Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

 
Profiel   

Sorry dat ik hier dus kom binnenvallen, maar acht de kans het grootst om hier het antwoord op mijn vraag te vinden.
Ik zit erover te denken om deze singel van Tjeu aan te schaffen:

[ img ]

Maar ik heb niet precies voor ogen hoe de stoten aan de singel vast komen. Kunnen jullie me helpen door middel van een beschrijving of foto?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 21:59 



 
Profiel   

Hoi! Je kan tjeu gewoon een appje sturen of even bellen! Hij is zeer behulpzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 14:08 



 
Profiel   

Je binnensingel gaat aan de buitenste gesp (en dan in het eerste gat aan de binnenkant), dan gaat die onder de tweede gesp door lijkt mij de passantjes in.
Dan gaat je buitensingel ook door de buitenste gesp, alleen dan door het open deel naast je binnensingel.en die maak je dan vast in de binnenste gesp. Lekker onduidelijk maar hopelijk zie je het

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 15:11 



 
Profiel   

Heb jij hem Nynkster? Kun je er evt. een foto van maken hoe ie op de pony zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-20 22:56 



 
Profiel   

Ik heb niet die, maar het systeem van die singels is wel gelijk, ik heb de normale rechte en een gebogen van iDeal

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 03:03 



 
Profiel   

Even snel een vraagje. We hebben net een flinke bui op ons dak gehad, kan ik het tuig nu gewoon ophangen (in een open ruimte zonder doek erover) of moet ik het toch even droog wrijven, schoonmaken etc?

Wendy, eerste keer is het prullen met de singel en dan lukt het vanzelf. De singel zelf, dus de onderste singel, gaat door de bovenste gesp. Dichtbij het pinnetje, dus het onderste gat. De 2e singel, dus de bovenste die aan je lichtogen vastzit, gaat óók door de bovenste gesp en dan door het gat aan de bovenkant, hoeft niet vast in het pinnetje. Die gaat ook nog eens door de onderste gesp en daar wel in het pinnetje zoals normaal.
Klopt dat zo jongens? Als je het uitmoet typen is het ineens heel ingewikkeld. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 18:36 



 
Profiel   

Oké het is niet zo'n actief topic maar wie weet krijg ik alsnog een goede reactie :D

Hoe onderhouden jullie het tuig? Pony heeft erg veel huidvet dus maak het na het rijden altijd schoon. Maar om telkens een vochtig doekje te gebruiken lijkt me niet perse goed voor het tuig, of kan dit juist gewoon omdat het biothane is?
Verder regelmatig helemaal schoonmaken en insprayen met kruipolie. Ik kan het helaas niet ergens kwijt waar het warmer is dus merk dat het tuig nu weer erg stug wordt, nu het kouder is buiten. Heb toch maar lederolie geprobeerd op de stugge stukken (hoofdstel, singel) en hopelijk helpt dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 09:56 



 
Profiel   

Olie kan toch niet indringen?

Wij hebben zilco tuigen en 1 van Kieffer. Qua “onderhoud” spuit ik het gewoon af met de tuinslang. Dat verwijdert vuil en vet.
Ga ik op wedstrijd, doe ik even een sopje met bruine zeep, dan wordt het net wat properder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 10:18 



 
Profiel   

Inmiddels is mn nieuwe tuig binnen en in gebruik!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 19:16 



 
Profiel   

Mooi! Bij tjeu weg ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 19:26 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Mooi! Bij tjeu weg ook?


Ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 19:38 



 
Profiel   

Ik maak mijn kunststof tuigen schoon met de hogedrukspuit als ze erg vies zijn. Als er losse modder opzit gaat de tuinslang erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 19:57 



 
Profiel   

Warm sopje met autoshampoo en eventueel daarna even naderingen met cockpitspray

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 20:46 



 
Profiel   

Hier ook met de tuinslang schoonmaken en voor de glans cockpitspray erover heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 00:59 



 
Profiel   

Dit topic eens doorlezende; is het nu inderdaad wel zoveel minder werk een kunststof tuig? Ik heb toch liever lederen spullen (persoonlijke keus hoor, kunststof is natuurlijk ook een keus waar niets mis mee is) en die maak ik na het rijden even schoon met een lichtvochtige lap om de zweetplekken weg te halen. 2 a 3x per jaar even wat ledervet en ik rij al jaren met dezelfde tuigen.
Daarbij maak ik jaarlijks wel wat ponies en paarden klaar voor het mennen. Dan gebeurt er ook weleens wat. Leer is dan gemakkelijk gerepareerd. Kunststof lijkt me toch lastiger dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 10:19 



 
Profiel   

Ik ben aan het rondkijken voor een kunststof tuig voor een shet/ A pony.

Nu het biothane tuig van Tjeu al wat langer op de markt is en ook langer in gebruik is, ben ik super benieuwd naar jullie ervaringen qua slijtage, pasvorm schoft etc.

Wie kan mij van informatie voorzien? Alvast bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 11:08 



 
Profiel   

Ik heb ook de hele topic doorgelezen en ik ga ook voor de biothane tuig van Tjeu. Nu nog afwachten dat paard terug is van zijn training om hem op te meten en kijken of ik voor zwart ga of ik genoeg geduld heb om bruin te bestellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:17 



 
Profiel   

Hier ook biothene van Tjeu. Ik vond het erg fijn tuig en ligt ook lekker op de pony. Grote pluspunt is vind ik dat verkoper ook actief is met beantwoorden op vragen etc, niet een webshop waar je dagen op reactie moet wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:06 



 
Profiel   

Hele topic even doorgelezen en benieuwd naar de ervaringen op de langere termijn met het Biothane tuig van Tjeu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 18:20 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels een dik half jaar overgestapt op SAM, ik vond het tuig van tjeu toch snel slijten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 18:43 



 
Profiel   

En waarom gekozen voor SAM en niet voor Ideal of Zilco?

Verschillen tussen ideal en zilco ken ik, ze liggen hier beide met een grote voorkeur voor Zilco.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 19:13 



 
Profiel   

Ideal ook gehad, maar daar zaten na kort gebruik hele rare vouwen in het schoftje, dat leek me niet fijn. Gekozen voor Sam omdat je de kussens kunt verstellen. Een zadel moet aan alle kanten pas en een schoftje gooien we overal maar op

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 19:44 



 
Profiel   

De ideal schoftjes gooi ik niet op de mijne hoor ;) .
Ik heb de heel simpel Zilco schortjes, prima voor 2span. En de luxe met flexibele boom, aanpasbare kussens en losse draagriem voor het enkelspan sulky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 20:10 



 
Profiel   

Dennis schreef
De ideal schoftjes gooi ik niet op de mijne hoor ;) .
Ik heb de heel simpel Zilco schortjes, prima voor 2span. En de luxe met flexibele boom, aanpasbare kussens en losse draagriem voor het enkelspan sulky.


Ah zo! Ik vond de uistraling van Zilco niet zo mooi maar dat is puur persoonlijk. Toevallig bestelde ik een sam hoofdstel en was echt verbaasd over de kwaliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 20:15 



 
Profiel   

Zilco is idd niet het mooiste, maar het werkt zo fijn!
Ik heb er wel leren ideal hoofdstellen bij.

Ik heb wel naar Sam zitten kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 181 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen