[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:01

HT veel plezier!!
Je ziet dat het een colonist is die lijken allemaal veel op mekaar. Leuk paard inderdaad.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:10

HT heel veel plezier en charmant in bikini met blauwe plek :+
Bianca heeft vanmorgen weer heerlijk getraind volgens mij ;-)

Ik mis het werken met de paarden best wel. Ze krijgen alweer een vrije dag. Zoonlief zou vanmiddag gaan mennen met Amerigo, maar heeft nu een speelafspraak gemaakt. Tja, dat moet ook af en toe natuurlijk. Maar ze moeten dan wel eerst samen 2 kruiwagens mest uit de wei halen ~~}> . Anders wordt het wel een hele grote bende als dat dagen blijft liggen.

Morgen is manlief de hele dag weg, dus die kan het ook niet doen, dus dan maar even kinderarbeid. :)*

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:40

Klopt Tine, 7 graden en een koel briesje, zon nog niet doorgekomen, dus op pad..speedy conzalez door t bos met 3 voor de step vanmorgen een training op snelheid, groot plezier voor de hondjes..best spannend voor mij, hahaha...

spelen is idd ook belangrijk voor je zoon, die mest weghalen hebben ze vast zo klaar.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:54


EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:16

wat en ding, dingetje! gave uitstraling!

slim bedacht tine!

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:11

Fijne vakantie, Happytime {:} veel plezier.

Janouk's avontuur staat vandaag zelfs op de voorpagina Bokt en op Facebook Bokt :D
mooi avontuur voor haar volgende boek.

Ik ben veel aan het inhalen: want zo'n heel weekend wedstrijd is leuk, maar al het werk blijft liggen als ik weg ben.

Ik moet ook nog heel wat inhalen in dit topic. Dat ga ik het weekend doen.

Fijn weekend allemaal

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:08

Aflossing van de wacht, HT: ik kom vannacht weer thuis van een heerlijke week Cyprus :z

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:16

Wat heerlijk Gem. Ik ben ooit jaaaaaren terug op Cyprus geweest.
Wat lief Keet, fijn zeg dat hij zo goed terecht is gekomen :j
En ik zie prachtig dekje en plastron, echt super goed gelukt zeg!
En wat een mooie paarden /poowns *D

Wat jij zegt Denice, over een keer per week lessen in Monster is dat he, dat lijkt mij ook nog wel wat met Ollie. Is voor mij echt veel dichterbij dan Rijsbergen waar ik lang met veel plezier heb gestaan maar goed, dat is erg ver weg. Zeker vanaf waar ons nieuwe huis staat (nieuwe huis staat precies aan andere kant van centrum van Rotterdam dan ons oude huis). Kun je daar ook lessen zonder pony? Oftewel met paard / pony van hun? Anders doe ik dat een keer om even te kijken of het klikt. Vind dat je zo'n gave combi hebt met je cob en je tweewieler :~

Mok van Ber is al stuk beter, zaten nog paar stukjes, ze liep ook weer helemaal normaal. Vandaag alles eraf kunnen krijgen weer met flinke hoeveelheid sudocreme op de wei gezet. Het is lekker weer en wei droogt ook weer aardig op, dat helpt ook wel natuurlijk.

Verder zijn de bouwvakkers vandaag naar huis gegaan. Komen over paar weken weer terug (zijn Slowaken). Dus voor het eerst liep ik in mijn eentje door ons nieuwe huis. Was wel apart :D . Ben zo blij met ons nieuwe huis :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:38

VHU: heerlijk dat je zo geniet van je nieuwe huis. Dan heb je in ieder geval de goede gekocht ;-)
Gem komt terug van vakantie en HT gaat juist
Janouk probeert topic in te halen. Tempo ligt ineens flink hoog

Hier is vanmiddag keurig uitgemest door de jongens. Ideaal ;-). En heb via fb misschien een springjuf voor zoonlief gevonden die aan huis komt lesgeven. Scheelt mij heel veel kms en tijd als het klikt.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:30

lekker dat je zo van je nieuwe stekkie kunt genieten VHU.

dat hebben de jongens toch even goed gedaan tine. zou ook fijn zijn van de springjuf, nu hopen dat het klikt met juf en zoon.

