Goede handschoentjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:59

Ik wil binnenkort handschoentjes aanschaffen voor het mennen, ik heb nu nog gewone rijhandschoentjes (met die nopjes) maar die zijn zo irritant dat ik maar zonder handschoentjes rijd, alleen het word weer kouder dus wil binnenkort toch echt weer handschoentjes aan Tong uitsteken
Ik vroeg me af of er ook handschoentjes zijn die met het wat koudere weer niet gelijk je vingers laten bevriezen?
Welke handschoentjes gebruiken jullie en welke zijn het meest geschikt (welke merken ofzo)?
En waar kan ik het beste op letten als ik naar goede menhandschoentjes op zoek ga, dacht zelf al aan goede grip tussen de vingers waar de leidsels zitten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:23

Je hebt niet zo veel menhandschoenen in omloop, alleen lederen handschoenen.

Ik men zelf bijna nooit met handschoenen, omdat het op wedstrijd moet heb ik dan gewoon rijhandschoentjes aan van Roeckle. 's Winters heb ik of échte menhandschoenen aan van Ideal of dikke Harry's Horse rijhandschoenen.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:26

Ik heb bruin leren voor met het tuigen. Zit erg fijn, maar heb nog niet de juiste maat voor mijn (mini)handjes kunnen vinden.

Op wedstrijd rijd ik vaak met een paar simpele witte of zwarte rijhandschoentjes.

Thuis (en als het echt erg koud is op wedstrijd) met een paar handschoenen die aan de buitenkant neopreen zijn en aan de binnen kan juist wel heel dun. Dan verlies je het minste gevoel, maar blijven je handen wel een stuk warmer.

Ik rij alleen met handschoenen als het echt heel koud is of op wedstrijd.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:52

Ik heb de hertledere handschoenen van Ideal. Ik gebruik ze altijd als ik men. Zitten perfect en na een jaar nog nauwelijks tekenen van slijtage. Veel leidselgevoel en goed 'anti-slip'

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:12

Ik heb ook bruine, hertenleren menhandschoenen, weet niet meer van welk merk; koop ze 1x per jaar altijd op de plaatselijke koetsenmarkt, normale prijs voor die handschoenen is €50,= en ik kan ze daar dan kopen voor €35,= dacht ik.
Ik men áltijd met handschoentjes, ookal is het 30 graden in de zomer.... heb helaas hele gevoelige handen en krijg snel blaren, zelfs met uitmesten heb ik handschoenen aan.

Voor in de winter heb ik vorig jaar speciale winterhandschoenen gekocht bij Letty; waren wel erg prijzig (nu zijn ze trouwens lager geprijsd, heb de duurste v/d twee) nu zijn ze €39,90.

link:
http://www.letty.nl/nl/catalogus/4/10/AllWheather
Zijn met thinsulate gevoerd, dus niet dik maar wel erg warm, zijn ook zo'n beetje winddicht.

KellyG

Berichten: 1956
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:19

het zijn geen menhandschoentjes, maar er zitten geen nopjes op maar ik heb ze altijd van roeckl en die zitten me heeeerlijk

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:38

Ik vind die hertenleren wel heel mooi Tong uitsteken, maar ook best prijzig voor handschoentjes (ben wel bijna jarig kan ze dan misschien vragen Nagelbijten / Gniffelen)
Had zelf ook al beetje op internet gezocht, wat er allemaal te koop is op dat gebied.
Ik denk dat ik wel naar de winkel ga om de kwaliteit te kunnen voelen en zowiezo voor het passen, want die maten die er soms bij staan :S zeggen me echt niks welke ik nou moet hebben Tong uitsteken
Die handschoentjes die Dennis noemt met neopreen lijken me ook wel wat Lachen van welk merk zijn die als ik vragen mag?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:44

Hele goede vraag, zal ik thuis moeten kijken Knipoog. Volgens mij staat er iets op van Grippers oid. M'n zusje had soort gelijk van Harry's horse.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:49

ik heb handschoentjes van ROECKL (Light&grip) 34 euro. Zitten heeeerlijk!! Ik verneem ze zelfs niet meer.... Vind ze zo lekker zitten dat ik in de winter er zelf mee op de scooter zit.
OOK voor kleine handjes... heb zelf ook geen grote handen(ringmaat 17) Haha!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:39

Mijn nieuwe set hertenleren handschoenen (die ik nu voor 'net' gebruik, de oude voor trainingen, nieuwe voor wedstrijden e.d.) zijn nog steeds zó lekker zacht en soepel dat je er bijna als een soort van 'knuffel' mee zou willen gaan slapen Clown

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:00

ik zelf rijd bijna nooit met handschoenen, alleen al omdat ik grote handen heb met een dikke laag eelt.

heb wel handschoenen liggen voor als het weer niet te harden is Tong uitsteken met sneeuw ofzo, is het toch wel fijn Tong uitsteken

heb 1 oud paar liggen, hertenleer, zit als een uitgedroogd propje in mn zak, heb ik ze een tijdje aan, zijn ze weer heerlijk soepel.
1 goed paar, in 2 jaar geloof ik maar 1 keer aan gehad, €80 voor betaald, super zacht leer en zitten heerlijk, gewoon zonde om te dragen Haha! zo waren ze tenminste.. totdat iemand ze op de verwarming heeft gegooid om ze te laten drogen omdat ze nat waren.. nooit doen, zonde van je geld.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Goede handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:42

Ben ik de enige die zich wat stoort aan het verklein woord handschoenTJES Nagelbijten / Gniffelen
Okay beetje off-topic, ik spreek liever over handschoenen.

Persoonlijk vind ik de hertenleren menhandschoenen veel te dik en gevoelloos.
Het liefst dus gewoon zonder en als het perse moet (wedstrijden) van die nepleren rijhandschoenen.
Voor de echt koude dagen heb ik een paar handschoenen van Ariat, leer met een hele fijn dunne fleece voering.
Ook dit zijn gewone rijhandschoenen, 'k zie de toegevoegde waarde van menhandschoenen niet in aangezien ik Achenbach ver achter me heb gelaten Doei, doei
Haha!