Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 09:25

In het voorjaar staat hier mogelijk in de planning een hati mentrailer of soort gelijke trailer aan te schaffen. Nu vroeg ik mij af of je hier ook voorop je hca kan vervoeren. Dit omdat ik ook af en toe enkelspan wedstrijden zal gaan rijden. Wie doet dit ook en heeft misschien een foto voor mij?

Alvast bedankt

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:34

Als je hem met een dichte bodemplaat van het frame bestel kan je ook zeker een 2wieler of sulky er op voervoeren en niet alleen een marathon wagen.

Heb je alleen een buizen-frame word het wat lastig, maar ik ken iemand die zelfs het buizenframe later heeft aan laten passen met een stuk traanplaat tussen de rij-goten zodat haar 2wieler er ook op kan.

Bij Hati is er echt heel veel mogelijk, hij bouwt alle trailers volledig naar wens.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:36

Ik ben naar hetzelfde op zoek. Iemand misschien wat merken van soortgelijke trailers?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:44

Ik ben ook wezen kijken bij hati mooie trailers en hij maakt het inderdaad naar wens.dus denk dat je gewoon eens langs moet gaan dan weet je of hij het kan maken.waarschijnlijk wel

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:06

Dennis schreef:
Als je hem met een dichte bodemplaat van het frame bestel kan je ook zeker een 2wieler of sulky er op voervoeren en niet alleen een marathon wagen.

Heb je alleen een buizen-frame word het wat lastig, maar ik ken iemand die zelfs het buizenframe later heeft aan laten passen met een stuk traanplaat tussen de rij-goten zodat haar 2wieler er ook op kan.

Bij Hati is er echt heel veel mogelijk, hij bouwt alle trailers volledig naar wens.



Dit was de mijne :)
Ik heb mijn tweewieler samen met mijn trailer bij hem gebracht en toen heeft hij een super mooie oplossing gemaakt voor me.

Denk dat als je met hem gaat praten en je HCA meeneemt (als dat kan uiteraard) dat hij een super mooie oplossing voor je bedenkt.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 13:51

Bedankt voor de tip.
Dennis hoe breed is jou trailer binnen in? Jij hebt ook grote maat shetten toch?

Je hebt ook second life trailers voorheen toeran.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:23

Zal ik na moeten meten. Ik heb pony's van rond de 100 cm, maar groter past er ook zeker in. Ik heb juist de stangen lager laten zetten dan de standaard maat. Maar ook de breedte kan je alle kanten mee op.

Ik ken ook iemand die hem heeft voor enkelspan C pony.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:28

Die van mij (is net zo breed als die van Dennis) is 230x140x190 [ lxbxh ] (gegevens staan ook op de website ;) )
Mijne is 20 cm hoger omdat ik daar om gevraagd heb (ben zelf erg lang en sta graag rechtop in de trailer)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:42

Bedankt, klopt die afmeting had ik zien staan. Ik ben nu in onderhandeling van een van 1.10 breed maar volgens zeggen moeten ze hier beide mits ze los staan prima in. Door een iets meer naar voren en andere wat schuin er achter. Mocht het lukken met kenteken aanvragen (is nu zonder) dan wordt het denk ik deze gezien deze prijstechnisch interessant is. Maar twijfel of de 1.40 niet fijner is voor mijn pony's van 1.12 en 1.08.

Denk dat 1.70 voor mij wel prima is, ben zelf maar 1.55. Echter denk ik wel eraan als je nou een grotere pony neemt moet je dan niet voor hoger gaan... lastig allemaal zeg. Je koopt ze toch graag voor een lange periode.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:46

oh ja hoe ervaren jullie zo een enkelasser?
Zelf altijd met een tandemasser gereden en bied naar mijn idee meer comform voor de paardjes.
Echter verteld de maker dat enkelasser meer verkocht wordt (tandem is 650 euro meer) dit kan ook een reden zijn dat enkel meer verkocht wordt. Maar is de weg ligging nou echt anders gezien je een velengde hebt. Mijn pa vond namelijk een enkelasser vervelend rijden met een van mijn pony's erin (voor het dier ook)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:52

Ik met mijn 160 ga prima in de standaard maat.
Als ze in die van mij zonder schot staan kunnen ze ook samen omdraaien, dus ze staan dan wel altijd vast om gerotzooi tegen te gaan. Ik heb op het moment het schot er niet in omdat ik 1 stuntman er tussen heb zitten (ligt niet aan de trailer, hij is gewoon een beetje apart :+ ).

Ik heb hem zonder frame en vind hem fijner rijden dan mijn vee-trailer die ik hier voor gehad had (een super degelijk uitgevoerde tandemasser, die had een totale massa van 2000 kilo!).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:11

Ik vind mijn verlengde enkelasser prima rijden hoor :)
Zou 1.10 zelf te smal vinden. Vind die van 1.40 precies mooi met mijn pukken van 95cm

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:17

(Voorheen Toeran) Secondlife trailers maakt ze idd ook. Prima service, man heeft echt verstand van het in balans brengen van een mentrailer. En helaas schort het er daar vaak aan bij mentrailers.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:33

bedankt allemaal hier kan ik wat mee.
De second life trailers had ik ook over gehoord, hoor zelf een prijs waar ik vergeleken hati vrolijker van wordt. Het is even kijken of dit ook het geval is ;)... ga hem even bellen.

Weet iemand of de gegevens op de toeran site nog hetzelfde zijn?
http://www.toeran.nl/pony-mentrailers/

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:55

Volgens mij wel ja :j

DeclanandMe
Berichten: 76
Geregistreerd: 17-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:04

Oud topic, maar toch nog wat hati-vraagjes!

Ik ben er onlangs achter gekomen dat een trailerdealer in West-Vlaanderen (andere kant van Vlaanderen wel :roll: ) ook hati trailers verkoopt. Dit maakt het natuurlijk makkelijker, omdat ik anders een trailer vanuit Nederland moet invoeren. Met alle papierwerk vandien...

Goedkoop zijn ze wel niet, zeker als je nog een tussenschot en wat andere extra's wil (dan zit je bijna aan de prijs van een gewone mentrailer!

Maar ik heb nog enkele vraagjes aan de ervaringdeskundige:

Ik las op de trchnische fiche dat de trailer 1,40m breed is, is dit de binnenkant van de bak of breedste punt van de buitenkant?
Want ik heb momenteel een veetrailertje, en dat is 1,30m binnenin. En dat lijkt me wat smal voor 2 (1m) shetten?

En als de trailer maar 1,40m breed is...steekt je koets dan vooraan niet verschrikkelijk uit? Mijn recreatiemarathonwagentjes staat gestald in mijn veetrailer (1,30m breed binnenin en ongeveer 2m lang) en ik heb ongeveer 25cm over. Dus ik schat dat mijn wagentje 175m lang is en 1,20 spoorbreedte.
Past dat dan voorop de hati Koetsentrailer?

Ik heb al wat foto's bekeken van allerlei oplossingen voor transport van koets en pony's..maar de exacte grote is dan moeilijk in te schatten :)* (zo zijn er die koets en pony's in een 2paardtrailer krijgen, maar dat lukt niet met mijn koets)
Mijn vriend stelde voor om een grotere bestelwagen te kopen (de onze is stilletjes aan aan vervanging toe) waar dan de pony's in zouden kunnen, mits aanpassing natuurlijk. En dan de koets op onze motortrailer erachter.
Of zelfs een hele grote bestelwagen kopen waar eventueel de pony's en trailer in kunnen. Maar deze zou dan ook voor gewoon gebruik moeten dienen. Nu ik ga met de fiets werken, en mijn vriend met de motor, dus het is enkel voor boodschappen en andere....maar het lijkt me onhandig (moeilijker parkeren, geen ondergrondse parkeergarages.....)
Het enige voordeel is dat ik dan toe kom met mijn B rijbewijs en geen (800 a 1000 euro duur ) BE rijbewijs moet halen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:53

Mijn huidige "schuur" is een oude Titan Jelsum, ook 1.30 binnenmaten. Voorheen (dus bij de vorige eigenaar) stonden daar een B en een grote C pony in, dus 2 shetten moet prima gaan.
Ik neem aan dat de 1.40 m op de affiche ook binnenmaten zijn, want als dat de grootste buitenmaat (dus buiten de wielkappen) is, hou je wel erg weinig (ca 1 meter?) binnenruimte over.

Je zal even moeten opzoeken wat de regels zijn voor breedtematen; mijn voormalige koets (uit mijn hoofd 1.90 m lang) viel nog net binnen de buitenste maten van mijn huidige tweepaards-trailer, de marathonwagen van mijn stalgenootje zal er om hangen of hij binnen de grootste breedte van de trailer blijft.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:58

Er passen makkelijk twee shetten in en een normale marathon wagen past er prima voor op zonder uit te steken.

DeclanandMe
Berichten: 76
Geregistreerd: 17-04-14

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:09

Ik ga toch nog eens terug mailen voor de breedte, ik vermoed idd ook dat het de binnenbreedte is.
Als je er dan nog 2x 20 รก 25cm bijrekend voor de wielkassen, dan zit je aan 1,80 m en dan blijft de koets binnen de breedte van de trailer.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:46

ik was ook bezig met een hatimentrailer,maar gegaan voor een schmidtponymentrailer. mijn eigen trailerdealer heeft hem uit duitsland laten komen en wat aanpassingen gedaan(passen d ponys in,maar voor de A/B welshjes moeten de voor en achterstangen wat lager.(lier voorop gezet)
hele fijne trailer om mee op pad te gaan(is kleiner dan een gewone mentrailer maar wel hetzelfde model) en met gewicht geen zwaardere auto hoeven kopen *\o/*

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hati mentrailer of vergelijkbar trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 23:28

ik heb inmiddels een toeran trailer op de kop weten te tikken van 4 jaar oud waarvan 2 jaar als showmodel dus nagenoeg nieuw. Heel blij mee.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:08

L_Rivaldo schreef:
ik heb inmiddels een toeran trailer op de kop weten te tikken van 4 jaar oud waarvan 2 jaar als showmodel dus nagenoeg nieuw. Heel blij mee.



Heel oud topic! Sorry!

Ik heb ook interesse in een 2 paards toeran men trailer maar kan er nagenoeg niks over vinden? Bevalt deze nog goed?
Ook alu met gegoten bodem?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:26

Toeran is op een gegeven moment overgegaan in Secondlife Trailers van Jan Tap in St Oedenrode. Ik denk dat hij gestopt is, want vind er ook niks meer over.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 17:54

Hafje89 schreef:
L_Rivaldo schreef:
ik heb inmiddels een toeran trailer op de kop weten te tikken van 4 jaar oud waarvan 2 jaar als showmodel dus nagenoeg nieuw. Heel blij mee.



Heel oud topic! Sorry!

Ik heb ook interesse in een 2 paards toeran men trailer maar kan er nagenoeg niks over vinden? Bevalt deze nog goed?
Ook alu met gegoten bodem?


Volgens mij is die destijds failliet gegaan. Inderdaad second life trailer. Ik ben er nog erg tevreden over. Hij heeft geen aluninium vloer maar een gegoten vloer.