[Info] Het grote "Beleer" - topic (MENNEN)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:53

Kleinerat92 schreef:
Hallo.

Longeren wil hij absoluut niet hij is het liefste op straat bezig.met lekker wandelen aan huis poetsen etc. Van de week ga ik ander bit halen mischien dat het dan beter gaat.
En vraag mijn moederbord ze nog keer mee wil lopen achter mij in preciepe doet ie het goed alleen ma het vertrouwen moeten we nog op bouwen.
Straks het inspannen voor de kar laat ik professioneel doen maar om kosten te besparen leer ik hem zo alvast op met stappen en sturen en comando aangezien de longe voor ong geen optie is helaas.


Super dat je het laatste stapje laat doen!
Dit kan je inderdaad goed genoeg zelf :)
Vertrouwen moet je veel aan werken en tijd geven dat komt niet zomaar ;)
Mijn 2,5 jarige heb ik sinds afgelopen zomer en voordat ze mij vertrouwde heb ik er al heel veel werk en tijd in gestopt :)

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: [Centraal] Het grote "Beleer" - topic (MENNEN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:35

Longeren kan elke pony leren, de een is er sneller in dan de ander, maar er is een moment dat het kwartje valt, of je het zelf leuk vindt is een ander punt natuurlijk.
Als je alleen bent is het wel de ideale manier om het op te bouwen, als je kunt longeren met de dubbele longe is natuurlijk helemaal ideaal.
Ik zou er niet een te zwaar bit in hangen een trensje moet voldoende zijn bij zo'n jong beestje, anders wordt hij straks bang en ben je verder van huis.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:22

Super trots!!
Vandaag voor het eerst voor de kar!
<3 <3 *\o/*

Afbeelding

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [Centraal] Het grote "Beleer" - topic (MENNEN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:38

Gaaf! Was hij/zij braaf?

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:42

assie schreef:
Gaaf! Was hij/zij braaf?


Zij :)
Ja was super braaf! :D
We hebben uiteraard een goede voorbereiding al gehad :) Dubbele longe en ze heeft al heel vaak de bak mogen slepen :)
Maar ze is zo leergierig dat ze er iedere keer een extra uitdaging aan wil hebben, en dat is vandaag gelukt ze was heel verbaasd toen ze de kar zag maar vond het volgens mij super leuk :)
Mijn vader heeft geholpen en is met de longeerlijn eraan vast de hele tijd binnen 2 meter afstand gebleven :)
We doen verder rustig aan en volgende week proberen we weer 5 minuten.
Iedere keer een positieve ervaring erbij is zoveel waard *\o/*

MarieLynn
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:05

Hey allemaal!

Mijn shetlander van 6 is netjes beleerd en ik ben sinds een maand zelf met hem aan het rijden. Nu heb ik binnenkort ook les. Echter ben ik buiten gaan leren en had hij uit plezier gebokt en raakte zijn been over de lamoen heen. Ik kreeg hem wel weer rustig, spande hem uit en ben de dag erna direct in de piste en dat ging goed. Enkel is mijn zelfvertrouwen weer wat minder. In de piste durf ik wel goed doorrijden, maar buiten rijden geeft me toch soms stress, ik wil echter wel buiten rijden om ons beide erdoor te krijgen. Ik krijg begeleiding met mijn shetlandertje maar soms ben ik wel bang om controle te verliezen.

Iemand hier ook ooit last van (gehad)? Hoe pakken jullie dit aan?

Groetjes!!

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 06:40

MarieLynn schreef:
Hey allemaal!

Mijn shetlander van 6 is netjes beleerd en ik ben sinds een maand zelf met hem aan het rijden. Nu heb ik binnenkort ook les. Echter ben ik buiten gaan leren en had hij uit plezier gebokt en raakte zijn been over de lamoen heen. Ik kreeg hem wel weer rustig, spande hem uit en ben de dag erna direct in de piste en dat ging goed. Enkel is mijn zelfvertrouwen weer wat minder. In de piste durf ik wel goed doorrijden, maar buiten rijden geeft me toch soms stress, ik wil echter wel buiten rijden om ons beide erdoor te krijgen. Ik krijg begeleiding met mijn shetlandertje maar soms ben ik wel bang om controle te verliezen.

Iemand hier ook ooit last van (gehad)? Hoe pakken jullie dit aan?

Groetjes!!



Je kunt een slagriem gebruiken. Dan kunnen ze niet meer zo hoog bokken dat ze over het lamoen heen kunnen komen.

https://www.drunensruiterhuis.nl/slagriem.html

MarieLynn
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:27

_Margarita_ schreef:
MarieLynn schreef:
Hey allemaal!

Mijn shetlander van 6 is netjes beleerd en ik ben sinds een maand zelf met hem aan het rijden. Nu heb ik binnenkort ook les. Echter ben ik buiten gaan leren en had hij uit plezier gebokt en raakte zijn been over de lamoen heen. Ik kreeg hem wel weer rustig, spande hem uit en ben de dag erna direct in de piste en dat ging goed. Enkel is mijn zelfvertrouwen weer wat minder. In de piste durf ik wel goed doorrijden, maar buiten rijden geeft me toch soms stress, ik wil echter wel buiten rijden om ons beide erdoor te krijgen. Ik krijg begeleiding met mijn shetlandertje maar soms ben ik wel bang om controle te verliezen.

Iemand hier ook ooit last van (gehad)? Hoe pakken jullie dit aan?

Groetjes!!



Je kunt een slagriem gebruiken. Dan kunnen ze niet meer zo hoog bokken dat ze over het lamoen heen kunnen komen.

https://www.drunensruiterhuis.nl/slagriem.html



Die heb ik inderdaad aangeschaft