Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:59

Ik heb de equilog cadeau gekregen. Super blij mee

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:05

Ik heb sindsdien de polar hartslagmeter en vind het super interessant om mee te trainen.
Vind nog wel moeilijk om te duiden Wanneer het zwaar/te zwaar wordt. Ene paard is fit en kun je mooi zien wat een stukje ontspanning doet qua hartslag. Andere is revalidatie na blessure en ben ik denk ik te voorzichtig mee

Meer mensen die hier moeite mee hadden?

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:05

Ik ben op zoek naar een hartslagmeter geschikt voor mennen met een kleine pony. Ik meende dat de banden die vandaag de dag op de markt zijn niet geschikt zijn voor kleine pony’s. Iemand die daar ervaring mee heeft? Van de losse elektroden van Polar weet ik dat die op mijn pony werken, alleen die zijn natuurlijk niet meer op de markt. Iemand bekend met een alternatief?

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:45

Maaik schreef:
Ik ben op zoek naar een hartslagmeter geschikt voor mennen met een kleine pony. Ik meende dat de banden die vandaag de dag op de markt zijn niet geschikt zijn voor kleine pony’s. Iemand die daar ervaring mee heeft? Van de losse elektroden van Polar weet ik dat die op mijn pony werken, alleen die zijn natuurlijk niet meer op de markt. Iemand bekend met een alternatief?


https://www.equilog.nl/product/polar-eq ... 60-mennen/ , als ik het hier zo lees als ik een stukje naar beneden scrol:
"Om de hartslag bij je paard te meten, kun je kiezen uit de Equilog Elektroden of Polar Equine Belt.

Equilog Elektroden:
geen harde onderdelen, dus veilig voor de huid van het paard,
eenvoudig aan het menschoftje te bevestigen,
zeer nauwkeurig tijdens het mennen.
Equine Belt:
kan gebruikt worden voor draverij en gezondheidsonderzoek. Niet geschikt voor pony’s kleiner dan 1.48 m en grote paarden met een borstomtrek groter dan 1.60 m."

lijkt het me voor jou met de Equilog Elektroden wel te werken. Je kan ze altijd even vragen of dat lukt.

Deze is ook bij Equilog te koop, wel wat duurder: https://www.equilog.nl/product/equine-vantage-m2/ , daarvoor geldt hetzelfde qua elektroden.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:06

De hylofit? Te koop bij Equinics. Die zijn mega behulpzaam dus je kunt eens vragen of dat zou passen.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:18

De Equilog kan inderdaad wel zoals het nu lijkt. Alleen dan gebruik je dus de bijvoorbeeld linkerborst en rechterschoft en visa versa. Hij past bij kleine pony’s niet beide aan dezelfde kant qua meting. Bedankt voor het meedenken!

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:03

Zo zaten ze voorheen met rijden ook, eentje links bij het hart om of onder de singel, eentje aan de rechterkant achter de schouder onder het zadel. Alleen had je destijds voor zover ik weet daarmee te weinig bereik om op een menkar of sulky contact met het horloge te hebben. Daarvoor hadden ze dus die andere ontwikkeld, die bij dravers gebruikt kon worden.
Maar de ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil, dus ik verwacht, als ze aangeven dat het voor mennen geschikt is, dat die apparatuur verbeterd is.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:44

Ik heb een Polar v800 en polar electrodes, die doen het prima op de menwagen.

noahpierik
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:55

Bestaat Equilog nog ? Ik kan niks bestellen op de website en ze reageren ook nergens op. Wie heeft recent nog iets besteld ?

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:03

September heb ik die van mij besteld en nog contact gehad.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:03

Ik wilde er ook bestellen maar de betaaloptie werkte niet. Ik kreeg wel reactie dat ik het direct kon overmaken en bestellen. Maar dat ben ik vervolgens vergeten.
Heel onhandig.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:45

Werkte bij mij inderdaad ook niet. Scheen een bekend probleem te zijn.

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:29

Ik ben net begonnen met hartslagmeter (Polar Equine H10 i.c.m. Polar Equine App) maar ik kan de resultaten niet lezen? Ik krijg alleen een txt bestand maar het lukt me niet om er een grafiek van te maken zoals ik bij anderen zie. Weet iemand hoe dat moet?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:47

Hmm ik gebruik de gewone polar app om de resultaten van het polar horloge in te laden en uit te lezen.
Hoe ontvang jij de resultaten nu?

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:57

Vandaag heb ik getraind met de gewone Polar Beat app. De Polar Equine app geeft alleen resultaten die je direct kunt zien, je kan ze niet opslaan en laten inzien ofzo. Het delen gebeurt met een txt bestand, wat eigenlijk waardeloos is.
Nu dus via de Polar Beat app, maar ik werk dus niet met een horloge erbij. Misschien moet ik dat gaan doen....

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:32

Hangt er vanaf of je direct wilt kijken en/of achteraf. ( dacht ik?)

Ik wilde beide in ieder geval

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:23

Vraagje aan jullie aan het soort smartwatch geschikt is voor de polar elektrodes. Doet de polar 800 het ook met de elektrodes? Ik lees namelijk dat het eigenlijk een smartwatch is. Ik heb helemaal geen verstand van dit soort horloges. Vandaar mijn vraag.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:55

Ik heb zulke vragen even aan Equilog gesteld. Ik heb namelijk een antiek (voor hartslagmeter-begrippen) horloge, zender en band, dus ik wilde weten of dat nog samen kon met hippere horloges van tegenwoordig. Vrij snel contact en net antwoord op mijn vragen :)

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:23

Dank je voor de tip!

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:46

VWestra schreef:
Ik heb sindsdien de polar hartslagmeter en vind het super interessant om mee te trainen.
Vind nog wel moeilijk om te duiden Wanneer het zwaar/te zwaar wordt. Ene paard is fit en kun je mooi zien wat een stukje ontspanning doet qua hartslag. Andere is revalidatie na blessure en ben ik denk ik te voorzichtig mee

Meer mensen die hier moeite mee hadden?


Tsja je zal de hartslag van je paard een beetje moeten leren kennen. Volgens mij kan je aan de hartslag in rust goed zien of hij hersteld is. Tenminste, dat werkt bij mensen ook zo: als je niet helemaal bent hersteld van inspanning dan is je hartslag bij rust wat hoger dan normaal.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 00:21

Schopje! Wat zijn jullie aanbevelingen voor recreatief gebruik? Het lijkt mij wel eens interessant om te weten hoe mijn paard zich nu voelt. Maar ik vind ze erg prijzig.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:43

Er is weinig keuze qua hartslagmeter. Goedkoopste is denk ik Equilog.
Ik ontvang binnenkort mijn nieuwe meter en dan wil ik die van mij wel verkopen. Is een Equilog.

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:42

Hoi allemaal,

Zelf ben ik al jaren aan het proberen om een stabiele hartslagmeter te vinden voor mijn grote C-pony. Ik dacht deze gevonden te hebben in de Polar Elektroden (De losse elektroden), maar helaas begin ik steeds meer te twijfelen of de waardes wel kloppen. Als ik het goed begrepen heb kunnen de waardes erg hoog zijn of veel storingen geven als de elektroden niet dicht genoeg op de huid zitten (Door bijvoorbeeld te los aansingelen), maar heeft iemand ook ervaringen dat de waardes erg laag zijn?
De waardes die ik afgelopen keer gemeten heb zijn voor mijn pony en de training die wij hadden eigenlijk te mooi om waard te zijn, vandaar dat ik een beetje ga twijfelen

(Op dit moment kan ik geen foto's, met mijn hartslagmetingen, toevoegen, omdat er staat 'Uploadform is niet geladen')

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:14

Ik heb het wel eens gehad bij het longeren, dat de hartslag pas in galop boven 44 uit kwam. Dat was met wintervacht, wat sowieso al niet lekker pakte en dus met longeersingel op een nog niet warm paard.
Verder eigenlijk alleen verdacht hoge waarden gezien, dus misschien is de conditie van jouw pony wel gewoon beter dan je dacht ;)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:23

Totaal je berichtje gemist maar heb je al eens geprobeerd om de electroden nat te maken? Met bijvoorbeeld koeienglijmiddel? Werkt als een tiet en kost de kop niet. Dan weet je beter dat je goede waardes krijgt.