Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:20

Napie schreef:
Heb je ze van Vincent over genomen? Of Jebbo?

Vincent :j Is er altijd netjes mee geweest want alles zit er nog bij, boekjes uitleg factuur ed.

bora

Berichten: 1389
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:05

Ik volg dit topic met interesse maar nu heb ik een vraag. Ik lees hier dat er verschillende mensen de M400 van polar gebruiken. Is dit de humane M400 of de equine M400.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:19

Het horloge en de zender zijn gelijk. Alleen de elektroden/band maken het verschil.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:49

bora schreef:
Ik volg dit topic met interesse maar nu heb ik een vraag. Ik lees hier dat er verschillende mensen de M400 van polar gebruiken. Is dit de humane M400 of de equine M400.

Als je de m400 los koop met een sensor en dan los de elektroden via equilog ben je een stuk goedkoper uit. Kan je zo 50,- of meer schelen.
Heb nu via coolblue de m400 gekocht met humane band en zender voor 119,-. Losse elektroden erbij besteld voor 70,- en je bent voor 189,- klaar, ipv 269,-.... tipje.

bora

Berichten: 1389
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:19

Bedankt voor de tips

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 19:43

Meneer Anton vandaag met hartslagmeter om in de oefen indoormarathon training bij Paardensportvereniging Sint Hubertus-Lisse.

In 2 weken tijd zijn zijn hartslagwaardes en hersteltijd goed verbeterd. Steeds meer kracht en snel herstel na de inspanning.

3 omlopen. 2 x foutloos en tweede tijd van de dag van enkelspan ponys. Geen wedstrijd, maar training. En ik kan het op de Ipad vanaf de kant goed volgen.

Hartslagmetertraining super interessant. We zijn heel blij met alle informatie om gerichter te trainen. Super bedankt voor de begeleiding Dierfysio Tessa

Afbeelding


Afbeelding

Net na het 3e parcours training q3 n, op adem stappen en hartslag laten zakken.

Afbeelding

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:27

welke app gebruik je Janouk? Ziet er goed uit!

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 18:08

Wij trainen en leren onder begeleiding van de Paardenfysio van Meneer Anton:
Romy_tessa hier in het topic. Het zijn haar spullen.

Dit soort technische vragen kan zij het beste beantwoorden.

De app is super leuk, want zo kunnen de mensen langs de kant ook de hartslag volgen.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:30

Vandaag de losse elektroden geprobeerd, en idd die werkten echt als een tierelier. Geen enkele keer signaal verloren. +:)+ Helemaal blij ermee.
Met de M400 erbij. Zat te twijfelen om de M450 te doen maar touchscreen lijkt me toch niet alles, en hoe meer erop hoe meer er kapot kan en zo kon ik leuk kopen van 't geld van de vorige set. Gebruik er toch maar 1.

Ook gelijk goed uitgetest, rondje van 15km met Syl en rondje van 12 km met Noor.
Syl conditie training dus intensiever en Noor gewoon lekker rondje gedaan met voornamelijk draf met 2 stukjes galop.

Leuk om in te zien dat Noran rustig overkomt maar zich van binnen dus drukker maakt dan ik dacht. Al had Noor vandaag ook echt zo'n blije concentratie-van-een-vis-vermogen dag. :')
En Syl met z'n kleine pasjes heeft al moeite om de 14 km/u goed bij te benen in draf wat ie op SGMW moet en Noran loopt liefst tussen 16-18 als ik denk dat ie rustig draaft.. die moet dus bijna in slaapstand draven om een normaal tempo te rijden a 12 km :)) Zijn top kwam op 24.2 km/u in draf. Syl komt niet sneller dan 16 voor ie in galop valt, en met 14 maakt ie al her en der zn takt fouten.

Syl is iig in betere conditie dan Noor qua snel laten zakken, ondanks dat Syl z'n gemiddelde hartslag hoger ligt, maarja die maakt zich ook veel drukker met dat gedribbel en gedoe van 'm.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:27

Afbeelding

Vandaag eens tijdens dressuur training gedaan (tweespan, hartslag van Noran). Leuk om te zien en dat zijn hartslag lager is dan bijv die van Syl en snel weer omlaag gaat met halthouden en omhoog met middendraf en daarna direct weer mee omlaag.
Buitenritten zijn wel leuk om te meten maar dan rijd je toch sneller op hoger tempo dan arbeidsdraf, nu kon ik het mooier meten.

Gisteren met marathontraining bij Jimmy omgedaan, die maakt zich ook niks te druk en laat de hartslag mooi snel weer zakken, en kon dan toch idd zien hogere hartslag houden toen ie moe werd.

En vooral dat laatste piekje vd hartslag _O- Syl schrok van een hond achter een hek en Jim schrok er ook van tijdens uitstappen. :))

Afbeelding
Had 'm hier aangezet al terwijl we al stukje hadden gereden, dacht dat gps niet goed deed maar deed ie wel haha.
Van begin stuk stappen zit hartslag gemiddeld 73.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:08

Super interessant om te zien!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:29

Ik had mn hartslagmeter vrijdag weer uit het stof gehaald, maar die gaf voor we begonnen al rond de 200 aan, bij 2 verschillende pony's :+ . Kortom, ruzie met t apparaat in combinatie met wintervachten.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:30

Leuk topic!!
Ik heb sinds deze week ook een hartslag meter. Heb de Polar M400 en de losse electroden. Toevallig op de zelfde manier gekocht zoals MelanieB beschrijft :D . Heb er vandaag voor het eerst een bosrit mee gereden. Vond het erg interessant om te zien dat als ze ergens naar keek , zonder dat ze gespannen was, toch haar hartslag omhoog ging.
Haar hartslag met opzadelen was 28 en toen we weer op stal waren was het rond de 38.
Van de week ga ik zelf mijn eigen hartslag met de dressuur training ook opmeten.

In de screenshot zie je in het begin een hele hoge piek, Daar was iemand aan het klussen en dat was super eng, maar ze kon het goed afvloeien.

Afbeelding

Dit zijn is haar gemiddelde:
Stap: tussen de 55 en 80 (gemiddeld 67)
Draf: tussen de 95 en 111 (gemiddeld 100)
Galop: tussen de 110 en 122 (gemiddeld 116)

Edit:zie nu pas dat dit een aangespannen topic is. Ik rij alleen naar onder de man

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:57

leuk om te zien. Ik had de hartslag meter vandaag aan terwijl we hindernissen aan het oefenen waren. Leuk is (nou ja leuk) om te zien dat robin weg stapt met een hartslag van 35 maar tussentijds met stappen gewoon niet onder de 60 komt omdat ie zich zo loopt op te vreten. Weer van voor de kar zakt het gelijk weer naar beneden. Polar werkt ff niet dus kan er geen mooi plaatje bij zetten.

Ik heb trouwens nog wel de hartslagband en die werkte vandaag bij 4 pony's eigenlijk prima.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:17

Gisteren een poging gedaan tot een rustig rondje om te wennen aan de hogere temperaturen. Eerst 3 km stappen. Eerste anderhalf ging heel netjes met een hartslag van 50 a 60. Vervolgens begon hij te dribbelen en werd de hartslag 80. Mooi om te zien dat hij in de schaduw direkt 10 slagen zakte. In draf kon ik hem een tijd op 110 houden maar op een gegeven moment houd hij het rustige tempo niet vol en begint hij te drammen en te trekken. Hartslag zit dan op 140. Galop lukt even niet meer omdat hij zo impulsief is. Herstel was vlot in de stap naar de 80. Laatste km uitgestapt net af en toe een lichte dribbel. In de laatste meters op stal zat hij rond de 70 en na het uitspannen voor de kar weg was hij al in rusthartslag van 48.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:23

Ik heb de mijne met die dikke vachten nog steeds niet goed aan de praat. Mijn pony's hebben niet in rust een hartslag van 200 als ze er verder fit bij staan en de training verder super vol houden.
Misschien morgen nog ff proberen, anders zondag. Ik heb er nu 2 liggen(een simpele die alleen op een horloge kan van een vriendin, horloge was stuk en ik had nog een goedkoop horloge liggen dus die werkt weer en mijn eigen op m'n telefoon), kan ik kijken of die ander nog verschil maakt.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 19:09

Vandaag de hartslagmeter om gehad bij de hoefsmid bij de haflingers.
De hartslag ging niet boven de 40 bij het beslaan en zelfs niet bij het warm passen van de ijzers. Ik dacht dat bij het schroeien en al die rook de hartslag wel om hoog zou gaan. Maar het vertrouwen is groot. Ze geven er geen krimp om haha coole paarden :+:

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:25

misschien een hele stomme vraag van mijn kant. Kan het zo 123 ook niet vinden.

Gebruiken jullie gewoon een losse band voor om je midden in combinatie met een fithorloge?
En hoe bevestigen jullie de band/Hartslagmeter?

Want niet iedereen gebruikt hier een equine meter toch?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:08


janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 22:22

Ik gebruik de losse sensoren. Gemakkelijk bij mennen en rijden.
We hebben nu nog leenhorloge en app op telefoon. We denken nog na welk apparaat het handigst is in gebruik op de koets

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:39

Ik heb vrij actief getraind met hartslagmeter voor de sgw. Als je gewoon wil kijken wat de hartslag ongeveer is dan kan je met alleen een meter (bij voorkeur eentje die je achteraf ook kan uitlezen) prima uit de voeten. Als je echt bezig wil met gerichte conditie opbouw dan is een lactaatmeting nodig. Daarmee kan je heel gericht trainen in de zones die zoden aan de dijk zetten en je kan beter berekenen op welke dagen de training weer herhaald moet worden om een stijgende lijn te creëeren. Leuk speelgoed is het iig!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:50

Ik heb de Polar v800 equine

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:44

We hebben de v650 aangeschaft bij de H7 losse electroden hartslagmeter.
Touchscreen en routes op het scherm.


Welke app gebruiken jullue om routes uit te zetten?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:13

Ik gebruik afstandmeten.nl als ik een route thuis er in kan zetten en verder rij ik alle routes met endomondo. Daarmee kan ik ook wel wat navigeren

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:42

Routes uitzetten doe ik niet, thuis weet ik alle rondjes wel uit mijn hoofd. En in het bos rijd ik niet heel vaak. Maar lees wel even mee, want ik wil het wel leren.