Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 235 van de 245 [ 6113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Mendurance praat topic

 
Profiel   

Voor deze menners zou ik dat nog niet adviseren. Die zijn in Waalwijk voor het eerst gestart. Wel gelijk fanatiek, dat wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:29 



 
Profiel   

Een vraag ter overdenking aan jullie:
Wat vinden jullie van een Mendurance in Ouddorp (Zuid Holland)?

Omgeving is strand en duinen, stukje strand en de rest verhard door de duinen.

Ik heb toestemming om dit te gaan organiseren bij PSC de Dijkgraaf en als de gemeente wil mee werken dan moet het lukken.

Planning is begin oktober 2022 maar ik ben benieuwd of er animo voor is.

De ambitie ligt er ook om een route uit te zetten voor de mini paarden/shetten van ongeveer 15 km. Ik weet niet of die afstand geoorloofd is met een aparte klasse maar daar is dan vast een mouw aan te passen.
Een korte klasse 1 en een lange klasse 1.

Zouden jullie voor zo'n wedstrijd open staan om te gaan starten? Je kunt bij ons overnachten in de trein en je paard stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 08:28 



 
Profiel   

Ouddorp is ook al zo ver weg -O- maar wellicht met een overnachting te doen.
Maar wel gaaf over het strand, als het hard genoeg is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 08:52 



 
Profiel   

Ouddorp is voor mij te ver weg. Verder wel een leuk idee.

Probeer in te schrijven voor Echten, maar het lukt mij niet met dat formulier… ben daar zo onhandig in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 09:13 



 
Profiel   

Barney1978 schreef
Een vraag ter overdenking aan jullie:
Wat vinden jullie van een Mendurance in Ouddorp (Zuid Holland)?

Omgeving is strand en duinen, stukje strand en de rest verhard door de duinen.

Ik heb toestemming om dit te gaan organiseren bij PSC de Dijkgraaf en als de gemeente wil mee werken dan moet het lukken.

Planning is begin oktober 2022 maar ik ben benieuwd of er animo voor is.

De ambitie ligt er ook om een route uit te zetten voor de mini paarden/shetten van ongeveer 15 km. Ik weet niet of die afstand geoorloofd is met een aparte klasse maar daar is dan vast een mouw aan te passen.
Een korte klasse 1 en een lange klasse 1.

Zouden jullie voor zo'n wedstrijd open staan om te gaan starten? Je kunt bij ons overnachten in de trein en je paard stallen.


Ja lijkt me zeker leuk met de shetten!

Ik heb begrepen dat officieel de rit minimaal 20 km moet zijn.. maar zelf pleit ik er eigenlijk ook voor om een 15 km shetdurance toe te voegen in het regelement, van mij mag de minimale snelheid dan ook naar 6 km/u eigenlijk, maar 7 moet ook nog wel lukken.. dan zou het haalbaar worden om met mn shet mee te doen.. hij is maar 86 cm en 20 km is echt te ver, maar 15 zou leuk zijn.. ik denk dat de mendurance dan ook meer leden gaat trekken.. de shetdurance die door een andere vereniging georganiseerd werd, zat iig binnen no time vol..
Zou leuk zijn als t met een eigen klassement zou kunnen (maar vermoed dat de regelementen dan aangepast moeten worden), maar Desnoods gewoon zonder klassement maar voor spek en bonen zeg maar zou ik al heel leuk vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 11:05 



 
Profiel   

Barney: ik heb ook wel eens een shettenklasse in Wateren erbij gedaan die onder de 20 km was maar aan de andere kant: Shetlanders kunnen prima meekomen evt in een korte klasse 1. Het zijn vaak de eigenaren die er wat vertrouwen in moeten gaan krijgen. Zeker nu de sulky’s zijn toegelaten is het geen probleem meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 11:11 



 
Profiel   

Een losse rubriek zou denk ik best scoren. Al is het maar om mensen enthousiast te maken!
De shetten mendurance zat idd zo vol.

Ik ben echt geen fanatieke buitenrijder, maar mijn pony's liepen ook een klasse 1 prima uit.
En de shetten mendurance deden ze vorig jaar vooraan mee zelfs.

Ik denk dat het een deel onbekend maakt onbemind is. En voor mij is de afstand naar de wedstrijden wel een dingetje (want meer dan 2 uur enkele reis vind ik zowel voor mij zelf als voor mijn pony's best pittig, en dan de wedstrijd nog).

In Echten ben ik er bij, met het 2span!
Etten Leur moet ik nog even kijken, ik denk/hoop dan enkelspan met Ebje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 11:19 



 
Profiel   

Ik vind zelf 20+ km voor mijn kleine pony echt nog een stap te ver.. zeker als hij 7 km per uur moet.. 6,5 haalt hij inmiddels prima op de 15 km, maar 7 is best pittig voor hem met zn kleine pootjes.. (gemiddeld stapt hij maar 3 a 4 km per uur en zijn draf ligt rond de 10, dus niet heel vlot).. dus zo'n aparte rubriek zou echt super zijn voor ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 11:24 



 
Profiel   

Ik denk dat een aparte klasse voor ponies onder de 1.20 wel interessant is. Mijn smurfie wordt ook niet zo groot en die 7km per uur is best pittig vermoed ik, idd omdat de stap een stuk langzamer is. Al zie ik online ook leuke 2 spannetjes met shetten voorbij komen die het hartstikke leuk doen in de mendurance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 13:18 



 
Profiel   

Dan zal sowieso eerst het reglement aangepast moeten worden. De minimale afstand is nu eenmaal 20km. En kun je nog wel over mendurance spreken als je de afstand gaat verkorten? De shetten die tot nu toe meegedaan hebben, hadden er geen moeite mee. Dat ging allemaal prima.

Net wat Napie zegt, het klinkt voor veel mensen heel ver 20km.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 14:25 



 
Profiel   

Ik ben echt wel een afstandsruiter/menner dus ben wel wat gewend en idd die 20 km is zo om.. maar de 20 km icm de gem snelheid, mullere bospaden dan thuis en gewicht wat mn pony moet trekken is het echt niet te doen voor mijn pony van 86 cm in t Enkelspan.. voor de shet van 1.12 is t geen probleem.. maar voor de kleintjes is het echt een hele opgave.. denk dat je dat zeker endurance mag noemen..
Om op 15 km aan de 7 km per uur te komen moet mijn pony ruim 10 km draven..

Dusja dan kun je stellen deze pony is niet geschikt voor de (m)endurance.. of je trekt het breder en voegt een klasse voor onder de 1.10/1.15 toe en dan kan een breder publiek mee doen..

Overigens bedenk ik me nu dat een snelheidsaanpassing voor de kleintjes ook al zou helpen.. nu is pony 7 en paard 8.. maar die 7 is voor een pony van 1.40 natuurlijk veel makkelijker haalbaar dan voor een pony van 86 cm

Dubbelspan helpt idd ook maar helaas heb ik er maar 1 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 15:04 



 
Profiel   

Ik ga het in elk geval meenemen naar de volgende bestuursvergadering en kijken of we hier iets mee kunnen (en willen) doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 15:10 



 
Profiel   

Licor schreef
Ik ben echt wel een afstandsruiter/menner dus ben wel wat gewend en idd die 20 km is zo om.. maar de 20 km icm de gem snelheid, mullere bospaden dan thuis en gewicht wat mn pony moet trekken is het echt niet te doen voor mijn pony van 86 cm in t Enkelspan.. voor de shet van 1.12 is t geen probleem.. maar voor de kleintjes is het echt een hele opgave.. denk dat je dat zeker endurance mag noemen..
Om op 15 km aan de 7 km per uur te komen moet mijn pony ruim 10 km draven..

Dusja dan kun je stellen deze pony is niet geschikt voor de (m)endurance.. of je trekt het breder en voegt een klasse voor onder de 1.10/1.15 toe en dan kan een breder publiek mee doen..

Overigens bedenk ik me nu dat een snelheidsaanpassing voor de kleintjes ook al zou helpen.. nu is pony 7 en paard 8.. maar die 7 is voor een pony van 1.40 natuurlijk veel makkelijker haalbaar dan voor een pony van 86 cm

Dubbelspan helpt idd ook maar helaas heb ik er maar 1 :+

Dan zeg ik onder de 105 . Want shetten mogen tot 105cm in stamboek en shetten van 95/105 moeten dit best kunnen met een lichte sulky, mits werkwillig. En de hele kleine vind ik inderdaad niet zo geschikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 16:49 



 
Profiel   

Als je wat wil zou ik eerder de minimum snelheid naar beneden halen, en niet de afstand.
Dan kan je wat makkelijker mee doen met een kleintje, maar wil je echt voor het klassement mee doen zal je te kort komen. Dat is iets wat je dan voor lief moet nemen.

Mijn dressuur shetten die niet getraind worden op afstanden lopen een klasse 1 fluitend uit. Maar niet met een top snelheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 19:43 



 
Profiel   

Barney1978 schreef
Een vraag ter overdenking aan jullie:
Wat vinden jullie van een Mendurance in Ouddorp (Zuid Holland)?

Omgeving is strand en duinen, stukje strand en de rest verhard door de duinen.

Ik heb toestemming om dit te gaan organiseren bij PSC de Dijkgraaf en als de gemeente wil mee werken dan moet het lukken.

Planning is begin oktober 2022 maar ik ben benieuwd of er animo voor is.

De ambitie ligt er ook om een route uit te zetten voor de mini paarden/shetten van ongeveer 15 km. Ik weet niet of die afstand geoorloofd is met een aparte klasse maar daar is dan vast een mouw aan te passen.
Een korte klasse 1 en een lange klasse 1.

Zouden jullie voor zo'n wedstrijd open staan om te gaan starten? Je kunt bij ons overnachten in de trein en je paard stallen.


