Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 226 van de 245 [ 6112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Mendurance praat topic

 
Profiel   

Horsie84 schreef
Al was het rustig, sfeertje voelde goed.

Hoe is jullie training en voer schema ? En dan doel ik even op a-welshjes.


Welsh-a tjes zijn hemel op aarde :)
Qua voerschema, ze krijgen 3x per dag cavalor, ze gaan 2x 45 minuten het gras op, beetje meuterig van mij, maar meer durf ik niet. Verder staan ze op schraal stuk land en hooi zoveel ze willen. Train ze 5× per week, heel wisselend qua inhoud. Het zijn 2 compleet verschillende pony's, dus ik train vooral op mijn gevoel wat ze nodig hebben. En vooral, het moet een feestje blijven. Als ze een keer een baaldag hebben, laat ik ze lekker grazen ipv werken. Maar gelukkig komen ze altijd aangestierd als de wagen buiten wordt gezet :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 13:17 



 
Profiel   

Horsie84 schreef
Al was het rustig, sfeertje voelde goed.

Hoe is jullie training en voer schema ? En dan doel ik even op a-welshjes.

Hoe ziet je training er uit en wat vraag je er van/welke afstanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 17:35 



 
Profiel   

Wij trainen afwisseld aan de longe
, cavalettie en mennen bos.
Afhankelijk van weer, humeur, tijd.
In het weekend altijd wel grote rondje (tegen de 10km).
Door de week 2 x longe 1-2x mennen bos rondje tussen de 5 en 7 km.
Duurtraining, tempo,

Ponys kunnen 24/7 hooi eten.
Voorheen kregen ze alleen vit-min brokje van JPGEF.
Gebleken nu met trainen niet voldoende. Over gegaan op kruidenmuesli. 1x Per dag 1derde.
Na hard werken krijgen ze een derde extra.
Op het gras kunnen ze helaas nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 20:08 



 
Profiel   

Wie is van plan in juni mee te doen in Laag-Soeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 17:29 



 
Profiel   

Beste allen, wij zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de 2- en 3-daagse marathon in augustus. Vorig jaar hadden we 3 deelnemers in de mendurance. Ik ben benieuwd hoeveel ik er dit jaar zou kunnen verwachten. :):)

Verwacht afstanden:
2 daagse - Klasse 2: 30 x 30 km
3 daagse - Klasse 2: 30 x 30 x 30 km
3 daagse - Klasse 3: 50 x 50 x 30 km

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 17:57 



 
Profiel   

MarjaR schreef
Wie is van plan in juni mee te doen in Laag-Soeren?

Wij zijn erbij, we schrijven ons morgen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 22:27 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie ook een 2daagse hebben dat zal denk ik meer mensen trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 12:02 



 
Profiel   

MarjaR schreef
Wie is van plan in juni mee te doen in Laag-Soeren?


Wij zijn ingeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 14:41 



 
Profiel   

Ik ben in mijn trainingen bezig met galop, om mijn gemiddelde snelheid tijdens ritten wat omhoog te krikken. Ik hoop daar straks in Laag-Soeren plezier van te hebben.

Maar dat valt nog niet mee. Coldy wordt altijd zo enthousiast van galopperen, dat ze nu bij iedere zandweg denkt: "Mag ik? Mag ik?"
Ze is echt bepaald geen slome fjord, dat kan ik je verzekeren.

Ik ben de piloot, dus ik beslis of er gegaloppeerd gaat worden of niet. Dus ze mag lang niet altijd zo snel als ze zelf wil, en dat heeft regelmatig een nogal opgefokte Coldy tot gevolg.
De kunst wordt nu om haar na zo'n galop weer z.s.m. te laten ontspannen in een gemakkelijke draf. Een uitdaging...

Nog meer mendurance-rijders hier die wel erg enthousiaste paardjes voor de wagen hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 12:32 



 
Profiel   

MarjaR schreef
Ik ben in mijn trainingen bezig met galop, om mijn gemiddelde snelheid tijdens ritten wat omhoog te krikken. Ik hoop daar straks in Laag-Soeren plezier van te hebben.

Maar dat valt nog niet mee. Coldy wordt altijd zo enthousiast van galopperen, dat ze nu bij iedere zandweg denkt: "Mag ik? Mag ik?"
Ze is echt bepaald geen slome fjord, dat kan ik je verzekeren.

Ik ben de piloot, dus ik beslis of er gegaloppeerd gaat worden of niet. Dus ze mag lang niet altijd zo snel als ze zelf wil, en dat heeft regelmatig een nogal opgefokte Coldy tot gevolg.
De kunst wordt nu om haar na zo'n galop weer z.s.m. te laten ontspannen in een gemakkelijke draf. Een uitdaging...

Nog meer mendurance-rijders hier die wel erg enthousiaste paardjes voor de wagen hebben?


