anti slip menhandschoenen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:10

Wie heeft tips? Ik men nu met menhandschoenen van Ideal, maar die zijn dus niet ideaal, bij mij dan :+
Men ondertussen ook al met een damesleidsel of met een anti-slip, maar op een of andere manier verlies ik vaak grip. Zal er ook mee te maken hebben dat ik dan mijn hand niet genoeg sluit (men volgens Achenbach systeem) maar wie heeft een super tip voor een super handschoen?

Heb het alleen als ik men met paard, als ik met pony men staat er minder druk op en gebeurt het ook niet. Bij het paard staat er natuurlijk ook niet continue druk op, integendeel, maar als ik wel met druk rij heb ik dus toch regelmatig dat ik moet gaan grabbelen, en dat is zo onhandig / slordig.

Ik vind het niet prettig de leidsels op een andere manier vast te houden (zeg maar rij-manier). Dat heb ik ook geprobeerd en dan slipt het minder.

Ben benieuwd!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:19

Ik heb handschoenen van Roeckl, de meredith beerbaum.
Vind ze erg fijn :) maar denk dat het heel persoonlijk is.

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:28

ik heb tuinhandschoenen :o mijn ezelruin trekt zo die slappe handschoentjes kapot en dus mijn handen als hij aan de kletter gaat. Dus van die tuinhandschoenen met heel sterke anti-slip aan de binnenkant bij de welkoop :D :D je hebt echt heel erg veel grip hij kan zo hard trekken als hij wil die handschoen glijden niet, maar je moet hiermee uitkijken. Je hebt ook een strengere hand Hier de foto:

Afbeelding

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:11

even off topic; maar wat leuk dat je met een ezel ment!!

Ik heb het liefste gewone rijhandschoenen bv van harry horse. Ze verslijten wel snel, maar zijn ook niet zo duur in aanschaf. Ik moet wel toegeven dat ik eigenlijk alleen in de winter of op de wedstrijden handschoenen aan heb. Het liefste men ik met blote handen. Ik heb wel antislip leidsels.
Misschien dat je wat extra kan oefenen met 'antistress' ballen ofzo om je hand/vingers iets sterker te maken.

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:13

hihihi dankje :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:24


lienepien610

Berichten: 453
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:11

Eerder reed ik (onder het zadel) ook altijd met de standaard handschoenen die je in iedere ruiterzaak kunt krijgen.
Van die dunnetjes die het dus ook niet lang overleefden.

Nu rijd (men) ik al 2,5 jaar met dezelfde handschoenen van BR.
http://www.br.nl/page/info.php?id=221225
Ze zijn suede achtig, héérlijke dingen! Er zit nog steeds geen gat in, terwijl ik ze erg vaak gebruik.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:33

Citaat:
Misschien dat je wat extra kan oefenen met 'antistress' ballen ofzo om je hand/vingers iets sterker te maken.

Zat ik ook al aan te denken....maar heb ook gewoon erg weinig kracht in mijn vingers (RSI en artrose typetje }> ). Dus de kans is ook nog als ik ga oefenen dat dat dus ervoor zorgt dat het niet sterker wordt maar juist pijnlijker. Dus vandaar eerst maar eens kijken hoe het gaat met andere handschoenen. En ik moet er natuurlijk ook gewoon voor zorgen dat het paard op simpele aanwijzingen en met lichte(re) druk luistert :+

Super bedankt voor de tips tot nu toe (geweldig de tuinhandschoenen :Y) :D ).

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:42

Ik smeer hier mijn leidsels (gedeelte wat ik in mijn handen heb) en mijn handschoenen mee in. 1x dun er overheen strijken met die stick, en je hebt weer prima grip. Het is natuurhars, simpel met wat warm water/zadelzeep weer af te wassen en niet schadelijk voor je leer.

http://www.paardendrogist.nl/product/210/231/saddle_tite/307025/

Sinds een weekje heb ik deze in huis, een kennis vond ze ideaal voor het mennen, ik heb ze nog niet gebruikt dus ervaringen hierover heb ik nog niet.

http://www.macrovet.nl/werkhandschoen-activegrip-p-2158.html

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:54

Ik men zelf altijd met hertenleren handschoenen.
Ook niet goedkoop, maar ook ik heb ze al zeker 5 jaar, en ook hier nog geen gat erin. Men wel alleen in de winter met handschoenen en in de zomer op wedstrijd en soms op de lange ritten.

Groetjes, lacuna

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:56

De handschoenen die ik eerder liet zien (van Letty) zijn ook van hertenleer. Ik vind ze geweldig. Ik droeg ze altijd, zomer en winter, maar had voor de winter wel een gevoerde uitvoering.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:28

Evelli schreef:
Ik heb handschoenen van Roeckl, de meredith beerbaum.
Vind ze erg fijn :) maar denk dat het heel persoonlijk is.

Die heb ik ook! Hele fijne handschoenen. Niet zo stug als sommige anderen en je krijgt er niet vreselijk warme handen in. Ik rij en men ermee, voor mij geen anderen meer.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 21:09

Citaat:
Ik smeer hier mijn leidsels (gedeelte wat ik in mijn handen heb) en mijn handschoenen mee in. 1x dun er overheen strijken met die stick, en je hebt weer prima grip. Het is natuurhars, simpel met wat warm water/zadelzeep weer af te wassen en niet schadelijk voor je leer.
daar zijn ze bij de stalhouderij waar ik met de paarden men niet blij mee...maar zal het onthouden bedankt voor de tip.

Goed om te lezen dat die hele dure dus ook lang meegaan. Ik men zo'n 2 a 3x per week, en dan ongeveer uurtje per keer, dus geen enorme stukken (hoop wel dat het meer wordt maar dat is ander onderwerp :o ).

Hoe maken jullie het leer dan weer soepel als je bijv een keer nat bent geregend? Of blijft het gewoon soepel? Met mijn ideal handschoenen ben ik een paar keer zo ontzettend nat geregend dat ze toen ze droog waren er echt niet uit zagen. Had ze gewoon laten drogen, op keukenpapier, niet in de zon/bij warmte en ook regelmatig even opgerekt / aangedaan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:21

Handschoenen soepel maken: inwrijven met talkpoeder werkt heel goed bij hertenleer.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:26

Monique T: ik had die ook gehad (nu te koop), maar dan de winterversie, hele fijne soepele handschoenen en hele goede grip.
De winterversie komt nieuw bij Letty uit op 84,50 euro.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:48

Ik heb er nog een aantal liggen, zowel zomer als winterversie, moet kijken voor de maat. Als er liefhebbers zijn .... voor 25 euro per set wil ik ze wel kwijt. Ik denk (uit mijn hoofd) dat ik 8,5 had en Albert heel groot :-)

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:52

Ik men ook met Roeckl handschoentjes (soft grip zo even uit mijn hoofd) en verder met kunststof leidsels waar rubber doorheeb gevlochten is. Die zijn heel licht en dun, net als de handschoentjes. Ideaal voor mijn kleine handen en het geeft ook nog eens heel veel grip.

Edit: met leren leidsels en of leren handschoenen kan ik mijn handen niet sluiten.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 20:01

Monique heeft ondertussen een pb' tje van me!

Mochten er nog meer mensen setjes over hebben ... ik hou me aanbevolen :+

@Horseware
Citaat:
met leren leidsels en of leren handschoenen kan ik mijn handen niet sluiten.
dat hoor ik inderdaad van meer mensen die kleine handen hebben. Bij de stalhouderij gebruiken we dan damesleidsels (waar ik dus ook mee rij), maar 'jouw' leidsels (Zilco toch?) hou ik ook even in de gaten. Kreeg namelijk in mijn pb ook nog een berichtje met deze info:

Citaat:
Wat denk je van leidsels met noppen er op.

http://images.cdn.realviewdigital.com/d ... 0041_1.jpg


http://images.cdn.realviewdigital.com/d ... 0042_1.jpg

Ik ben dus zeer te spreken over de leidsels en glijden absoluut niet door de hand heen en omdat ze van kunstof zijn worden ze met regen ook niet zo glad als leren leidsels.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:03

die werkhandschoenen van divine zien er goed uit!

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:05

Klopt, ik heb die van Zilco. Echt ideaal, ik wil niet anders meer!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:20

Ik had altijd het probleem dat Albert juist hele grote handen heeft en dikkere en bredere leidsels wilde. Ik heb korte handen met 'worstvingertjes'. Maar omdat we altijd om en om menden, reed ik meestal met leidsels die voor hem gemaakt waren.

Alleen met dressuurles mende ik met mijn eigen dunne leidsel, met noppen, heerlijk!

Ben_Hur
Berichten: 76
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:01

De goedkoopste antisliptip ligt in bijna elke bak. Het heet zand 8-)
Deze tip kreeg ik bij mijn allereerste officiele menles van de toenmalige instructeur.
Ik heb nog steeds hele simpele leren leidsels, en nooit last van glijpartijen. Waar je goed om moet denken is, dat je nooit de uiteinden in het vet zet.
Ik hoor van clubgenoten wel positieve verhalen over anti-slip-leidsels. Maar zelf heb ik ze nog steeds niet, omdat de huidigen nog wel even mee kunnen.

sndy
Berichten: 44
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Heerlen

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:55

Ik kan niet mennen met die speciale menhandschoenen. Daar zit steeds zon extra stukje leer opgestikt wat me ontzettend pijn doet bij het sluiten van me handen. Ik rij zelf met handschoenen van decathlon. Zijn maar 15 euro dus dat valt mee. Ze gaan wel maar een seizoen mee.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 23:31

En de winnaar is....voorlopig....
de handschoenen die ik over heb genomen van Monique +:)+ *\o/*

Vandaag menles, met antislipteugel van Ideal plus de menhandschoenen van Letty's design. In een woord perfect.
Ik heb continue goede grip gehad, mijn handen zijn niet gaan slapen of geen kramp.
Had ook een paard mee waar ik erg lekker mee kan mennen moet ik eerlijk zeggen, maar we hebben ook een lange rit (1,5 uur) gedaan met flinke tempowisselingen en waar van alles gebeurde. Dus mooie testcase.

Mocht ik nog anderen gaan testen, horen jullie het resultaat ;)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: anti slip menhandschoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:21

Fijn dat je er zo blij mee bent, dat doet me deugd.