[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:21

Geweldig verhaal van de specht Marga :))

Hier lekker eind gewandeld met de honden, flink wat aan mijn opleiding gedaan en nu boterkoek in de oven :9

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:50

Afbeelding

Ik kom net dik ingepakt tegen de sneeuw, deze Mamma gans tegen met haar kuikentjes. Ach, ik zou ze het liefste willen oppakken en meenemen naar stal...........maar dat zullen Pappa en Mamma Gans niet zo'n goed idee vinden.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:00

Wauw..dat is op tijd zeg kuikentjes....
Mooi gezicht .

Ben op zoek naar een oude kleine caravan..man..dat valt tegen....ze zijn..rot of kapot..of heel ranzig..en dit was bij een dealer.. ^) zijn die duur zeg.. >;)

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:52

Marktplaats afstruinen Biancacoo en vooral geen haast hebben met dat soort dingen :(:)

Paardenwereld is toch soms ook zo'n k-wereld wat betreft van alles. Gisteren contact met iemand over een zadel. Vraagprijs was rond de 500,- ik bied bepaald bedrag nee dat kon absoluut niet nieuwprijs was rond 2000,- euro ze had hem nog maar net etc etc.... naja ik dus wat rondgooglen, was gewoon helemaal niet zo, nieuwprijs was rond de 900,-.
Gisteren bij stal, kom aan, niemand te zien, kom in de schuur, hoor gerommel, ga stallen langs en tref een tinkertje helemaal ellendig bezweet ondersteboven in de stal, ligt vast. Dus ik stalbaas opgezocht, die was ergens op het erf bezig. Wij dat dier overeind geholpen, eigenaar gewaarschuwd dat ze wel even moet langskomen (mens was er al dagen niet geweest _-:( )... komt ze aankakken en 'ja, hij rolt wel eens'... dier stond gewoon opgetrokken van ellende volgens mij met flinke koliek -:(- was alweer dagen stal niet goed uitgeweest, naja na flink aandringen ging mevrouw ermee wandelen, ik nog ff kijken, kijk hij wil nog steeds rollen, haar weer uitgelegd dat dat misschien toch echt niet goed was, ja maar dierenarts nu bellen dat weet ik niet hoor dat is niet nodig (was vrijdagmiddag) ... ben weggegaan toen liep ze er nog mee rond en paardje stond steeds stil, wilde steeds liggen en schrapen... soms ben ik er zo klaar mee met dat volk op pensionstallen.
Zit dan toch de hele avond en nacht in mijn hoofd zo'n dier -O-

Maar goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:13

Pfff VHU, sommige mensen... Ben zo blij dat ik niet meer op pensionstal sta en zie wat voor rare dingen sommige mensen doen.

Bianca zoekt oude caravan, zal ook nog niet meevallen inderdaad
Janouk zag kuikens. Arme beestjes

Hier een idiootdrukke week achter de rug. Ik ben eens mijn werkelijk gewerkte uren gaan bijhouden. Pfff daar word je niet vrolijk van.

Maar goed, nu klaar maken voor de Groninger Kampioenschappen van zoonlief. Ze komen eigenlijk wat te snel, hij zit pas 1,5 week weer in het zadel, maar we gaan het natuurlijk wel gewoon proberen. Ik neem mijn stapel cito's mee, kan ik tussendoor hopelijk nog wat nakijken.

Fijne zaterdag allemaal

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:25

Succes Patrick *\%/*

Vhu Gek word je van dat soort mensen. Neem dan geen paard als je er niet voor wil zorgen.

Ik heb zo een paardenfotografie cursus bij Hypofocus. Haha be prepared for horse photo spam

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:31

Inderdaad Tine ik ben blij dat ik ze aan huis heb kan je ook vrij snel zien als er wat is.
Ik wens jullie suc6 op de kampioenschappen.

Janouk mooi gezicht die ganzen, maar ze zijn een plaag voor de boeren en de andere weidevogels.

Biancacoo geduld je vind er wel een die naar jou zin is, is het voor vakantie of opslag.

Hier al bezig met voorpret voor de vakantie, we hebben besloten om dit jaar naar de Shetland eilanden te gaan met de camperbus.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:07

Wat ontzettend gaaf marga1 staat hier ook nog op het verlanglijstje, in ieder geval dan helemaal omhoog die kant op zeg maar naar de Hebriden :j vorig jaar zijn we wel in Schotland geweest maar niet helemaal omhoog, zijn gekomen tot Inverness.

Heel veel succes, plezier Tine bij de kampioenschappen, wel cool hoor zoonlief in de Z1 *\o/* en die toetsen stug doorwerken dat is het enige wat werkt :(:) uren bijhouden in onderwijs is niet iets waar je blij van wordt nee :(:)

Nou tinkertje was hele avond nog ellendig geweest, laat in de avond DA er nog bij, toen ging het rap beter :roll: pfff. Gelukkig zie ik niet zovaak mensen (ja het is erg maar zo is het wel) was ook bij andere pensionstal zo omdat ik nooit 's avonds ben en ook niet zo vaak in de middag...
Net Fred lekker laten galopperen in de roundpen. We zitten er dan wel niet op maar dat galopperen trainen dat gaat heel goed, hij springt ook steeds vaker uit zichzelf aan, met een flinke bok :)) en niet vanuit een snelle draf.

Nu snel de B&B aan kant en dan naar het werk, heb een avonddienst dus moet nog ff door :wave:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:44

Janouk heel veel plezier
Tine veeeel succes.
Marga geweldige vakantie gepland.

Caravan is voor de weekeinden met hondenwedstrijden..en boogschietweekeinden van zoon en man, dus moet wel goed zijn..btje extra uit spaarpot gebruikt...en.. *\o/* ik ben geslaagd voor m'n caravan zoektocht.
Helemaal top.

Volgende week kan ik 'm ophalen. :D

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:16

Gefeliciteerd Biancacoo. Veel plezier toegewenst met de caravan.

Tine, succes voor zoon en de coto toetsen nakijken.

Janouk, veel plezier op de fotografie cursus, leuk.

Pensionstallen..... Tja, ik sta gelukkig op een kleine stal met eigenaren die echt bij hun dier betrokken zijn. Dat scheelt veel.
Sav heeft vandaag weer een APK gehad. Die kan nu dus weer opgepakt worden.

happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:04

marga:zou niet met camper gaan naar de shetlandeilanden maar met een smart.....passen geen leuke shetlandponys in om mee te nemen..... _/-\o_
janouk:leuke kiekjes geschoten?
vhu: tja..sommige mensen....
caravan gezocht voor biancacoo
ik heb vandaag de koninklijke stallen bezocht,erg mooi en indrukwekkend,vooral de tuigenkamer.. <3

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 07:46

Haha HT lekker bij Jer op stal geweest! De tuigenkamer Koninklijke stallen is echt een plaatje. <3

Echt heel veel foto's geschoten en weer veel geleerd van alle knopjes op de camera haha
Er waren een Fjord, een Haflinger, twee Arabo Friezen en 1 KWPN als model. Lekekr heel verschillend.

Zoek het juiste afdruk moment , mee tellen met het paard. Handmatig haha niet op sportstand
Afbeelding

Diafragma zo laag mogelijk, zodat de achtergrond vaag wordt en het model scherp

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:44

Ht geweldig idd..tuigenkamer is fantastisch.
Janouk. Wat gaaf om dat fotograferen zo onder de knie te krijgen. Mooie foto's !!
Vhu.. stom mens van tinker...arm dier.
Marga, gaaf shetlandeilanden !!

Ik was gisteren ineens niet fit... nu nog steeds niet.. :r ^) ga maar niet trainen.. ^)

happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:20

mooie foto's janouk!
vandaag me nuttig gemaakt bij ips op de menvereniging,ochtentje geschreven bij B en l dressuur,altijd weer leerzaam om zo naar dressuurproeven te kijken en ervan te leren

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:43

Mooie foto's Janouk.

HT zo groot is onze camper nou ook weer niet, en een pony in bed lijkt mij verpletterend. Op camperplaatsen zijn we meestal de kleinste.
Ik vind het ook leerzaam om te schrijven vooral als je dan een jurylid hebt die het aan jou uitlegt waarom.

VHU de Hebriden zijn ook erg mooi, je kon destijds een eiland hop ticket kopen bij de veerdienst. Ook is de westkust erg mooi.

Biancacoo is geslaagd voor caravan, hier op Texel had de handboogvereniging afgelopen weekend een 3D winteranimal Kennen jullie dat? Hij word elk jaar georganiseerd.

Vandaag hadden we weer een wedstrijd van onze competitie met officiƫle dressuur eerste proef heeft 1 wp opgeleverd de tweede was een stuk minder helaas, volgende keer beter. Maar wel 2e geworden in de dagprijs hier telde de eerste proef voor mee, bij de vaardigheid stond de tijd zo krap dat er maar 1 binnen de tijd reed, zelf een bal en 4 strafpunten voor tijdoverschrijding.

