[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:40

Zo wat een temperaturen Tine :brr:
Moet eerlijk zeggen dat ik dit weer wel heerlijk vind hoor, koud, maar droge kou, lekker vorst :) op stal gelukkig niets bevroren, staan ook schapen bij de paarden, die geven veel warmte af en stalbaas zorgt er ook goed voor dat er niets bevriest. Bij mijn vorige stal is het allemaal bevroren, wat een werk, zo blij dat ik daar niet meer sta (wat dat betreft). En Fred heeft gelukkig weer een speelmaatje, jong tinkerhengstje van de stalbaas die stond alleen want was erg brutaal en de Friezen de baas maar Fred gaat gewoon rondjes rennen als hij vervelend is, dus dat is goed voor allebei :+ krijgen ze lekker beweging :)) tinkertje was er snel klaar mee zo grappig.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:03

Met 2 lagen thermokleding is het prima vol te houden. We zijn vroeg begonnen dus nog lekker rustig op de pistes. Nu is het aan het sneeuwen. De heren gaan s middags zonder mij op pad. Kan ik rusten en zij zwarte pistes doen.

Afbeelding

Afbeelding

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:41

Brr Tine, maar mooie foto's, hoe hoog is dit?

Het water slepen valt wel mee, ik doe het met een 25 ltr. jerrycan in de kruiwagen 2 x per dag de ton bijvullen, de ervaring heeft mij geleerd dat je de waterbak vol moet houden dan bevriest hij niet volledig wel elke keer zoveel mogelijk al het ijs eruit halen.
Vandaag toch nog een rondje bos gedaan met het span we vertrokken in een sneeuwbui dat heeft toch wel wat. Ik heb er wel voor gezorgd dat de mannen niet bezweet werden dus veel stappen en wat overgangen gereden.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:38

Goedemorgen

Marga dat is op 2300 meter hoogte.
Gisteren en vannacht weer mooi laagje sneeuw bij gevallen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:28

Schitterend daar Tine. Geniet ervan.
Marga heerlijk dat je toch met he 2-span op pad bent gegaan. Lekker !!
Vhu leuk een speelmaatje voor Fred.

Vanmorgen lekker op pad met de kar en de 4-hondjes samen met zoon het was Lekker -7°C .
Genoten.... nu koffie we hadden we het niet koud gekregen, lekker aangekleed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:30

Heerlijk Bianca! Moet wel aan jou denken hier hoor!
Gisteravond heerlijk gesteengrilld en vandaag weer heerlijke tocht gemaakt. Helaas wat later begonnen dan gepland. Op weg naar de eerste lift had ik het koud (-18 voelswaarde -30) terwijl ik dat gisteren niet had. Kwam ik erachter dat ik alleen 2 lagen thermo ondergoed aan had en vergeten was mijn 2 puli's aan te doen. Dus moest weer helemaal terug. Maar heerlijke tocht gemaakt.

De heren gaan straks nog verder, ik ga lekker lezen en luieren. Zou heel graag mee gaan, maar moet mijn verstand gebruiken. Heb nu eenmaal een lichaam met gebreken.
Afbeelding


Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:43

Tijd voor jezelf is ook heel belangrijk idd Tine. Ziet er gaaf uit daar, genieten..maar wel koudddd :brr:

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:20

Goed ingepakt is het prima te doen gelukkig. En in de lift de tenen bewegen om die weer warm te krijgen. ;-)

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:56

Ziet er goed uit Tine en je was vast nog niet uitgeslapen.

Biancacoo het lijkt me leuk met de hondjes heb je speciale commando's voor links, rechts en stop?
Mijn teckel luistert niet zo goed ze is te zelfstandig. Ze ging gister op eigen houtje de ganzen bij de buren wegjagen, is op zich niet erg maar ze had haar jas aan en ik was bang dat ze in heining bleef hangen met haar jas en dat moet je dan wel door hebben. En zowaar haar gehoorapparaat stond aan en ze kwam terug zonder kleerscheuren. (toch koud gekregen?)

Belker

Berichten: 15340
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:18

Genieten Tine!

Biancacoo heerlijk aan het rondsturen met haar vierspan :+

Marga ook lekker bezig.

Ipsilonka, morgen komen toch de kijkers? Succes.

