Binnenachterbeen onder de massa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Binnenachterbeen onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 20:28

Hoi allemaal,

sinds een paar maandjes zijn mijn pony en ik 'flink' bezig met 'serieus' mennen.. Dat houdt in: nieuwe stal, nieuwe wagen en nieuwe diciplines.

Kailiegh wordt behandeld door een sportmasseur, die haar helemaal los heeft gemaakt (ze zat rechts flink vast). Dit is dus ook haar moeilijke hand qua stelling. Nu dat wat beter gaat wil ik me nu wat meer 'focussen' op haar achterbenen, die zet ze namelijk ipv onder de massa juist ernaast, waardoor ze gaat 'scharen'. Waardoor ze misschien ook juist in haar hele lijf wat meer gaat buigen.

Hoe kan ik dit aanpakken, om dit te trainen?

Ik hoop dat je het makkelijk kan volgen ;-) Daar heb ik nog wel eens wat moeite mee ;-)

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Binnenachterbeen onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:12

Dit is erg lastig te trainen voor de wagen, ik train mijn shetlanders als afwisseling aan de dubbele longe en met lange lijnen. Als je er op wilt/kunt rijden kun je dit ook gewoon trainen onder het zadel.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Binnenachterbeen onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 02:56

Aan de dubbele longe goed loswerken, dressuurmatig de juiste stelling en buiging vragen, veel overgangen en schijnovergangen maken, en als ze lekker los is leg je op bijv. de helft v/d volte balkjes (wel even de juiste afstand uitmeten) in 'ster-vorm', dus gewoon in de vorm van de volte, smaller uitlopend naar binnen en breder uitlopend naar buiten van de cirkel.

Balkjes draven aan de (dubbele) longe in stervorm is een goede manier om de achterhand sterker te maken en ook meer 'dragend' te krijgen.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:57

Als ze goed los zijn galloperen op de volte. (voor de wagen) Dan moeten ze het binnenachterbeen er wel
onder zetten.

Paard van mijn zusje deed dit ook. Zijn nu 1,5 jaar verder en gaat echt stukken beter.

Dus je moet ook een beetje gevuld hebben :D

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: Binnenachterbeen onder de massa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 22:27

Bedankt voor de tips..

ZusJacobs, helaas voor mij heb ik geen persoon die haar zodanig kan rijden..

Joyce, ik heb haar van het weekend idd gelongeerd met balkjes, wat ze erg leuk vind om te doen.. Dus blijven we dit zeker doen.
Ik ben met haar eigenlijk altijd vrij intensief bezig met overgangen rijden, omdat ze in galop (ongetraind) het moeilijk om niet om te springen met haar achterbenen..

Maisie, dat is zeker wel de moeite waard om dat ook te proberen..

Dat we geduld moeten hebben staat bovenaan mijn lijstje ;-) Ze wilt gelukkig wel lekker werken en het goed doen, dus is altijd een fijn iets.