Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:15

romyloverrr schreef:
ik ben allebei :j
ik heb 1 aanspanning en ik zoek iets om mee te gaan mennen,
kerkrade is een beetje te ver weg voor mij , dat haal ik denk ik net op 1 uurtje fietsen , en 2 uur fietsen , dat kost me teveel tijd :o


Ik hoopte toch zo dat eruit dit topic een match uit voor zou komen, maar 2 uur fietsen is al te gortig.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:31

Ik mag graag gaan mennen, maar alleen met paard en wagen de weg op doe ik niet graag.

Ik heb in principe een vaste bijrijdster, maar die gaat meestal rijden op dagen dat ik niet ga.
Onder het zadel gaat zij wel gewoon alleen op pad, en ik ook.

Op zondag gaan we wel regelmatig samen mennen.

Maar ik zou best graag wat vaker op pad gaan met de kar.

Dus iedereen die niet al te zenuwachtig aangelegd is, en een paard even vast durft te houden tijdens het inspannen of onderweg is welkom.
Dagen, tijden etc. in overleg. eenmalig oke, vaker ook oke.


Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden? in overleg
Betreft het een wedstrijd of recreatief? recreatief
Welke plaats? Betuwe, Maurik
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span? enkelspan
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Hoeft niets te kunnen, mag uiteraard wel. Alleen angst voor paarden is niet zo handig...
Of ze ook mogen mennen? In principe wel. Wel openstaan voor adviezen in dat geval...
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? Nee
Is er een vergoeding mogelijk? Nee

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:18

Nou kom maar eens terug..hopelijk reageerd die gene nog uit de bollenstreek wie wil er vaste bijrijder worden op vrijdag avond
om mij te assisteren naar de les toe.. ik wil dit absoluut niet zonder iemand doen.
het is voor in lisse..hij staat ook in lisse..
en eventueel als een keer overdag mogelijk is mee te gaan mennen hier in de omstreken manlief is dan aan het werk..

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:15

Femke tweety: ik wil wel eens langskomen om een fijne rit te maken. Maurik is wel te doen voor mij. Woensdag is een vast dag dat mijn eigen paardje voorzorgd wordt dus dan kan ik ip naar jou toe. Maar een andere dag kan ook. Zeker niet bij gebrek aan een groom alleen de weg opgaan. Voor details maar even PB verder.
Sorry Kiddokids, Lisse is me net even te ver weg.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:04

loulou1 schreef:
ja is inderdaad wel handig haha ,kom uit kerkrade en heb eigen vervoer om een stuk te kunnen reizen . ja niet naar amsterdam matuurlijk .


Hoi Loulou, ik woon in de buurt van Kerkrade, dus als je eens langs wilt komen, ben je van harte welkom :j

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:57

Sandrina schreef:
Femke tweety: ik wil wel eens langskomen om een fijne rit te maken. Maurik is wel te doen voor mij. Woensdag is een vast dag dat mijn eigen paardje voorzorgd wordt dus dan kan ik ip naar jou toe. Maar een andere dag kan ook. Zeker niet bij gebrek aan een groom alleen de weg opgaan. Voor details maar even PB verder.
Sorry Kiddokids, Lisse is me net even te ver weg.



he jammer nou had toch echt wel verwacht van je dat je een keer langs zou komen woon toch om de hoek.. :D :D :D :D :D ;)

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 08:19

Om de hoek een uur rijden? nou nee! Ik weet niet wat jij voor de benzine betaalt, maar wij hebben geen oliebron in de tuin.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:23

:D :D :D :D :D :D

Erica_Risje

Berichten: 127
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Wijnandsrade

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:54

Menner zoekt groom

Wanneer wil je de rit rijden? weekend of woensdag middag
Betreft het een wedstrijd of recreatief? recreatief
Welke plaats? Wijnandsrade (zuid-limburg)
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan (mini)
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. enige paarden kennis wel zo prettig!
Of ze ook mogen mennen? In principe wel.
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? Nee
Is er een vergoeding mogelijk? Nee

loulou1
Berichten: 271
Geregistreerd: 31-03-08

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:10

hoi avaluna zeg maar waneer ik kan komen heb de tijd ,mail me maar even groetjes karina

loulou1
Berichten: 271
Geregistreerd: 31-03-08

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:11

ook wijnandsrade is nog een afstand om te overbruggen :D

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:20

Grooms:

Heb je een menbewijs? Nee
Hoeveel jaar groom-ervaring? Ik rij zelf al jaren paard. Mijn vorige merrie stond ook voor de kar en mijn stiefvader mende. Ging vaak mee.
Wedstrijd ervaring of 'slechts' recreatief? Recreatief
Hoeveel jaar/ heb je men-ervaring? 3 jaar
Enkelspan, tweespan of 4-span? Enkelspan
Wil je zelf ook mennen? Nee
Op welke dagen ben je sowieso beschikbaar? Vooral in het weekend, maar door wisselende diensten in het nieuwe jaar ook doordeweeks.
In welke plaats woon je? Soest
Hoever/hoelang wil je reizen om naar de plaats te komen waar de rit plaatsvindt (hoeft niet stal van paard te zijn nl.) Ik wil max 15 km reizen
Wil je PB worden als iemand je nodig kan hebben? Ja

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 23:24

Chrissy: als ik eens geen groom heb en ik wil in Lage Vuursche rijden, kan ik jou dan vragen te groomen?

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:27

Zeker weten en als je wilt, kan je op het terrein van de stal waar ik sta parkeren hihi. Ligt op de driehoek Lage Vuursche/Baarn/Soest

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 16:45

Cryssie schreef:
Zeker weten en als je wilt, kan je op het terrein van de stal waar ik sta parkeren hihi. Ligt op de driehoek Lage Vuursche/Baarn/Soest


Da's super! Dat zal ik onthouden. Zal snel een rit daarheen plannen. Ik ruik de pannenkoeken al!

brittney98

Berichten: 938
Geregistreerd: 04-01-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:16

Grooms:
Heb je een menbewijs? Nee
Hoeveel jaar groom-ervaring? Geen.
Wedstrijd ervaring of 'slechts' recreatief? /
Hoeveel jaar/ heb je men-ervaring? 1,5 jaar
Enkelspan, tweespan of 4-span? Enkelspan.
Wil je zelf ook mennen? Nee
Op welke dagen ben je sowieso beschikbaar? Weekend
In welke plaats woon je? Nieuw-Dordrecht
Hoever/hoelang wil je reizen om naar de plaats te komen waar de rit plaatsvindt (hoeft niet stal van paard te zijn nl.) Ik moet op de fiets dus niet langer dan half uur/3 kwatier.
Wil je PB worden als iemand je nodig kan hebben? Graag, maar mag ook in dit topic.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:22

Hej Brittney, leuk dat je reageert. Er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp, en daarom vraag ik het maar:
Je hebt geen groomervaring, maar wel menervaring en je wilt niet mennen. Ben miss blond, maar dat klinkt vreemd; als je ment dan groom je toch ook tussen neus en lippen door?
En waar ligt Nieuw Dordrecht?

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:38

Sandrina schreef:
Cryssie schreef:
Zeker weten en als je wilt, kan je op het terrein van de stal waar ik sta parkeren hihi. Ligt op de driehoek Lage Vuursche/Baarn/Soest


Da's super! Dat zal ik onthouden. Zal snel een rit daarheen plannen. Ik ruik de pannenkoeken al!


hahaha ze zijn heerlijk!!!!

brittney98

Berichten: 938
Geregistreerd: 04-01-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:46

Sandrina schreef:
Hej Brittney, leuk dat je reageert. Er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp, en daarom vraag ik het maar:
Je hebt geen groomervaring, maar wel menervaring en je wilt niet mennen. Ben miss blond, maar dat klinkt vreemd; als je ment dan groom je toch ook tussen neus en lippen door?
En waar ligt Nieuw Dordrecht?


Hee!

Ja ik heb wel menervaring maar ik wil ook graag leren groomen ;)

Nieuw-Dordrecht ligt dichtbij Emmen in Drenthe.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:08

brittney98 schreef:
Sandrina schreef:
Hej Brittney, leuk dat je reageert. Er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp, en daarom vraag ik het maar:
Je hebt geen groomervaring, maar wel menervaring en je wilt niet mennen. Ben miss blond, maar dat klinkt vreemd; als je ment dan groom je toch ook tussen neus en lippen door?
En waar ligt Nieuw Dordrecht?


Hee!

Ja ik heb wel menervaring maar ik wil ook graag leren groomen ;)

Nieuw-Dordrecht ligt dichtbij Emmen in Drenthe.


Maar dat groomen is toch makkelijker dan mennen? Of zie ik dat zo verkeerd? Ik vind wel dat grooms (als het even kan) de helft van de theorieboeken van de mencursus moeten kennen. Menners bijv. waarschuwen als er een lastige verkeerssituatie aankomt of verkeer van achter dat onverwacht is. Tuigenkennis is heel handig, als menner roept; " Pak....... vast!" dat groom goed weet wat ie vast moet pakken. In bepaalde situaties is het soms broodnodig dat groom tuigenkennis heeft.

Nieuw Dordrecht is wel erg ver weg van mijn woonplaats. Ik hoop dat je snel een leuke menner treft waarmee je leuke en veilige kilometers kan maken. Of je moet een keertje naar het zuiden komen zakken voor een fijne rit; ik kan je leren groomen.

Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:48

Hi allen,

Ik zou ook graag in contact komen met een groom! Zelf men ik nog niet zo lang, maar heb een heerlijk makkelijke welsh a-ruin van 8 jaar. Súper verkeersmak.
Sinds kort in het trotse bezit van een marathonwagentje, maar kan nog niet zo vaak op pad omdat ik niet alleen weg wil.

Wie meldt zich?!

Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden? In overleg (komt in de praktijk vaak neer op 's avonds en in het weekend)
Betreft het een wedstrijd of recreatief? recreatief
Welke plaats? Annen, Noorden van Drenthe
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan (welsh a)
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Hoeft niets te kunnen, mag uiteraard wel.
Of ze ook mogen mennen? In principe wel.
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? Nee
Is er een vergoeding mogelijk? Nee

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 10:07

Siesje: misschien eens contact openemen met Brittney. Zij woont in NieuwDordrecht. Weet echt niet of dat te overbruggen is, maar waar een wil is, is een weg. Toch proberen zou ik je aanraden. Daar is dit topic voor *\%/*

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:22

Even een stipje. Zal straks ook even reageren als ik gewoon achter de computer zit.

Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:41

@Sandrina: helaas is het met de auto al 45 minuten rijden van Nieuw-Dordrecht naar Annen. Vrees dat het op de fiets een dagtocht wordt :)!

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:05

Siesje80 schreef:
@Sandrina: helaas is het met de auto al 45 minuten rijden van Nieuw-Dordrecht naar Annen. Vrees dat het op de fiets een dagtocht wordt :)!


ik begreep het al, jammer. Ik zou ook niet zo ver rijden voor iets wekelijks.