Ik zou heel graag weer een keer willen starten met mijn span maar Milly is nogal pittig te noemen. Milly zou uitermate geschikt zijn voor de Mendurance want ze stopt niet met lopen _O- . Maar goed ze moet gewoon nog meer ervaring gaan opdoen voor de wagen, overmorgen een aantal dagen naar Drenthe en dan gaat ze voor het eerst met Barney het bos in met de wagen. Hierdoor durf ik ook nog geen vierdaagse te starten, ze reageert nog te heftig op drukte met veel wagens en lawaai. Ze loopt nu wel af en toe een vaardigheid en daar wordt ze zo enthousiast van dat ik het idee krijg dat ik een trekpaard op volle snelheid in mijn handen heb dus daar is nog even wat werk te verzetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 13:03 



 
Profiel   

Onze pony’s zijn altijd enthousiast gelukkig maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 16:57 



 
Profiel   

Leuk!
Misschien toch maar opgeven gewoon om te proberen... kunnen we meteen zien hoe de dame reageerd op wedstrijd.

Ik vind het leuk te lezen en te leren hoe jullie het doen met trainen en voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 17:23 



 
Profiel   

Nick wil ook alleen maar gaan. Het heeft me best lang gekost voor dat ik hem in een redelijke rustige galop kon krijgen wat hij lang vol kan houden. Hij galoppeerd liever als dat hij draaft en kan dat ook lang vol houden. Hij loopt het dijnste als hij zelf aan kan geven wat hij wil. Als hij wil galopperen en het pad is geschikt dan mag hij dat. Wil hij stappen dan gaan we stappen en hij geeft ook weer zelf aan wanneer hij sneller wil. Het fijne is ook dat hij de routes beter kent als ik dus vooral op wedstrijden die we vaker hebben gereden weet hij precies waar de goede galoppaden zitten. Nu heeft hij natuurlijk heel veel ervaring en kan hij dat goed hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 23:05 



 
Profiel   

MarjaR schreef
Wie is van plan in juni mee te doen in Laag-Soeren?

Wij rijden mee enkelspan pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 10:26 



 
Profiel   

De VVAP is bezig met een nieuwe website dus op de huidige website komt geen informatie meer te staan.
De inschrijflink komt een dezer dagen op de website van Mendurance Nederland te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 11:43 



 
Profiel   

NdV74 schreef
De VVAP is bezig met een nieuwe website dus op de huidige website komt geen informatie meer te staan.
De inschrijflink komt een dezer dagen op de website van Mendurance Nederland te staan.

Men zegt dat het erop staat van Laag Soeren maar ik kan niks vinden.
Wil iemand de link hier plaatsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 09:28 



 
Profiel   

http://mendurancenederland.nl/wedstrijden/laag-soeren/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 09:37 



 
Profiel   

Stelvio schreef


Ik dacht dat jij ook zou starten Femke, maar jij zit aan de andere kant van de weg? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 12:55 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
Ik dacht dat jij ook zou starten Femke, maar jij zit aan de andere kant van de weg? :Y)


Ik doe gewoon allebei ☺️ Zaterdag de mendurance en zondag de endurance, er is alleen iets mis gegaan met het inschrijven, we zijn niet op de startlijst terecht gekomen, maar dit zou nog aangepast worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:55 



 
Profiel   

Weet iemand of er van de Drunense/Loonse duinen ook gpx routes zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 21:27 



 
Profiel   

QuintaenJojo schreef
Weet iemand of er van de Drunense/Loonse duinen ook gpx routes zijn?


Ik heb er wel, maar niet om te mennen. Daarvoor zijn deze routes te zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 06:45 



 
Profiel   

QuintaenJojo schreef
Weet iemand of er van de Drunense/Loonse duinen ook gpx routes zijn?

Mijn routes staan volgens mij op endomondo. Ik heb afgelopen maandag nog een rondje duinen gedaan. Ik rij altijd aan de kant van Loon op zand/Efteling en daarmee vermijd je de zandvlakte. Daar kom ik liever ook niet met de menwagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-19 12:29 



 
Profiel   

Napie schreef
QuintaenJojo schreef
Weet iemand of er van de Drunense/Loonse duinen ook gpx routes zijn?

Mijn routes staan volgens mij op endomondo. Ik heb afgelopen maandag nog een rondje duinen gedaan. Ik rij altijd aan de kant van Loon op zand/Efteling en daarmee vermijd je de zandvlakte. Daar kom ik liever ook niet met de menwagen


Endomondo, nooit van gehoord, maar ik ga eens kijken op de site, dank je :)
Het gaat ook om de bospaden, ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:03 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
QuintaenJojo schreef
Weet iemand of er van de Drunense/Loonse duinen ook gpx routes zijn?


Ik heb er wel, maar niet om te mennen. Daarvoor zijn deze routes te zwaar.


Dan doel je, neem ik aan op routes door duinzand, nee, gaat mij echt om bospaden/route.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:05 



 
Profiel   

@QuitaenJojo. Als je mooie paden wilt mennen kun je beter richting Leenderbos of Someren gaan..... daar hoef je geen vergunning voor te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 226 van de 245 [ 6112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen