Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

 
Profiel   

Dat is niet te zeggen en verschilt per paard en per fase in de opbouw.

Mijn ruin heeft een HR van 32 ofzo tijdens het halthouden, en stapt met ca 50. De Shet is beter in conditie en stapt met 70-80. Zij draaft rond de 100-110, mijn ruin zit daar onder en zit rond 90.

Wat je kunt doen is een basismeting doen, dan een trainingsschema erbij pakken (er staat een schema voor endurance online, van 0 naar een klasse I, zeg maar) en gedurende je schema de basismeting herhalen.

Een basismeting ziet er voor mij zo uit:
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten stap linksom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten stap rechtsom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten draf linksom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten draf rechtsom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten galop linksom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten galop rechtsom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten stappen

- Altijd dezelfde volgorde aanhouden en de tijden hanteren, zodat je de waardes van verschillende metingen kunt vergelijken.
- Het halthouden tussendoor doe je om te zien of het paard herstelt en hoe snel, en ze zorgen voor een duidelijke markering tussen de twee aangrenzende gangen / handen in
- Blijf gedurende de 2 minuten op dezelfde hand. Grote voltes zijn toegestaan, zijgangen niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 21:23 



 
Profiel   

Hilary schreef
Dat is niet te zeggen en verschilt per paard en per fase in de opbouw.

Mijn ruin heeft een HR van 32 ofzo tijdens het halthouden, en stapt met ca 50. De Shet is beter in conditie en stapt met 70-80. Zij draaft rond de 100-110, mijn ruin zit daar onder en zit rond 90.

Wat je kunt doen is een basismeting doen, dan een trainingsschema erbij pakken (er staat een schema voor endurance online, van 0 naar een klasse I, zeg maar) en gedurende je schema de basismeting herhalen.

Een basismeting ziet er voor mij zo uit:
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten stap linksom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten stap rechtsom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten draf linksom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten draf rechtsom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten galop linksom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten galop rechtsom
- 30 seconden halthouden
- 2 minuten stappen

- Altijd dezelfde volgorde aanhouden en de tijden hanteren, zodat je de waardes van verschillende metingen kunt vergelijken.
- Het halthouden tussendoor doe je om te zien of het paard herstelt en hoe snel, en ze zorgen voor een duidelijke markering tussen de twee aangrenzende gangen / handen in
- Blijf gedurende de 2 minuten op dezelfde hand. Grote voltes zijn toegestaan, zijgangen niet.


Top!! Bedankt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 22:32 



 
Profiel   

Hartje schreef
Slmt9 schreef
Ik heb ook de m400 met de losse elektroden. Ik ben gematigd enthousiast omdat ik het alleen aan de hand kan gebruiken.
Ik raakte vaak de verbinding kwijt, moest elke keer weer opnieuw nat maken. Van alles geprobeerd aan singels en dekjes.
Dit had ik met de h7 band ook. Dat werkte nog slechter.

Ik heb nu echo gel en daarmee kon ik voor t eerst lange verbinding houden.

Ik gebruik t vanuit medisch oogpunt. Mijn paard heeft een hartruisje gehad (is inmiddels weer weg) en ik wilde zien hoe lang hij piekte en herstelde.
Nu is hij gevoelig op de longen en gebruik ik het voor hetzelfde doeleinde.


Heb jij echt de 2 losse draadjes met electroden er aan of heb je de band waar de electroden in vast zitten (deze laatste heb ik). Ik ben over laatste erg tevreden.


Beide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 23:27 



 
Profiel   

No_No schreef
Wat is een "goede" harslag bij training voor conditie opbouw?

Het beste doe je eerst een test waarbij j de basis hartslag meet in elke gang.
Daarna kun je pas iets gaan zeggen over trainings opbouw

Als je echt met hartslag meter wil gaan trainen is een opleiding of in iedergeval een workshop bij Carolien Munsters een geweldige start. Zij begeleidt menig topruiter ( A kader eventing oa).
Ze is dierenarts en gepromoveerd.

Ik heb de opleiding gedaan en kan trainings schema 's maken op basis van hartslag en uiteraard ook de discipline.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 00:07 



 
Profiel   

Eleeke schreef
No_No schreef
Wat is een "goede" harslag bij training voor conditie opbouw?

Het beste doe je eerst een test waarbij j de basis hartslag meet in elke gang.
Daarna kun je pas iets gaan zeggen over trainings opbouw

Als je echt met hartslag meter wil gaan trainen is een opleiding of in iedergeval een workshop bij Carolien Munsters een geweldige start. Zij begeleidt menig topruiter ( A kader eventing oa).
Ze is dierenarts en gepromoveerd.

Ik heb de opleiding gedaan en kan trainings schema 's maken op basis van hartslag en uiteraard ook de discipline.


Ik mag van iemand de electroden lenen, dan kan ik de basis hartslag gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:39 



 
Profiel   

Hoi!

Ik kom even binnenvallen. Ik heb de electroden met zender gekocht via equilog. Ik kan via marktplaats een nieuwe polar m400 overnemen. Kan ik het horloge koppelen met de hartslagmeter of heb ik hiervoor een ander horloge nodig? Volgens mij heb je een standaard en hr versie. Maar ik kom er niet echt uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 17:24 



 
Profiel   

Saaams schreef
Hoi!