kwam vandaag op stal, zat er een uil op de deel! super tof om te zien. uil vloog wat heen en weer, kon de uitgang niet vinden. rakelings over de paarden en mijn hoofd, na een crash tegen het raampje heeft hij toch ongeschonden de uitgang gevonden. Wat een machtig dier is dat joh. je hoort hem echt niet vliegen, terwijl hij toch echt op een halve meter afstand van mij vloog.

ijzer los bij mau en ik zie drukplekken verschijnen.... dat word een zadelmaker bellen, is niet goed. heb mau maar aan de longe gedaan. was een goede keuze, hij liep erg kort achter, dus overgangen en tempowisselingen. uiteindelijk weer goed gestreched en liep hij een stuk ruimer en met veel lossere rug

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:41

Nieuw topic en wat gaan jullie hard. Mooie opening trouwens.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:43

Net terug van de manege, we hadden onderlinge wedstrijd. Ik had verwacht dat ik dat goed zou kunnen volhouden, maar heb nu toch best pijn. Heb toch echt weinig gedaan. Maar ja, altijd meer dan thuis op de bank zitten natuurlijk. Ik had stiekem gehoopt dat ik komende week wel naar menles zou kunnen gaan, maar ik vrees dat dat nog niet gaat lukken.

Maar goed, zoonlief en pony waren vandaag in hun nieuwe wedstrijdoutfit en reden 191 punten bij elkaar. Keurige proef, erg tevreden. Wel jammer dat die gekke pony niet even netjes stil wil blijven staan voor de foto. Ze lijkt wel aan het oefenen voor een paar niveaus hoger haha
Afbeelding

Ik had een paddock voor de ponys geregeld, zodat ze niet lang op de trailer hoefden te staan. Ik geloof dat ze het wel waardeerden ;-). Het meegenomen gevulde hooinet werd uiteraard compleet genegeerd
Afbeelding

Amerigo mocht smiddags springen. En uiteraard bij het oefenparcours bij iedere hindernis of stilstaan of bokken of ..... nou ja, bedenk maar wat. Maar gelukkig bij het echte rondje gingen ze goed rond.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:30

Zoonlief heeft goed gereden, top.

Hier zelf wat km's gemaakt Afbeelding

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:49

Wat een goed resultaat Tine! Gefeliciteerd.
Emptywords, wat heb je gedaan? Gerend? Gemend? :D

Hier wedstrijd gereden in Westerbork. Fijn gereden in de dressuur (187/184), met een 7 voor de achterwaarts *\o/*. En me kapot gelachen om mijn blije merrie in de vaardigheid _O-

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:52

Blij is altijd goed.

Ik.heb zelf gerend

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:57

Wat goed! Respect, ik doe het je niet na.
En ja, blij is altijd goed. Zelfs al heb ik er ballen afgereden, ik moest zo lachen dat het niet uitmaakte :D

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:18

Anouk groeit enorm in de breedte, Liz valt nog niet veel aan te zien. Kan niet wachten tot ik op mn nieuwe stal sta eindelijk weer echt met haar aan de slag.
Heb weer tijd voor een bijleespost dus hier gaan we:
_Dingetje_ schreef:
Het is heel erg om te zeggen, maar zoals hij eruit ziet is hij ook.....het is echt een kroelieboelie <3 en zo braaf :j hij is in juni 3 geworden en we gaan hem rustig aan oppakken, hij moet echt nog een beetje ontwikkelen en uitgroeien :)


Wat fijn dat hij ook zo is als hij lijkt. Fijn dat je hem zo de tijd geeft om uit te groeien!

happytime schreef:
wat een koppie <3
ik ga jullie even voor 8 dagen verlaten,koffer is gepakt.ik vertrek ook weer lekker....broer vroeg of ik wat kon ophalen in centrum....dus op de fiets en .....plat op mijn bekkie.....dikke buil op mij achterhoofd (kan nu zeggen dat ik op mijn achterhoofd ben gevallen _O- ) blauw been(staat morgen charmant in bikini)kan ook nooit normaal hier. :oo :evaw:


Heel veel plezier HT en ach die blauwe plek valt vast niet op :o

tine10 schreef:
Ik mis het werken met de paarden best wel. Ze krijgen alweer een vrije dag. Zoonlief zou vanmiddag gaan mennen met Amerigo, maar heeft nu een speelafspraak gemaakt. Tja, dat moet ook af en toe natuurlijk. Maar ze moeten dan wel eerst samen 2 kruiwagens mest uit de wei halen ~~}> . Anders wordt het wel een hele grote bende als dat dagen blijft liggen.

Morgen is manlief de hele dag weg, dus die kan het ook niet doen, dus dan maar even kinderarbeid. :)*

Haha kinderarbeid achja bij paarden hoort het erbij he. Snap dat je het werken met de paarden mist. Maar toch even rustig aan doen des te eerder kun je weer vol aan de bak.

Biancacoo schreef:
Klopt Tine, 7 graden en een koel briesje, zon nog niet doorgekomen, dus op pad..speedy conzalez door t bos met 3 voor de step vanmorgen een training op snelheid, groot plezier voor de hondjes..best spannend voor mij, hahaha...


Klinkt lekker nu ben ik wel benieuwd hoe hard kunnen de honden ongeveer?

Keet schreef:
http://binnenland.eenvandaag.nl/index.p ... _nederland
In dit item zie je een deel van Pascal (voskleurige shetlander) zijn nieuwe baan :) Hij is daar zo geschikt voor, zo leuk om te zien :)


Is Pascal van jou Keet? Of was hij dat? Hij doet zo te zien dankbaar werk <3

janouk schreef:
Janouk's avontuur staat vandaag zelfs op de voorpagina Bokt en op Facebook Bokt :D
mooi avontuur voor haar volgende boek.

Ik ben veel aan het inhalen: want zo'n heel weekend wedstrijd is leuk, maar al het werk blijft liggen als ik weg ben.

Ik moet ook nog heel wat inhalen in dit topic. Dat ga ik het weekend doen.

Fijn weekend allemaal


Janouks avonturen volg ik ook. Weet niet meer of het idd Janouk was met de koeien? :')

Gem schreef:
Aflossing van de wacht, HT: ik kom vannacht weer thuis van een heerlijke week Cyprus :z


Lekker Gem mooi weer gehad daar?

VanHuisUit schreef:
Mok van Ber is al stuk beter, zaten nog paar stukjes, ze liep ook weer helemaal normaal. Vandaag alles eraf kunnen krijgen weer met flinke hoeveelheid sudocreme op de wei gezet. Het is lekker weer en wei droogt ook weer aardig op, dat helpt ook wel natuurlijk.

Verder zijn de bouwvakkers vandaag naar huis gegaan. Komen over paar weken weer terug (zijn Slowaken). Dus voor het eerst liep ik in mijn eentje door ons nieuwe huis. Was wel apart :D . Ben zo blij met ons nieuwe huis :D


Fijn dat het beter gaat met Ber VHU. Gaaf hoor ben nu stiekem wel benieuwd naar hoe je nieuwe huis eruit ziet :o

tine10 schreef:
Hier is vanmiddag keurig uitgemest door de jongens. Ideaal ;-). En heb via fb misschien een springjuf voor zoonlief gevonden die aan huis komt lesgeven. Scheelt mij heel veel kms en tijd als het klikt.


Fijn Tine dat je misschien een springjuf hebt gevonden. Scheelt natuurlijke en hoop als ze aan huis les kunnen geven!!

EmptyWords schreef:
kwam vandaag op stal, zat er een uil op de deel! super tof om te zien. uil vloog wat heen en weer, kon de uitgang niet vinden. rakelings over de paarden en mijn hoofd, na een crash tegen het raampje heeft hij toch ongeschonden de uitgang gevonden. Wat een machtig dier is dat joh. je hoort hem echt niet vliegen, terwijl hij toch echt op een halve meter afstand van mij vloog.

ijzer los bij mau en ik zie drukplekken verschijnen.... dat word een zadelmaker bellen, is niet goed. heb mau maar aan de longe gedaan. was een goede keuze, hij liep erg kort achter, dus overgangen en tempowisselingen. uiteindelijk weer goed gestreched en liep hij een stuk ruimer en met veel lossere rug


Gaaf een uil, lijkt mij alleen niet heel prettig dat hij in de stal zat. Vervelend van de drukplekken van het zadel hopen dat het meevalt. En ook nog een ijzer los. Fijn dat het na het longeren alweer wat beter ging.

tine10 schreef:
Net terug van de manege, we hadden onderlinge wedstrijd. Ik had verwacht dat ik dat goed zou kunnen volhouden, maar heb nu toch best pijn. Heb toch echt weinig gedaan. Maar ja, altijd meer dan thuis op de bank zitten natuurlijk. Ik had stiekem gehoopt dat ik komende week wel naar menles zou kunnen gaan, maar ik vrees dat dat nog niet gaat lukken.

Maar goed, zoonlief en pony waren vandaag in hun nieuwe wedstrijdoutfit en reden 191 punten bij elkaar. Keurige proef, erg tevreden. Wel jammer dat die gekke pony niet even netjes stil wil blijven staan voor de foto. Ze lijkt wel aan het oefenen voor een paar niveaus hoger haha
[ Afbeelding ]

Ik had een paddock voor de ponys geregeld, zodat ze niet lang op de trailer hoefden te staan. Ik geloof dat ze het wel waardeerden ;-). Het meegenomen gevulde hooinet werd uiteraard compleet genegeerd
[ Afbeelding ]

Amerigo mocht smiddags springen. En uiteraard bij het oefenparcours bij iedere hindernis of stilstaan of bokken of ..... nou ja, bedenk maar wat. Maar gelukkig bij het echte rondje gingen ze goed rond.


Toch maar rustig aan doen Tine lijkt erop dat het toch nog iets teveel was.
Fijn dat je zoontje zo goed heeft gereden, Pony wilde stiekem alvast de piaffe doen.

EmptyWords schreef:
Zoonlief heeft goed gereden, top.

Hier zelf wat km's gemaakt [ [url=m/V37cJA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goed gedaan EmptyWords!! Ik doe het je niet na :D

assie schreef:
Hier wedstrijd gereden in Westerbork. Fijn gereden in de dressuur (187/184), met een 7 voor de achterwaarts *\o/*. En me kapot gelachen om mijn blije merrie in de vaardigheid _O-


Fijn assie, hoe heb je het probleem met de achteruit nu opgelost?
Wat ballen in de vaardigheid las ik ach plezier is het belangrijkste.

Zo ik ben weer bij O:)

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:47

Nou... In de les geoefend op actief stilstaan en van daaruit iets druk op de leidsels en een stapje naar achteren doen.
Dat stapje ging in de les vreselijk scheef en moeizaam, dus ik had me vandaag ingesteld op 'geen achterwaarts'.
Deed ze het toch gewoon braaf in de proef :)) . Muts :+:

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:49

Super!! Fijn dat ze het gewoon gedaan heeft. Nu hopen dat ze het zo volhoudt en niet weer denkt van bekijk het :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:13

Pascal was van mij :) mijn menpony waar ik wedstrijden mee wilde gaan rijden :)
Maar toen werd ik zwanger en veranderde mijn leven nogal.
Heb hem aan een stichting gedoneerd waar hij oa dit doet maar ook nog vele andere dingen. Kort gezegd leert hij kinderen omgaan met ponys op een normale natuurlijke manier.
Keet staat er ook en wordt ook door de stichting gebruikt. Zij blijft echter van mij en komt uiteindelijk dichter bij huis als ik een fijne stal vind

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:15

Oke, Assie, dus voortaan wedstrijdtenue aan, invlechten en dan achterwaart }>

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:42

Ah wel fijn dat hij dan zon goed plekje heeft gekregen.
Ben je intussen al bevallen of?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:59

Ja begin juli van een zoontje :)

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:17

Leuk Gefeliciteerd nog. Zelfde maand als mij :D

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:38

Vandaag emi afgespeend. Maar ze heeft een vriendin gekregen. Kasja een bijna even oud merrie veulen van een kennis. Maar emi was nog niet zo lief voor Kasja. Dus eerst nog maar even naast elkaar op stal. Over een paar daagjes weer bij elkaar als er wat rust in de tent is.

Morgen ook ikke weer ophalen uit de opfok in Friesland. Leuk dan hebben we alles weer thuis.