[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:43

paul is je man ?
Grappig dat we in dezelfde week zitten.


Dit weekend is (cor) de oude eigenaar van Puck een nachtje hier te gast in onze B&B.
Cor is de fokker en vorige eigenaar van Puck (voor hun heet ze Erora).
Marieke (zijn dochter) was hier een tijdje terug al met haar gezinnetje geweest om naar Puck te kijken , toen zijn we een rondje wezen rijden.
Vandaag kwam ze terug en nam ze haar vader Cor ,haar zoontje en nichtje mee.
Natuurlijk gingen we ook deze keer een mooie rit maken en mocht Cor zijn oude paard sturen.
Super leuk om ze deze kans te kunnen geven .
Ps: we kwamen marga en haar man ook nog tegen onderweg.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:32

Ja, Paul is mijn man. Hij gaat met Aladdin. Ik blijf thuis om voor de haflingers te zorgen

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:11

Ja Tinkertje ik kwam van menles af. Was ook erg tevreden dat Eef zich niet meer druk maakte dat er andere paarden langs kwamen. (er reden nog 2 zwarte voor jullie uit).

Zit nu eigenlijk te wachten dat het droog wordt zodat we nog met Maflinger en Pep op stap kunnen.
Dus nu nog maar een paar kerstkaarten schrijven.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:04

janouk leuk dan ga ik hem zien.
Mijn man blijft ook thuis.

marga ja er liepen 2 voor ons daarom ging ik de weg op anders kon ik ze niet voorbij , alles stappen is niks haha.
het weer is goed dus ik denk dat je al lekker op pad bent.
fijne zondag iedereen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:55

Mijn allerliefste, allergrootste paardenmaatje is niet meer. Hij was de laatste maanden al aan het sukkelen, maar we konden niet echt vinden wat nu het probleem was. Uiteindelijk bleek het pijn te zijn, pijn aan een versleten lichaam. Een lichaam dat het altijd leek te doen, omdat het paard zo’n sterke wil om te werken had, maar daardoor over zijn eigen grenzen heen geen. Een paar jaar geleden had ik daarom al besloten om te stoppen met de wedstijdsport. Van stil staan en genieten van een pensioen, wilde Rembrand echter niet weten. Hij wilde meedoen, leuke dingen doen, samen op pad. Dus dat deden we.

Gisteren had hij koliek en je zag gewoon aan hem dat hij niet meer wilde, niet meer kon. Vanmorgen in overleg met de dierenarts die hem had behandeld, besloten hem op de kliniek nog te laten controleren. Daar aangekomen bleek de koliek voorbij, maar de levenslust en wil om door te gaan was weg. In het belang van Rembrand hebben we besloten hem in te laten slapen.

Wat ben ik dankbaar dat ik deze grote, vriendelijke, altijd vrolijke reus mijn paard mocht noemen. Altijd stond hij klaar om samen iets te ondernemen. Of dat nu een buitenrit, een men-, dressuur-, trec- of westernwedstrijd was, een trektocht met bepakking, een boogschuttersclinic, het maakte hem allemaal niet uit. Alles deed hij vol overgave. Oke, het springen iets minder

Nadat hij een half jaar bij me was kreeg hij een nare blessure: verlamming van zijn linker voorbeen. Met een jaar lang dagelijks electro-therapie en twee keer per week fysio wist hij er, tegen alle verwachtingen van de dierenartsen in Utrecht, weer tegenaan te gaan. We hebben onder het zadel de klasse M1 bereikt. Aangespannen hebben we bij de dressuur ZZ, vaardigheid Z en SGWM klasse 3 (dit heet nu anders) bereikt. We hebben een derde prijs in de klasse M mendressuur gehaald op het NK.

Lieve Rembrand, je was een kanjer en ik zal je altijd dankbaar zijn voor al het moois dat je me gegeven hebt. Met jou durfde ik alles, kon ik de hele wereld aan.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:58

heel veel sterkte tine met deze vreselijke beslissing,wat was rembrand een super paard en maatje voor je. :(:)

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:08

Tin, sterkte met het verlies van je maatje.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:19

Zulke moment zijn altijd poedersuiker. Maar wat heeft hij een top leven gehad bij jullie. Niks is hij tekort gekomen. Heel veel sterkte jullie allemaal.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:22

Tine, heel veel sterkte :(:)

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:23

Heel veel sterkte Tine. Wat een groot verlies voor jullie :(:)

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:46

Tine heel veel sterkte bij dit grootse verlies. Hij zal je dankbaar zijn voor jou dappere besluit.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:16

Tine wat vreselijk. Wat eerlijk dat je hem hebt laten gaan. Je bent zo'n ontzettend goede baas, vriendin, maatje voor hem geweest. Wat zullen jullie hem gaan missen. Jullie rots in de branding op stal, de wei en in wat je allemaal met hem hebt gedaan. Heel heel veel sterkte voor jou en jullie allemaal :(:) |( :*

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:28

Sterkte Tine Y;( !

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:17

Tine heel veel sterkte met dit verlies en een dapper besluit :(:) Y;(

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:46

Heel erg veel sterkte Tine Y;(

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:12

Hoe is het Tine?

Hier niet veel te melden :) druk.... druk en .... jawel druk :+ {:) [&] {:)-:( :')

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 07:48

Het is heel raar, heel leeg. Zo ben je van 4 paarden ineens terug naar 2. En die staan de hele dag vooral in een hoekje in de wei. De big boss is er niet meer en wordt gemist. Ook de katten, die als ze buiten kwamen altijd naar hem op zoek gingen ,zijn van slag.
Ik wil proberen om vanavond zijn staart te wassen. Zal wel meerdere keren moeten, want is een grote poepbende.

Verder ben ik sinds dinsdag ineens heel erg verkouden, dus voel me net een zombie. Maar goed, we gaan zo weer werken, beetje afleiding kan geen kwaad.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:19

Valt niet mee Tine :(:) hoop dat de afleiding wat goed doet en ze op je werk aardig voor je zijn.

Hier gelukkig Jenn wat aangekomen. Ze was de laatste weken aan het invallen steeds wat natte mest... dacht eerst het komt van overgang van wei naar stal. Vorige week heeft tandarts twee flinke doppen van haar kiezen gehaald. Blijkbaar lucht het op. Bij mij dus ook want ik hou daar niet van van die onduidelijke dingen. En haar stralen waren wat week, vermoedde rotstraal (hebben hier veel paarden last van, komt toch door die bagger paddocks denk ik). Paar keer schoongemaakt met betadine scrub en gelukkig zijn de stralen weer hard. Toch voor de zekerheid maar teer gekocht en er ook op gedaan (zo'n spraybus, vind dat toch zulk vies spul, interesseerde haar niets, dat sprayen 8-) ).
Volgende week komt hoefsmid moet die het ook maar even goed bekijken. Ze heeft van die diepe straalgroeven, dus daar moet je echt goed aandacht aan besteden.
Verder lekker losgewerkt in de roundpen. Flink aan het galopperen (al dat haar dat dan op en neer gaat :)) ), er zat dus genoeg pit in. Zal ze zich toch wel goed voelen :)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:22

Vandaag was ik vroeg uit het werk, en zoonlief was pas laat en druk met stapels huiswerk. Dus tijd voor mij om even te spelen.
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:30

Mooi zo Tine, ziet er goed uit +:)+

Ik heb ook een longeersingeltje gekocht. Van de week maar eens uitproberen :-)

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 01:51

wat verdrietig sterkte tine
longereh ziet er goed uit.
vhu gelukkig de rotstraal onder controle
wordt tijd dat het weer droger word hier ook een prutbende.

Hier lekker aan het keutelen gister met d-jee (tinker) lekker rondje geweest.
Morgen trek ik de stoute schoenen aan en stap ik op Puck (tuigpaardXgelders)
Ze is zadelmak meer ook niet dus ik ga rustig aan opstappen.
Laatste keer was in mei toen had ik haar nog niet zo lang toen heeft een kennisje een paar keer op haar gereden.
Maar die lag er door miscommunicatie 2 keer onder dat is best hoog van ruim 177
Het is geen kwaaiigheid maar gewoon onwetendheid ze snapte de beenhulp niet.
Ik ben er van overtuigd dat ik inmiddels zo’n goede band met haar heb dat er niks gebeurd.
Ik ga het heel rustig aanpakken eerst maar eens wat rondstappen en kijken hoe ze aanvoelt.
Dinsdag laat ik mijn zadel nog even goed checken door een zadelmaker , die willen dat ik er dan ook even op rij dus ik daarom wil ik er nu eerst een paar keer op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:25

Ingepakt met een goede bodyprotector
Ze was in het begin een beetje gespannen maar ze ontspande heel snel zo breien we rustig verder.

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:20

Gave foto zo zeg die 3e met die avondluchten... en super dat het goed ging. Rustig aan breekt het lijntje niet.

Wat een regen vandaag. Arme Jenn was echt doornat geregend. Dan zijn ze door al die haren ook wel errrrug zielugggg.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:00

tinkertje wat een gave luchten wauw <3

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:56

Even een heel gekke vraag. Kunnen IJslanders ook voor de wagen denken jullie?