[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:17

Jorex schreef:
Gewoon een keer hc starten in Echten, is hartstikke leuk en gezellig. :D
De hc route is rond de 20km

En anders coolrunnings endurance laten ook menners meedoen aan hun oefenendurances. Daar heb ik afgelopen maart een vriendin van me begeleid die eens wilde proeven aan een 'buitenrit op tijd'. Alleen haar pony hield Alex niet helemaal bij :')

Alex is echt altijd hyper. Ook in tweespan, dus soms is terug komen een beetje lastig voor hem. Blij ei tijdens die oefenendurances:
[ [url=m/7zL0j1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien hele stomme vraag maar is HC impuls? Zit jij zelf ook in het noorden en waar train je dan vooral ? :D

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:47

In principe is HC niet impuls. HC kan je bijvoorbeeld in een andere klasse rijden als waar je eigenlijk hoort maar je uitslag telt dan niet mee. Dat kan sowieso in de mendurance maar ik heb bijvoorbeeld met mijn klasse 3 pony ook wel eens als test klasse 1 HC gereden anders vond ik het niet eerlijk in de uitslag.
Waar in het noorden woon je? Ik heb enorm veel getraind in het Drents Friese Wold. Daar heb je alle ondergronden en omstandigheden.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:46

Napie schreef:
In principe is HC niet impuls. HC kan je bijvoorbeeld in een andere klasse rijden als waar je eigenlijk hoort maar je uitslag telt dan niet mee. Dat kan sowieso in de mendurance maar ik heb bijvoorbeeld met mijn klasse 3 pony ook wel eens als test klasse 1 HC gereden anders vond ik het niet eerlijk in de uitslag.
Waar in het noorden woon je? Ik heb enorm veel getraind in het Drents Friese Wold. Daar heb je alle ondergronden en omstandigheden.


Ik zit in ureterp dus Opzich is Drents Friese wold dicht bij. Heb er nog niet zelf gemend daar

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:29

Als je wel in het Drents Friese Wold gaat mennen dan zou ik starten vanuit het Shakespeare theater en niet bij Appelscha. Bij Appelscha zijn bijna alleen maar mulle paden. Mijn pony's staan ook in Ureterp. En ik bedoelde ipv hc de impuls, die is rond de 20-21 km ipv ergens achterin de 20.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:50

Ik vond de rode route altijd ideaal om te trainen gezien de hoogteverschillen en juist de ondergronden. Diever is weer wat natter en die bosgrond laat niet veel water door. Toevallig ben ik er afgelopen weekend nog geweest. Er is wel flink wat menroute ook weggehaald. Met name de oversteek over de oude Willem is een groot gemis. Maar verder zijn alle dagroutes een mooie afstand en een goede ronde en je kan ze eventueel combineren.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:04

Ik wil mij graag nog inschrijven voor Echten. Maar op de site is er niks over te vinden. Ben ik te laat dit jaar?

Napie dat is dan het maat verschil tussen de jouwe en mijn pony's. Mijn pony's wegen elk iets van 100kg, dus eigenlijk is het mulle zand bij Appelscha enkelspan met de sulky en mij alleen al niet fair voor de pony om te trekken. Al komen ze een heel end in goede conditie.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:28

Hallo allemaal, we zijn alweer bezig met de wedstrijden voor 2024. Afgelopen jaar hadden we voor de mendurance eigenlijk te weinig inschrijvingen tijdens Endurance Leenderbos. Daarom twijfelen of we hem in 2024 laten doorgaan.

Wat moeten we aan de wedstrijd veranderen om meer deelnemers te krijgen?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:47

Voor mij moet het minder ver liggen :j .
Ik vind de reistijd te gek, 2,5 uur enkele reis als alles mee zit.

Dus daar kan je helaas weinig aan veranderen voor mijn inschrijving.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:15

Tja in het zuiden/midden van het land worden alle mendurance wedstrijden gehouden behalve Echten. Dus voor mij ook de locatie die niet klopt. Ik ga geen 4 uren rijden met de trailer voor een niet meerdaags evenement.

Kennelijk is inschrijving Echten pas vanaf deze week. Dus ik was te vroeg. _O-

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:27

Psydoxy schreef:
Hallo allemaal, we zijn alweer bezig met de wedstrijden voor 2024. Afgelopen jaar hadden we voor de mendurance eigenlijk te weinig inschrijvingen tijdens Endurance Leenderbos. Daarom twijfelen of we hem in 2024 laten doorgaan.

Wat moeten we aan de wedstrijd veranderen om meer deelnemers te krijgen?


In 2022 heb ik hem gereden, maar toen was die voor de menners echt veel te zwaar.. maar geloof dat jullie dat stuk er dit jaar uitgehaald hadden.. ik had dit jaar helaas geen paard om mee op wedstrijd te gaan, volgend jaar misschien wel.. mn jonkie gaat in opleiding, al komt jullie wedstrijd misschien wel net te vroeg nog..

Ik vind het verder wel een super fijne wedstrijd.. mooie en fijne locatie en de omgeving is ook prachtig..

Maar volgens mij is de mendurance sowieso een vrij kleine discipline, dat maakt het lastig om de wedstrijden vol te krijgen..

Etten-Leur en Leusden hadden t dit jaar ook moeilijk

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:38

Klopt, voor de menners hadden we dit jaar het zware deel eruit gehaald, waardoor het makkelijker is geworden.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:38

Ik deed niet mee ivm de datum, ik werk om de zaterdag en om de zondag en vrijwel alle wedstrijden waren precies verkeerd voor mijn rooster.. en daarnaast had ik minder getraind.

Komend jaar hoop ik weer te kunnen aansluiten bij wedstrijden.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:39

Mijn pony is nog in opleiding maar de enige wedstrijd die in de buurt is is die in Echten. Ik ga dus ook geen startkaart aanschaffen en ga met hem alleen impuls rijden.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:56

Ik vond Leenderbos een hele fijne wedstrijd om te rijden. Goed verzorgt met een mooie route, goeie groompunten en waterpunten. Mijn pony’s zijn gepensioneerd dus ik ben alweer even uit de mendurance helaas.
Helaas wordt afstand naar wedstrijden toe heel vaak genoemd terwijl dit bij marathonwedstrijden geen beperking lijkt te zijn. Ik vond het het leukste in de tijd dat ik in de hogere klasse reed en er een weekend weg van maakte samen met de andere deelnemers. Ik woonde toen in Friesland en reed bijna alle wedstrijden.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:10

Ik rij ook geen samengesteld omdat ik niet zomaar van huis kan voor een weekeind.
Volgende maand ga ik voor het eerst een SMW rijden, ben al maanden aan het regelen (eigen logeerplek, die voor de pony's en voor alle beesten thuis). En ga het meemaken of het de moeite waard geweest is of dat ik meteen helemaal genezen ben om echt zo enorm veel tijd en moeite er in te stoppen.

Een lange dag weg is veel makkelijker. Kwestie van wekkertje ff vroeger, dierentuin zelf verzorgen en door.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:12

Ik kan dan ook geen marathon rijden (pony's kunnen de minimale gewichtseis van de kar sowieso niet trekken en 14 km/h is voor ons echt al galop) en rijd mendurance puur voor de fun. Ik ben ook helemaal geen wedstrijd menner, dus ik zie het puur als een leuke rit rijden. Dus voor Echten zie ik het nog wel zitten om eenmalig een wekker vroeg te moeten zetten als ik wel vroeg moet starten. Ik ga echter niet om 3 uur s nachts al mijn bed uit, omdat ik ergens in Brabant moet starten. Dan sla ik die wel over en doe een leuke rit hier in de buurt.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:32

Zouden jullie het vervelend vinden, als er over dezelfde route een enjoy the ride zo zijn?

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:48

Zou voor mij geen probleem zijn.. al is t dan misschien wel prettig om de wedstrijd deelnemers eerst te laten starten en de recreatieve deelnemers daarna als dat mogelijk is

Coco7777777
Berichten: 58
Geregistreerd: 09-11-19

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:58

Hey, ik zou graag met mijn shetlander Goldy mee willen doen aan de SMW wedstrijd 10 September op de Ginkelse Heide. Helaas lukt het mij niet om vervoer te regelen, we hebben zelf namelijk geen trekhaak en ook geen ervaring met een trailer rijden. Nu zoek ik dus of er iemand is die ook in omgeving van Schiedam staat, die het leuk zou vinden om ook mee te doen! Dan kunnen we een wagentje huren en kosten delen waardoor het beter betaalbaar is! Of iemand die daar al als bezoeker heen wilt en toevallig uit de buurt komt en een trekhaak heeft (en natuurlijk ook ervaring met een trailer rijden!!) en ons zou willen mee nemen tegen vergoeding (trailer kan ik zelf regelen van stal). Mochten jullie iemand kennen voor wie dit interessant is, of is het voor jouw interessant? stuur me dan gerust een pb of een dm via insta (@shetlandergoldy)

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:22

Gaan er mensen in Echten starten? Ik kom kijken en was benieuwd vanaf hoe laat het terrein open is maar kan daar nog niets over vinden.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:25

Ja, ik!

Heb nog geen startlijst ofzo.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:07

Ik kom voor het eerst met de 8 jarige enkelspan.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:15

Enig idee of de wedstrijd vervroegd is of afgelast?

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:22

De wedstrijd is naar de ochtend verplaatst. Ik ga zelf zo slapen. Starten vanaf 9 uur. Ik ben de tweede start om 5 over 9.

Ik wou voor het eerst met gps rijden maar ik zit al een 5 minuten naar die site te staren en ik zie nergens een knopje om er een gpx bestand van te maken.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 08-09-23 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:25

Dank je Jorex, heel veel plezier morgen!