Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 181 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

 
Profiel   

Ik ben opzoek naar een nieuw tuig! Nu kwam ik uit bij het biothane tuig van tjeu vd meulegraaf! Iemand die er ervaring mee heeft? Hij woont aan de andere kant van het land dus kan niet even heen om te kijken. Voordeel is dat ik de maten doorgeef en hij hem op maat samensteld!

Ik hoor het graag!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 10:24 



 
Profiel   

Ik heb geen biothane tuig, maar een leren van tjeu. Ben ontzettend tevreden over de service en kwaliteit van het tuig!
Mijn volgende tuig wordt ook de biothane denk ik :) maar kan je zo niet helpen met hoe het bevalt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 13:40 



 

Ik heb leatherlook biothane rijhoofdstellen en vind ze super, heerlijk onderhoudsarm en niet glimmend, maar... Ze lijken alleen op écht leer als ze schoon zijn. Doordat het leatherlook biothane wat stroef/rubberachtig/dof is en aanvoelt ligt er snel een stoflaagje op wat je er dan echt alleen af krijgt door er met een natte doek overheen te gaan, terwijl je bij echt leren tuig er even overheen veegt met je hand en het stof is weg.
Zolang het biothane schoon is vind ik het erg op leer lijken, maar zodra er stof/vuil op komt vind ik die illusie minder worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 13:51 



 
Profiel   

Ik vond ze op de foto's op marktplaats ook echt leer lijken!nu gaat het me niet om de leerlook, maar om het makkelijk in onderhoud en de pasvorm, en hoe het zich op langere termijn houd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 13:54 



 

Makkelijk in onderhoud is het zeker. :j
Mijn hoofdstellen zijn na drie jaar nog steeds zo goed als nieuw. Nu komt daar weinig kracht op te staan, ik weet dat biothane beugelriemen en singelstoten soms knappen na een paar jaar gebruik en dat ze daardoor in de endurance sport weer iets op hun retour zijn. Dat zijn echter enkele riemen (niet dubbelgenaaid), en bij een compleet dubbelgenaaid tuig zal dat risico een stuk minder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 13:59 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft ook zo'n leatherlook hoofdstel, geen idee welk merk, maar al een paar jaar en ik ben wel verrast door de duurzaamheid ervan en het blijft hier wel echt mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 13:59 



 
Profiel   

Geheel met nylon versterkt zegt tjeu. Dus op zich denk ik dat ik de gok maar moet nemen haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:01 



 

Elke biothane riem heeft altijd een nylon kern. ;) Het gaat er meer om dat voor beugelriemen en singelstoten vaak biothane wordt gekozen dat te dun en te smal is voor de krachten die erop komen te staan omdat het anders te dik en onhandig aanvoelt onder het zadel. Maar dat brengt ook het risico van knappen met zich mee.
Met bredere en dikkere of dubbelgenaaide riemen heb je dat probleem een stuk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:04 



 
Profiel   

Een vriendin van mij heeft het tuig ook. Bevalt haar heel goed. Is makkelijk in onderhoud, blijft ook in koude periodes soepel en heeft een goede pasvorm.

Zelf ben ik wel benieuwd hoe het tuig blijft na een aantal jaar intensief gebruik. Leer kun je als het kapot is nog laten maken. Bij kunststof lijkt me dat toch moeilijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:06 



 

Bij biothane kun je in principe ook elke kapotte riem/strook vervangen door een nieuwe.
Bij de hoofdstellen merk ik dat een biothane leatherlook hoofdstel veel minder snel (in feite niet) verslijt dan een volledig leren. De riemen rekken niet uit, je krijgt geen slijtageplekken/deuken/bobbels in het leer waar de riem door de gesp geplet wordt enzovoorts. Daardoor is het ook makkelijker los/vast te maken. Mocht je bijvoorbeeld weinig kracht in je handen hebben dan zou ik altijd biothane aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:17 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe het bevalt!

Ik heb eergisteren een leren tuig besteld bij Tjeu en het werd gisteren al bezorgd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:53 



 
Profiel   

Frummels schreef
Ben benieuwd hoe het bevalt!

Ik heb eergisteren een leren tuig besteld bij Tjeu en het werd gisteren al bezorgd :)



Super service dus! Ik ga zondag de maten even opmeten, dus hoop dat ie ergens volgende week geleverd word!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 14:55 



 
Profiel   

Ik vond vanavond nog even tijd de maten op de maten! Het tuig is besteld! Ik kan niet wachten tot het volgende week geleverd word

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 23:20 



 
Profiel   

Hier ook tevreden van mijn kunsstof tuig van ideal, heb 'm nu 4 jaar en ziet er nog altijd top uit.

Post je een foto eenmaal die binnen is? Ben wel benieuwd naar deze van Tjeu, is qua prijs wel vrij scherp dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 23:29 



 
Profiel   

Ik wil ook een kunststof tuig en had die inderdaad ook voorbij zien komen. Twijfel nog tussen die of een van lessing of arden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 23:32 



 
Profiel   

Lori schreef
Hier ook tevreden van mijn kunsstof tuig van ideal, heb 'm nu 4 jaar en ziet er nog altijd top uit.

Post je een foto eenmaal die binnen is? Ben wel benieuwd naar deze van Tjeu, is qua prijs wel vrij scherp dacht ik.


Ja doe ik zeker!
Service is tot nu toe super! Krijg jaar garantie! Ben heel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 23:47 



 
Profiel   

Faline schreef
Ik wil ook een kunststof tuig en had die inderdaad ook voorbij zien komen. Twijfel nog tussen die of een van lessing of arden.


Ik heb bokt afgespeurd,en verder online, kon niks geks vinden over dit tuig dus ga de gok wagen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 23:48 



 
Profiel   

Ik heb dit tuig in leer en ben er zeer tevreden van. Heel goede service, altijd snel antwoord, kan ter plaatse op maat worden gemaakt, en onderdelen apart te verkrijgen. Zo heb ik tweede singel voor mijn andere pony en kleiner frontriempje voor mijn Welsh.
Achteraf bekeken had ik de biothane versie genomen want is toch veel makkelijker te reinigen (in de winter modder, in de zomer zweet, in het tussenseizoen haar van het ruiven :) )
Alternatief is Ideal eurotech, ben nu aan’t kijken voor tweespan en in shetmaat zit dit rond dezelfde prijs. Maar omwille van de service zou ik toch voor Tjeu gaan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 06:24 



 
Profiel   

Ik ben al maanden aan het twijfelen tussen het biothaan tuig van tjeu en ideal eurotech.
Service en reviews van tjeu zijn heel goed, maar het eurotech tuig vind ik op foto's wat mooier afgewerkt en meer mijn smaak. Dus dat is lastig

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 07:25 



 
Profiel   

Voor ons is het puur recreatief gebruik, misschien in de toekomst (ooit!) Marathon? Maar dat zien we dan wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 07:36 



 
Profiel   

mooney schreef
Ik ben al maanden aan het twijfelen tussen het biothaan tuig van tjeu en ideal eurotech.
Service en reviews van tjeu zijn heel goed, maar het eurotech tuig vind ik op foto's wat mooier afgewerkt en meer mijn smaak. Dus dat is lastig


Een vriendin van me heeft de eurotech, opzich wel mooi maar jemig wat is dat tuig stroef ;(
Ik ben best wel sterk maar krijg het met een beetje kou echt niet voor elkaar om de riemen in de passantjes te krijgen of de lichtogen dicht. En vind het snel dof worden, dan lijkt het eerder blauw dan zwart

Tomni ik weet niet of die van jou wat soepeler is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 08:02 



 
Profiel   

Ik heb nu ideal kunststof. Die vind ik inderdaad wat stroef doordat alles ook nog eens dubbel gestikt is net nylon. Het is wel sterk. Ik had voor dit tuig een kunststof tuig van Imperial Riding. Kwam uit dezelfde fabriek als Arden. Dat heb ik tien jaar gehad en was altijd soepel en als nieuw. Weg gegaan omdat ik geen tweespan meer reed. Ik kon toen het tuig van Tjeu nog niet want anders was dat zeker een optie geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 08:07 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Bij biothane kun je in principe ook elke kapotte riem/strook vervangen door een nieuwe.
Bij de hoofdstellen merk ik dat een biothane leatherlook hoofdstel veel minder snel (in feite niet) verslijt dan een volledig leren. De riemen rekken niet uit, je krijgt geen slijtageplekken/deuken/bobbels in het leer waar de riem door de gesp geplet wordt enzovoorts. Daardoor is het ook makkelijker los/vast te maken. Mocht je bijvoorbeeld weinig kracht in je handen hebben dan zou ik altijd biothane aanraden.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Kennis heeft een kunstof tuig van ideal en daad hebben wij aardig aan staan duwen en trekken omdat het zo stug is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 08:24 



 
Profiel   

Arden vind ik ook erg mooie tuigen, maar hoor teveel slechte verhalen over de service en dat er gewoon dingen mankeren aan het tuig wat niet toegegeven wordt.

En prijskaartjes zijn ook heel anders natuurlijk

Er zit ook wel degelijk verschil tussen verschillende tuigen. Zilco is ook biothane, maar heeeeel anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 08:27 



 
Profiel   

Zilco vind ik niet mooi en de maat shet past niet op mijn shet waardoor ik voor het dubbelspan toen 1000 euro meer moest betalen voor een maat pony die ook nog aangepast moest worden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 08:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 181 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen