welke (men)handschoen voor de koude winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:44

Afgelopen dinsdag anderhalf uur met de wagen weg geweest.
Ik men met dunne soepele hertenleren handschoenen. Maar oww.. wat had ik koude vingers! Het laatste half uur deden mn handen gewoon pijn, en het laatste kwartier heb ik de pony in draf gezet, lange teugel gegeven en zo gauw mogelijk naar stal gegaan waar ik eerst mn handen ben gaan warmen aan de koffie.
En nu was het nog niet eens echt koud.

Ik ben dus op zoek naar WARME handschoenen, maar ze moeten wel dun en soepel blijven, zodat ik goed gevoel hou met mn paard.
Wie heeft voor mij dé ideale handschoen?

Groetjes, Lacuna

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:12

Ik heb 'grippers' van IR. Eigenlijk voor ohz, maar vind ze heel fijn.
De buitenkant is neopreen, de binnenkant juist dun. Dus je hebt wel aardig wat gevoel in wat je doe. De binnenkant van je hand word toch niet koud, want als het goed is heb je je hand aardig gesloten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:22

Ik heb ook nog niet de handschoen gevonden die mijn handen warm kan houden in de winter. Heb zowel dikke rijhandschoenen als menhandschoenen geprobeerd. De enige handschoenen die hielpen waren zo dik dat ik mijn leidsels niet meer voelde en dat vond ik doodeng.
Dus heb ik besloten om 's winters lekker erop te gaan zitten en mezelf niet meer zo vaak te pesten met ijskoude handen en tenen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:04

Wij hebben van die kleine plastic warmhoudertjes, je breekt het muntje en ze worden warm, die doe ik altijd bovenop in de handschoen.
Heerlijk warme handen

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:10

Tjee! Dás n idee! Die hebben ze volgens mij per 2 voor een euro bij de blokker!

@Dennis, dat zou ik ook nog eens kunnen proberen. Weet je ongeveer de prijs van de handschoenen?

@sjonniej: haha, als ik op mijn shet ga zitten gaat heel bokt steigeren. Knipoog Nee, ben juist gaan mennen omdat rijden voor mij gewoon niet echt meer gaat.
Heb inderdaad ook weleens dikke handschoenen aangehad, en inderdaad geen koude vingers, maar we gingen over de baan als een dronkenman :S Niet echt het toppunt van veilig mennen.

Groetjes, Lacuna

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:13

15 of 20 euro ofzo. Niet eens echt de hele wereld, zou het niet eens precies weten.

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:40

Ik heb mijn vriend pas nog van die leren menhandschoenen van Thinsulate gegeven. Daar zit een soort thermovoering in. Hij vond ze lekker rijden en ook warm. Ik zal even voor je opzoeken welke dat nou precies zijn.

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:53

Het zijn trouwens gewoon rijhandschoenen...
Ik heb ze gekocht bij Paard en Ruitergoed (webwinkel) Van €30,- voor €15,-. Ze hebben alleen nog maar 1 maat... Maar ze zullen vast ook wel elders te krijgen zijn.

Omschrijving op internet:

Zeer luxe zwarte gevoerde LEREN rijhandschoenen met Thinsulate Thermal Insulation, maat M (valt als L). Waterdicht, winddicht, ademend! Op de kritieke punten voorzien van extra versteviging.

Handschoen is vervaardigd van zeer soepel leer, is warmte-isolerend, vocht regulerend en ademend. De fijne struktuur van het microvezel-vlies houdt warmte vast; vocht wordt naar buiten getransporteerd.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: welke (men)handschoen voor de koude winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:58

Ik heb vaak met handschoenen nog meer last van koude handen dan zonder. Met deze temperaturen als tot nu toe deze herfst heb ik ze zeker nog niet aan gehad.
Vaak moet je even door de kou heen en dan blijven ze later vanzelf wel warm.