Wat voor karretje? sulky of toch marathonwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Wat voor karretje? sulky of toch marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 20:20

Hallo allemaal!

Ik heb anderhalve week geleden een super leuke A pony bij gekocht.
Het is een 3 jarig hengstje van 1.05 hoog. Hij zal dus nog enkele cm groeien.
Hij is hoogstwaarschijnlijk een welsh x shetlander. hij is wel iets grover dan een echte welsh, maar geen echte dikke brede shet.
hij staat hoger op de benen en is qua bouw van zijn benen/hals/rug meer een welsh.

Nou is het de bedoeling om hem in te gaan spannen.
Ik ben helemaal nieuw in het mennen dus weet er nog niet alles vanaf.

We willen met hem gewoon bosritjes maken en gewoon recreatief rijden.
Mijn vader en ik zijn de gene die willen mennen en willen als het zou kunnen ook samen op de kar.

Nu is mijn vraag, kan dit op een sulky?
of is het nodig om een marathon wagen te kopen.
Is dit dan ook niet te zwaar voor hem als hij dit moet trekken door de bossen, heeft het een meerwaarde om een marathon wagen te kopen?
Zijn er evt nog andere wagens voor het doel wat wij willen?

Alvast bedankt!

Groetjes Anne

Edit: En is een sulky geremd? of zijn er bij die dit wel zijn? is dit ook noodzakelijk of niet, het gaat bij mij om een jonge pony .
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 01-02-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: Wat voor karretje? sulky of toch marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:33

Hoi Anne!