wagen voor c-pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

wagen voor c-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:51

Hallo allemaal,

Eindelijk kan ik hier weer een beetje gaan meepraten. Mijn nieuwe pony heeft gisteren voor de tweede keer voor de wagen gestaan. Meteen maar naar buiten gegaan en een stukje over de weg gereden want hij doet het echt super goed. Uiteraart met de nodige voorbereiding die hieraan vooraf gegaan is.

Nu is deze pony 1,35 hoog en dus een stukje groter als mijn vroegere shetlanders. Nu past hij best voor mijn vierwielige wagen die in mijn profiel staat (met shetlander van 97 cm ervoor) en voorlopig gaat hij daar ook voor, maar ik wil me toch alvast een beetje orienteren op een beter passende wagen.
Een lange termijn plan is ook om met de pony van een vriendin tweespan te gaan rijden en dan is deze wagen denken wij toch wel te klein. Pony van vriendin moet helemaal nog beleerd worden hoor, dus vandaar lange termijn plan.
Omdat ik dus altijd shetlanders gehad heb ben in helemaal niet thuis in de wat grotere maat wagens. Dus mijn vraag aan jullie of jullie wat ervaringen en ideeen met me kunnen delen. Aan wat voor gewicht moet ik ongeveer denken? Voor degene die een zelfde maat pony hebben wat voor wagen hangt daar achter?

Ik ga komende paard en koets natuurlijk wel wat orienteren, maar heb dan al graag wat handvatten gezien ik eerder altijd alleen naar echt kleine wagens gekeken heb.
Wat ik voor wagen zoek is overigens ongeveer net zoiets als de vierwieler die ik nu heb, maar dan een maatje groter. Niet echt een marathon wagen met alle snufjes, maar net wat meer recreatie type, waar je in ieder geval met z'n tweeen naast elkaar kan zitten.
Verder is het dus nog echt orienterend en lange termijn planning hoor, maar ik wil graag alvast een beetje weten wat de mogelijkheden zijn.