[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:53

Ja hier op de markt en in de supermarkt had je lekker de ruimte. Afgelopen weekend was het druk maar nu weer lekker rustig in het bos.
Met Lau en Maflinger een wandelingetje gedaan en 3 fietsen 2 auto's 1 paaard met hond, zo kan hij mooi wennen aan alles. Elke keer een nieuw stukje erbij.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:20

Geen idee hoe het allemaal gaat lopen, ik hoop dat er geen nieuwe besmettingen bij komen...maar tot nu toe... :(
Fijn dat Jenn in goede handen is Vhu,
Marga handig zo'n leerpaard bij een jong paardje...
Tine, hoe gaat het schoolwerk ?
zoon hier gaat goed online, al is het wel wennen.
een stukje verderop is een pensionstal hier.. die paarden hebben het nu heel druk..hahaha... word veel meer getraind met ze dan anders.
leuk om te zien...wat springruiters...en wat dressuur, is kleinschalig denk 8 paarden, maar vanuit de woonkamer kan ik de bak zien.
ips...hoe is het bij jullie in de winkel ?.....
hondjes vervelen zich...het is zo fris s'nachts dat ze het liefste nog willen gaan trainen.. maar zoon moet online zijn lessen doen, dus geen tijd voor nu.
Ik vermaak me nog in de tuin, en ben een poging aan het doen een openingsstukje voor ons nieuwe topic in elkaar aan het flansen... de foto's lukken me niet.. ^) is al pagina 499.... dus bijna zover.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:45

Bianca, grappig dat je uitzicht hebt op de rijbak. Eigenlijk wel triest dat de paarden dan nu eindelijk wel veel meer aandacht krijgen. En druk bezig met nieuwe topic. Triest die inbrekers en die mensen in de wei (had foto op fb gezien), eng idee.

VHU fijn dat je extra iemand voor Jenn hebt.
Marga heeft lekker de ruimte in de winkel en is lekker bezig met de paarden
HT heeft grote voorraadkast in de buurt
Tinkertje ziet tietjes
Janouk hoe is het met de lammetjes?
Belker, pff dagelijks boodschappen. Zit je dan vlakbij een winkel ofzo? Ik vind 1x per week al meer dan genoeg ;-)


Gisteren de verjaardag van zoonlief. Was toch best heel raar zo, maar goed, het is niet anders. 's Middags zijn we lekker met de ponys naar het bos gegaan, we hebben een rit van 10 km gedaan met ook galop. Thor vindt het nog moeilijk (overkruist) maar doet verder zo goed zijn best. Hele rit voorop, nu ook door de plassen heen. Aan het eind van de middag had ik ook nog les voor de dubbele lange lijnen. Naast de bak werd er druk met mestwagens af en aan gereden en met tractoren die de mest over het land uitreden. Maar hij bleef zo koel. Ook de oefeningen van de les deed hij super. Daarna lekker gegourmet met zijn drieen.

Ik heb een nieuw schrik/obstakelparcours opgebouwd, dus daar gaan we straks maar eens mee aan de slag. En uiteraard het trailerladen oefenen. Thuis gaat het nu bijna helemaal goed. Op vreemd terrein is het nog wat lastiger en heb ik nog een beetje hulp nodig. Maar ook dat gaat steeds beter.

Zoonlief is druk bezig met werkstukken en gewoon huiswerk voor school. Ik doe niets voor school,kan ook niet. Eventueel als ik word opgeroepen opvang. Maar ik vrees dat ik dit schooljaar verder geen werk meer zal kriigen. Ik hoop dat ze zo verstandig zijn om de scholen na 6 april ook nog gesloten te houden, maar ik vrees dat het economisch belang straks voorrang gaat krijgen....

Belker

Berichten: 15345
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:29

Ja het is een heel raar jaar....... en het ergste moet nog komen, de periode na Corona.

Tine, ik ging dagelijks naar Svarri en reed op de terugweg door ons dorp. Dan kon ik per dag of om de dag bedenken wat we gingen eten. Het dorp is ook niet zover, ik kan er ook lopend of fietsend heen. Maar nu kom ik nergens, alleen met Jones wandelen. Ik ben verkouden en heb verhoging. Vorige week met schutting plaatsen toch te koud gehad.

Wat gaaf Biancacoo, die kaartjes.

Ik heb gister weer een fotokaart voor mijn schoonmoeder gemaakt en die wordt met een bos bloemen bezorgd.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:48

Belker.. :(:) hoop dat je snel weer fit bent, waardeloos zeg !!!
Iemand vroeg een hele set kaartjes zodat ze die aan mensen kon versturen... heb foto's van haar honden gebruikt om te tekenen...dus een hele set naar hen gestuurd, waren ze helemaal blij mee.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:34

Belker sterkte meid!
Wat mooi Biancacoo, kaartjes worden zo op prijs gesteld. Mocht je in je buurt een zorginstelling hebben op wat voor manier dan ook, of mensen die je misschien maar vaag kent maar die nu veel / helemaal binnen moeten blijven, kaartje doet zoveel goeds :+:

In principe doe ik ook dagelijks boodschappen... of 2-dagelijks.... woon om de hoek van een winkelstraat, vind het ook wel soort van gezellig (bakkertje, groentenboer, slager etc). Maar nu is het een klusje voor zoonlief en niet elke dag.

Hier erg druk op mijn werk maar wel super goed bezig. Geeft enorm veel energie.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:26

*\o/* Rijtuigje deel 9 is open... deze gaat sluiten.
Vhu, zal idd superdruk zijn nu bij jullie.... veel sterkte...het zal allemaal niet makkelijk zijn.

baudyh

Berichten: 4293
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:42

Ach jee zover alweer

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:47

jullie zitten nog niet aan de 500 dus deze mag nog even open blijven.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:53

Ha, bijnaaaaa .... nog even doorkletsen hier dus

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:08

Goedemorgen!

Vanmorgen dressuules gehad. Wat doet Thor toch altijd zijn best <3 <3 <3 <3 . We hebben voor het eerst een stukje wijken gedaan, en naast stap, draf en tolt nu ook galop. Dat moet hij dus echt nog leren, ik snap niet zo goed wat de vorige ruiter met hem heeft gedaan. Maar goed, we beginnen gewoon helemaal vooraan, dat hij nu de goede stappen leert, dan komen we er wel. Na de les ook even een stukje buiten uitgestapt. Daar lagen resten van een duiker, vond hij eng en ging dus achteruit richting sloot. Tja, zo dapper ben ik niet, dus maar even afgestapt. Toen liep hij er zo langs, een stukje verderop weer opgestapt. Dit deed hij heel braaf (als ik voor het rijden opstap, vindt hij het stilstaan nog lastig. Ik stap in de bak met krukje op, dus dat duurt dan soms even), bleef keurig stilstaan.

Het leuke van zo'n groen paard is wel, dat je iedere les enorme sprongen vooruit maakt.

Nu moed verzamelen om met het huishouden aan de slag te gaan.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:15

Biancacoo schreef:
Ha, bijnaaaaa .... nog even doorkletsen hier dus

Ziet er goed uit Biancacoo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:31

Goed geschreven de openingspost, ik hoop dat iedereen kan genieten van het heerlijke weer buiten.
Morgen is het alweer een jaar geleden dat ik Det heb laten gaan. Een gat in mijn hart ;(

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:42

Tine wat een lot uit de loterij die Thor.
Ik zit ook nog lekker met :9k

Ips die datums blijven je zo bij. :(:)

Biancacoo zal nr 9 opzoeken.

VHU veel sterkte en pas goed op jezelf.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:48

Effe snel hoor sorry ik lees later bij
Tieten zijn inmiddels memmen :j

Afbeelding

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:51

BIancacoo gaaf gedaan.

Tinkertje ik denk dat ze april niet haalt ze gaat nu hard.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:49

Ips... :(:) heftig he....
Dat een paard, of ander dier, verliezen ons zoveel kan doen, zoveel herinneringen.... zoveel samen gedaan.... <3 dat blijft je voor altijd bij.
Whaaaa.... die komt eraan tinkertje ....

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:31

*\o/* we gaan bijna ons rijtuigje verlaten voor een nieuwe *\o/*

Spannend Tinkertje =:)

:(:) Ips |(
Die data echt vreselijk.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:42


tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:30

ipsilonka zulke datums vergeet je nooit meer.
Dieren zijn leuk maar afscheid nemen hakt er zo enorm in :(:)

Hier vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en mijn eerste buitenrit onder het zadel met Puck gemaakt.
Toevallig liepen de kabouters vandaag massaal buiten.
Dus ik had geregeld wat overredingskracht nodig maar ik dacht ik rij door totdat madam ontspant.
Duurde even maar uiteindelijk heerlijk met een los teugeltje gereden.
Weer een stap verder *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Nu voor de kachel met een schuinoogje naar Suzie maar die houd zich vannacht nog wel rustig denk ik.

Afbeelding

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:08

Wat dapper dat je dan toch gaat zeg! En stoer doorgereden tot de ontspanning.

Afscheid nemen van Det was echt een drama voor me. Helaas is dat gevoel na een jaar slechts minimaal minder geworden, dit gun ik echt niemand. Verzorg mijn paarden prima, maar het hele trainen en alles boeit me vrij weinig nog steeds. Vandaag het geeltje aan de longe gehad, ze deed het best aardig. Joze was gister nog voor de wagen gereden dus die hoefde niet en daar was ze het niet mee eens!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:49

Tinkertje, wat knap dat je op pad bent gegaan !
Kabouters vind ik geweldig.... ik vond het verschrikkelijk al smijn paarden last van kabouters hadden...

Ips..... Det was echt jou maatje, dat is zo gegroeid samen door de tijd...... dat kun je niet ineens uitzetten,ze zit in je hart.
Heel begrijpelijk, rouwen om haar verlies is heel normaal, en dat duurt net zolang jij dit nodig hebt, niet korter en niet langer. :(:)
Leuk dat je fjordje al wat aan het werk gaat, gewoon lekker samen bezig zijn ! <3

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:05

Tinkertje lekker met Puck op stap.

Vandaag ook lekker met span gereden, maar die kabouters liepen vandaag nog buiten volgens Eef.
Pep boeit het totaal niet zolang het geen varkens zijn.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:13

@Ips ik heb er jaren last van gehad dat Rizanta zo plotseling was overleden en ... soms nog. Het jaar erop kregen we ook nog Snuitje te verwerken, het jaar ervoor had ik Simba... drie achter elkaar bleek gewoon te veel. Heeft jaren geduurd voordat ik me weer wat aan een paard kon hechten. Met Bente ging het nog niet en ook dat arme dier bleek gewoon gemaakt voor het ongeluk want zij heeft ook veel te vroeg bij haar nieuwe eigenaren over de regenboog moeten gaan. Zo bleef het maar doorgaan. Vond dat heel moeilijk.
Ollie, die kleine dappere pony, heeft me wel over heel veel heen geholpen. Toen dacht ik, ik wil toch weer een paard, maar dat was geen juiste keus.
Zowel Cathey als Fred vond ik het weer moeilijk. Denk toch doordat dat paarden zijn.
Voor mi is het duidelijk dat ik in ieder geval gewoon voor pony's moet gaan. Van Jenn kan ik echt genieten. Die paarden, die zijn het dus sinds Rizanta voor mij niet meer. Nog steeds is het zo als ik zo'n mooie grote bruine zie dat ik het moeilijk vind.
Dus heel veel sterkte in deze zoektocht :(:)

Belker

Berichten: 15345
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:33

Ik had Ebo en zijn opvolger Enzo binnen 3 weken. Nog steeds smelt ik bij bepaalde foresters. Ik mis vooral het niet meer kunnen wat ik 3 jaar geleden nog wel kon |( Los van het paard, maar ik mis mijn leven van voor alle ellende. En ik weet heel goed dat dat weg is, ik heb een prima leven en ik geniet volop, maar ik mis ook.
En nu met Corona, met een uitspraak op FB van een intencivist aan mensen met onderliggende klachten om na te denken over wel/ niet beademen en IC zorg....... dat zet mijn wankele evenwicht nu weer op scherp.