Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:45

MaritB schreef:
xyzutu2 schreef:
Bij biothane kun je in principe ook elke kapotte riem/strook vervangen door een nieuwe.
Bij de hoofdstellen merk ik dat een biothane leatherlook hoofdstel veel minder snel (in feite niet) verslijt dan een volledig leren. De riemen rekken niet uit, je krijgt geen slijtageplekken/deuken/bobbels in het leer waar de riem door de gesp geplet wordt enzovoorts. Daardoor is het ook makkelijker los/vast te maken. Mocht je bijvoorbeeld weinig kracht in je handen hebben dan zou ik altijd biothane aanraden.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Kennis heeft een kunstof tuig van ideal en daad hebben wij aardig aan staan duwen en trekken omdat het zo stug is.

Omdat Ideal dubbelgestikt kunststof is en geen biotaan

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 10:08

Je bedoeld dat biothane soepeler is?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:10

Ik heb Biothane tuig uit Amerika en dit is super soepel en fijn.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:19

Voornaamste nadeel van de eurotech vind ik dat het schoftje zelf vaak niet super past op de kleintjes, daarom dat er ook vaak wordt gekozen voor eurotech basis met zilco schoftje. Er hier daarom ook een gel onderlegger onder, bij mijn zusje haar meer luxe minipaard past die wel mooi dus is minder gemaakt voor dat echt ronde (zowat schoftloze) van die shetten lijkt het.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:34

Hafje89 schreef:
Je bedoeld dat biothane soepeler is?

Biotane is inderdaad soepeler en niet gestikt enkele riemen. Daardoor blijft het zowel in de zomer en winter, nat en droog soepel. Het krast niet en is makkelijk schoon te maken. Soms is alleen een bak water met was autowas al voldoende om de hele boel in te dompelen. Beetje uitwrijven, wat cockpitspray erop en het is weer als nieuw. Daarbij is het ook superlicht. Als je butget er naar is en je wil jezelf een boel ongemak besparen dan zou ik het gewoon doen

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 10:55

Biotane is inderdaad soepeler en niet gestikt enkele riemen. Daardoor blijft het zowel in de zomer en winter, nat en droog soepel. Het krast niet en is makkelijk schoon te maken. Soms is alleen een bak water met was autowas al voldoende om de hele boel in te dompelen. Beetje uitwrijven, wat cockpitspray erop en het is weer als nieuw. Daarbij is het ook superlicht. Als je butget er naar is en je wil jezelf een boel ongemak besparen dan zou ik het gewoon doen[/quote]

Ik heb hem inderdaad besteld! Ben zeer benieuwd

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:04

Oh als dit soepeler is dan die van ideal, dan heb ik wel serieuze interesse.

Die van Zilco vond ik wel fijn om te voelen, maar vind de prijs te hoog.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 11:19

MaritB schreef:
Oh als dit soepeler is dan die van ideal, dan heb ik wel serieuze interesse.

Die van Zilco vond ik wel fijn om te voelen, maar vind de prijs te hoog.


Welke regio zit je?

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:16

Omgeving Gouda.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 14:08

MaritB schreef:
Omgeving Gouda.

Nee das niet in de buurt haha! Anders had je altijd langs kunne komen!

Anoniem

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:46

Kunststof tuig bestaat inderdaad vaak uit 2 kunststof riemen die op elkaar gestikt zijn (soms ook nog met nylon ertussen) en dat is extreem stroef en onbuigzaam.
Leatherlook biothane is een soort rubberachtige enkele riem waar een nylon kern ingesmolten zit. Eigenlijk kun je biothane dus ook omschrijven als een met kunststof/rubber gecoate nylon riem. En die kunnen daardoor extreem dun zijn. Mijn hoofdstellen zijn bijvoorbeeld gemaakt van biothane van 1 mm dik, superdun dus en toch veel sterker dan leer, plus het vervormt niet en rekt niet uit.

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:25

Ik werk zelf ook met biothane, maar beta biothane en daar maak je denk ik geen tuig van. :)

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:51

Ik heb het zilco enkelspan en ben er heel blij mee maar voor tweespan ben ik me aan het oriënteren en kwam ook op die van tjeu uit.
Kwa service vind ik hem heel fijn reageert overal op en denkt goed mee en prijs scheelt 587€ met zilco dus dat is helemaal leuk!
Ik kijk even aan hoe mn 2de pony het beleren oppakt en dan ga ik zeker langs om te kijken of het tuig is wat ik zoek.

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:26

Ik heb ook belangstelling voor het kunststof tuig van Tjeu. Zou het graag eens willlen bekijken. Is er toevallig iemand in Noord-Holland die het heeft?

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:30

Mijn eerste keus zou zilco zijn wbt kwaliteit, maar de prijs is inderdaad een dingetje.

Ik zag bij Roelof uit Rosmalen ook een mooi dubbelspan biothane tuig te koop staan voor een mooie prijs. Ik denk dat ik dat eens ga bekijken.

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:39

Ik begrijp van Tjeu dat je het niet terug kan sturen als het niet goed past of niet naar zin is. Dan moet je maar komen kijken of goed opmeten.. Qua service niet echt super, want voor mij is het te ver om even heen te rijden. Jammer..

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:02

Niqui schreef:
Ik begrijp van Tjeu dat je het niet terug kan sturen als het niet goed past of niet naar zin is. Dan moet je maar komen kijken of goed opmeten.. Qua service niet echt super, want voor mij is het te ver om even heen te rijden. Jammer..



OH mmm, je hebt toch retourrecht als consument zijnde?

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:05

Bij hem gaat die vlieger niet op, zegt hij

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:13

Niqui schreef:
Ik begrijp van Tjeu dat je het niet terug kan sturen als het niet goed past of niet naar zin is. Dan moet je maar komen kijken of goed opmeten.. Qua service niet echt super, want voor mij is het te ver om even heen te rijden. Jammer..


Als je je pony opmeet lijkt het me dat het gewoon past? Aangezien je het op maat krijgt.
Je kan ook niet tuig gaan gebruiken en na tijdje roepen van ''nee dit is het toch niet''

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:20

Mee eens voor wat betreft de maat. Maar als de kwaliteit tegenvalt, dan wil ik het wel terug kunnen sturen. De wet kopen op afstand is niet voor niets ingesteld. Je kan op afstand immers niet beoordelen hoe de kwaliteit is. Het retourrecht van 2 weken geldt uiteraard alleen bij ongebruikte (maar wel gepaste) artikelen.

En voor wat betreft dat zelf meten: daar kun je als leek ook makkelijk een foutje mee maken. Maar ik begrijp dat het ruilen van onderdelen geen probleem is.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 18:48

Niqui schreef:
Mee eens voor wat betreft de maat. Maar als de kwaliteit tegenvalt, dan wil ik het wel terug kunnen sturen. De wet kopen op afstand is niet voor niets ingesteld. Je kan op afstand immers niet beoordelen hoe de kwaliteit is. Het retourrecht van 2 weken geldt uiteraard alleen bij ongebruikte (maar wel gepaste) artikelen.

En voor wat betreft dat zelf meten: daar kun je als leek ook makkelijk een foutje mee maken. Maar ik begrijp dat het ruilen van onderdelen geen probleem is.



Ik heb contact gehad! Mocht er toch iets zijn wat ik niet goed Heb opgemeten, kan dat gewoon geruild worden!

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:50

Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van het tuig. Hoor het graag van je als je het binnen hebt!

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 18:55

Niqui schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van het tuig. Hoor het graag van je als je het binnen hebt!

Ja ga ik doen!

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: Biothane leerlook tuig! Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 19:23

Net even contact gehad mbt het retourneren! Dit kan gewoon binnen een paar dagen! Alleen de verzendkosten worden niet vergoed maar dat is vrij logisch

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:11

Nynkster schreef:
mooney schreef:
Ik ben al maanden aan het twijfelen tussen het biothaan tuig van tjeu en ideal eurotech.
Service en reviews van tjeu zijn heel goed, maar het eurotech tuig vind ik op foto's wat mooier afgewerkt en meer mijn smaak. Dus dat is lastig


Een vriendin van me heeft de eurotech, opzich wel mooi maar jemig wat is dat tuig stroef ;(
Ik ben best wel sterk maar krijg het met een beetje kou echt niet voor elkaar om de riemen in de passantjes te krijgen of de lichtogen dicht. En vind het snel dof worden, dan lijkt het eerder blauw dan zwart

Tomni ik weet niet of die van jou wat soepeler is?

Dit hoor ik inderdaad ook van meer mensen. Dat die van ideal erg stug zijn. Ik heb allebei de tuigen wel eens gevoeld en dan is die van Tjeu echt een stuk soepeler.