Wij komen! Top idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 19:59 



 
Profiel   

Sharani schreef
Ouddorp is voor mij te ver weg. Verder wel een leuk idee.

Probeer in te schrijven voor Echten, maar het lukt mij niet met dat formulier… ben daar zo onhandig in.


Hoop dat het gelukt is met inschrijven voor Echten, anders altijd vragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:05 



 
Profiel   

Nickey liep zijn in zijn laatste jaar klasse 2 wedstrijden met 16 km/ u. Hij is 1,08. De mini van de Duitse menner loopt ook makkelijk 10 km/ u. Wat voor afstand zou je dan willen? Het moet ook de moeite zijn om voor op te laden? Ik denk dat er wel een Maas in het reglement te vinden moet zijn gezien er ook zoiets is als een kinderendurance van 10 km. Maar winstpuntwn kunnen dan niet registristreerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:34 



 
Profiel   

Napie schreef
Nickey liep zijn in zijn laatste jaar klasse 2 wedstrijden met 16 km/ u. Hij is 1,08. De mini van de Duitse menner loopt ook makkelijk 10 km/ u. Wat voor afstand zou je dan willen? Het moet ook de moeite zijn om voor op te laden? Ik denk dat er wel een Maas in het reglement te vinden moet zijn gezien er ook zoiets is als een kinderendurance van 10 km. Maar winstpuntwn kunnen dan niet registristreerd worden.

Die Duitse shet hou daar over op dat is geen mendurance rijden wat die doet. Zo kan ik het ook en is mega irritant voor andere serieuse menners

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 20:36 



 
Profiel   

Leuke reacties allemaal, dat geeft hoop.

Een shettenrubriek zou toch moeten kunnen buiten de officiële winstpunt registratie? Dan kunnen mensen het proberen, doen aan alles mee maar kunnen geen officiële punten rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 21:38 



 
Profiel   

Napie schreef
Nickey liep zijn in zijn laatste jaar klasse 2 wedstrijden met 16 km/ u. Hij is 1,08. De mini van de Duitse menner loopt ook makkelijk 10 km/ u. Wat voor afstand zou je dan willen? Het moet ook de moeite zijn om voor op te laden? Ik denk dat er wel een Maas in het reglement te vinden moet zijn gezien er ook zoiets is als een kinderendurance van 10 km. Maar winstpuntwn kunnen dan niet registristreerd worden.


Ik was er in Waalwijk bij als vrijwilliger maar hij kwam als laatste binnen buiten de tijd omdat hij nu met een vierwieler heeft gereden en het parcours was best zwaar op sommige stukken.

Ik vind het niet erg er een extra route voor uit te stippelen, als mensen toch langere kilometers willen maken dan is er de gewone klasse om voor in te schrijven. Ik zou graag de drempel zo laag mogelijk willen houden, zodat men de kans heeft ervan te proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 21:40 



 
Profiel   

Het zou een stuk makkelijker zijn om te organiseren als er een punten systeem zou komen. Iedereen eigen snelheden, maar wel één klassement. Op dit moment is het vaak meedoen is winnen. Nu is dat wel het motto van de sport, maar toch....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 09:58 



 
Profiel   

Hoe zie jij dat dan voor je, zo’n puntensysteem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 10:21 



 
Profiel   

Als je de minimum snelheid naar beneden haal (voor de klasse 1) kunnen de twijfelaars makkelijker starten. En eenmaal gestart en fanatiek geworden kunnen ze dan zelf kijken of er meer in zit.

Dat is dan geen spannende reglements wijziging, maar maakt de drempel wel lager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 11:09 



 
Profiel   

Ik zou dan niet zozeer klasse 1 in het algemeen aanpassen maar de impuls rubriek. In de impuls starten mensen die nieuwsgierig zijn en willen kijken of het wat voor ze is. De redenen voor mij om impuls te willen starten zijn: georganiseerde rit in ander gebied, met pony oefenen op wedstrijdterrein, een goede veterinaire check om te zien of je echt op conditie bent. Als dit soort dingen goed gaan dan is het interessant om een startkaart aan te vragen en korte klasse 1 te starten. Nu is het enige verschil in deimpuls( als ik me niet vergis ) die ene kilometer per uur verschil van de klasse 1. Aan de andere kant vind ik ook dat mensen niet te makkelijk over deze tak van sport moeten denken en dat een goede voorbereiding zeer belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 11:22 



 
Profiel   

NdV74 schreef
Hoe zie jij dat dan voor je, zo’n puntensysteem?


Bijvoorbeeld zoals ze in België hanteren bij de endurance in lage klassen.

Krijg je punten (of eigenlijk - punten) op hartslag, snelheid, aantal gereden kilometers. Je zou er nog een staffel enkel/dubbelspan in kunnen zetten.

Heb nu geen tijd om hier uitgebreid op in te gaan, maar er is van alles te verzinnen waarbij snelheid niet meer het voornaamste is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 235 van de 245 [ 6113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen