Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

 
Profiel   

Haal je de sensor van de band af?

Eukje, helaas geen idee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 06:56 



 
Profiel   

eukje schreef
Hoi!
Ik heb een vraag voor de mensen die de Polar Equine Belt gebruiken....
Past die nou niet om een grote KWPNer?
Ik lees op de site van Equilog namelijk dat die band niet geschikt is voor paarden met een borstomvang van 160cm of meer.
Maar een beetje KWPN paard heeft al een veelzijdigheidsingel van zo'n 135cm!
Dus dat zou betekenen dat de band alleen voor hele kleine paarden of ponys geschikt is...
Al mijn paarden hebben een borstomvang van meer dan 200cm.

En is de band van rekbaar materiaal?

De band met elektroden van Equilog zelf is niet geschikt voor ons omdat we ook zonder zadel de hartslag moeten kunnen meten. (Ivm hartritmestoornis)

Ik hoor graag jullie ervaring met de band, alvast bedankt!


Ik gebruik die gewoon bij 2 warmbloeden, geen probleem. Al vindt ik hem wel minder handig dan gedacht.
Fijn om te doen, ook goed te gebruiken zonder zadel. Dat zijn plussen.
Maar die sensor zit echt heel irritant bij mijn been. Ik draai hem nu redelijke ver door naar beneden en dan gaat het wel. Maar niet zo gemakkelijk als ik mij voorgesteld had.
Equilog heeft ook nog een losse halve band. Die lijkt mij in dat opzicht dan gemakkelijker. Maar die vraagt dan weer wat meer aandacht bij het omdoen en kan niet los gebruikt worden. .

Lastig lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 07:47 



 
Profiel   

eukje schreef
Hoi!
Ik heb een vraag voor de mensen die de Polar Equine Belt gebruiken....
Past die nou niet om een grote KWPNer?
Ik lees op de site van Equilog namelijk dat die band niet geschikt is voor paarden met een borstomvang van 160cm of meer.
Maar een beetje KWPN paard heeft al een veelzijdigheidsingel van zo'n 135cm!
Dus dat zou betekenen dat de band alleen voor hele kleine paarden of ponys geschikt is...
Al mijn paarden hebben een borstomvang van meer dan 200cm.

En is de band van rekbaar materiaal?

De band met elektroden van Equilog zelf is niet geschikt voor ons omdat we ook zonder zadel de hartslag moeten kunnen meten. (Ivm hartritmestoornis)

Ik hoor graag jullie ervaring met de band, alvast bedankt!

Als ik zonder zadel hartslag wil meten met mijn Equilog band, doe ik hem onder een longeersingel of losse dekensingel, dat gaat prima!


Berryz schreef
Iemand een idee. Begin dit jaar kreeg ik ineens geen verbinding meer tussen mijn equilog elektroden en mijn horloge. Thuis batterij eruit en nieuwe ingestoken.

Dan ben ik een paar maand out geweest n'a een breuk en nu krijg ik weer geen verbinding. Kan het zijn dat de batterij weer leeg is ondanks dat de sensor niet in gebruik was?
En is het normaal dat die zoveel batterij gebruikt? Eerste batterij is vervangen na 2 in de sensor.
Voor de val 1-2x per week gebruikt met max 1,5u rijden.

Mijn batterij moet elke 2 maanden vervangen worden met 3x pw gebruik ongeveer. Best veel uds. Let op dat je de batterij er goed in doet en dat de elektroden goed contact maken (vacht nat maken of echogel gebruiken), anders krijg je ook geen verbinding. Met een witnervacht is verbinding lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 09:18 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie ervaringen met zowel de Polar als Equilog electroden, hier kan ik iets mee!

Ik heb zojuist de Equilog electroden besteld. Een verlengde band, die ook aan de rechterkant onder het zadel doorloopt. Bij grote paarden schijnt dit dan beter te blijven zitten.

Ik ben benieuwd...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 15:40 



 
Profiel   

Ik wil mijn pony ook graag gaan trainen met behulp van een hartslagmeter.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer en weet niet zo goed welke ik nou het beste kan aanschaffen.

Ik wil er graag een die ik zowel met mennen als met rijden kan gebruiken, welke soort kan ik dan het beste aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 20:48 



 
Profiel   

Heeft er iemand hier ervaring met een hartslag-horloge dat niet van polar is te connecteren aan de equilog zender? Ik zou graag zo zien hoe fit mijn pony's werkelijk zijn en ermee werken, maar vriendinnen hebben veel problemen gehad met polar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 15:19 



 
Profiel   

In principe moeten andere sporthorloges gewoon werken omdat je zender via Bluetooth werkt.

Je kan het ook koppelen aan je gsm, dus niet perse een aankoop van een dure horloge nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 15:59 



 
Profiel   

Hoewel het alweer een tijdje stil is hier, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik gebruik een polar ignite horloge om mijn eigen hartslag af te lezen. Deze is ook gekoppeld met de polar flow app op mijn telefoon. Voor mijn paard heb ik de polar belt met sensor (gok H7).

Tijdens het rijden zou ik zowel mijn eigen hartslag, als de hartslag van mijn paard willen weten. Nu heb ik eventueel ouder horloge van polar die de hartslag van mijn paard kan aflezen. Maar is het mogelijk om dan in de polar flow app ook die waardes te zien? Dat ik een overzicht heb van mijn eigen hartslag en apart overzicht heb van mijn paard haar hartslag?

Ik vind het zelf erg belangrijk dat de hartslag van mijn paard niet geregistreerd wordt als zijnde mijn hartslag. Ik gebruik het horloge namelijk ook nog voor hardlooptrainingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 00:17 



 
Profiel   

Als je meerdere horloges op 1 account heb zie je meerdere trainingen op die dag in Polar flow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 19:05 



 
Profiel   

Hier nog weer mensen actief met de hartslagmeter?

ik heb die van mij vandaag weer onder stof weg getrokken.
Nu nog even echogel ergens vandaan toveren en dan kunnen we ze ook eindelijk gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 20:46 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Hier nog weer mensen actief met de hartslagmeter?

ik heb die van mij vandaag weer onder stof weg getrokken.
Nu nog even echogel ergens vandaan toveren en dan kunnen we ze ook eindelijk gebruiken!



Ik gebruik altijd glijmiddel :+ van de boerenbond/Welkoop. Super goedkoop en werkt super goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:06 



 
Profiel   

oh dat heb ik wel staan! ga ik proberen!

Welke app gebruiken iphone gebruikers om het af te lezen? polar flow?
Polar equine kan alleen op android zie ik...

Moet nog beetje puzzelen hoe ik het kan verbinden en dat het werkt.
Hebben vanmiddag even geprobeerd maar zonder glijmiddel werkte het in ieder geval niet, met alleen water zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:24 



 
Profiel   

Polar flow is vooral voor de horloges die een dagritme vastleggen. Voor real-time hartslag kan je beter de polar beat app gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:26 



 
Profiel   

Oh ja super! Ik ga het morgen middag gelijk proberen of het lukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:41 



 
Profiel   

Ik overweeg om een hartslagmeter te kopen voor mijn paard, ik wil hem dan vooral gebruiken met mennen en evt. Af en toe met rijden.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet, er is best veel aanbod.

Hier toevallig mensen die er een gebruiken tijdens het mennen?

Ik hoorde pas dat je er ook een voor mensen kan gebruiken iemand die weet hoe dit zit

En ik heb gelezen dat de hartslagmeter nat moet zijn, hoe zit dit met langere ritten. Wij rijden soms 3 uur in het bos, is goed nat maken van te voren dan voldoende of moet dat tussendoor ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 22:52 



 
Profiel   

bcd94 schreef
Ik overweeg om een hartslagmeter te kopen voor mijn paard, ik wil hem dan vooral gebruiken met mennen en evt. Af en toe met rijden.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet, er is best veel aanbod.

Hier toevallig mensen die er een gebruiken tijdens het mennen?

Ik hoorde pas dat je er ook een voor mensen kan gebruiken iemand die weet hoe dit zit

En ik heb gelezen dat de hartslagmeter nat moet zijn, hoe zit dit met langere ritten. Wij rijden soms 3 uur in het bos, is goed nat maken van te voren dan voldoende of moet dat tussendoor ook

Op je laatste vraag: Ja, dat is voldoende. Na verloop van tijd gaat je paard zweten en dat geleidt nog beter, dus dan blijft het ook nat genoeg. Soms, na een rustige rit, is na het rijden (onder de man) alleen de plek waar de band heeft gezeten nog nat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:21 



 
Profiel   

Vaak wel, Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat de band toch te droog werd.
Dat ligt ook een beetje aan hoe snel je paard zweet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 11:36 



 
Profiel   

Mijn paard zweet best snel dus dat zal dan niet echt problemen opleveren verwacht ik.

Welke hartslagmeter gebruiken jullie en bevalt ie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 09:55 



 
Profiel   

Ik gebruik de band van Equilog en die bevalt mij prima. Kan er ook mee longeren dus voor de kar zal hij ook zeker werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 10:24 



 
Profiel   

Ik heb een hartslagmeter besteld, de equine egnite.
Ben heel benieuwd, hopelijk is ie snel binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 22:04 



 
Profiel   

Ik voer hartslagmetingen uit bij ruiter en paard tijdens een training. Daarnaast biedt ik begeleiding met en zonder hartslagmeter om gerichter te trainen en waardes goed te interpreteren.

De Polar Equine Belt is niet optimaal met rijden.. Ik heb Hylofit en dat is echt helemaal geweldig. Makkelijk in gebruik, ook gewoon met water schoon te maken en geeft ook betrouwbare waardes (niet geheel onbelangrijk). Ik adviseer je wel om te zorgen dat je ecg gel gebruikt om de elektroden mee in te smeren. Hierdoor geleid het beter waardoor je ook met veel beharing contact kan blijven houden, anders kun je hele rare waardes krijgen.

Je mag mij altijd een berichtje sturen. Ik help je graag verder als je meer info nodig hebt voor het gebruik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 12:54 



 
Profiel   

bcd94 schreef
Ik wil mijn pony ook graag gaan trainen met behulp van een hartslagmeter.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer en weet niet zo goed welke ik nou het beste kan aanschaffen.

Ik wil er graag een die ik zowel met mennen als met rijden kan gebruiken, welke soort kan ik dan het beste aanschaffen.


Ik heb dezelfde vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:46 



 
Profiel   

Op welke waardes hebben jullie de hartslagzones ingesteld in het Polar-profiel dat je gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 13:15 



 
Profiel   

60-90, 90-130, 130-160, 160-180 en 180-210 voor het paardrijden-profiel. Sta-draf-galop-'rengalop' en hopelijk kom ik nooit in dat bovenste profiel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 16:40 



 
Profiel   

Ik heb de Polar Equine Belt, maar dat is een elastische band en die begint inmiddels zijn rek te verliezen. Hij lubbert uit.
En verder ben ik eigenlijk altijd aan het tobben hoe ik die band nu het beste mooi glad onder/bij mijn mentuig om kan doen.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 22:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen