Sulky cavalettie of HCA?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:55

romystuurman schreef:
Ik zou een cavelettie nemen ik had hem direct in balans en hij zit heerlijk + als je pony niet zo mega sterk is kan je beter een cavelettie nemen omdat die lichter zijn dan 1 HCA


Ehh, heb jij überhaupt ervaring met een hca? Mijn hca is behoorlijk lichter dan de cavelettie van mijn stalgenoot. Niet alleen het gewicht maar hij loopt ook een stuk lichter.

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:04

Sunshinedaan schreef:
0,85cm is trouwens wel érg klein.. :=

Ik heb echt op mn vingers gezeten om ook niet zo’n reactie te geven :')

Hier ook zeker HCA heb dan wel niet de cavalettie gehad maar de oxer man man man wat een bagger kwaliteit,roest onder je kont vandaan en dan stond de mijne nog overdekt,bankje helemaal zacht door slechte hout, en remmen die meer vast liepen als dat ze dienst deden.

Hca heeft alleen snel plekken op de plaatsen waar je hem vast schroeft daarom nu rvs bomen en dat is top.
En enige min puntje (maar dat is voor mij persoonlijk ivm versleten heup) en dat is de hoge instap.

romystuurman
Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:25

Ik zie mijne niet echt voor een HCA staan om 1 reden ik vind ze gewoon niks een stal genoot je had er ook een die mocht ik lenen toen ik nog geen cavelettie had man oh man echt niks voor mij ik krijg spierpijn op een paar plaatsen toen kreeg ik een cavelettie en heb nooit meer last van spierpijn........

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 06:37

romystuurman schreef:
Ik zie mijne niet echt voor een HCA staan om 1 reden ik vind ze gewoon niks een stal genoot je had er ook een die mocht ik lenen toen ik nog geen cavelettie had man oh man echt niks voor mij ik krijg spierpijn op een paar plaatsen toen kreeg ik een cavelettie en heb nooit meer last van spierpijn........

dan zit je of heeel gespannen op de wagen of je zot niet goed op de wagen aan afstelling.

ik krijg ook echt altijd overal spierpijn van ;) en was echt bang dat ik dat de eerste periode dat ook zou krijgen maar 0 gewoon. alleen als het echt koud is krijg ik stramme beenspieren. maar dat heb ik op elke wagen