welk ideal tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

welk ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 22:27

Nu Divoza 25% korting heeft wil ik toch wel een tuig gaan bestellen.

Ik ben aan het twijfelen tussen ideal leather tech en een ideal zwaar marathon tuig.

Ik ga er mee op verharden en onverharde paden en het komt op een haflinger van rond de 1.50 hoog.

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:50

als je alleen enkelspan gaat rijden kan je de zwaree marathon nemen,maar wil je in de toekomst ook eventueel 2-span gaan rijden, zou ik de combi leather tech nemen :j
en voor de kwaliteits verschil van de tuigen zou ik even langsgaan bij divoza

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:24

volgens mij is de leather tech van een fijnere leerkwaliteit dan de zwaar marathon, maar je zou ze eigenlijk beide even in handen moeten hebben om het verschil te zien en te voelen...

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:41

Geldt deze korting op een heel tuig? Want ik moet ook een ander tuig hebben. Nadeel van divoza is dat ze geen tuigen willen passen. Je mag eerst een heel tuig kopen en als een onderdeel niet past mag je komen ruilen. Ik denk namelijk dat we een dubbelspan ideal tuig maat pony en cob gecombineerd nodig hebben, maar zou dat graag in de1x goed willen bestellen.

Leather tech is makkelijk om te bouwen voor enkel en tweespan en in mooi lichtbruin te verkrijgen. Ik vindt de marathon zwaar erg grof ogen, ik zie graag een sterk maar ook sjieker tuig. Ik zou eerder voor de marathon luxe gaan dan.
Zelf twijfel ik over de leather tech en over de webtech. De laatste is erg prijsgunstig,sterk en geen onderhoud,prima voor training en marathon, maar niet zo mooi voor de dressuur. Maar ja 2 tuigen is wel een heel gesjouw en niet echt nodig..
Misschien toch eerst de ponies maar eens beleren :-) en dan een beslissing maken!

Ps. Als iemand nog een gebruikt maar net zwart ideal tweespantuig maat shet zoekt of een zwart ideal enkelspan tuig ook maat shet ik heb deze te koop omdat ze mijn nieuwe ponies niet meer passen! Allebei ideal luxe marathon.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:48

sumic schreef:
Geldt deze korting op een heel tuig? Want ik moet ook een ander tuig hebben. Nadeel van divoza is dat ze geen tuigen willen passen. Je mag eerst een heel tuig kopen en als een onderdeel niet past mag je komen ruilen. Ik denk namelijk dat we een dubbelspan ideal tuig maat pony en cob gecombineerd nodig hebben, maar zou dat graag in de1x goed willen bestellen.

Zelf twijfel ik over de leather tech en over de webtech. De laatste is erg prijsgunstig,sterk en geen onderhoud,prima voor training en marathon, maar niet zo mooi voor de dressuur.


Dat vind ik ook erg lastig, zadels komen ze wel passen, maar aan een tuig beginnen ze niet.

Waarom ga je niet voor de Eurotech?
Deze heeft betere kwaliteit als de Webtech en is niet eens zo heel veel duurder.

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: welk ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:04

Ik vind leer mooier :-) als ik de webtech neem is dat een 2de tuig voor de marathon en training. We gaan zowiezo voor de leathertech. Maar ik kan een sterk tuig lenen om ze eerst te beleren.als ze dan netjes voor de wagen lopen krijgen ze een mooi passend tuig. Deze aanbieding komt nog net te vroeg. Ik ben wel benieuwd of je echt 25 procent korting krijgt op een heel tuig of alleen op een onderdeel.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: welk ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:07

Ik heb vorig jaar de 25% korting gebruikt en dat gold voor het hele tuig. Dus compleet. Scheelde iets van 150,-

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: welk ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:00

Ik heb dus het marathon zwaar besteld.

Ik heb er nu eentje staan die voor de kar beleerd kan worden. Het veulen kan er over drie jaar bij.
Vandaar ook het leatertech. In die drie jaar kan er nog een hoop gebeuren en dan kan ik tegen die tijd toch nog een tweespan tuig aanschaffen (en een nieuwe kar).

Er ging rond de 170,00 aan korting af. Dat is dus wel de moeite.
Divoza heb ik helaas niet in de buurt, ik woon in Duitsland.

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: welk ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:50

170 euro korting is idd de moeite!veel plezier met je tuig!

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: welk ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 04:03

Wij hebben exact hetzelfde gedaan :) Zijn alleen even bij de Divoza langs geweest om te vergelijken. Wij zijn ook voor de zware marathon gegaan en kregen inderdaad mooi veel korting :) Was de moeite.

Veel plezier met het tuig, hier ligt het nog onaangeraakt in de doos :D