Tine hoe is het bij jullie gegaan?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:45

Marga ik zag het op fb inderdaad voorbij komen.
Man en zoon gaan heel veel oefenen !! Lijkt ze geweldig.
Gefeliciteerd met je winstpunt.
Man heeft griep gehad..kon 3 weken niet hardlopen.. nu hard duimen dat ie genoeg km-ers red en fit genoeg word voor marathon..
Jenkins gefeliciteeeeerd Y)(^)

Fijne dag allemaal

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:30

Goedemorgen allemaal.
Bianca: hopelijk krijgt je man de km-ers er nog op tijd in. Zonde zeg!! En nu zelf niet fit, maar wel een caravan gescoord.
Jenkins gefeliciteer
Marga heeft heerlijke vakantieplannen en is op wedstrijd geweest.
HT is nuttig bezig geweest en is naar de koninklijke stallen geweest
Janouk heeft weer prachtige fotos gemaakt en ik zag op fb ook nog een prachtige tekening.
Belker heeft Sav door de apk ;-)
VHU heeft zich terecht zorgen gemaakt om Tinker en heeft avonddienst gehad

Volgens mij heb ik zo iedereen wel gehad en anders sorry. Ben hier erg duf, stem bijna kwijt. Zoooo niet fijn. Wilde vanmorgen lekker gaan mennen met Sam. Ik ben zo overmoedig geweest om me in te schrijven voor de vaardigheidskampioenschappen. Maar ja ik moet wel M starten, terwijl Sam nu in haar hele mencarriere denk ik 3x parcours heeft gelopen. Vorig weekend nog wel clinic gehad, maar ik wil nu toch proberen met nieuwe wagen te rijden. Dan zit ik in het midden, vind ik toch prettiger, zeker bij vaardigheid. Morgenochtend heb ik nog een lesje afgesproken. Maarrrrrr de bak is vannacht bevroren. Hopelijk stopt het sneeuwen en gaat de zon straks nog even schijnen, zodat ik de bak kan slepen.
Nou ja, eigenlijk gewoon luxeprobleem maar ik wil wel weten of de kar er goed achter ligt.

Zoonlief heeft een heel nette proef neergezet, alle toeschouwers vonden het ook erg goed. Maar de jurys waren het erg oneens, alleen bij hem hadden ze 17 punten verschil. Daardoor op 0,4% geen 60% en dus geen ticket voor NK. Nu moet zoonlief maar op dieet, zodat hij niet groeit. Hopelijk krijgen ze in de zomer dan nog een laatste kans ;-). Enige voordeel bij dit jammere feit is dat ik nu mee kan doen met de districtskampioenschappen dressuur.

Nou, ik ga maar eens aan het werk hier. Huishouden is hier nog al een ondergeschoven dingetje maar het moet nu wel gebeuren. En ik hoop straks nog even te kunnen slapen, want kan niet ziek worden.

Fijne dag allemaal

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:17

Jammer van mislopen NK Tine.... misschien idd in de zomer nog een kans.
Hier is de onderlaag wel beetje ontdooit merkte ik in het bos..misschien lukt slepen van je bak idd...zon schijnt hier..hoop bij jullie ook.
Manlief baalt vreselijk...zijn werk is ook gewoon zo mega druk..dat het trainen voor die marathon.. 60 km rennen in de week..simpelweg niet past... -O- ik hoop echt dat hij het nog op tijd redt....heeft er 3 jaar naartoe gewerkt... _/-\o_

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:47

Pfff 3 jaar.... ik hoop echt dat het hem lukt!!!

Was nog vergeten foto te plaatsen, dus nog even spam hihi
Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:52

Schitterende foto's Tine !!

Ja...de afstand van 42 km in 1x kan hij wel lopen, als hij in het trainingsritme zit..en fit is..nu dus dikke domper...heeft hij een 1,5 halve maand geleden hier thuis ook gedaan,...superknap !! _/-\o_ _/-\o_ Ik kan hem nu niet helpen..als hij niet fit genoeg is..heeft het geen zin helaas, wel super dat hij het uberhaupt kan !! ik kan het niet..haha..

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:20

Tine mooie foto's jammer dat het net te kort was. En vaardigheid is voornamelijk goed sturen en dat zit wel goed bij jou. En pas goed op jouzelf.

Biancacoo dit word inderdaad duimen dat jou man fit genoeg is voor de uitdaging.

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:42

Goede samenvatting Tine +:)+
Mooie foto's Tine. Jammer dat ze het net niet gered hebben.

Biancacoo... Hopelijk is je man snel weer fit.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:59

Geweldige prestatie Tine van zoonlief en Sam en die 2e foto werkelijk _/-\o_ :)F <3

Pffff wat lastig Biancacoo voor je man.... nu heeft hij wel heel veel km's in zijn benen lijkt me eerder kwestie van fit worden en 'vrij in het hoofd' dat hij het wel aankan. Die basis km's die heeft hij wel. En dan maar wat andere tijd dan wat hij dacht te lopen. Hoop dat het gaat lukken!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:23

Idd vhu.... hoop dat hij die mindset vind !! En 't toch "even" gaat doen.... kers op de taart he....

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:01

Vanmorgen nog even lekker gemend met Sam en ze gaat inderdaad goed voor de nieuwe wagen. Dus als iemand nog een kleine goede wagen zoekt.......

Ik vind het wel een beetje raar dat er nog steeds geen startlijsten zijn voor de districtskampioenschappen van zaterdag. Wil toch wel weten hoe laat en zo.

Straks oudergesprek op school van zoonlief met schoolkeuze gesprek. Spannend.