Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 122 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

 
Profiel   

Ik had 6 meter, maar daar had ik veel te veel leidsel over.
De nieuwe die ik heb gemaakt zijn een stukje korter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 09:26 



 
Profiel   

Slofteugel kan ik eens passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 10:35 



 
Profiel   

Hoi,

Zijn er hier ook mensen die mennen met een welshje van 119/120 in combinatie met een hca sulky 19 inch??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 06:40 



 
Profiel   

Mijn pony's zijn 1.10 m en dit vind ik echt wel max wat betreft je eigen houding (des te hoger je lamoenstokken des te verder moet de veer onder je bank naar voren en die van mij kan al niet verder naar voren), je zicht naar voren en de loop van je leidsels naar je hnd over de rug van de pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:42 



 
Profiel   

Wat is dan wel echt een fijne sulky voor pony's van rond de 1.18? Marktplaats word ik niet wijs uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 12:07 



 
Profiel   

MaritB schreef
Wat is dan wel echt een fijne sulky voor pony's van rond de 1.18? Marktplaats word ik niet wijs uit.



Ik kan je de sulky van tjeu van de meulengraaf aanraden!
Stuur hem gewoon een berichtje met je vragen. Hij zal je zeker verder helpen.

Je kunt hem gemakkelijk op Facebook vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 13:08 



 
Profiel   

Die zijn gewoon nagemaakt van hca dus hetzelfde probleem. Ik zou naar een tweewieler kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:20 



 
Profiel   

Margarita heeft voor hun Welsh een 2wieler van Tjeu, ik denk dat ze die bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:31 



 
Profiel   

Maar naar welke 2 wieler zoek ik dan? Mijn budget laat geen nieuwe toe, dus dat maakt het misschien lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 20:53 



 
Profiel   

Een tweewieler die wordt aangeboden voor een A/B pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:49 



 
Profiel   

De tweewieler van Tjeu die ik bedoel:

Mooie degelijke tweewieler. Wij zijn er zeer tevreden mee.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 01:29 



 
Profiel   

Wat voor prijs moet ik dan denken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 19:44 



 
Profiel   

MaritB schreef
Wat voor prijs moet ik dan denken?


https://tjeuvandemeulengraaf-mensport.nl/menwagens/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 23:20 



 
Profiel   

Na lang twijfelen ga ik toch ook sulky van Tjeu bestellen. Ondanks ik mijn Excellent sulky heel mooi vind wil ik toch wat lichters.
Dus voor wie een mooie Excellent tweewieler wil, hij staat op de boktmarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 18:48 



 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met echt het verschil tussen de HCA sulky's en die van Tjeu?
Ik wil mijn HCA'tje graag vervangen door wat nieuwer (echt nog een ouder type), maar twijfel nu dus. Ik hoor goede verhalen over Tjeu, bij HCA weet ik wat ik krijg.

Wie heeft echt met beide gereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 13:35 



 
Profiel   

Dennis; de sulkys van tjeu zijn een goeie 10 kg zwaarder en de rubberen druppel die je kunt schuiven bij de HCA zit er bij die van tjeu niet onder. je kunt het stoeltje alleen naar voor en naar achter schuiven dmv een rails. ik heb niet met die van tjeu gereden, wel gekeken bij een showmodel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 21:58 



 
Profiel   

Er zit zeker wel een druppel onder hoor :j alleen op een andere - voor mij logischere - plek. Nl aan de voorkant van t stoeltje ipv de achterkant. Vind t zelf prettiger! Heb maar 2x met een hca gereden en heb zelf een sulky van Tjeu gekocht dus kan het verder niet goed vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 23:14 



 
Profiel   

Frummels schreef
Er zit zeker wel een druppel onder hoor :j alleen op een andere - voor mij logischere - plek. Nl aan de voorkant van t stoeltje ipv de achterkant. Vind t zelf prettiger! Heb maar 2x met een hca gereden en heb zelf een sulky van Tjeu gekocht dus kan het verder niet goed vergelijken.


Bij de hca zit een verplaatstbare zacht rubber druppel bij tjeu zit een vaste hard rubber stop.
Dus het klopt wel wat lillian zegt.
Gewicht kan ik niets over zeggen want heb beide nog nooit gewogen en ik had een 16 inch tjeu en een 19 inch hca dus daar zit ook verschil in.
Maar pony liep met beide sulky’s even makkelijk weg dus denk dat gewicht verwaarloosbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 07:04 



 
Profiel   

Mijn 16 inch sulky staat overigens te koop.
Dacht dat hij al op boktmarkt stond maar daar had ik hem nog helemaal niet op gezet.
https://www.bokt.nl/markt/ad/496947/nie ... inch-sulky

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 11:54 



 
Profiel   

Zo jammer deze te klein is voor mijn welsh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 12:21 



 
Profiel   

Heeft iemand misschien een tip voor het tikken van de snelsluitingen van de broek op het lampen? Wat zou ik daar omheen kunnen doen? Filmpje erbij ter illustratie.

https://youtu.be/5RcQ8n7dURo

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 20:51 



 
Profiel   

Je snelsluitingen met de riempjes aan het lamoen houden en de snelsluiting bij inspannen aan de broek vastmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 23:05 



 
Profiel   

Barney1978 schreef
Heeft iemand misschien een tip voor het tikken van de snelsluitingen van de broek op het lampen? Wat zou ik daar omheen kunnen doen? Filmpje erbij ter illustratie.

https://youtu.be/5RcQ8n7dURo


Ik heb de broek aan de tweewieler vast zonder snelsluitingen, maar een snelsluiting tussen het schoftje en de rugriem. Dus de hele broek inclusief staart- en rugriem blijft altijd aan het lamoen zitten en klik ik bij het inspannen aan het schoftje met de snelsluiting. Hoef ik in geval van nood dan ook maar 1 snelsluiting aan het schoftje los te klikken ipv van 2 snelsluitingen elk aan 1 kant aan het lamoen.

(Uiteraard ook veiligheidslichtogen aan het schoftje en snelsluitingen aan de strengen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 08:58 



 
Profiel   

Napie schreef
Je snelsluitingen met de riempjes aan het lamoen houden en de snelsluiting bij inspannen aan de broek vastmaken


Dat zitten ze ook, het gaat erom dat de ijzeren clips met het rijden zo hard tikken op het RVS

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 20:22 



 
Profiel   

[ img ]
Zo bedoel ik. Geen metaal op metaal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 20:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 122 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen