Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arvistables

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Koningslust

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:15

Omgeving Venlo. Groom gezocht. In de winter is het in de avond rijden wat lastiger maar ik heb meestal de woensdag vrij. Evt zaterdagen ook mogelijk. Heb men ervaring, men les en 2 aanspannen paarden met koets. Rijden onder de man is ook mogelijk.
Kosten?
Geen, een keer helpen paard poetsen, tuig poetsen of stallen doen is ok. Koffie en koek staat klaar

Sjolvir

Berichten: 25303
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:43

Brittney, wat jammer dat je in NIEUW-Dordrecht zit.

brittney98

Berichten: 938
Geregistreerd: 04-01-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:49

Sjolvir schreef:
Brittney, wat jammer dat je in NIEUW-Dordrecht zit.

Haha ja. :Y)

welsh4span

Berichten: 58
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:08

Groom gezocht,

Wij zoeken iemand die het leuk vindt en tijd heeft om mee te gaan rijden/trainen
met onze welsh-a ponys.
Ervaring niet vereist.
Lijkt het je leuk en kom je uit de buurt van Eerbeek reageer gerust.

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:48

Nou dan doe ik ook even mee! Ik woon in Spijkenisse en heb mn pony in Geervliet staan. Ik heb een pony van 115 cm en rij met hem met een tweewieler. Hij staat nog niet zo lang voor de wagen (heeft er jaren niet voor gestaan, dus ben opnieuw begonnen), dus iemand met verstand van zaken erbij zou zeker fijn zijn. In elk geval zoek ik iemand die soepeltjes van lijf is, en eventueel even van de kar af kan springen als dit nodig mag zijn, om de pony even aan de hand te begeleiden.
Ik men altijd op doordeweekse ochtenden, tussen 9.00 en 11.00 uur. Je zou dus tussen die tijden moeten kunnen. Er zit helaas geen betaling aan vast, maar wel een hoop lol!
We kunnen hier hele leuke ritten maken bij de Bernisse.

Nu zou het kunnen dat je dit lees en denkt; ja, ik heb ook een paardje waar ik mee men, ik zoek ook een groom. Nou; wat dacht je van een wederdienst! We zouden elkaar misschien kunnen helpen als je in de buurt van Spijkenisse woont; doen we bijv. de ene week jouw pony, en de andere week mijn pony!
Ik zoek hulp voor 1 keer per week.

Anoniem

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:51

Heb je een menbewijs? Nee
Hoeveel jaar groom-ervaring? Geen
Wedstrijd ervaring of 'slechts' recreatief? Wedstrijd en recreatief, maar geen menwedstrijden.
Hoeveel jaar/ heb je men-ervaring? Geen, ik men zelf helaas nog niet maar wil het graag leren.
Enkelspan, tweespan of 4-span? -
Wil je zelf ook mennen? Als ik het zou kunnen leren zou ik dat erg leuk vinden, maar dat hoeft niet per se.
Op welke dagen ben je sowieso beschikbaar? Zaterdag/Zondag. Doordeweeks in overleg!
In welke plaats woon je? Ijhorst (Rond Meppel/Staphorst)
Hoever/hoelang wil je reizen om naar de plaats te komen waar de rit plaatsvindt (hoeft niet stal van paard te zijn nl.) max. 15 km, of iemand moet me op kunnen komen halen.
Wil je PB worden als iemand je nodig kan hebben? Ja, pb maar! We kunnen altijd even overleggen.

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:43

Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden? (speciale datum of juist alleen zondags): in het weekend
Betreft het een wedstrijd of recreatief? recreatief
Welke plaats? veendam
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span? enkelspan met een mini
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. hoeft niks te kunnen
Of ze ook mogen mennen? ja
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? nee
Is er een vergoeding mogelijk? nee

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 09:21

Veel aanmeldingen weer. Ik hoop dat er een leuke combinatie uitkomt, maar als ik het zo zie is het echt over heel nederland verdeeld.

Overigens: wie groomervaring wil opdoen--> mijn koets en ik als koetsier sta tot je beschikking. Ik wil je best wegwijs maken overtuigenkennis en wat een koetsier verwacht als je groom bent. PB me gerust.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:15

Groot gezocht omgeving laag soeren voor 2 span, recreatief buiten rijden. Eventueel een keer wat meer.

Wanneer wil je de rit rijden? Momenteel kan het op elke dag, dus in overleg
Betreft het een wedstrijd of recreatief? recreatief
Welke plaats? laag soeren
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. hoeft niks te kunnen, niet bang zijn voor paarden
Of ze ook mogen mennen? ja, ligt aan ervaring etc, maar zeker mogelijk
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? nee
Is er een vergoeding mogelijk? nee

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:01

Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden? In overleg in middagen en weekenden.
Betreft het een wedstrijd of recreatief? Eigenlijk beide
Welke plaats? Haaren (noord brabant)
Wat voor aanspanning het betreft: Tweespan a pony's
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen: Geen eisen maar gewoon een leuke aanpakker
Of ze ook mogen mennen? Dit valt tot de mogelijkheid
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? Nee
Is er een vergoeding mogelijk? Nee

Zie profiel voor mijn type span, uitjes naar oisterwijkse bossen, kampina en drunense duinen.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 20:21

Hej Laura, jij ook op zoek?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:11

Ja door verhuizing, groom erg ver weg en ik in brabant

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 09:46

L_Rivaldo schreef:
Ja door verhuizing, groom erg ver weg en ik in brabant


Succes! Hopenlijk lukt het je met dit topic een groom te krijgen.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 16:27

Sandrina schreef:
Veel aanmeldingen weer. Ik hoop dat er een leuke combinatie uitkomt, maar als ik het zo zie is het echt over heel nederland verdeeld.

Overigens: wie groomervaring wil opdoen--> mijn koets en ik als koetsier sta tot je beschikking. Ik wil je best wegwijs maken overtuigenkennis en wat een koetsier verwacht als je groom bent. PB me gerust.


Naar aanleiding van dit berichtje kreeg ik van Kanzi een berichtje dat het haar niet losliet en moest reageren.
We hebben gisteren afgesproken en ik heb haar het tuig laten zien, in de bak wat gereden en daarna naar buiten gegaan. Zelfs een galopje vond ze niet eng. Fralla was dan ook doodbraaf, behalve dat ze in mijn oor beet.
We spraken vanochtend meteen weer af!
Hier de foto's.
Afbeelding

Ik heb een paard met maar één goedwerkend oor, vandaar dat ze af en toe niet goed kan luisteren :P
Afbeelding

Jeannette, ik vond het heel gezellig met je op de kar. Tot snel ziens!

loulou1
Berichten: 271
Geregistreerd: 31-03-08

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:58

leuk dat er iets leuks is uit gekomen voor jullie veel sucses met dit duo.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:18

loulou1 schreef:
leuk dat er iets leuks is uit gekomen voor jullie veel succes met dit duo.


Eén match is in elk geval gelukt.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:31

Groom

Ik heb geen menbewijs, wel bosriitten ervaring =p
Heb recreatief en wedstriijden gedaan als groom.(marathons en riingsteken)
Omgeving voorthuizen
Bijna altijd beschikbaar m.u.v. maandag en donderdag.
Ben 19 jaar.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:31

Ik vond het heel erg leuk Sandrina!
En wat een supergaaf paard heb je. :j
Bedankt voor de leuke rit, dat doen we wat mij betreft snel nog een keer.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:57

Kanzi schreef:
Ik vond het heel erg leuk Sandrina!
En wat een supergaaf paard heb je. :j
Bedankt voor de leuke rit, dat doen we wat mij betreft snel nog een keer.


Ik vond het ook leuk. 'k Ben maar wat trots op mijn Kadetje als ze net doet of ze opgevoed is ;) Mijn oor doet niet meer zeer.
Bel of PB maar als je weer zin hebt.
Wil tzt. graag je telnr. (pb)

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:10

(Reserve)groom gezocht voor wedstrijden (SGMW) indoor + outdoor Deventer e.o

Omdat mijn goede vriendin en vaste groom helaas wel eens last heeft van lichamelijke problemen, en soms tijd te kort heeft, ben ik op zoek naar een 'reserve' groom, voor voornamelijk wedstrijden SGMW (dressuur-vaardigheid-marathon) en evt. enkele evenementen.
Data's v/d wedstrijden varieeren, ik ga binnenkort een wedstrijdkalender voor 2013 opstellen.
Naast mijn vaste groom had ik eerder nog wel meer mensen die ik zou kunnen vragen om te groomen, maar die zijn helaas vaak ook érrug druk en hebben geen tijd.

Belangrijk om te weten is dat als het gaat om een SGMW, dat het dan niet alleen om de wedstrijddag zelf gaat, maar ook om het verkennen van de marathonhindernissen, en dat is meestal de dag er voor. Meestal 6 hindernissen, poort A t/m F, dus daar ben je ook wel wat tijd mee kwijt en uiteraard moet de groom ook mee verkennen.

Mijn aanspanning:
Afbeelding

Afbeelding

En wij in actie tijdens Horse Driving Bussloo afgelopen jaar:


Een supersnelle, werkwillige Welsh Mountain sectie A merrie, Roos, die ik in enkelspan voor de marathonwagen heb. 't is een echte marathoncrack en ze vind het werkelijk fantástisch, doet vreselijk haar best altijd.
De marathonwagen is van alle gemakken voorzien, ook voor de groom. :Y)

Wat ik zoek in een goede groom?
Zowel lichamelijk als geestelijk in staat om wedstrijden te kunnen groomen. Daar komt soms flink hangen bij, al is mijn wagen wel superstabiel. Daarnaast niet een té zwaar persoon, aangezien het maar om een enkelspan A pony gaat. Iemand die sterk genoeg in z'n schoenen staat om ook gewoon durven te roepen dat ik (weer eens) verkeerd rijdt; ik maak nog wel eens een foutje :') Overigens is fouten maken van de groom ook helemaal niet erg; ik zie de mensport als teamsport; zonder groom geen wedstrijd.
Er zijn in principe geen kosten aan verbonden (startgeld is voor mijn eigen kosten), vergoeding van mijn kant n.v.t. (keer een drankje op mijn kosten soms) en zelf mennen voor de groom behoord evt. tot de mogelijkheden (thuis mee op rit) maar alleen indien dit goed klikt.

Alvorens als groom op wedstrijd mee te kunnen is een kennismaking natuurlijk wel handig, daarnaast thuis even wat 'oefenen/trainen'.

Edit: min. leeftijd 16+
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 07-11-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:28

Jammer dat ik niet in de buurt woon Joyciej!

Ik zoek zelf nog een wedstrijdcombinatie waar ik achterop mag groomen :D Ik heb zelf thuis een enkelspan (en volgend jaar tweespan) waar ik veel mee men en nu soms al wat wedstrijdjes rij. Om toch meer wedstrijd ervaring op te doen en het mij ook erg leuk lijkt om te groomen zoek ik dus iemand. Ik wil gewoon mee parcour verkennen en met vanalles helpen uiteraard. Ook een enkele training om samen te oefenen lijkt me meer als logisch.

Voor meer informatie mag er altid gepb't worden uiteraard! Ik zelf woon in Veldhoven en in die omstreek zoek ik dan ook en combinatie :)

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:32

;( Dat is idd een héel end uit de richting, jammer! -O-

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:39

Inderdaad, wat jij omschreef is echt precies wat ik zoek!

palousa_boy

Berichten: 10429
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:40

Als je hier een klein beetje in de buurt moet starten wil ik me ook wel als reserve opgeven Joycie.

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:51

Bedankt voor je reactie, palousa_boy.
Ik weet alleen niet of ik ook echt die kant ga opkomen. Heb laatst wel Wenum-Wiesel (indoor) gereden, en Horse Driving Bussloo rijdt ik in principe ook ieder jaar. Is ietsje meer jou kant op. Maar 'klein beetje in de buurt' is natuurlijk wel relatief.

Oh, overigens start ik hobby-klasse en/of onofficiele wedstrijden omdat ik (nog) niet in bezit ben van startkaart. Dat is zowel qua tijd als financieel wat lastig op 't moment, aangezien ik nog studeer. Zo héel veel wedstrijden rijdt ik dus ook niet, al zou ik wel wat meer willen starten.