[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:28

Z’n gangetje. Ja hier is eigenlijk alles hetzelfde. Alleen dat ik moet letten op die 1,5 meter met de klanten enz. Maar ga het erf niet af ( alleen af en toe voor boodschappen)

Het is wat saai zonder leuke dingen. Zit de hele dag met mijn schoonmoe en ja dat word je ook wel eens zat maar verder gaat het goed. Ook met de beesten

Belker

Berichten: 15345
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:41

Hetzelfde hier. Ik wandel met de hond en ga 1x daags naar Svarri wb hiu veel afstand als ik mensen tegenkom.
Vandaag ook manlief naar logeerbed gestuurd. Op de IC liggen er nu een aantal dus dat geeft risico.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:20

Hier druk
met gasten vakantiepaarden en ritten omboeken.
Het loopt in de duizende euro’s verlies %)
Boekhouders is er ook druk mee ik ben zzp’er in de toeristische sector daar is een regeling voor maandag hoor ik meer.
Verder genoeg te doen hier op het erf dus dat betreft is het niet veel anders behalve dat ik niet hoef te wisselen en gasten hoef rond te rijden.
Dan maar meer prive rijden.
Puck weer onder het zadel aan het doorrijden en met d-jee naar het strand.
Het erf kom ik niet af (behalve voor een snel boodschapje) ik ben strontverkouden en niet 100% fit dus blijf bij iedereen uit de buurt.

Suzie is nu 314 dagen haar buik lijkt wat te veranderen en te zakken verder doet haar uiertje niet veel.
Maar het is zover wij weten haar eerste veulen dus je weet het nooit met die shetten.
De camera hou ik goed in de gaten s’nachts.
Dus mijn slaap is ook wat verstoord zal je zien dat ze dat veulen lekker tot mei bij haar houdt , dan zie ik eruit als een zombie whaha

Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:30

Hier alles gezond, druk met werken. Heb mijn ouders al een maand niet gezien(ze waren op vakantie) maar ik weet niet wat ik bij me draag vanuit de winkel dus ik spreek ze per app en telefoon. Schoonouders hetzelfde en zus ook.
Banjer blijft op en af gaan dus dinsdag komt de Da bloed trekken om een paar dingen uit te pluizen.
Joze wordt getraind door een vriend van me, echt heel blij mee :o

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:27

Hier ook druk. Door de annuleringen maar de muren waar ik niet aan toegekomen was klaar maken om te verven.
En de mest over het land elke keer 2 a 3 bakken van het trekkertje, het gaat nl goed met mijn rug en wil dit zo houden. Dus alles maar gedoseerd.

Ga 1x per week boodschappen doen, zie behalve ml ( deze valt dik in de risico groep ) verder niemand en hang dus af en toe lang aan de telefoon.

Laten de teckel uit en rijden de pony's, voordeel dat we tegen het bos aan wonen.

Dus dagen wel gevuld, slaap als een roos vaak al voor de TV.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:27

Hier gisteren boodschapjes gehaald...
Veel mensen houden zich niet aan het afstand houden :roll:
Zoon is aan het puberen...en nu ineens is school nog niet zo gek volgens hem na een weekje thuis online werken.
Ips, fijne dat joze getraind wordt, en banjer... hoop dat hij snel weer topfit is.
Marga muren schilderen, succes.
Tinkertje wacht op een suzie veulen.
Belker wat een gedoe zo met je man... in logeerkamer....
Baudyh, nog mensen die bij jullie voer e.d. komen halen ?

Hier begonnen met palen in coating zetten, ga een nieuwe haardhoutopslag bouwen.
Verder.... hondjes getraind vanmorgen, was lekker fris.
Hopelijk blijft iedereen gezond, tot later...

