[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:33

Voor ons is het de eerste mendurancewedstrijd die we starten, mijn vriend ment, ik ga als groom mee op de wagen. Ons paard heeft wel al endurance ervaring onder het zadel.

TeamLisa
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-12-18

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:56

Ik zou eigenlijk voor het eerst mee doen, toen ik zag dat de hartslag niet hoger mocht zijn dan 64,heb ik het omgezet naar enjoy the ride.

Wel met keuring ,(weten we gelijk of het volgende x wel kan), ze kan zich vreselijk opfokken dus gaat hartslag omhoog en heb ik een probleem bij de start.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:14

Napie schreef:
Ik start ook. Als eerste. Na een jaar revalideren. Het gaat mij vooral om de keuringen. Pony half geschoren. Nog even het stof van de trailer halen

Maar die keuringen zijn moment opnamen en bekijk het zo je pony is zo vaak door de keuring gekomen terwijl hij dus wat mankeerde. Zou meer waarde hechten aan de foto’s. Wel wens ik je super geel succes en plezier

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:10

Ik ben benieuwd hoe de 'nieuwelingen' de wedstrijd bevallen is. Ik heb een fijne wedstrijd gereden. Conditie pony was voldoende. Hij wou wel vaker stappen en dat was ook prima. Op het waterpunt uitgebreid kunnen koelen en ook nog hem even lekker onder gedompeld in het ven. Dat was wel nodig. Dit jaar nog geen training bij warmte gereden. Drinken ging weer slecht. Eten prima. Plassen wou hij ook goed. Uitstappen ging iets minder omdat ik net was ingehaald. Nog even onduidelijkheid bij de golfbaan door een vreems bordje. Esther is meteen gekomen en heeft dat bordje weg gehaald. Daardoor even daar stil moeten staan. Hartslag op alle keuringen goed. Op de nakeuring B op de lokomotie. Hij maakt zijn passen niet goed af echter niet kreupel of pijnlijk. Met 11 km/u in het nieuwe of eigenlijk weer oude reglement heel tevreden

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 00:30

Hier een nieuweling :) wij hebben met ons tweespan welsjes een fijne eerste wedstrijd gereden. Mooi terrein, veel ruimte, mooie rit en super weer. Pony's liepen goed en beide goedgekeurd. Heel tevreden naar huis, pony's trokken in de wei een flinke sprint dus nog fit zat.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:34

Ik vond het super! En natuurlijk helemaal leuk om tijdens de eerste wedstrijd eerste prijs te rijden. :o

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:04

Je endurance ervaring heeft vast mee geholpen. Ik merk vaak bij de menners nog dat ze het manegement moeilijk vinden. Vaak geen groom mee om te koelen of geen gebruik maken de koel mogelijkheden. Er waren volgens mij veel met een hoge hartslag op de finish.
1 menner is direkt na de finish boos vertrokken. Dat was jammer.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:39

Stelvio schreef:
Ik vond het super! En natuurlijk helemaal leuk om tijdens de eerste wedstrijd eerste prijs te rijden. :o

Dravertje he

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:00

Ik ben wel blij dat ik niet gereden heb met mijn ongeschoren pony's met deze warmte.

Binnenkort de training weer op pakken. Benno is helaas menpony-af. Dus Deedee zal het naast haar dressuur carrière moeten gaan doen. En straks ook Ebje.

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:43

Er staan mooie foto's op de site van mendurance someren.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:45

Napie schreef:
Je endurance ervaring heeft vast mee geholpen. Ik merk vaak bij de menners nog dat ze het manegement moeilijk vinden. Vaak geen groom mee om te koelen of geen gebruik maken de koel mogelijkheden. Er waren volgens mij veel met een hoge hartslag op de finish.
1 menner is direkt na de finish boos vertrokken. Dat was jammer.


Onze endurance ervaring zal zeker hebben bijgedragen, ik heb al heel wat wedstrijdkilometers onder het zadel met haar afgelegd. We hadden naast onze groom ook flessen water mee op de wagen, om zelf ook nog tussendoor te koelen.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:46

keona schreef:
Stelvio schreef:
Ik vond het super! En natuurlijk helemaal leuk om tijdens de eerste wedstrijd eerste prijs te rijden. :o

Dravertje he


En met beleid rijden, constante snelheid en voldoende koelen. ;)

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:40

Wie van jullie is van plan op zondag 19 mei bij ons in Barchem de mendurance te starten?

Op dit moment lopen de inschrijvingen nog niet over namelijk. Het zijn er welgeteld nog maar 2! En het is al over goed 3 weken.

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:54

Wij starten klasse 1 met tweespan pony's. Ik ga me vandaag inschrijven :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:22

Ik start niet in Barchem. Ik wil de pony niet meer zo lang op de trailer hebben

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:17

Napie schreef:
Ik start niet in Barchem. Ik wil de pony niet meer zo lang op de trailer hebben

Jammer!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:27

Ik gluur hier al een tijdje mee, maar zou graag mee willen kletsen als dat mag :)

Momenteel ben ik mijn mini appaloosa aan het beleren en ik zou het echt heel gaaf vinden als we ook mendurance zouden kunnen gaan starten op den duur! Tot die tijd lees ik met veel plezier jullie verhalen :D

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:20

MarjaR schreef:
Wie van jullie is van plan op zondag 19 mei bij ons in Barchem de mendurance te starten?

Op dit moment lopen de inschrijvingen nog niet over namelijk. Het zijn er welgeteld nog maar 2! En het is al over goed 3 weken.

Balen dat er zo weinig zijn maak een bericht op fb

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:09

Flurk schreef:
MarjaR schreef:
Wie van jullie is van plan op zondag 19 mei bij ons in Barchem de mendurance te starten?

Op dit moment lopen de inschrijvingen nog niet over namelijk. Het zijn er welgeteld nog maar 2! En het is al over goed 3 weken.

Balen dat er zo weinig zijn maak een bericht op fb


Dat is er al lang.

Maar op dit moment staat de teller op 10, het minimum aantal inschrijvingen. Dus als er geen afmeldingen komen gaat het door.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:40

Op dit moment staat de teller voor de mendurance bij ons in Barchem op 12 deelnemers, waarvan 3x klasse 2.
De inschrijving sluit komende zondag. Dus wil je nog meedoen, schrijf je dan snel in!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:29

MarjaR schreef:
Op dit moment staat de teller voor de mendurance bij ons in Barchem op 12 deelnemers, waarvan 3x klasse 2.
De inschrijving sluit komende zondag. Dus wil je nog meedoen, schrijf je dan snel in!

Ik hoop dat er nog meer bijkomen

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:20

Afbeelding

Barchem

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:59

Afbeelding

Ook wij hebben genoten en hebben de wedstrijd veilig en goed uitgereden.
2 punten rijker nu.

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:50

Was een hele mooie rit, lekker gereden, pony's helemaal goed en fit en heerlijke hamburger na :)

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:23

Al was het rustig, sfeertje voelde goed.

Hoe is jullie training en voer schema ? En dan doel ik even op a-welshjes.