[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:03

Dat van de balans deel ik ook niet.
Heb beide gehad en als ik weer voor een sulky ga wordt het een hca omdat ik daar toch meer tevreden over was kwa houding en rij comfort maar de balans was wel echt gewoon goed te krijgen.

Elisa2

Berichten: 37161
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:28

Dennis schreef:
Een beetje kwalitatief goede wagen heeft ook goede vering.
Iedere pas voelen/hobbelen is vaak als hij niet in evenwicht hangt.

Mijn HCA'tje hangt er super achter.
Voor een maatje groter is een van der Mee zeker een aanrader.


Top, dankjewel voor je reactie.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:40

Ik ga binnenkort mijn sulky cavalettie verkopen (heb een nieuwe van Tjeu aangeschaft), maar ik zit een beetje in dubio hoeveel ik er voor ga vragen. Of laat ik mensen bieden? Ik zet hem te koop via instagram omdat ik daar best wat volgers heb, waarvan er een paar ook al aangegeven misschien interesse te hebben :)

Het is dus een sulky cavalettie, 16 inch, gesloten lamoen, geremd, zweephouder. Op de lak zitten natuurlijk de nodige gebruikssporen na 2.5 jaar, maar hij heeft altijd binnen gestaan en is goed onderhouden. Ik heb hem zelf trouwens ook overgekocht van iemand, maar daar was hij niet al teveel gebruikt en ook daar heeft hij altijd binnen gestaan.

Wat zou hier een reële prijs voor zijn denken jullie? Ik dacht zelf ergens tussen de €200-€300.
Afbeelding

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:04

Ik ben er al wel uit denk ik haha :)

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:25

Ja, sorry ik zou daar zelfs gloednieuw geen 200 euro voor over hebben en ik denk velen met mij hier. :o
Daarom dat ik in eerste instantie niet reageerde. Ik ken teveel verhalen van menners met shetlanders waarbij ineens random de bomen doormidden braken van hun cavalettie. Of bij een ongeval, terwijl dan bij een hca of Tjeu sulky de bomen alleen verbogen zijn na de impact. Maar dit is mijn mening en oordeel over cavalettie sulkys.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:55

Ik hoor ook wel eens slechte verhalen, maar iedereen die ik zelf ken heeft er gewoon plezier van. Ik ook al een aantal jaar en nooit problemen of gekkigheid :) Maar nieuw kosten ze natuurlijk meer en ik heb wel geïnteresseerden, dus ik raak hem wel kwijt voor een leuk bedragje :)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:18

Hij is verkocht & ik heb vandaag dit mooie wagentje opgehaald bij Tjeu :D Nu de pony nog ervoor haha :P
Afbeelding

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:25

Heel leuk wagentje Kirsten4 van Tjeu. Jorex jouw post klinkt best onsympathiek naar Kirsten. Natuurlijk zijn de cavalettis geen top kwaliteit, maar daar betaal je ook naar. Buiten dat is de keuze vrij beperkt.

Zelf ben ik ook zoekende naar een tweewieler met een bankje, zodat mijn zoontje en hondje mee kan. Mijn mini is 80 cm en de keuze is zeer beperkt. Budget tot €750,- gezien ik 1 jaar terug mijn cavaletti verkocht, omdat ik het toen niet leuk vond en te weinig tijd had. Nu is mijn rijpaard weg en wil ik best serieus een poging wagen ;)

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:22

Heeft iemand al eens de lamoenstokken van een cavalettie wat meer laten ombuigen?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:00

Whoop whoop ik ga toch weer een hca sulky bestellen want ik mis het toch dat je zo lekker overal tussen door kunt crossen met die kleine wagentjes.
Ik moet over een hele vervelende fietsbrug die voor mijn shet toch wel net even iets te stijl is met de vierwieler ,het lukt wel maar we moeten altijd een duwtje hebben omdat hij geen aanloopje kan nemen door de hekken die ervoor staan.

Ik vind mn vierwieler heel fijn en die heb ik vnml gekocht voor 2span maar helaas is er sinds 2 weken onduidelijkheid of we onze fijne plek waar ze staan kunnen behouden en hier in de buurt zit bar weinig waar ze buiten kunnen lopen het hele jaar door.
Waars ga ik dan langzaam voor mijn merrie kijken of ik een fijn huisje voor haar kan vinden en zal de 4wieler waars de verkoop in gaan.

Het enige wat ik wel echt ga missen is de rem!!
Ik heb hem nooit gemist met mijn hca maar ik merk nu toch dat bij stilstaan en ik pak de rem erbij mijn ruin heel relaxt blijft staan waar hij eerst altijd een soort van bleef twijfelen en bewegen.

Ik weet dat op de hca optie lijst een rem als optie erbij staat maar is er iemand die hem erop heeft?
Ik weet dat als ze echt willen ze dwars door de rem heen lopen zeker bij de lichte wagens maar ik twijfel toch of het voor ons niet net even dat stukje extra luxe is waar we wat aan hebben?

Dus ik ben ontzettend benieuwd heeft er iemand een hca sulky met rem?en hoe zit dat dan want kan me er geen voorstelling bij maken.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:52

[Ga je dan weer voor 1 waarbij je wijdbeens moet zitten? Dat is de rede dat je je vorige sulky weggedaan hebt toch?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:39

Ladygiroc schreef:
[Ga je dan weer voor 1 waarbij je wijdbeens moet zitten? Dat is de rede dat je je vorige sulky weggedaan hebt toch?


Klopt ik heb die van tjeu weggedaan omdat ik daar niet mee kon rijden maar met mn hca nooit problemen mee gehad dus terug naar hca :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:13

@Cinniz, Ik heb meerdere keren een vierwieler gehad en sinds kort een 2dehands hca en moet zeggen ondanks ik de rem regelmatig gebruikte op de vierwieler en op een gewone tweewieler al snel miste heb ik hem nog geen seconde op de hca gemist.

Ik heb de dag van ophalen op zowel die van Tj*u als op die van hca gezeten en ik had ook de indruk dat die van hca net een tikkeltje smaller zit. Die paar centimeter kunnen wel verschil maken natuurlijk.

Zou deze niet ook wat zijn? https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... i2atiASKlM

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:21

Lori schreef:
@Cinniz, Ik heb meerdere keren een vierwieler gehad en sinds kort een 2dehands hca en moet zeggen ondanks ik de rem regelmatig gebruikte op de vierwieler en op een gewone tweewieler al snel miste heb ik hem nog geen seconde op de hca gemist.

Ik heb de dag van ophalen op zowel die van Tj*u als op die van hca gezeten en ik had ook de indruk dat die van hca net een tikkeltje smaller zit. Die paar centimeter kunnen wel verschil maken natuurlijk.

Zou deze niet ook wat zijn? https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... i2atiASKlM


Waarom gebruik je een * in de naam en bij hca niet?
Maar heb geen idee of dat wat is.
Van hca weet ik dat hij prima in balans te krijgen is en dat hij goed zit en ook kwa vering lekker rijdt.
Ik heb mn hca weggedaan vanwege dat ik mn 19inch niet bij mn 2de pony in balans kreeg omdat ze 92/93cm is.
Met 16 inch lukt dat zeker wel.
Met een ander soort weet ik dat niet.

Ben wel benieuwd hoe een hca met rem eruit ziet.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:55

Ik ga je even een pb zenden, op fb heeft iemand hem met rem. Ziet er trouwens het zelfde uit maar een klein extra ding bij de voetsteun.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:42

Rem is zonde geld bij je HCA. Ding weegt 30 kilo en is prima op te vangen op of de broek of zelfs de stophaken. Rem kost je ook eens 500 euro extra. Is een soort met je voet bedienbare hendel in je voetsteun. Alleen in je dressuurproef bij het halthouden is een rem mooi. Ik mis m niet want ze trekken keihard door je rem heen. Een vierwieler weegt zoveel meer, daar is je rem gewoon essentieel.

Niet doen Engel. Een paardje van 80 cm is te klein om mee te gaan rijden met een tweewieler met twee personen. Daarnaast ga je die nooit in balans krijgen. Wat mensen je ook aansmeren.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:52

Zijn er hier mensen die hun HCA op hun koetsframe zetten?
En hoe doen ze dit?

Mijn goten staan op de maat van mijn marathonwagen en zijn niet makkelijk te verzetten.
Ik zie regelmatig sulky's op dissels van een gewone trailer staan, maar dan zit alles weer net ff anders dan als je zo veel ruimte heb als op mijn koetsframe.

Wie geeft mij wat ideen en inspiratie?

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:45

Je kan natuurlijk ook gootjes in de rijrichting maken tussen de goten van de marathonwagen, en het lamoen dan richting trailer.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:42

Hoe komen jullie aan een frame om de tweewieler op de dissel of aan de klep te hangen?

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:20

Ladygiroc schreef:
Hoe komen jullie aan een frame om de tweewieler op de dissel of aan de klep te hangen?


Laten maken bij een trailer dealer/verkoper

Afbeelding

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:49

´Margarita, jij bent echt geweldig! ik heb een zelfde tweewieler, zelfde kleur zelfs haha.

waar heb je dit laten maken? En aan wat voor prijs indicatie moet ik denken?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:23

Ik weet dat meerdere aanhanger bedrijven dat soort frames maken, hier in de buurt maakt Tonca ze.

Ik moet nog gaan rommelen om hem op mijn dissel te zetten.
Ik wil hem niet aan de klep hebben ivm een stuntman op de trailer die ik er snel en makkelijk uit wil kunnen halen in geval van nood.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:26

Dennis schreef:
Ik weet dat meerdere aanhanger bedrijven dat soort frames maken, hier in de buurt maakt Tonca ze.

Ik moet nog gaan rommelen om hem op mijn dissel te zetten.
Ik wil hem niet aan de klep hebben ivm een stuntman op de trailer die ik er snel en makkelijk uit wil kunnen halen in geval van nood.


En je koetsenframe laten vervangen voor een plaat dan? Dan heb je genoeg mogelijkheden.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:20

Voor de HCA menners, weegt dat stoeltje veel? Ik heb een panzitting en nu ik zeker weet dat die fijn bevalt wil ik een stoeltje voor er op maar deze zou verzonden moeten worden. Moest er een bokker uit die regio komen en richting BE moeten is dat ook een optie natuurlijk.

Ik dacht eerst aan zelf eentje online bestellen maar blijkbaar moet je het een en het ander veranderen om het passend te maken of valt dat wel mee?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:35

Lori schreef:
Voor de HCA menners, weegt dat stoeltje veel? Ik heb een panzitting en nu ik zeker weet dat die fijn bevalt wil ik een stoeltje voor er op maar deze zou verzonden moeten worden. Moest er een bokker uit die regio komen en richting BE moeten is dat ook een optie natuurlijk.

Ik dacht eerst aan zelf eentje online bestellen maar blijkbaar moet je het een en het ander veranderen om het passend te maken of valt dat wel mee?



Kan er iemand in je omgeving makkelijk lassen? Ik zou dat echt door mijn pa laten doen dan bijvoorbeeld, die is daar heel goed in. Stoeltje is niet heel zwaar. Maar hoe veel precies weet ik niet. :D