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:15

ipsilonka ik durf nu ook niet naar mijn schoonouders stel dat ik wat bij me draag brr moet er niet aandenken.
Ze zijn al niet heel gezond.
marga fijn dat je rug beter gaat.
nu idd tijd voor klusjes die zijn blijven liggen.
bianca hier vanmorgen de wekelijkse boodschappen gedaan hier zie ik iedereen op afstand blijven.
Ze staan wel te praten maar met zeker 2 meter er tussen het is ook erg stil op straat dat was vorige week wel anders.
Ene je zoon gaat schook ineens veel meer waarderen hihi
Ik denk opzich dat deze ellende wel eens goed is om iedereen even na te laten denken en meer te waarderen met wat voor vrijheid we hebben.

ik heb vanmorgen met puck in de vak gereden.
daarna kleine mack ingespannen mijn dochter is nu 6 maanden zwanger dus dat gerammel voelt niet fijn meer dus ik rijden zij toekijken hihi

En ik zocht me vanmorgen rot ik kon mijn rijhandschoenen nergens meer vinden :?
Ik had ze donderdag voor het laatst gebruikt.
Net die dure dingen natuurlijk dus ik dacht ik kijk de camera beelden eens na.
ik kon op de camerabeelden precies zien dat ik na het afstappen van Puck de handschoenen in mijn jas had gestopt en daarna mijn jas uitdeed en over de stalrand heen legde.
De jaszakken had ik al ingekeken maar Ik heb 4 dezelfde werkjassen dus had natuurlijk net in deze jas niet gekeken haha
inmiddels had ik er 3 andere jassen overheen gegooid.
Maar door de beelden wist ik zeker dat ze daar waren.
Zo blij met die camera’s zeker als je soms chaotisvh bent _O-

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:38

tinkert_tje schreef:
ik heb vanmorgen met puck in de bak gereden.
daarna kleine mack ingespannen mijn dochter is nu 6 maanden zwanger dus dat gerammel voelt niet fijn meer dus ik rijden zij toekijken hihi


haha mijn dochter is 5 maanden zwanger geen 6 het gaat wel snel maar zo snel nou ook weer niet :+

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:37

TIjd kan snel gaan, maar zo snel.

happytime

Berichten: 1248
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:02

hier ook rustig,pendel van huis naar stal(heerlijk buiten zonder 1,5 meter afstand te hoeven houden van iemand op stal) gelukkig heel mooi weer zodat ik beetje kan klussen op de wei.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:00

Hier in de stad is het afstand houden soms lastig, al is het simpelweg doordat de trottoirs nu eenmaal niet altijd breed zijn. Moet zeggen dat het in de winkels steeds beter gaat, mensen zijn toch oplettend naar elkaar en spreken elkaar ook aan. Ligt misschien ook aan onze wijk, beetje een truttige wijk maar voor nu dus wel prima :+
Maar ik vind het spannend. Het is alsof je weet dat er ergens 'iets' gaat gebeuren en je niet weet wanneer. Op mijn werk wordt alles in gereedheid gebracht voor grote aantallen zieke mensen -O-
En ik doe gewoon maar mijn best en volg de instructies en orders op...

Ondertussen een puberzoon die de hele dag zo'n beetje in zijn nest ligt of op een stoel hangt dus dat social distancing komt wel goed :roll: gelukkig hebben we nog honden die uitgelaten moeten worden kan hij dat doen :))

janouk
Blogger

Berichten: 17891
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:01


Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:56

Vandaag vrij en dan blijf ik lekker thuis. Hebben jullie extra voedsel in huis gehaald? Nadat er op tv gezegd werd we krijgen het allemaal heb ik toch wat dingetjes op voorraad. Normaal gezien niet veel in huis omdat ik 2 reuze voorraadkasten heb ik Hoofddorp hahaha. Maar stel dat we niet lekker worden heb ik alleen vers spul nodig en verder niks.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:03

Ik haal eens per week mijn boodschappen dat heb ik gisteren gedaan.
Verder heb ik altijd genoeg in de kasten en vriezer liggen.
Vers heb ik dan op een gegeven moment wel nodig mocht ik gevloerd raken.
Maar ik ben tot volgende week dinsdag alleen thuis dus veel zou ik dan niet nodig hebben.

janouk
Blogger

Berichten: 17891
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:18

Ik ken iemand met twee grote voorraadkast in Hoofddorp :D ipsilonka

Wij doen altijd al 1 per week boodschappen. Nu wel meer groenten in blik opgeslagen en in de vriezer. Voor de zekerheid

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:20

Ik heb niets extra's ingeslagen en haal 1x per week boodschappen.

