeftijd, niet ouder dan 27/28 ongeveer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 16:18 



 
Profiel   

IsaCalixa schreef
Hoi, ik kom hier even binnenvallen :P

Heeft iemand hier misschien tips om aan een danspartner te komen? Ik zit nu zelf op de helft van een beginnerscursus stijldansen, maar het gaat telkens af en aan met mijn danspartners. Ik word er onderhand een beetje gek van dat ik nooit een vast iemand heb. Ik heb op FB al allerlei oproepjes gedaan, ingeschreven op websites om iemand te vinden, en ook op mijn eigen vereniging gezocht.. maar nog niks :(

Het is ook geen optie om iemand zonder enige ervaring te vragen, want we kennen inmiddels al wel alle basispasjes en enkele draaien etc.. lijkt me te moeilijk om dat nu nog allemaal in te halen.

Misschien nog andere manieren? Of dat iemand hier iemand nog kent? :') Ik heb wel een max. leeftijd, niet ouder dan 27/28 ongeveer..

https://www.facebook.com/groups/301447759928347/

https://www.facebook.com/groups/DansPartnerGezocht/

https://www.facebook.com/groups/173163249055/

deze 3 linkjes op facebook zijn geloof ik wel behulpzaam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 19:53 



 
Profiel   

Er zijn heel veel fb-sites om een danspartner te zoeken maar als dame, zeker zonder veel ervaring, is dat gewoon heel erg lastig. Mocht je iemand kennen die graag wil gaan dansen zou ik er in jouw geval toch voor kiezen om opnieuw te beginnen. Beter een cursus over doen met een partner dan stranden omdat je geen partner hebt.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 10:12 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds hard op zoek.. vanochtend iemand op facebook, hartstikke gezellig, zegtie na een half uur dattie alleen bij een bepaalde dansschool wil dansen en dan minimaal twee keer per week (lees: 600 euro per 30 lessen, auw...) . Dat zou nog wel bespreekbaar zijn, ik ben redelijk flexibel, maar ik moest wel even slikken om de prijs.

Tien minuten later: "Ohja, ik dans wel alleen latin, met ballroom wil ik niks meer te maken hebben.". Misschien hadtie dat beter even in z'n berichtje kunnen zetten.

Inmiddels heb ik al m'n ambities bijgesteld en zou ik zelfs op vrijdagavond in Kaatsheuvel bij de brons-les willen starten, maar een heer vinden, wil echt niet lukken :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 14:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 90 van de 92 [ 2278 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen