Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:55

Nu de wagen er eindelijk is moet er ook een tuig komen, anders kun je nog niets ;)

Het liefste wil ik een kunststof tuig.
Ik ga enkelspan beginnen, maar wil ook uit kunnen breiden naar dubbelspan.

Alleen aan welke van deze 2 doe ik een goede koop?

Ideal EuroTech combinatie tuig
Deze onderhouds vrije kunstof tuigen zijn gemaakt van een sterk en soepel materiaal, die extreem licht zijn en makkelijk te combineren van 1 span naar 2 span, 4 span en tandem.

* Het speciale kunstof materiaal is zo goed als onbreekbaar en erg soepel.
* Bestand tegen zware belasting.
* Buitengewoon licht van gewicht: 12 kg per kompleet tuig.
* Geschikt voor recreatie en wedstrijd sport.
* Het gehele tuig is zowel links als rechts, voor enkel of tweespan te gebruiken.
* Het bestaat volledig uit kunstof, dus geen leeronderhoud.
* 1 span tuigen worden kompleet geleverd met broek, antislip leidsels, doorlopende borst, schoftje, hoofdstel, rugriem, en d ringen voor de strengen.
* Het 2 span tuig wordt geleverd zonder broek, wel met strengendragers, schoftjes, borsten, rugriemen, conwaygespen, leidsels, springriemen, hoofdstellen, en disselriemen.
* Tuigen worden geleverd in de maten shetland, pony, cob & full.
* Kleur: Zwart en Zwart/London

Ideal WebTech combinatie tuigen
Het kwaliteitstuig voor een aantrekkelijke prijs...

Dit IDEAL WebTech combinatie tuig heeft de bekende kwaliteiten en een perfecte pasvorm. Het weegt bovendien zeer licht en is toch verbazend sterk. Het gehele tuig is bovendien afwasbaar waardoor onderhoud zich echter tot een minimum beperkt. Deze tuigen worden geleverd zonder hoofdstellen en leidsels. Wij hebben hiervoor gekozen omdat het comfort bij het hoofd van het paard enorm belangrijk is en adviseren u dan ook een lederen hoofdstel in dezelfde kleuren en gespen te gebruiken. Bij tweespantuigen zitten standaard geen broeken.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:38

Zijn beiden goede tuigen maar zit nogal prijsverschil tussen. Denk dat de Eurotech gewoon mooier blijft en er wat meer 'leder-look' uitziet (tenminste zo zag het er wat mij betreft uit, heb het zelf niet maar wel zien hangen in winkel en bij andere pony). Ik heb de webtech en daar ben ik zeer tevreden over (heb het nu dik een jaar, wordt flink gebruikt, totaal geen slijtage of wat dan ook).
Maar ik weet ook dat er hier op bokt mensen zijn die geen fan zijn van Ideal en al helemaal niet van webtech (maar mijn ervaring is dus alleen maar positief).
Had twee enkelspan die ik ook combineerde tot tweespan, werkte prima.
Dus als je niet zoveel budget hebt zou ik gaan voor de webtech, heb je wat meer budget en wil je dat het mooier oogt neem je een eurotech.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:56

Heb ervaring met beide.

Ik zou absoluut voor de eurotech gaan. Makkelijker schoon te houden en blijft ook langer mooi.

Ik heb zelf de web tech en gebruik die alleen als trainings tuig. Mijn man heeft sinds een jaar het
eurotech tuig en dat blijft veel mooier. Ik heb zelf zilco die vind ik nog mooier maar goed daar
zit ook een flink prijsverschil in.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:57

Zie net dat de eurotech alleen maar in Cob maat (en full) verkrijgbaar is.
En ik ben bang dat ik toch echt Pony maat nodig heb.

Pony is 1,40 en heeft dekenmaat 165, haar nakomeling (en tevens kandidaat voor de 2-span) precies hetzelfde.
Dus denk dat Cob dan echt te groot zal zijn.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:02

De zilco tuigen vindt ik ook erg mooi.
Maar vandaag bij divoza is er nog 25% korting en dat is toch weer mooi meegenomen.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:12

Afbeelding

Pony van mijn vriend. New forest ongeveer 1,45 hoog dekenmaat 165.
Hij heeft idd maar pony.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:15

En welk tuig is dit, de webtech?

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:16

Ik heb ook een zilco en ja je betaald wat, maar je krijgt er ook wat voor! Kan het alleen maar aanraden!

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:30

Wij hebben een eurotech dubbelspantuig in shetlandmaat, we hebben hem nu een klein jaar, bevalt uitstekend. Ontzettend lekker zacht op de pony's, je hebt geen tuigonderleggers meer nodig, die zit namelijk al standaard onder het tuig. Niemand ziet eigenlijk dat het kunstof is, de hoofdstellen zijn ook heel praktisch en heel soepel. Wij dachten ook dat er alleen maar cob en full maten waren, maar dat is nog hele oude informatie, ze zijn er nu in shetland, pony, cob en full. Wij waren op zoek naar een tweespantuig van kunstof, hadden de keuze tussen zilco en ideal en we hebben absoluut geen spijt van onze keuze. We hebben ze op paard en koets nog weer beide in handen gehad en we zouden zo weer dezelfde keuze maken.
Webtech is niet onze smaak, we hebben een tuig gezien wat nogal rafelde, verdiende niet de schoonheidsprijs.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:10

nee dit is de eurotech. Vind m zelf iets stugger dan de zilco in gebruik maar verder weinig op aan
te merken. Mijn man heeft nu ook een voorgevormde borst erbij.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 22:19

En waar heb je de eurotech besteld? Bij divoza staat nl alleen maar maat cob en full. Mijn voorkeur gaat dan ook naar de eurotech uit.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:21

Ik heb kunststoftuig van imperial riding. Ook een aanrader

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:24

Wat kost die Napie?
@Annastasia kijk maar bij http://www.tuigonderdelen.nl daar kun je hem online bestellen. Ik heb uitstekende ervaringen met die leverancier, aanrader.
Trouwens het prijsverschil valt me nog mee. 310 voor webtech, 450 voor eurotech maar bij eurotech is dus incl leidsels, broek en hoofdstel....
Toen ik mijn webtech kocht was de eurotech er nog niet maar zou nu denk ik ook de keus op eurotech laten vallen

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 22:26


annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 23:10

VanHuisUit schreef:
Wat kost die Napie?
@Annastasia kijk maar bij http://www.tuigonderdelen.nl daar kun je hem online bestellen. Ik heb uitstekende ervaringen met die leverancier, aanrader.
Trouwens het prijsverschil valt me nog mee. 310 voor webtech, 450 voor eurotech maar bij eurotech is dus incl leidsels, broek en hoofdstel....
Toen ik mijn webtech kocht was de eurotech er nog niet maar zou nu denk ik ook de keus op eurotech laten vallen



Wat een verschil dan.
Bij divoza kost de webtech ook €310,- maar de Eurotech kost daar €650,-,

Edit: voor de ponymaat moet je 120,- bijleggen, dus deze komt dan op €570,-
Alsnog een verschil van 80,-

Maar met de korting van divoza moet het tuig nog € 487,50 kosten.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:23

Ik weet iet of je zeker weet dat je alles van bijv maat pony nodig hebt of ook onderdelen groter / kleiner. Ik heb tot nu toe geen enkele pony / paard gehad die een compleet tuig had van een maat. Zo had een van mijn welshjes zelfs combi van mini t/m pony, mijn huidige paard zit in het extra full tuig van mijn vorige paard met enkele cob/full veranderingen }:0
Bij tuigonderdelen.nl was het heel makkelijk onderdelen te ruilen, zodat ik mijn tuig(en) goed kon samenstellen. Ik weet niet hoe dat bij Divoza is maar volgens mij hebben ze niets op voorraad (zo komt het in de winkel in ieder geval niet over).

Dus dat is ook nog iets om rekening me te houden.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Ideal Webtech combi of Eurotech combi enkelspan aanschaffen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:05

Dubbelspan pony ir was rond de 1200 euro