[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:42

Afbeelding

criollo_yess

Berichten: 1073
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:23

Weet iemand op welke wielmaat je een fietscomputer moet instellen bij 19"wielen op de sulky?

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:43

Ayla schreef:
[ [url=m/Ku6ZiI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Top dankje! :D

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:57

Ik heb een vraag, hoe kunnen de wielen van de hca eraf, ik heb wat oudere hca, en nu een kapotte band, ik dacht hoppa wiel eraf en thuis rustig alles vervangen, maar dit blijkt niet zo simpel,
Er zit een grote dop op geen idee hoe die loskan. Ik zie geen andere opties ook niet aan de binnenzijde van de wielen.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:32

Die dop moet je er volgens mij af wippen (met een tang oid.), als je een beetje voorzichtig bent kan je die er weer op tikken als het wiel er weer op moet maar met een beetje pech moet je een nieuwe dop kopen.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:16

Je moet er een schroevendraaier tussen zetten en omhoog wippen.
Andries gaf mij de tip dop weggooien en een nieuwe erop want het is een borgdop en de kans dat hij niet meer goed is waarvoor hij bestemd is is aanwezig.

Ik heb hem afgelopen maandag erover gesproken want heb helaas een ongeluk gehad met de sulky vorige week zondag ;(

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:01

ok, ik had al voorzichtig met schroevendraaier gedaan, maar zat zo vast, maar anders ga ik met hulp zelf de boel maar omwisselen..

een losse borgdop is wel eventueel bij Andries te krijgen neem ik aan?

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:14

Ja neem aan van wel.
Ik heb ze ook al eens eerder van hem gehad voor een hele oude hca.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 01:26

Dan is mijn HCA zeker heel oud. Ik moet een plaatje losmaken door 2 schroeven afbreken draaien en daarna vier bouten en dan komt het wiel af

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:55

Geen idee of er verschil inzit kwa leeftijden Napie maar mijn recente hca heeft deze borgdoppen en dat had mn eerste met plaatwielen ook en die had ik toen al 2dehands (gokje 6 jaar geleden)
Onder je borgdop zit indd nog meer maar ze vroeg naar de borgdop.

Afbeelding

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:15

Ik ben toch aan het oriƫnteren om mijn tjeu te verkopen en over te gaan op een echte hca. Ik vervoer mijn tjeu sulky voor in de trailer (1.5 Atec C2). Hij staat dan met de rugleuning op de grond en de lamoenen naar boven. Ik vroeg mij af of iemand dit misschien ook doet met zijn/haar hca en weet wat de lengte van de sulky is van rugleuning tot einde lamoen? (Vraag ook gesteld aan hca zelf maar nog geen antwoord)

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:41

Stoeltje van een HCA kan naar voor klappen.
En hoe lang hij is hangt er vanaf hoe hij is afgesteld. Grotere pony en lang persoon en alles word langer dan bij een combinatie ukkies.
Ik heb mijn rekje tegen het frame aan zitten, maar heb ook wel bij andere op hun HCA gezeten waar ik LANG niet bij de voetsteunen kon ;) .

Als ik het niet vergeet wil ik vanmiddag wel even meten hoe lang hij bij mij is.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:43

De mijne staat schuin in de voorpunt dus de lamoen tegen het dak en het stoeltje in de punt

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:45

Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:43

Inderdaad wat dennis zegt het ligt ook aan je afstelling hoe lang je totaal lengte zal zijn.

Mag ik vragen hoezo je over wilt stappen?

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:36

Napie schreef:
[ [url=m/Ms9EAN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo staat hij bij mij ook! :)

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:38

cinniz123 schreef:
Inderdaad wat dennis zegt het ligt ook aan je afstelling hoe lang je totaal lengte zal zijn.

Mag ik vragen hoezo je over wilt stappen?


Tuurlijk! Op harde ondergronden lukt het prima om de sulky goed te laten zweven. Sinds 2 weken zijn we begonnen met lessen in de bak en ondanks dat de bak echt wel netjes is lukt het niet om de sulky perfect te laten zweven.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:42

lies1998 schreef:
cinniz123 schreef:
Inderdaad wat dennis zegt het ligt ook aan je afstelling hoe lang je totaal lengte zal zijn.

Mag ik vragen hoezo je over wilt stappen?


Tuurlijk! Op harde ondergronden lukt het prima om de sulky goed te laten zweven. Sinds 2 weken zijn we begonnen met lessen in de bak en ondanks dat de bak echt wel netjes is lukt het niet om de sulky perfect te laten zweven.


Oke was er benieuwd naar want ik ben van hca(19 inch) naar tj*u (16inch) en weer terug naar hca (16 inch) gegaan omdat ik ook tegen een aantal dingen aan liep.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:45

Ik weet niet of een hca dat probleem gaat oplossen. Ik ben zelf nogal klein ook en krijg mijn hca in stap ook niet makkelijk zwevend in de bak en dat is dan een goede bak qua bodem. Ik heb dan gewoon niet genoeg gewicht in te brengen tenzij ik extreem ga tegen hangen wat ik doe in stap. Gelukkig heb ik een leren stoeltje.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:36

Ik denk het wel.
Hca ging hij elke keer goed in balans en de tj*u kreeg ik ook niet goed voor elkaar.
Ik miste vooral de extra rubber pin onder het stoeltje waar je ook extra mee kan schuiven en ik zat in de knoop met de zware en toch ondanks aanpassen te grote lamoenstokken.

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:35

cinniz123 schreef:
Ik denk het wel.
Hca ging hij elke keer goed in balans en de tj*u kreeg ik ook niet goed voor elkaar.
Ik miste vooral de extra rubber pin onder het stoeltje waar je ook extra mee kan schuiven en ik zat in de knoop met de zware en toch ondanks aanpassen te grote lamoenstokken.


Het missen van de extra rubber pin is in mijn geval ook het probleem inderdaad.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:39

lies1998 schreef:
cinniz123 schreef:
Ik denk het wel.
Hca ging hij elke keer goed in balans en de tj*u kreeg ik ook niet goed voor elkaar.
Ik miste vooral de extra rubber pin onder het stoeltje waar je ook extra mee kan schuiven en ik zat in de knoop met de zware en toch ondanks aanpassen te grote lamoenstokken.


Het missen van de extra rubber pin is in mijn geval ook het probleem inderdaad.


Ik heb toen wel een losse pin besteld bij hca om te kijken of dat op de een of andere manier te bevestigen was maar dat lukte niet.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:03

Ik heb 2 HCA'tjes, 1 van een half jaar oud (met stoeltje) en 1 hele oude (panzit, lamoen aangepast voor kliktuig). De nieuwe is 195cm zoals ik hem nu afgesteld heb, de oude 200cm. Gemeten van puntje lamoen tot achterkant frame onder de zitting.
Ik heb een pony-trailer met een binnenhoogte van 180cm (uit m'n hoofd), dus hier kan hij niet rechtop in de punt. Maar heb een koetsframe, dus dat is geen probleem.

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:48

Dennis schreef:
Ik heb 2 HCA'tjes, 1 van een half jaar oud (met stoeltje) en 1 hele oude (panzit, lamoen aangepast voor kliktuig). De nieuwe is 195cm zoals ik hem nu afgesteld heb, de oude 200cm. Gemeten van puntje lamoen tot achterkant frame onder de zitting.
Ik heb een pony-trailer met een binnenhoogte van 180cm (uit m'n hoofd), dus hier kan hij niet rechtop in de punt. Maar heb een koetsframe, dus dat is geen probleem.


Bedankt voor de info! :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:42

Wie rijd er momenteel met een mini twee wieler van van der mee?
Ik ben benieuwd in welke prijsklasse deze zit en hoe deze sulky bevalt.
HCA/tjeu heb ik ook over nagedacht, maar houd graag mijn benen bij elkaar.