Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 139 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

 
Profiel   

Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg mijn 16 inch tweewieler ook niet recht in balans achter mijn pony van 1.07.
Als ik bankje op het uitsterste, lamoen op het hoogst, en lamoenstokken wat verder eruit heb zweeft mijn wagen perfect in alle gangen. Het nadeel is alleen dat mijn wagen extreem achterover hangt. Maargoed is niet anders, belangrijkst vind ik dat het de pony niet hindert.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:04 



 
Profiel   

Mijn stalhouder heeft een kraay voor de mini’s en heeft een rails er op zodat het bankje nog verder naar achter kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 21:11 



 
Profiel   

Die kraay sulky’s zijn volgens mij onmogelijk goed in balans te brengen. Het beste kun je dit testen door passagiers erop te zetten en te kijken op wel hoogte het lamoen op je vinger balanceerd. Ik kan op mijn HCA zitten en dan zweeft hij al nagenoeg zo in de licht. Maar bij de kraay zit al het gewicht op of voor de as. Er zal dus meer gewicht achter de as moeten komen en gezien je bankje niet verder kan zal dit een ander contragewicht moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 23:11 



 
Profiel   

Ze staan er wel echt om bekend dat ze slecht in balans te brengen zijn. Ik denk dat je best toch eens met het lamoen nog speelt en anders extra gewicht achter het bankje aanbrengen maar natuurlijk dan moet je pony dat ook weer meetrekken. Wat ook nog kan is zorgen dat het bankje verder naar achter kan dan het huidig maximum.

Verkopen is natuurlijk ook altijd een optie, je hebt van die vierwielers voor 2 personen die amper meer wegen en dan valt het balans probleem ook weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 11:41 



 
Profiel   

Hoihoi, ik ga mijn pony beleren voor de kar, ze is een shet van 1,08 en echt wel een brede dame. Ik ben zelf geen ervaren menner, en wil dus niet meteen een hele dure kar lopen, en zat nu te kijken naar de cavaletti. ik twijfel alleen of deze te klein is voor haar. Als deze te klein is, zijn er dan nog alternatieven? Ik wil namelijk wel graag een karretje waar twee personen op kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 22:57 



 
Profiel   

Ik heb een tweedehandse sulky gekocht!
Volgens mij heb ik m aardig in balans zo, maar het is wel even wennen van hoge 4 wieler naar lage sulky.
Ik ben nog wel opzoek naar een niet al te dure bokkussen, zodat ik toch nog wat hoger zit.

Enige minpuntjes (naast het rare kleur bankje :') ) zijn:
- vering kraakt
- lamoen tikt tegen de kar aan. En het is metaal op metaal, dus rammel nog al..
- veigheidssluiting rammelt aan zweng. Dit kan ik misschien nog oplossen met wat tape eromheen.

Weet iemand een oplossing voor de vering en het botsen van het lamoen?

Tips zijn welkom
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:20 



 
Profiel   

Febeeeee schreef
Hoihoi, ik ga mijn pony beleren voor de kar, ze is een shet van 1,08 en echt wel een brede dame. Ik ben zelf geen ervaren menner, en wil dus niet meteen een hele dure kar lopen, en zat nu te kijken naar de cavaletti. ik twijfel alleen of deze te klein is voor haar. Als deze te klein is, zijn er dan nog alternatieven? Ik wil namelijk wel graag een karretje waar twee personen op kunnen.


Volgens mij kan de cavaletti wel. Ik ben ooit met mijn pony van 1.20 begonnen met een Oxer, de grotere variant. kleiner moet daar ook niet voor denk ik. Prima om mee te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:22 



 
Profiel   

Vandaag is mijn marathonwagen verkocht en ik wil voor mijn shet van 1,03m over naar een sulky/tweewieler.

Nu ben ik er nog niet over uit of het een hca sulky, tjeu sulky of een sulky met bankje gaat worden. Zijn er mensen die merken weten met goede sulky met bankje die dus goed in evenwicht te krijgen zijn? Een kraay sulky gaat het dus niet worden als ik zo lees.

Zijn er mensen met ervaring zowel hca als sulky met bankje? Wat vind je fijner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:08 



 
Profiel   

Ik heb een Cavalier zooo blij mee met bankje is dus op 3manieren in balans te brengen. Bankje schuiven, Lamoenen langer of korter en lamoen hoog of laag en dan kan je nog spelen met het tuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:05 



 
Profiel   

shetlandfan schreef
Vandaag is mijn marathonwagen verkocht en ik wil voor mijn shet van 1,03m over naar een sulky/tweewieler.

Nu ben ik er nog niet over uit of het een hca sulky, tjeu sulky of een sulky met bankje gaat worden. Zijn er mensen die merken weten met goede sulky met bankje die dus goed in evenwicht te krijgen zijn? Een kraay sulky gaat het dus niet worden als ik zo lees.

Zijn er mensen met ervaring zowel hca als sulky met bankje? Wat vind je fijner?


Ik heb een Tjeu sulky en een HCA tweewieler, beide met 19 inch wielen. Mijn 2 shetten van 1 en 1.05m kunnen allebei voor elke wagen. In balans krijgen is met elk 2-wielig wagentje altijd even puzzelen, maar dat is bij beide prima gelukt. Elke wagen heeft zo zijn voor- en nadelen tov de andere.

Sulky Tjeu;
- lichter, ca 35 kg
- kleiner (handig met vervoer)
- smeernippels op de wielen
- wielen vrij makkelijk demonteerbaar + spoorverbreders
- gedwongen (zit)beenhouding

Tweewieler HCA;
- kan de hond op mee
- minder last van opspattend water/modder
- comfortabeler, vering beter dan de Tjeu
- kan extra stoeltje of een bankje op voor 2 personen

Kwalitatief vind ik ze gelijk. Degelijk frame, stevige onderdelen. Maar is je pony sterk genoeg en denk je regelmatig een passagier mee te gaan nemen, dan zou ik zeker voor een tweewieler kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:02 



 
Profiel   

Ik denk dat HCA en Tjeu beide niet heel veel uitmaken ten opzichte van elkaar en beide hebben verschillende modellen.. met bankje, zonder bankje etc.. dus het is ook gewoon een beetje eigen voorkeur imo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:17 



 
Profiel   

Ik heb vorige week gehoord dat Tjeu de HCA look-a-likes niet meer mag maken.
Wel iets om rekening mee te houden als je deze keuze maakt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:18 



 
Profiel   

Lous schreef
Ik heb vorige week gehoord dat Tjeu de HCA look-a-likes niet meer mag maken.
Wel iets om rekening mee te houden als je deze keuze maakt ;)


En terecht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:38 



 
Profiel   

Vind ik ook. Ik vond het echt een beetje plagiaat van Tjeu

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:45 



 
Profiel   

Dat heb ik ook vernomen van degene die het mij heeft verteld.
En ook zeker meer dan terecht eigenlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:50 



 
Profiel   

Ik weet het niet. Als je het zo bekijkt lijken alle wagens op elkaar. Dan zou een cavaletti op een cavelier lijken of andersom en ook Tjeu heeft zulke modelletjes.

Aan de andere kant.. de meneer van HCA is de jongste niet meer. Wie gaat zijn toko overnemen als ie omvalt? MAW wie gaat de service geven als er na 2 jaar toch iets niet helemaal lekker is..?

Onderaan de streep gaat het altijd over prijs-kwaliteit verhouding. Een type wagen wordt gebouwd en daar wordt de verkoopprijs op gebaseerd. Iedereen is wel bekend dat cavaletti geen cavelier kwaliteit is. En als je kijkt naar die HCA types zal die van Tjeu op bepaalde punten goedkoper zijn dan HCA, daar moet je als koper uit kiezen. Ga je voor degelijkheid of houdt je liever wat centen in je zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:33 



 
Profiel   

Het is iets om rekening mee te houden. Blijft lastig als ze elkaar niet veel verschillen.

Ik vind het jammer dat cavalier geen wagens meer maakt anders had ik het wel geweten voor een tweewieler. En tweedehands is echt geluk hebben dat er uberhaupt eentje te koop komt wat ook mijn smaak qua kleur is. Mijn vierwieler was een cavalier en altijd veel plezier van die wagen gehad. Helaas gaat mijn shet wat achteruit qua kracht met dagje ouder worden en nu dik half jaar door medische pech uit de running geweest dus bespiering en conditie is 0.0

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:41 



 
Profiel   

Oh cavalier maakt ook niks meer?

Dan vind ik het wel tijd worden voor nieuwe "merken".

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:48 



 
Profiel   

[ img ]
Hier onlangs een Cavalier gekocht 2de hands zooooo blij mee. Kleur tja vind het niet mooi maar kan je altijd wat aan doen toch? Dus zou je kleurkeuze loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:05 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Ik heb een Cavalier zooo blij mee met bankje is dus op 3manieren in balans te brengen. Bankje schuiven, Lamoenen langer of korter en lamoen hoog of laag en dan kan je nog spelen met het tuig.


Deze opties heeft de tweewieler, model Ellen, van Tjeu van de Meulengraaf ook. Daardoor super in balans te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:21 



 
Profiel   

Ik denk dat het geheel aan degene van HCA is wie het bedrijf verder zet of het bedrijf/model over koopt.
Zou wat zijn dat omdat je oud bent iedere gek je model over mag pakken waar je jaren aan gewerkt hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:48 



 
Profiel   

criollo_yess schreef
Ik heb aan mijn rekje een stel katrolletjes gemaakt, een klein stukje van de lamoenstok af, om het probleem van het klapperen van de sluiting/strengen tegen de lamoenstok te voorkomen. Was maar een probeerseltje, maar werkt super. Zit er nu al een klein jaar op, met tyraps. Niks meer aan veranderd sinsdien. Katrolletjes online gekocht, op diameter van de dyneema waarmee ik men. Voor een paar 10tjes klaar (inclusief dyneema).

[ [url=m/Zgqjfe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou heel bang zijn dat de knoopsluiting los gaat. Wat voor knoop moet ik in zoiets maken? Ik heb geen verstand van knopen maken. :+

Ik ben ook altijd aan het kloten met m’n staaldraad en dat het tegen m’n rekje of lamoenen aan klettert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:25 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Ik denk dat het geheel aan degene van HCA is wie het bedrijf verder zet of het bedrijf/model over koopt.
Zou wat zijn dat omdat je oud bent iedere gek je model over mag pakken waar je jaren aan gewerkt hebt.


Dat is dus ook de reden dat Tjeu ze niet meer mag maken.
Het is zijn levenswerk waar iemand anders mee vandoor gaat. En dat liet hij dus niet op zich zitten.
Wat ik van degene die het mij vertelde, heb vernomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 22:58 



 
Profiel   

Op aanraden van mijn instructrice ben ik van een Tjeu sulky overgestapt naar een hca sulky. Ik merk wel degelijk verschil. De Tjeu sulky was in de bak niet mooi in balans te krijgen + de stoel is veel minder comfortabel (smaller en dunnere kussens). De hca is ook lichter dan de Tjeu. Ik ben super blij met mijn hca en zou iedereen aanraden om gelijk voor een hca te gaan ipv de namaak modellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 23:09 



 
Profiel   

lies1998 schreef
Op aanraden van mijn instructrice ben ik van een Tjeu sulky overgestapt naar een hca sulky. Ik merk wel degelijk verschil. De Tjeu sulky was in de bak niet mooi in balans te krijgen + de stoel is veel minder comfortabel (smaller en dunnere kussens). De hca is ook lichter dan de Tjeu. Ik ben super blij met mijn hca en zou iedereen aanraden om gelijk voor een hca te gaan ipv de namaak modellen.


Dat is ook mijn ervaring en de vering is van hca ook beter.
En daarbij is het nogal een opdringerig iemand die om t minste geringste wat hij las je ging appen of opbellen en als je iets negatiefs schrijft hier op bokt helemaal.
Hij noemt het service maar heb van meerdere gehoord dat ze het nogal vervelend vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 05:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 139 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen