[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:22

Die Emi dametje dus :P

Hier net terug van verjaardag en bezoekje aan Ollie. Pffff vind ik toch erg moeilijk onderhand. Mis haar enorm -O- maar weet dat dit gewoon wel het beste is nu :\ ze staat er prima bij maar ik merk aan haar dat ze gewoon zoiets bij mij heeft van stik er maar in, ze draait gewoon haar kont naar me toe tja, geef haar geen ongelijk was nogal confronterend #)
Piet staat dan naast me zo van hallo, hier ben ik :)) die is totaal niet kwalijknemend (=ruin =toch heel verschil met dit soort dingen).

Gretha vanochtend mee naar stal, Ber snel even verzorgd. Gretha vond de paarden totaal niet eng als ze maar bij mij kon zijn ahhhh <3 puppytraining was weer erg leuk. Helaas moest ze nog wel overgeven in de auto :(:)

Oja iemand vroeg over het trekken aan de lijn. Mij is ooit verteld dat je ze niet moet afleren te trekken maar moet aanleren naast te blijven. Brokjes en aandacht vragen en daarna langzaam minder brok etc. Maar de truc is vooral de aandacht te pakken. En als ze gaan trekken stilstaan en wachten totdat het trekken ophoudt / je de aandacht weer krijgt.
Lijkt (vrijwel ;-) altijd te helpen, zelfs destijds bij onze husky :)

Nu naar ons favoriete programma kijken: ik vertrek :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:41

Waarom heb je ollie niet bij je staan?

trekken aan de lijn... hier hoef ik maar uhh te zeggen, of even het handvat van de riem tegen haar kont te tikken, en dan is het weer goed. Ze loopt zo vaak los, dat ze af en toe vergeet dat een riem er ook nog is.

pony deed achterwaarts op wedstrijd, toppie!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:04

Ahhhh vhu :(:) gekke merrie :(:)
Gelukkig een blije Gretha :)

Baudhy heeft bijna alles weer thuis staan. Fijn.
Hoe oud is Ikke?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:19

@EW omdat ik het vanaf september t/m denk ik jan / febr te druk heb met ons B&B, verbouwing, verhuizing. Nu wordt ze goed verzorgd en getraind. ALs ik haar hier had laten staan was het box in/uit en aai en meer niet. Is niets voor Ollie. En ook niets voor mij, vind dat zielig.

Geweldige aflevering van Ik Vertrek

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:20

logisch dan dat je haar even uitbesteed VHU :)

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:22

Het scheelt ook alleen al 'denkwerk', wanneer ga je naar stal, hoe veel tijd heb je enz. Maar ik mis haar echt heel erg zeker nu het zulk heerlijk weer is ... maar ja het is niet anders. Komt prachtig huis voor terug dus ff doorbijten. Komt wel weer :j

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:06

kom even langswaaien. Vandaag ook wedstrijd gehad. Puntje erbij in de dressuur en helaas 2 ballen in de vaardigheid.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:13

Jammer dat je haar tijdelijk ergens anders hebt. Maar toch het beste voor pony. Soms zou het fijn zijn als je het ze uit kan leggen.

Jammer Maisie van de ballen. Volgende keer beter.

Hier net maar weer de huisartsenpost gebeld. Heb elke keer duizeligheids (lijkt het) aanvallen. Gepaard met misselijkheid en hoofdpijn. Ze zeiden eerst draaiduizeligheid maar dat is het waarschijnlijk niet. Dus ga op werk waarschijnlijk naar uwv omdat ik meer dan een week op 30% ziek sta, daar arbo arts en maandag ook zelf naar huisarts toch weer. Wordt er langzaam aan moe van. Kan bijna niks doen met Liz en Anouk.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:55

Rianne1994 schreef:
Jammer dat je haar tijdelijk ergens anders hebt. Maar toch het beste voor pony. Soms zou het fijn zijn als je het ze uit kan leggen.

Jammer Maisie van de ballen. Volgende keer beter.

Hier net maar weer de huisartsenpost gebeld. Heb elke keer duizeligheids (lijkt het) aanvallen. Gepaard met misselijkheid en hoofdpijn. Ze zeiden eerst draaiduizeligheid maar dat is het waarschijnlijk niet. Dus ga op werk waarschijnlijk naar uwv omdat ik meer dan een week op 30% ziek sta, daar arbo arts en maandag ook zelf naar huisarts toch weer. Wordt er langzaam aan moe van. Kan bijna niks doen met Liz en Anouk.


ken je de ziekte van minjere zo klinkt het wel...maar ben geen arts ik hoop het niet voor je!