Er staat een gemeen koud windje buiten. Thor had even vrij vandaag (op trailerladen oefenen na) en met Rocky heb ik dubbele lange lijnen gedaan, daarna ook nog over schrikparcours, maar met de wind was het best een uitdaging om over klapperend zeil heen te gaan ;-).

Morgen is zoonlief jarig, dus straks nog een taart bakken en de keuken versieren met slingers en ballonnen.

Belker

Berichten: 15345
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:43

Ik deed vaak dagelijks boodschappen maar laat het nu 1x per week bezorgen. Ik heb niks extra’s ingeslagen. Alsik ziek ben wil ik alleen kippensoep of kwakr of yoghurt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:02

Zo... goedemorgen,
Weer een fris ochtendje...
Handig die camerabeelden tinkertje..zo vind je je spullen snel terug.
zzp-ers nu... ja financieel lastig.... hier ook even lastig allemaal, gelukkig manlief vaste baan.
heb voor een week boodschappen in huis...normaal ga ik 2x p.week..want heb geen grote voorraadkast oid..
Hier is bij 2 buren is ingebroken |( .... zo kansloos vind ik dat...en vervelend onveilig idee...gewoon terwijl die mensen thuis waren.
En bij andere buren hebben wildvreemden met bus en buitenlands kenteken zijn hun weiland ingelopen en hebben de paarden vastgehouden en foto's gemaakt..... bizar.... rare wereld... op facebook staat een foto van die bus.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:58

brr wat een eng idee
Dat betreft zitten wij wat veiliger op een eiland.
Inbraken en dat soort gein gebeurd hier gelukkig zelden.
Ik heb net bericht van de boekhouder dat ik nog even geduld moet hebben , komt vast goed
Hier ook koude frisse wind maar het zonnetje schijnt wel lekker.
Eens kijken wat ik ga doen nadat ik de stallen enz heb gedaan.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:45

we hebben tietjesss *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:41

Ha tinkertje, begin is er.

janouk
Blogger

Berichten: 17891
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:08

tatatata spannend

Belker

Berichten: 15345
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:34

Kijk, dat is leuk nieuws, de tietjes zijn er, het aftellen begint.

Biancacoo, inbrekers..... mega triest.

happytime

Berichten: 1248
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:06

hier ook nog niet echt gehamsterd,hoewel….ligt genoeg hooi voor de ponys! :D zelf niet echt mee bezig en anders heeft ips een hele grote voorraadkast en komen janouk en ik wel ff langs(op gepaste afstand)wel heel bijzonder dat je nu in supermarkt niet meer omver word gelopen en iedereen op een meter afstand vraag of ze even mogen passeren _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:50

Nou zeg dat HT! Verademing :+

Had een lang weekend. Geprobeerd tochleuke dingen te doen, dus veel buiten, niet in de massa hoor :+ , maar lekker in de polder of op strand waarvan je weet dat daar vrijwel nooit iemand de opgang neemt. Dus genoten van het heerlijke weer.
Toch wel weer triest dat er een samenscholingsverbod moet komen door die idioten die zich van het weekend zo belachelijk hebben gedragen :roll: maar goed het is nu in ieder geval duidelijk, max 3

Maar even langs Jenn geweest. Heb nu iemand die haar 3x per week verzorgd. Ik kom er gewoon niet aan toe momenteel. Maar nog even volhouden kunnen ze de wei weer op.