Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 02:05

Onze zoon ment sinds kort met zijn shet. Dit gaat echt super. Omdat we niet wisten hoe dit zou gaan, zoon heeft toch weinig tijd, vind pony het wel wat etc etc....hadden we een oude sulky overgenomen.
Omdat we toch vrij regelmatig aanspannen en tesamen naar buiten gaan ( vriend en of zoon op de sulky, ik te paard ) kijken we nu naar een beter karretje. De oude sulky is niet geveerd wat vooral mijn vriend tegenvalt en ( tja ) onze zoon verliest spaken in het bos.........Op zich rijden we alleen over zandpaden en af en toe stukken over hardere weg. Er zitten natuurlijk hier en daar wel kuilen, boomstronken en mul zand. de shet doet allemaal prima, maar er moet wel iets komen wat net even fijner rijdt en zit.

Nu verdiep ik me er al weken in en hoor zoveel verschillende dingen, dus hier eens vragen dacht ik;

We willen dus alleen bosritjes maken en zoon heeft absoluut geen wedstrijdambities.
De shet is 97cm en moet een wagen makkelijk kunnen trekken.
Onze zoon en de shet vinden het ook lekker om uit te waaien en een flink galopje in te zetten.

We hebben gekeken naar de poolse marathon, maar die weegt toch nog 100 kilo en heeft standaard maar 1 zitplek. De prijs vind ik nog best hoog voor zeg 2x per week???

We hebben naar een onafhankelijk geveerde 2 wieler gekeken van Kraaij, maar ook deze vind ik nog wel geprijsd. Deze zou zelfde comfort hebben als een marathon door zandpaden etc, maar lichter zijn vanwege 2 wielige wagen. Wel goed geveerd, dus fijne zit??

Ik heb natuurlijk ook naar de cavalettit gekeken. Ik zie ze veel, maar hoor en lees ook negatieve dingen. Natuurlijk zal het minder zij voor zo een groot prijsverschil, dat snap ik.
Maar is het voor ons niet voldoende? Of moet hij bij elke hobbel en kuil oppassen? ( doet ie natuurlijk wel, maar ik bedoel dus even in verhouding )
De cavaletti is verbeterd staat er en nu ook een sportuitvoering met een exra bladveer???? iemand al ervaring mee?

Ik wil natuurlijk een veilige kar voor vriend/zoon en pony, maar er zit echt veel prijsverschil in en we hebben verder weinig wensen. Ik vind de cavaletti ook mooi licht. Maar ik wil niet een wagentje die uit elkaar rolt na paar flinke ritten. Nu houdt de oude gammele sulky het ook wel, dus op zich is alles beter dan nu denk ik. Alleen de spaken raken los en ik denk door ouderdom en gebrek aan vering? We hebben niet echt hele gekke dingen gedaan, allemaal mooie paden met af en toe dus een kuil of hobbel.

Aan de andere kant vind ik een marathon degelijk, maar wel groot en zwaar wat me ook weer tegenhoudt, naast de prijs.

2e hands kijk ik vaak, maar kom ik weinig tegen of zit nog rond de nieuwprijs.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:09

Kijk eens naar een HCA sulky, zijn eigs alleen maar goede ervaringen mee. :j
In de 500,- ergens nieuw en eigen kleur dacht ik. Of 600.
Je kunt eenzitter doen, wat veel hebben, maar iemand op bokt heeft ook een tweezitter dus met bankje. :j

En 100kg moet de shet makkelijk kunnen trekken hoor.
Tenzij jullie echt zware paden nemen dan word het wel zwaar.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:17

Deze volg ik ook even. Wij zoeken ook een sulky voor een kleine pony.
Op de site van HCA staat trouwens dat de prijs van de sulky's start bij 2600 euro |(

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:21

De gewone HCA-sulky met panzitting kan ook met bankje worden geleverd, is wel wat duurder, maar zeker geen 2600 euro (iets van 800 dacht ik, anders even bellen). Zie het topic van Marty in mijn onderschrift voor foto's!

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:25


superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:43

Tijn bedoeld de 2 wielers, die zijn meteen een stuk duurder. Ik vind de sulky niet zo comfortabel ogen, maar kan aan mij liggen. En ik weet inmiddels dat er een bankje op kan. Ze moeten alleen ook beiden hun voeten kwijt en willen dus wel goede vering.

Ik heb nog zitten lezen, maar meningen zijn wel verschillend over 2 of 4 wielig rijden etc.....

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:53

De vering van de HCA's is fantastisch! Ik zit wel wat uit de richting, maar jullie mogen hem wel komen proberen bij mij!

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:56


JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:48

Ik zou voor een HCA gaan, of anders dus idd zo'n 2wieler van Kraay, of bijv. 1tje van Xcellent: http://www.excellent-site.nl/modellen/t ... .html?l=nl
type 2 heeft Suzan_bobar op Bokt, fantastisch ding.

De HCA ziet er misschien niet zo comfortabel uit, maar dat is hij zéker wel! Ik zit daar een stuk comfortabeler op dan zo'n Cavaletti. Ik heb een vrij zwakke rug en krijg ook snel last van m'n rug. Maar met de HCA sulky (en dan echt zo'n 1 zitter) heb ik daar helemaal geen last van!

Een Cavaletti zou ik niet zo snel nemen, maar dus eerder een HCA, Kraay of Xcellent, in die richting.
Daarnaast; 100 kg. klinkt veel, maar dat moet best kunnen hoor! Ik heb een shet van 1.03m. en een marathonwagen die enkelspan zo'n 120-130 kg. weegt. Pony loopt er prima voor, ook in het bos.

Het gewicht is natuurlijk belangrijk; je moet geen wagen van 200 kg. achter je shet gaan hangen, maar voor zo'n grotere maat shet kan een wagen als de mijne prima hoor. Daarnaast moet je niet alleen naar gewicht kijken, maar ook naar de rolweerstand. Mijn wagen heeft een hele lage rolweerstand, rolt dus erg gemakkelijk. Ik kan hem zelf met 2 vingers van de plaats trekken, dat kon ik bij mijn verstevigde houten 'concours'wagen toch wat minder makkelijk.
Heb ook eens een shetaanspanning gezien met zo'n heel klein inieminie wagentje, met van die kleine soort 'kruiwagenbandjes'. Nou, die pony had het stukken zwaarder en moest een stuk meer aantrekken dan mijn pony met die marathonwagen.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:54

Sorry, ik keek idd bij een comfortabeler ogende 2 wieler.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:47

Nu mijn topic is gesloten probeer ik hier de vraag wel te stellen.
Hebben jullie het wagentje via de webwinkel besteld?
Hoe lang was de levertijd?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:53

Ik denk dat ik volgend jaar de sulky cavalettie neem (350 euro)
heb in dit topic al enkele mensen gezien die deze afraden, waarom eigenlijk? :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:10

Ik ben erg blij met de cavalettie, doe er alles mee.
Rij KNHS wedstrijden ermee in de M en de Z (dressuur)
en start af en toe ook vaardigheid ermee, geen probleem.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:25

Ik was ook erg blij met mijn vorige 2 wieler maar die is helaas gestolen(ik hoop dat de cavalettie een beetje overeenkomt met mijn vorige 2 wieler)
De cavalettie lijkt me een goede opvolger en prettig geprijst.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:40

Ik ben 'm in Wijchen gaan ophalen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:44

Dat ligt vlakbij Nijmegen of niet?
Ben niet zo topografisch aangelegt :o
Dat is niet zo ver hier vandaan dus goed te doen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:50

@joyciej007, hoe zie je of een marathon/recreatiewagen licht loopt? Juist grote wielen of kleintjes? Nog andere zaken?

De HCA zou dan moeten zoals in het topic van Marty voor de kar van Suzanne, want ze rijden echt met z'n 2en vaak, dus die mogelijkheid moet er wel zijn. Met meer zouden we niet doen.

Ik denk dat de cavaletti al een verbetering is tegenover wat we nu hebben, maar je wil inderdaad lang ermee doen, veilig rijden en fijn voor menner en pony, dus nog eens goed alles overdenken. Ik vind wel weinig 2e hands handel in dat segment.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:54

Nog een HCA fan _O_ Super dingen, stabiel, comfortabel, niet kapot te krijgen O:) Ik scheur er nu 3 jaar mee rond en gebruik m echt heel fanatiek maar ding is nog helemaal top. De nieuwe Cavaletti ziet er prima uit maar dan leg ik liever wat geld bij en neem een HCA := Als je nooit met een ander wilt rijden is zo'n 1-zitter heel prima!

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 00:36

Ik ga voor mijn excellent als tweewieler. Kun je ruim met 2 personen op en is heel stabiel en stevig :j

Als ik voor een eenzitter zou gaan, dan werd het een HCA, maar ik wil ook graag met zn tweeen op pad en dus werd het een excellent. De cavaletti heb ik gezien na een botsing, was weinig van over,... hopelijk dat de nieuwe een stuk steviger is en alleen wat krom zal zijn mocht er wat gebeuren.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:26

Grotere wielen rollen over het algemeen makkelijker...... hele kleine wieltjes met wat ruw terrein lopen een stuk zwaarder. Maargoed, alles moet wel in verhouding zijn hé, je moet geen gigantisch grote wielen voor paarden onder een wagen voor shetten zetten.

Rolweerstand merk je vanzelf; op het asfalt hoeven zowel m'n welsh a-tje als mijn shet nauwelijks te trekken, de wagen rolt gewoon vanzelf mee. Je merkt het ook als je de wagen zelf een stukje trekt; aantrekken en wegrollen.

Ik heb laatst een Dutch wagentje van zijn plaats getrokken (van L_Rivaldo op bokt) en ze zei al dat ze hem aardig zwaar vond, ik geloofde dat niet zo want mijn wagen oogde toch een stukje zwaarder, puur voor het oog. Maar waar ik die van mij moeiteloos in m'n eentje van de wasplaats kon trekken, moest ik toch echt wel flink aantrekken om haar wagen er vanaf te krijgen.

Mijn wagen heeft de achterwielen overigens iets 'gestookt' staan, wil zeggen dat ze een tikkeltje naar binnen gericht staan. Dit voor nog meer stabiliteit.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:18

Joyciej007, heb je geen foto voor me en merk, type etc?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 22:18

__Suzanne__ schreef:
De vering van de HCA's is fantastisch! Ik zit wel wat uit de richting, maar jullie mogen hem wel komen proberen bij mij!


Wel super lief aanbod Suzanne!! Ik ben wel eens per 2 weken in de buurt, maar de shet meenemen wordt weer een ander verhaal.

Zal HCA eens contacten over de mogelijkheden, want tot nu toe lijkt dat de nr 1 van 2 wielers. Voor ons is alleen 2 zits bankje ene must wel.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:12

wij hadden ook een caveletti voor onze shet en ik vond ze zeer goed we hebben altijd door veld en bos gereden en eigenlijk nooit uit gekeken voor boomwortels etc en hij is nooit stuk gegaan.erg fijne wagen voor fijne prijs wij hadden de goedkopere oud model(gee sport) zonder rem toen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Re: Vraagje; cavaletti ( sport ) en anderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:03

Ik wil ook de goedkopere en wij hoeven er ook geen rem op, wel wil ik de spatborden erbij die vind ik zo cool wahaha

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:20

Heeft iemand misschien voor mij het (web)adres waar de cavaletti sulky word verkocht in wijchen?
Ik heb het adres van Horseshop international maar dat is een andere want dat is in Capelle a/d IJssel.