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:22

Rianne ik heb een keer een virus gehad waarbij ik ook heel vaak duizelig en heel misselijk werd plus hoofdpijn. Was erg naar kon toen ook nauwelijks werken. Ik ben de naam kwijt want ik was toen een jaar of 28, 29 (is lang geleden :P ). Het het opgelopen tijdens vakantie op Cyprus. Moest toen streng dieet en heel rustig aan doen maand of 2, 3. Toen is het gelukkig weggegaan.
Werd toen eerst gedacht aan migraine maar dat was het toen niet (heb ook migraine maar dit was door die duizeligheid toch wel wat anders).

Zo we gaan hier weer aan de slag, fijne zondag allemaal {:}

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:40

Kwita ziekte van meniere ken ik idd. Maar ik heb geen gehoorverlies dus daar lijkt het ook weer niet op. Moeder van een vriendin heeft het.

Ik hoop een virus inderdaad want ziekte van meniere is voor altijd.

VHU lijkt me ook enorm naar. Ik vind mn werk leuk maar ik hou het nu gewoon niet vol. Thuis tv kijken gaat dan zelfs niet.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:41

Hallo allemaal,
Gem terug van vakantie, heb je het naar je zin gehad, dan mag Moos weer aan de slag zeker, ik hoop dat je positief verschil merkte met hem als voor de behandeling.
vhu, mist ollebol. . :(:) arabiertjes kunnen kwalijknemend zijn,..maar ook net zo vergeven als je wel weer met haar aan de slag kunt gaan, ze draaien een soort knopje om en focussen op 1 persoon, tenminste,..dat is mijn ervaring met onze Arabieren vroeger.
Emptywords heeft zelf gerend, goed bezig.
Maïsie, heeft winstpunt gedenken maar 2 ballen in de vaardigheid. .met wie heb je gereden, met Robin, en hoe gaat t met Cardi nu ?
Rianne, beterschap, dat klinkt niet fijn....hopelijk snel duidelijkheid !

Fijne zondag allemaal.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:48

Ik sluit me even aan bij de samenvatting van Biancacoo. Jij hebt vast heerlijk getraind vanmorgen, want het is hier flink koud. maar 2 graden boven nul en flink mistig.
Zoonlief heeft net al fijn gemend met Amerigo, is nu even aan het opwarmen dan mag hij de rest nog trainen. Hij gaat voor mij even op Rembrand rijden, die staat al een week stil.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:53

Begonnen met Amerigo voor de wagen
Afbeelding

Sinds een paar jaar weer eens op Rembrand. Da's dan toch best hoog.
Afbeelding

Buiten uitstappen
Afbeelding

En tenslotte nog met Samoerai gereden. Eerst nieuwe kur geoefend en gefilmd, kan ik straks met de muziek aan de slag.
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:20

Tine, Idd wij hebben heerlijk getraind, liep mooi door, en t'was zo mooi met die mist overal in het bos !!
fijn dat jullie zoontje lekker een paardendagje had vandaag.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:20

Ziet er best koud uit Tine :brr: knap hoor van je zoon drie paarden trainen op een dag 8-)
Biancacoo geniet van de kou :):)

Misschien dat dat het is met het gedrag van Ollie... Ze doet wel vaker erg drakerig hoor in de wei. Kan ik haar niet pakken, rent ze gewoon hard weg echt >;) uiteindelijk helpt het bijv als ik paar keer touw tegen haar kont gooi of haar ga opjagen, dan komt mevrouw erg vlot naar met toe }:) of uiteraad bix/iets lekkers :Y)
Ber niet die komt altijd. Even roepen en dan komt ze van achter uit de grote wei (zelfs uit de enorme wei waar ze nu in staat) aangalopperen <3
Da's echt een schatje.

Wat een ongelofelijk lekker weer zeg.

Hier zo naar Ikea. Erg handig je kunt bestelling tegenwoordig klaar laten zetten, hoef je niet hele winkel door. Kan alleen nog maar in Barendrecht, is pilot. Maar laten we daar nu net vlakbij wonen :7

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:44

Heerlijk van die eigenwijze ponys he? Hier is Amerigo tegenwoordig heel goed te vangen, terwijl dat altijd een drama was. Kon alleen tijdens voertijd, tussendoor met voer aankomen had geen zin, dat had hij namelijk heel goed in de gaten. Nu is Sam heel wisselend. Ene keer komt ze zo op je af, andere keer maakt ze er een wild spel van.

Rembrand is geen volbloed maar is ook zwaar beledigd als hij niet genoeg aandacht krijgt hoor. Eerder was het zo dat ik hem niet meer kon pakken als ik van vakantie terug kwam. Nu zijn we al tijd niet echt op vakantie geweest, maar was knap lastig.

Hier is het nog steeds erg koud en mistig.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:31

Hier was het overdag erg mooi weer en zo warm dat alle paarden stonden te zweten in de zon.
wel was het hier best even spannend smoky( de pony van de foto) was niet lekker een erg dikke buik en veel liggen, na een grote wandeling kwam er gelukkig mest daar na werd ze wat fitter, aan het einde van de dag blonken haar oogjes weer (gelukkig) en at ze weer als vanouds. Ga vannacht nog maar even kijken voor de zekerheid.Ik zou het mezelf nooit vergeven stel dat...
Heerlijk om van jullie foto's mee te genieten.

En wat een goed nieuws van die ikea ophaal service... daar ga ik ook gebruik van maken das fijn bedankt voor het weetje te delen!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:17

Even spammen hoor dames! Wat een weertje vandaag zeg!! Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:39

Goedemorgen.
Wauw wat een zon bij jullie denice...hier hele dag dichte mist..
Nu weer dichte mist..wakker geworden van waarschuwende claxon van de trein...haha..
Moest toch opstaan.
Mooi paard denice. En tine zoon lekker met de paarden bezig geweest

Succes vandaag...fijne dag.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:42

Goedemorgen
Hier gisteren geen mist of lucht gezien, alleen maar flinke mist. En ook vandaag weer flinke mist.
Ach, het heeft wel wat.

Fijne dag allemaal

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:51

Goedemorgen Allemaal :wave:

Gisteren bij ons prachtig weer geweest, het was gewoon warm in de zon en de paarden hebben nog een paar uurtjes in de blote kont gestaan :D
(Lekker dom, wilde een smiley plaatsen en druk op plaatsen en was nog niet klaar met mijn verhaaltje)

VHU heeft last van een beledigde Ollebol :(:) straks als je weer alle tijd hebt draait ze wel weer bij hoor :j......Pown is ook zo eigenaardig.....als ik die twee of drie dagen niet gezien had, dan was hij ook boos en beet hij en was super irritant ~~}> kreeg dan altijd het gevoel dat ik ervoor moest boeten :')

Gem is lekker terug van vakantie {:}
Maisie haar nieuwe wagentje heb ik niet gezien op de wedstrijd........want die had ze niet meegnomen, dus verwacht nu wel een foto :D
Leuke foto's komen er weer voorbij :j
Biancacoo ondanks de mist zijn het wel weer temperaturen voor jou en de hondjes, vanmorgen 4 graden *\o/*
Tine hoe gaat het met je ribben?

Ik krijg vandaag de uitslagen van de foto's en bloedonderzoek, omdat ik Tietze heb en dit duurt al zo lang dat ze misschien wel inspuitingen willen gaan doen, het lijkt ook wel met de week erger te worden en dan vooral 's nachts dat ik geen oog dicht doe -:(-
Ons "jochie" is van de week twee keer mee aan de wagen mee geweest met Pown en leuk dat hij het vond......innimini rondje gedaan, maar hij was wel moe, langzaam maar eens opbouwen, gisteren hebben ze lekker een poosje op de dijk gegraasd.
Laatst bijgewerkt door _Dingetje_ op 02-11-15 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:55

Hier staan ze al weer op de wei, en dat is echt een unicum want we zitten midden in de veengrond en als je niet uitkijkt zakken ze zo naar China!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:48

Dingetje, heb even opgezocht wat Tietze is, klinkt heel pijnlijk. Kan me er nu door gekneusde ribben een heel klein beetje bij voorstellen.

Ribben gaan wel. Ben na 5 dagen gestopt met de pijnstillers. Heb een bloedhekel aan die dingen en wil ze liever sparen voor als het echt nodig is. Paardrijden zit er voorlopig nog niet in, met de kar zeulen om naar les te gaan ook niet, maar ik heb goede hoop dat ik volgende week toch wel thuis wat kan mennen met Amerigo. Als dat goed gaat, gaan we ook grotere maten doen. Maar goed, eerst nog maar een paar dagen rustig aan.

Zie net dat ik in vorige post typfout heb gemaakt. Eerste mist moet natuurlijk zon zijn. Geen zon gezien gisteren.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:50

ik sluit me bij de andere samenvattingen.

gisteren naar Spa in Belgie gereden (2,5 uur enkele rit) om daar met ene groepje 10 km te gaan trailen/rennen/wandelen. was super gezellig.
hond is ook meegegaan en heeft zich prima vermaakt :)