Achteruit lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Re: Achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:34

Vandaag weer geoefend, en het ging perfect! Eerst in de wei, en toen heb ik haar 1x moeten corrigeren, ze gaf een bokje en toen heb ik erg gemoppert en haar een tik verkocht, en daar gaf ze geen boze reactie op terug en ze bleef keurig aan de hulpen.
De buurvrouw heeft druk op de strengen gehouden en dat was ook geen probleem. Toen een rondje dorp gedaan en ze heeft niet gestaakt. Morgen weer proberen, maar ik was erg tevreden over vandaag.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Achteruit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:11

Laat je aandacht niet verslappen, geheid dat ze het nog wel een keertje zal gaan proberen, of 2 of 3.....
Fijn dat het vandaag zo goed ging.
Geeft de burger weer moed!

REYNIR
Berichten: 778
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 04:29

josie schreef:
Laat je aandacht niet verslappen, geheid dat ze het nog wel een keertje zal gaan proberen, of 2 of 3.....
Fijn dat het vandaag zo goed ging.
Geeft de burger weer moed!


Ik laat zeker mijn aandacht niet verslappen hoor, we oefenen lekker verder. Ik probeer ongeveer om de dag, twee dagen met har aan de gang te gaan.

kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:34

misschien helpt het als je aanmoedigd, zo van :
kom maar! toe maar! het is net eng !
of een zweepje achter haar kont wibbelen!
succes :)

vezzie
Berichten: 534
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:07

iemand waarvan ik les krijg zij me eens:
(gaat natuurlijk het best op een gras veld)
als de pony stopt of achteruit loopt moet je hem eens een serieuze (niet echt extreem hard maar gwoon een goede tik) met de zweep geven de pony zal hier waarschijnlijk even op reageren en zal misschien in galop wegrennen of toch draven ofzo (bij mij was het wel in draf dat ik de pony een tik moest geven dus ging die over naar galop) je laat hem of haar ongeveer 3-5 sec doen en dan ga je hem terug op nemen naar stap zo gaat ie leren vooruit te gaan en te snappen wat je bedoelt