[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:02

Het was een mooie wedstrijd. De hitte viel gelukkig mee, mooi groompunt met water geregeld, echt super gedaan weer.

Pony's zijn beide fit aan de finish gekomen, ook nakeuring helemaal goed. Dus ben dik tevreden.
Volgende keer weer wat meer tempo rijden maar nu bewust niet gedaan door de combinatie van het warme weer en ze vorig weekeinde een SWM in de benen hadden.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:43

7 oktober mendurance Etten-Leur!
8 oktober mini marathon zelfde terrein.
Check menstal Jochems Etten-Leur

15 oktober mendurance winterwijk!

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:17

Psydoxy schreef:
Hallo allemaal, we zijn alweer bezig met de wedstrijden voor 2024. Afgelopen jaar hadden we voor de mendurance eigenlijk te weinig inschrijvingen tijdens Endurance Leenderbos. Daarom twijfelen of we hem in 2024 laten doorgaan.

Wat moeten we aan de wedstrijd veranderen om meer deelnemers te krijgen?


Excuus voor mijn late reactie, al tijden niet op bokt gezeten. Hoop dat Leenderbos blijft bestaan voor mendurance, snap de frustratie van weinig inschrijvingen, maar we zijn met de vereniging bezig om meer naamsbekendheid te krijgen en misschien moeten we iets veranderen om meer menners te trekken op de wedstrijden. Ik hoop dat we nog welkom zijn op Leenderbos en dat het aantal inschrijvingen vermeerdert.

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:45

Hallo allemaal, als er een mendurance wedstrijd bij komt in Soest, is daar animo voor?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:00

Net als ik op Facebook al aangegeven heb, ja graag!

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:59

Dennis schreef:
Net als ik op Facebook al aangegeven heb, ja graag!


*\o/* :)

pjerJarig
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:18

Ja ik had ook al op facebook aangegeven, maar zeker interesse. En ik denk dat er meerdere stalgenoten zijn met interesse tegen die tijd. Ik sta op een stal met redelijk fanatieke menners :-)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:53

Heel centraal en mooie omgeving. Ik rij zelf niet meer maar anders was het zeker een optie

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:55

pjer schreef:
Ja ik had ook al op facebook aangegeven, maar zeker interesse. En ik denk dat er meerdere stalgenoten zijn met interesse tegen die tijd. Ik sta op een stal met redelijk fanatieke menners :-)


Dat klinkt goed! Neem ze mee in de mooie mendurance sport!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:14

Zijn hier mensen die met een shetlander en sulky mennen? Ik heb een tuig gekocht zonder leidsels en wil nu leidsels bestellen maar ik weet niet welke maat handig is. Ik heb nog geen sulky dus kan het lastig inschatten. Welke maat kunnen jullie adviseren?

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:35

Mijn leidsels zijn 5 meter en dat is echt perfect. Wel heb ik de kleinste maat ervoor staan. Durf wel te zeggen dat deze maat tot 95cm wel goed gaan zijn. Bij grotere zou je denk ik op 6 meter komen.
Afbeelding

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:37

Dank je! De mijne is 92cm dus dan zou 5meter goed zijn.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:18

En ga je voor een sulky of een 2wieler.
Met mijn leidsel die ik op mijn HCAtje gebruik hoef ik niet op een Cavalettie te gaan zitten, dan pak ik het leidsel van mijn marathon wagen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:56

Dennis schreef:
En ga je voor een sulky of een 2wieler.
Met mijn leidsel die ik op mijn HCAtje gebruik hoef ik niet op een Cavalettie te gaan zitten, dan pak ik het leidsel van mijn marathon wagen.


Ik wil graag een hca, die lijkt me het meest praktisch voor mijn mendoelen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:34

Ik heb de normale maat Shetlander leidsel van Ideal. Ze zijn wel wat te lang maar het pinkriempje om en de overgebleven lus over mijn arm. Ik men in een gebied met veel hekken en zo kan ik makkelijk om de sulky heen lopen bij het openen en sluiten van de hekken.

Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:17

Ik zie dat het topic al even stil ligt

Al heel lang kriebelde het bij mij in te gaan starten in de Endurance, maar op dit moment zijn we ons paardje aan het beleren voor de kar, dus waarom niet gelijk maar mendurence starten, veel gezelliger met zijn tweeën. :'-)

Hij is 20, dus we proberen zo dicht mogelijk tegen de minimum snelheid aan te blijven :+ het plan is om in Etten-Leur te starten omdat die een beetje in de buurt is, maar we zijn nog niet de weg op geweest :o

Meer mensen die dit jaar voor het eerst gaan starten? :D

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:06

Het ligt inderdaad stil, terwijl ik het topic altijd leuk vond om te volgen!
Hopelijk kunnen wij dit jaar ook eindelijk ons mendurancedebuut maken. Al vier jaar zijn wij dat aan het proberen, maar helaas komt er iedere keer iets tussen met zijn gezondheid...

Wij hopen op 12 oktober in Etten-Leur te kunnen starten, omdat ik hem wel de kans wil geven om op een gezonde manier op conditie te komen en niet te gaan haasten

@Lotusje555: Wat voor paardje hebben jullie?

Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:53

Het is een kruising fjord x Arabier, al zie je dat Fjord stukje niet zo terug :=

We rijden nu al heel veel buiten, en dat vind hij heerlijk. We hebben in het verleden Endurance training gedaan bij Donna Oudshoorn, dat vond hij heerlijk, maar zij is helaas gestopt.

Gisteren hebben we voor het eerst gedraaft met de kar, ik vond het dood eng, maar hij deed t super braaf <3

Laura0506
Berichten: 0
Geregistreerd: 13-04-22
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:20

Hallo! Ik wil dit jaar ook heel graag met mijn (bijna 5 jarige) Shet kruising starten. Hij is 112cm en we genieten allebei enorm van buiten ritten. We rijden nu met een marathon wagen (heb ook een koetsje in reparatie staan die wat lichter nog is) Is er een plek waar ik overzichtelijk de regelementen etc kan inzien? We weten nog niet welke wedstrijd we willen doen dit jaar voor ons Debuut maar het zal de eerste keer in 11 jaar zijn dat ik op wedstrijd ga en de aller eerste keer met kar en pony en alles.
Mochten er nog tips zijn hoor ik die graag!
Is het toegestaan om bitloos te mennen? Hij loopt zowel met als zonder (nu zonder omdat we wachten op de 2e wolfskies die door moet komen voordat de tandarts er bij komt)
Foto is van onze laatste rit vorige week. Het was erg koud (foto is gemaakt vanaf een paard dus beetje een rare hoek) maar we hebben heerlijk van de zon genoten.

Laura0506
Berichten: 0
Geregistreerd: 13-04-22
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:21

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:34

Op https://mendurancenederland.nl/ zijn de reglementen te vinden.

Voor de optoming word verwezen naar het discipline reglement mennen waarin staat dat een bit verplicht is.

Laura0506
Berichten: 0
Geregistreerd: 13-04-22
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:50

Lees ik dan goed dat als je met een 4 wieler rijd er altijd een groom mee moet? Ook als het met een kleine pony is?

". Deelnemen aan een wedstrijd kan alleen in combinatie met een groom, met uitzondering van de
deelnemers met een sulky, deze mogen op eigen risico zonder groom deelnemen."

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:53

Ja, op een 4wieler altijd een groom.
Sulky mag wel zonder.

Ik rij met mijn grote maatse shetten enkelspan sulky alleen of 2span 4wieler met groom.

Laura0506
Berichten: 0
Geregistreerd: 13-04-22
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:55

Thanks! Dan gaat het echt eerst sparen naar een sulky worden :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:24

Weet hier iemand wie de contactpersoon van Mendurance Nederland is?