Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 23:13

Helaas is het toch niet mogelijk om mijn dutch sulky passend te krijgen en staat deze te koop.
Voor de menendurance en voor lessen buiten huis vind ik het erg handig om een sulky aan te houden.

Ik ben opzoek naar een degelijke sterke sulky, die qua kwaliteit erg op mijn huidige wagen lijkt.
- Waar mijn pony's van 1.08 en 1.12 goed voor kunnen.
- Goed geveerd, rem is een pre maar hoeft niet.
- Voor 2 personen.
- De sulky moet met een paar losse bouten voorin de trailer kunnen, dit kan met mijn sulky en dit vind ik erg handig voor de wedstrijden.

Wie kent goede sulky's die aan mijn eisen voldoet?
Ik wil geen cavalletie.

Mijn rode tweewieler van 3 jaar oud staat te koop.
Is goed geremd doormiddel van schijfremmen.
Voor grote a t/m c pony's.
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:34

Denk reageer even hier ipv in 'in het rijtuigje' topic ;)

Ik heb dus een naar het schijnt Clever tweewieler, die oorspronkelijk bij van Schie Ruitersport vandaan komt. Ik denk dat die perfect bij jouw pony past. Hij ligt uitstekend achter Alwyn en Snuit, resp 117, 115. Kan hem ook nog anders instellen.

Je kent hem wel vanuit het topic, Alwyns zondagochtendritje, bijgaand nog even een foto'tje.
Tweewieler zelf
Afbeelding
En met mijn kanjer Alwyn
Afbeelding

[AR-ITP] Alwyn's zondagochtend ritje

Kost nieuw iets van 700 Euries? Heb hem zelf 2e hands gekocht. Is perfect in evenwicht te krijgen doordat bankje goed naar voren/achteren te verplaatsen is. Alles goed los te krijgen. En helemaal gegalvaniseerd, roest dus niet.
Is niet geschikt voor mendurance vind ikzelf, vind hem daar te weinig voor geveerd. Wel prima dus voor ritjes gras / weg e.d. Echt degelijk materiaal, is denk ik zo'n 50 kg. Alles kun je losdraaien, van lamoen t/m wiel. Ben er zeer tevreden over.

Ik denk eerlijk gezegd als je mendurance wilt rijden met een tweewieler dat je op een onafhankelijk geveerd exemplaar uit zou komen en die kosten wel het driedubbele... Hans van der Mee maakt wel hele mooie.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-08-10 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:44

Ik zou eens gaan informeren bij de HCA in Klarenbeek. Zij maken ook de welbekende "HCA's". Nu is dat een eenzitter maar Andries maakt ook op verzoek en bij hem is alles mogelijk (zie de wagen van Napie @ bokt). Ik heb toen ik daar was ook sulky's met bankjes gezien. Hij maakt gewoon iets wat aan jouw eisen voldoet ;)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 23:53

VHU: die zag ik inderdaad net op mp staan bij van schie. Het lijkt mij een degelijke sulky. Jammer dat je hem niet geschikt voor de menendurance vind, maar ben bang dat veel sulky's daar niet geschikt voor zouden zijn.

Sappos: Ben bang dat die erg boven mijn budget vallen. Zoek tot +/- 500 euro, nieuw hoeft hij niet perse te zijn.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:59

Tja, het is maar wat voor eisen je stelt natuurlijk :P
Ik denk dat mijn tweewieler het wel aankan, je pony vast ook, maar of je het zelf redt ;)
Als je gewoon menpaden hebt is het nog wel / redelijk te doen, want dan heb je een spoor waar je doorheen gaat. Ik kan ook goed / redelijk goed rijden op gras / gewoon los zand gaat prima. Maar als je op een ruiterpad zit is het echt heftig afzien }> vind dat niet verantwoord. Bij de meeste bouwers (zoals bijv v.d. Mee) kan je de verschillende wagens die ze hebben ook uitproberen. Kun je bijv Rivaldo op de trailer zetten, naar hun afreizen en van alles uitproberen.

Nogmaals, heb geen aandelen, maar qua degelijkheid en bruikbaarheid is die tweewieler die ik heb (of vergelijkbaars) echt een aanrader. Is gewoon een echte trainingskar. Is jouw Dutch natuurlijk ook, maar die is gewoon net te groot voor jouw mannetjes.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 00:04

Oke wat hobbelen is te doen, maar zoals het nu is zit mijn bankje niet recht maar naar voren doordat hij niet in balans hangt. Ik heb vandaag 3 kwatier gereden om hem uit te testen voor de wedstrijd maar ik heb er nu en tijdens de rit erg last van.

Ben bang dat ik mijn wedstrijd in Laren al zou moeten afzeggen :(

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:07

http://link.marktplaats.nl/358538881

Dat is hem dus die ik heb, zoals je had gezien, het is dus een Cavelier, sorry ben niet goed in namen.
Denk dat je als je na drie kwartier al last hebt van je houding je met je huidige tweewieler geen mendurance moet gaan rijden, dan ga je compleet kapot!
Ik zit prima op mijn 'cavalier', maar over ruiterpaden dus niet. Mijn rit van 2 uur afgelopen weekend was ook met mijn tweewieler. Totaal geen last van rug of knieeen. Enne... ruiterpaden natuurlijk ook niet bedoeld voor de menner :D

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:10

waarom wil je niet met je vierwieler mendurance rijden? Dat lijkt me veel comfortabeler. En jou wagentje is toch zeker niet te zwaar voor een enkelspan?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:19

Mijn marathonwagen is 165 kilo kaal gewicht en wij zouden dan of met 2 auto's moeten gaan rijden of 2x heen en weer.

Mijn geplande wedstrijd in laren kan heel zwaar worden als er veel regen is gevallen. Is dat niet te zwaar dan?

Nu zit ik helemaal voorover en met dat hobbelen gaat dat niet lekker. Wat hobbels kan ik best wel aan, maar de houding die ik nu heb op de sulky doordat hij niet in balans hangt is niet fijn. Rijd ik met 2 personen, dan valt het wel mee.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:54

L_Rivaldo schreef:
Sappos: Ben bang dat die erg boven mijn budget vallen. Zoek tot +/- 500 euro, nieuw hoeft hij niet perse te zijn.


Ik heb een tijdje geleden rond gekeken voor een tweewieler en ben bang dat het voor dat budget héél moelijk wordt. Ik kwam pas tweewielers tegen die een beetje in de buurt kwamen van wat ik zocht vanaf die prijs.

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:27

L_Rivaldo schreef:
Rijd ik met 2 personen, dan valt het wel mee.


Laura,

Moet je de mendurance niet met een groom rijden? Dan zit je toch met 2 op de tweewieler?

Ikzelf kan je ook geen tips geven ivm een goede tweewieler voor dat budget.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:33

Ja bedoel in totaal 2 personen :P..
Ik ga donderdag toch een hca proberen, kijken hoe dat aanvoelt.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke sulky voor mij? (stokmaat 1.08 en 1,12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 16:30

helaas gingen we vandaag niet langs de bokker om de kar uit te proberen.

Echter zijn we nog opzoek naar andere opties.
Wie weet nog eentje?