Wat voor soort tuig? en kar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Wat voor soort tuig? en kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 20:50

Hallo bokkers,
Voor mijn paardje wil ik een tuig aan gaan schraffen.
Hij is al beleerd voor de kar. Ik heb hier nog geen ervaringen mee maar krijg hier hulp bij zodra ik in het bezit ben
van een tuig.
Nu is mijn vraag ik heb zitten kijken naar een enkelspantuig. Maar ik weet nog niet wat voor een kar ik voor hem wil gaan
zetten.
Nu is mijn vraag kan een enkelspantuig voor iedere kar gebruikt worden. (ook voor een sulky)
Of zijn sommige tuigen alleen voor 1 soort kar te gebruiken?

En wat raden jullie aan voor een kar?
Ik zal meerdendeel op het land met hem mennen en zo nu en dan naar buiten met hem. Kar mag niet te groot zijn
met oog op plaats om hem neer te zetten.
Hoor het graag. Vast bedankt.

Groetjes Ash

Edit:
Het gaat om een haflinger. (Erg breed) Stokmaat van 1,48 cm.
Gaat meerendeel op het land gebruikt worden (zoals hier boven vermeld) en zo nu en dan stukjes over de weg. Verder geen wedstrijden gewoon voor de fun.
Het liefst een kar waar 2 personen op gaan. (meer passagiers zullen er niet mee gaan)
Laatst bijgewerkt door Ash_ op 16-01-11 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:06

Misschien is het handig als je ook even vermeld om wat voor pony het gaat, en de stokmaat?
En wat wil je er precies mee doen? Wil je in de toekomst ook evt. wedstrijden rijden? dressuur/vaardigheid, of samengesteld?
Ook door het bos en vrij zware ondergrond, of alleen voornamelijk asfalt? Ga je veel alleen met groom, of neem je vaak ook andere passagiers mee?