Dressuur en vaardigheid 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:25

Gaya en ik blijven thuis. Ze loopt helemaal niet lekker met deze warmte, ze is zwart, trekt super veel hitte aan en het is me het gewoon niet waard. Ja dat ene proefje had ze best gered.. Maar ze moet 1,5 uur op de trailer heen, daar uren wachten en weer 1,5 uur terug die trailer in. Straks kom ik in de file te staan 8)7

En ja het koelt wel wát af maar kom op.. Het wordt evengoed hartstikke warm.

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:24

De paarden lopn nu op de wei. Om 7 u naar binnen om te vlechten en .....dan gaan we hebben we besloten.
We starten tussen 10 en 11.30u dan is het goed te doen. Met 26 gr. We beslissen daar of we hem daarna weer terug brengen of blijven voor eventuele barrage. We kijken het aan. Als het te warm wordt, dan maar geen barrage. Eerst maar eens zien in de barrage te komen haha grote parasol mee om Aladdin schaduw te geven.
Vannacht leek het nog na 13 te gaan regen en onweren, nu geeft hij aan dat het droog blijft..

Tot straks.

Xapple, veel respect voor je besluit. Je ient je pony het beste. Met de haflingers waren we ook thuis gebleven. Die trekken de warmte ook niet zo goed als Aladdin

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:39

Afbeelding

Wel apart hoe snel het veranderd. Nu krijg ik dit op weeronline, prima te doen denk ik.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 07:25

Het weerbeeld veranderd zo vaak doordat ze de buien nu niet kunnen voorspellen waar en vooral wanneer ze vallen. Wij gaan om 9.00 rijden. Neem denk ik wel een tweede auto mee zodat fin na de wedstrijd naar huis kan

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 08:44

Wel bijzonder.
Of je dit jaar kampioen wordt in west hangt af van je starttijd (lekker vroeg of juist laat) en of je voor je paard kiest of voor de sport.

Het hangt niet af van wie de beste is. Wat is een kampioenschap dan waard?

Ondanks dat: Succes voor degenen die gaan. Ik hoop dat het mee gaat vallen met de hitte

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:22

Assie, het was een fijne sportdag in West. Niet veel afmeldingen. De paarden deden het goed.
Pas aan eind van de middag werd het 30 graden.

Voor onze Aladdin was het zijn vierde wedstrijd. De dressuur was hij te spooky in de hoek bij C, teveel buiten gesteld door de hoeken.
Vaardigheid, 1e keer M. Hij was wat spooky richting de restaurant tent, maar liet zich fijn sturen de rest van parcours. Veel gezien en geleerd.

Hij heeft zich gekwalificeerd voor de Hippiade in september in de vaardigheid. *\o/* kan hij weer heel veel leren
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:41

De pony's hadden nergens last van maar het was ontzettend warm.ik had zelf meer last.
Beauty kampioen M dressuur maar geen winst dus geen ticket en Caya een ticket voor de ZZ vaardigheid hippiade.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:16

Ik ben ook gegaan, zonder verwachtingen...
(Weinig kunnen trainen vanwege vakantie)..
Is Fleurtje reserve kampioen geworden met vaardigheid M :):)

Zij had ook totaal geen last van de warmte. Klein zweetplekje onder de singel :')
Pony's stonden lekker in de schaduw van de partytent.
Heerlijk dagje zo!

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:21

Finnemans was in de dresuur beetje scheef en veel spanning kwam door een voorval net voordat we gingen starten jammer maar helaas, zelfde eind percentage als de kampioen in de M dresuur dus ook geen winst en geen hippiade vaardigheid was hij op dus gewoon een lekker rondje gereden balletje en door het rustige rijden flink wat tijd. Staan reserve maar voor alleen vaardigheid ga ik niet naar Ermelo mochten er afvallers zijn.
We hadden een heerlijk weide gemaakt voor Fin onder een grote boom dus heel de dag uit de zon gezeten :j
Gefeliciteerd iedereen die naar de hippiade mag!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:36

Gefeliciteerd iedereen! :)

Wij hebben vanmorgen ook besloten om gewoon te gaan. Met in ons achterhoofd dat als het daar echt te gek bleek te zijn, we gewoon weer naar huis zouden rijden.

Maar het viel me alles mee. Ik startte op het heetst van de dag, maar m’n pony had er absoluut geen moeite mee. Hij was súper fris, had enorm veel looplust, na het rijden meteen weer ‘op adem’. En stond na de tweede proef nog steeds te stuiteren. Vaardigheid heb ik niet gereden maar daar had ik me ook niet voor opgegeven verder.

Grote parasol mee, dus pony (en wij) lekker de hele dag in de schaduw. Ik heb een speciale ventilator in m’n trailer die tijdens de rit ook gewoon aan kan blijven. En ik had mijn afspuit water ding mee voor bij de trailer. Op 1 wesp na geen vlieg gezien.

Al met al kan ik terugkijken op een mooie dag paardensport en als kers op de taart zijn we kampioen geworden in de klasse Z dressuur *\o/* *\o/* *\o/*
En ook een ticket naar de Hippiade *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:50

Ik ben ook gegaan. Ebje was wel moe op het eind, maar die is natuurlijk ook gewoon nog heel groen, bij 15 graden was ze ook moe geweest na 4 proeven. Ze liep heel fijn dus was dik tevreden over haar.
Deedee mocht ook enkelspan nog op het heetste van de dag, maar ook die had er veel minder last van dan ik. Die had na 4x dressuur ook nog wel een rondje vaardigheid gewild ;) .

Ebje mooi 2 winstpuntjes en in de middenmoot geëindigd. Op een 3e enkelspan wedstrijd dus een prima score!
Deedee echt heel fijn gereden, tikkeltje rommelig bij het aanspringen in galop (lees: denkt te veel voor uit gaat hupsen waardoor de overgang rommelig word) maar verder zeker 2 van mijn betere proeven in het Z, 3e plaats en net geen winst dus niet door naar de Hippiade.

2span liep echt fijn. Pas een keer of 10 naast elkaar gelopen, 2 totaal verschillende pony's (heb ze ook zeker niet als 2span bedoeld, maar als je er 2 heb zet je ze ook af en toe lekker naast elkaar) maar wat hebben we een lol.
Onze proeven waren 5(!!!) winstpunten waard!!! Daarmee werden we reserve kampioen en mogen we door naar de Hippiade.
Dat word komende tijd toch wat meer 2span rijden ;) .

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:58

@finly
Tip als je toch voor vaardigheid naar Hippiade mag, ga daan lekker. Maak er een dagje uit van. Start je parcours en eventueel barrage en daarna steek je de weg over en heb je prachtige menpaden over de hei voor een mooie menbuitenrit. De hei is uitgebloeid dan, maar de menpaden zijn goed daar.

Dat gaan wij in ieder geval doen. Zalig. Even 2 minuten vlammen in de ring en daarna chillen over de hei. We hebben toch alles dan al bij ons

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:15

Janouk zo deed ik dat vorig jaar ook :j Na mijn dressuurproeven lekker de hei op geweest, inclusief knotjes haha. Prachtige omgeving daar.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:17

Het is meer ik heb geen eigen vervoer en mag zelf niet rijden dus is voor mij helaas heel veel geregel ;) maar ga er sowieso niet vanuit dat iemand af zegt hoor

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:37

Oh wat een leuk idee om over de hei te rijden!
Ik heb ook alleen een rondje vaardigheid (dressuur niet eens meegedaan), dus daarna lekkere buitenrit klinkt als een goed plan! :))

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:21

Sunshinedaan schreef:
Oh wat een leuk idee om over de hei te rijden!
Ik heb ook alleen een rondje vaardigheid (dressuur niet eens meegedaan), dus daarna lekkere buitenrit klinkt als een goed plan! :))

Daniëlle zullen we samen gaan. Dan neem ik beauty en tweespan spullen ook mee.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:36


_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:03


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:48

Ik ben ook gegaan, Toliene liep in de dressuur totaal niet fijn, koppie er niet helemaal bij en daardoor stomme foutjes gemaakt. Maargoed, niet erg. Vaardigheid ging super, iets tijdoverschrijding door een stomme fout van mij, waardoor ik 2 extra voltes moest draaien. Daardoor iets buiten de tijd, maar alle ballen laten liggen. Dat was goed voor KAMPIOEN vaardigheid sulky voor het 2de jaar op rij. Enorm trots *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 05:53

Ik had jullie allemaal al gefekiciteerd hahaha
Ik mocht onverwachts helpen bij de prijsuitreiking. Altijd leuk linten uitdelen.

Voor diegene die mij niet in real life kennen, ik was diegene met de linten
*\o/*

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:32

janouk schreef:
Ik had jullie allemaal al gefekiciteerd hahaha
Ik mocht onverwachts helpen bij de prijsuitreiking. Altijd leuk linten uitdelen.

Voor diegene die mij niet in real life kennen, ik was diegene met de linten
*\o/*


Oh wat leuk! Als ik dat geweten had, had ik wel een praatje gemaakt (na de prijsuitreiking)..

Maar snap ook wel dat je niet zegt 'hoi, ik ben Janouk van Bokt, gefeliciteerd!' :')

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:43

janouk schreef:
Ik had jullie allemaal al gefekiciteerd hahaha
Ik mocht onverwachts helpen bij de prijsuitreiking. Altijd leuk linten uitdelen.

Voor diegene die mij niet in real life kennen, ik was diegene met de linten
*\o/*


Leuk dat je die taak last minute gekregen had!
Ik word zelden zo enthousiast gefeliciteerd :j *\o/* .

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:54

Ik heb misschien een hele rare vraag en ook helemaal nog niet aan de orde. Maar is er voor het mennen ook iets van een indoor kampioenschap? Omdat je outdoor de hippoade hebt natuurlijk. Alleen indoor vind ik eigenlijk alleen springen en dressuur, maar misschien kijk ik wel verleerd! :o

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:48

Jolliej schreef:
Ik heb misschien een hele rare vraag en ook helemaal nog niet aan de orde. Maar is er voor het mennen ook iets van een indoor kampioenschap? Omdat je outdoor de hippoade hebt natuurlijk. Alleen indoor vind ik eigenlijk alleen springen en dressuur, maar misschien kijk ik wel verleerd! :o

Indoor hebben we alleen districtskampioenschappen.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en vaardigheid 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:14

Even een vraagje over de hippiade krijg je daar een nummer voor op je wagen zoals op het distric of hoe gaat dan? Ik heb namelijk geen spannummer op mijn wagen staan