Ik kom even binnenvallen. Ik heb de electroden met zender gekocht via equilog. Ik kan via marktplaats een nieuwe polar m400 overnemen. Kan ik het horloge koppelen met de hartslagmeter of heb ik hiervoor een ander horloge nodig? Volgens mij heb je een standaard en hr versie. Maar ik kom er niet echt uit.


Ja de M400 kan zeker, deze gebruik ik zelf ook met de electroden van Equilog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 18:11 



 
Profiel   

Ik heb net mijn horloge aangemeld via polar flow. Maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan koppelen met de zender van equilog? Op de website is het niet te vinden. Ik snap er echt niks van :+
App heb ik op mijn telefoon, die moet ik nog zien te koppelen.

Ik heb iphone dus de equilog app is alleen voor android.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 19:00 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb net mijn horloge aangemeld via polar flow. Maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan koppelen met de zender van equilog? Op de website is het niet te vinden. Ik snap er echt niks van :+
App heb ik op mijn telefoon, die moet ik nog zien te koppelen.

Ik heb iphone dus de equilog app is alleen voor android.



Bedoel je de zender koppelen aan het horloge?
Pak er even het horloge bij :o

Dat doe je door in het horloge naar instellingen te gaan, dan naar algemene instellingen, koppelen en synchr.
Volgens mij hoef je verder niets te doen.
Dan kan je daarna op je telefoon app (android heb ik, iphone is misschien iets anders) links boven menu openen, apparaten, dan zie je als het goed is je horloge staan, en als je naar rechts swiped moet je de gekoppelde sensoren zien staan.
Hopelijk lukt het zo.
Gebruik je trouwens de sensor die bij het horloge zit of die van equilog? Ik heb alleen de sensor van Polar.

Edit.
Ik gebruik ook alleen maar de app van polar, die van equilog vind ik niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 20:16 



 
Profiel   

Er zit helaas geen sensor bij het horloge. Heb het horloge tweedehands gekocht. Horloge nog gloednieuw. Dame had alleen de sensor nodig. Dus heb alleen de electronen en zender van equilog.
Zal het morgen even testen als ik hem heb aangesloten op het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 20:22 



 
Profiel   

Saaams schreef
Er zit helaas geen sensor bij het horloge. Heb het horloge tweedehands gekocht. Horloge nog gloednieuw. Dame had alleen de sensor nodig. Dus heb alleen de electronen en zender van equilog.
Zal het morgen even testen als ik hem heb aangesloten op het paard.


Ahhh oke.
Hopelijk gaat het lukken zoals ik het hierboven heb uitgelegd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 20:31 



 
Profiel   

Ik laat het je morgen weten! Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 20:38 



 
Profiel   

Hij is alleen te koppelen als hij hartslag meet. Ik weet dat ik de electrodes in mijn BH gestopt heb toen ik hem wou koppelen :') . Was zo op de bank rustiger te doen dan het naast een paard voor elkaar te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 20:39 



 
Profiel   

Je moet de hartslagmeter even omdoen bij jezelf of het paard en dan is het koppelen inderdaad heel eenvoudig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 22:49 



 
Profiel   

Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld. De v650 voor de fiets kan koppelen met de hartslagmeter voor paarden?

Ik zoek voor het mennen een hartslagmeter. Maar kan er niet helemaal wijs uit worden.
Moet het wel kunnen aflezen op de koets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:14 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld. De v650 voor de fiets kan koppelen met de hartslagmeter voor paarden?

Ik zoek voor het mennen een hartslagmeter. Maar kan er niet helemaal wijs uit worden.
Moet het wel kunnen aflezen op de koets.



Volgens deze site wel
https://www.equilog.nl/product/polar-eq ... 50-mennen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:24 



 
Profiel   

Er staan we wel wat op marktplaats. En dan een losse zender en elektroden scheelt dan best een hoop..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 18:27 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Er staan we wel wat op marktplaats. En dan een losse zender en elektroden scheelt dan best een hoop..


Ik heb ook idd mijn horloge los gekocht. Was toen een 2ekansje bij Coolblue, Schelde best wat geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:10 



 
Profiel   

Ga ik daar eens naar kijken, welk type is afleesbaar vanaf de wagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 19:13 



 
Profiel   

De losse elektroden van polar, schijnen niet meer gemaakt te worden. Zal op zoek moeten naar een alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:16 



 
Profiel   

owens-mama schreef
De losse elektroden van polar, schijnen niet meer gemaakt te worden. Zal op zoek moeten naar een alternatief.


Suzanne Pen van Equilog verkoopt prima banden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:54 



 
Profiel   

ik heb ze zojuist bij haar besteld!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 17:55 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Ga ik daar eens naar kijken, welk type is afleesbaar vanaf de wagen?

Ik heb het horloge op de rugriem vlak voor de chuleron en dan kan ik hem tijdens het rijden redelijk goed aflezen en heb een prima ontvangst. Andere mogelijkheid is een sulkyverlengkabel van Polar aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 18:41 



 
Profiel   

[ img ]
Hier zie je hem zitten op de rugriem

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 18:43 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld. De v650 voor de fiets kan koppelen met de hartslagmeter voor paarden?

Ik zoek voor het mennen een hartslagmeter. Maar kan er niet helemaal wijs uit worden.
Moet het wel kunnen aflezen op de koets.



Wij hebben de V650 op de koets. En fijn dat je ook de route kan zien. Goed afleesbaar
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen