hoelang men/rij je per keer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Re: hoelang men/rij je per keer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:41

Ja narmaal rij ik toen ze pas in de kar stond (september) +- 4km met mij en papa. Maar door de sneew was ze erg pittig (2mnd niet gemend). Dus hebben we haar eerst rustig gereden en toen wat techniek bij gebracht. Maar dus normaal +- 4km.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:30

Millanka schreef:
Rij je nu alleen buiten Laura? of heb je een goede groom gescoord?


Momenteel haal ik die training niet, maar normaal gesproken rijd ik met mijn groom nicole 1 keer in de week zowiezo 2span. 2span ben ik al wel alleen op de kar mee naar buiten gegaan en dat iemand te paard mee ging. Op dat moment had ik met hun opnames en moest ik zowiezo alleen op de kar. Enkelspan met rivaldo rijd ik zowiezo alleen. hihi met tum doe ik dat nog niet buiten, die moet nog een hoop leren.

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:16

Ik train 5 a 6 dagen in de week waarvan plusminus 4 keer in de week voor de kar, over verharde weg. Tijd variƫrend van 3 kwartier tot anderhalf uur. Hij staat, integendeel tot de meesten hier, rondom op ijzers. 3 Kwart in draf, kwart in stap & af en toe een galopje op een veld. We zijn eigenlijk altijd dressuurmatig aan het trainen, dus veel (schijn)overgangen, verzameling, verruimen etc. Het is overigens een Shetlander van 1.09 m :)