Hier Sav wat aan de longe laten draven. Bovenlaag leek voldoende los maar Sav deed rustig aan. Verder brandt hier vooral de houtkachel. Buiten is het lekker. Fris, maar droog en zonnig.

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:21

Even gauw een berichtje, zoals het er nu naar uit ziet gaat Keshya in Voorthuizen wonen op een recreatiepark.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:59

Spannend IPS

Hier net bij -21 gevoelswaarde-39 naar restaurant gelopen. Wat heb ik een bewondering voor mensen als de inuit enzo. Niet normaal wat een kou. 1 weekje is te doen maar altijd zo .... brr

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:41

Marga ja stemcommando's... en goede remmen op de kar... want stoppen is niet zo hun grootste hobby :D

Wat gaaf ips ! Een fijn thuis voor Keshya.
Tine.. is in de diepvries.. hier vanmorgen -8°C.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:45

Zoooo dat is echt koud Tine!
Gefeliciteerd met de verkoop Ips, mooi voor Keshya en voor jou en de nieuwe eigenaar natuurlijk +:)+
Een luisterende teckel, da's een unicum <<)
Nou hier geveld door griep of wat het ook is want dacht dat ik hem al had gehad... maar koud/warm, enorm zere keel en overal spierpijn. Heb me ziekgemeld. Ben echt niet van het ziekmelden maar dit ging echt niet, steek iedereen nog aan ook. Erg jammer, had leuke dingen voorbereid, maar goed, dat doen we dan maar een andere keer.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:00

Ips gefeliciteerd met verkoop.

VHU er schijnen 2 varianten van de griep te zijn, beterschap.

Tine en dan ga je voor de lol de kou in. In ieder geval een aparte ervaring.

Hier is het -4 met oost 6 a 7 vol op het huis, heb nu de voordeur (oostkant)op slot dan fluit het niet zo.
Vanochtend in de wei de eerst kievit gezien de sufferd had beter een paar dagen kunnen wachten, ook lopen er 2 kramsvogels en dan een mega hoeveelheid ganzen bij de buren (dag gras).
Ik ben de kleine vogeltjes lekker aan het voeren inclusief de specht, de merels ook en die verbouwen driftig mijn mesthoop. Er komen ook roofvogels langs maar kan niet zien welke het zijn, buizerds hebben zoveel tinten en er zijn hier ook haviken en kiekendieven en een sperwer, die laatste is het niet want die is veel kleiner.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:09

Zal ik nu nr 2 hebben :\

Bij ons ook merels en allerlei mezen in de tuin. Merels waren lange tijd weg, maar sinds een maand of 2 heb ik er weer een paar. Schijnt soort merelziekte te zijn geweest. Ben blij dat ze er weer zijn, zingen zo prachtig. Ze krijgen altijd handje muesli (nu wat meer, er zijn ook meer vogels die erop af komen, vertellen ze elkaar ofzo?) van me 's ochtends, weten ze, zie je ze al wachten. Dan doe ik het kattenluik altijd even dicht, katten natuurlijk zwaar beledigd :))

Zadel wat ik had gekocht voor Fred past helaas niet. Was mooi endurance/westernzadel maar is te smal. Dus weer teruggestuurd, ff wachten totdat centjes weer terug zijn en dan weer verder zoeken.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:47

Deze hele week wil katerlief de deur niet uit, alleen even om zijn behoefte te doen, hij wenst geen gebruik te maken van de kattenbak. De laatste 2 dagen gaat hij maar 1 x naar buiten zo tegen de avond dit vind hij voldoende. Meneer is beledigd als ik hem eerder buiten zet en is dan ook weer direct binnen.
Vogeltjes zijn dus momenteel veilig.

Mensen wat is het koud met die wind ( -7 met 9Bf), gisteravond met voeren vroor mijn neus er zowat af, dus vanochtend skibril opgezocht en bivakmuts en nu was het te doen, maar mestruimen heb ik opgeschort tot het minder koud is. Ik woei zowat met het watertransport van de wei af, maar pony's blij met lauw water.

naja ga vandaag maar verder met tuig poetsen en :9k .

happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:07

Zeker koud nu,gisterenmiddag dacht ik ook dat mijn neustopje eraf zou vallen.mestboer kwam langst..erg handig om de bevroren gemorste drollen bij elkaar te vegen op het erf _/-\o_ zo klaar.
Nog dagje volhouden allemaal in de kou,daarna gaan we vast weer onder de paraplu lopen :j

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:39

lekker koud..die wind maakt het erger.... heerlijk geschaatst bij een ijsbaan hier in de buurt met zoon vanmiddag, genoten !! Zelf ook weer geschaatst, na 7 jaar een rottig lijf, grote stap vooruit dat dit weer lukt !! zo blij mee !! Genoten !!
De katten die het te koud vinden marga..haha..vind ik niet gek..
vhu..griep...blegh..beterschap, balen van je zadel !
ips gefeliciteerd met verkoop keshya.

verder.. niks te melden hier.. fijne dag nog.. +:)+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:48

Goedemorgen.

Hier maar begonnen met inpakken. Skiën zit er helaas niet meer in voor mij. Woensdag was ik zo dom om een dagtocht te maken naar een ander skigebied. Als het dan niet meer gaat, moet je toch door. Tja, dat was teveel voor mijn slechte knieën. Ik baal er zo van!!! Gisteren nog wel even geprobeerd, maar het ging echt niet. Mijn knieën kraken vreselijk, maar dat is nog niet het ergste, ze doen ook pijn. Ik moet niet echt geblesseerd raken, dus dan maar proberen om heel verstandig te doen. Had ik maar..... Nou ja, dat helpt nu ook niet meer natuurlijk. Schrale troost, het is hier weer begonnen met sneeuwen en in de sneeuw durf ik niet te skiën (zie geen verschil tussen lucht en bodem)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:32

Wat heerlijk Tine dat je wel die dagtocht gemaakt hebt !! _/-\o_

Vanmorgen :brr: brrr koude wind maar wel even lekker naar het bos geweest.

Belker

Berichten: 15340
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:40

Verstandig Tine. Wel balen.

Heerlijk Biancacoo, lekker genieten met de honden, het is echt jullie weer.

Ik zit heerlijk mijn houtkachel op te stoken. Straks met de honden naar het bos en gelijk boodschappen doen.
Ik zag net dit uit mijn ooghoek gebeuren... Dat heeft ze nog niet gedaan. :')
Ze staat dus op de eettafel.
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:48

:oo wow Belker...wat een boef.
Voor onze zoon wel te koud om mee te gaan...die wind maakt het zo snijdend koud..dat is te gek voor hem..snel thuis opwarmen..en thee in de auto op terugweg heb t nu ook best koud.. houtkachel lekker aangestoken, dus zit daar nu lekker op te warmen :o

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:04

:oo goede springer <<)
En hoe dan ook je hebt wel een prachtige dagtocht gedaan Tine +:)+

Nou ben weer wat hersteld na dag of 3 koorts en ellende. Zit moed te verzamelen naar Fred te gaan... het is nu wel heel :brr: ook geen zon vind het vandaag echt onaangenaam.

Erg leuke ideeën over wat ik kan gaan doen na de opleiding die ik nu doe (en die ik als het meezit in september af heb). Dan kan/mag ik in 2.5 jaar de HBO ergotherapie gaan doen en ben ik 'gewoon' weer op HBO niveau inzetbaar maar dan in zorg & welzijn ipv onderwijs. Op termijn zou ik dan als ergotherapeut aan de slag kunnen :D Zo heerlijk om zo te kunnen werken aan nieuw werk na mijn burnout. Ik ben zo blij en dankbaar met de kansen die ik krijg :D ergotherapie is soort kruising tussen zorg/maatschappelijk werk en techniek/fysiotherapie waarbij je mensen helpt zo zelfstandig mogelijk te blijven functioneren ondanks lichamelijk, geestelijke of psychologische beperkingen.
Enige waar ik op moet letten is dat ik niet te fanatiek word }:0 := dus gewoon in normaal tempo werk en leer ipv met een sneltreinvaart alles wil doen (en vervolgens weer burnout ga...) :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:14

Vhu, Leuke uitdagingen op je pad..pas idd goed op jezelf.

Zoon is lekker fanatiek met schaatsen..de ijsbaan hier vlakbij is nu ook open. :j