kinderfeestjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunny84
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-07-19

kinderfeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 17:58

Mijn droom is het om kinderfeestjes met een huifkar te organiseren bij ons in de polder.
Nu ben ik aan het uitzoeken hoe haalbaar dit zou zijn en wat je daar aan vergunningen voor nodig hebt.
Weet iemand dat hier?
cursus voor het behalen van het menbewijs is aangevraagd.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: kinderfeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:01

Wat gaaf! Hier weet de Kamer van Koophandel vast wel meer over :)

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: kinderfeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:03

Wat super leuk! Ik kan je alleen de tip geven om goed naar de verzekering te kijken ;)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: kinderfeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:19

Hoe ervaren ben jij als koetsier? En nog belangrijker hoe ervaren zijn de menpaarden voor de huifkar?
Nog al een grote verantwoording om met kinderen op pad te gaan. Zeker als je het verkeer in gaat.

Ik zou eerst flink veel ervaring op gaan doen met rijden in het verkeer met paarden. Misschien een paar keer meegaan met een goede stalhouderij, die je alle tips & tricks kan bij brengen over het vervoeren van passagiers.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:40

Die kinder zijn niets maar de eisen van de ouders.....echt bizarre eisen soms of zeggen dat het leuk was en achteraf de boel afzeiken.En ook vaak is alles te duur, been there done that! 8)7

ook had ik veel positive reacties maar je moet echt vooraf duidelijk dingen communiceren.
ik deed het vaak door pakket a,b,c aan te bieden en D voor iets anders wat haalbaar was!

mijn meest bizondere D was een feestje met een kindje van 6 wat niet lang meer te leven had, en toch jarig was. een huifkar met een prinsessen bed om te rusten als de vriendinnetjes gingen spelen in de vlindertuin.
Waaronder ik bloemen haarbandjes en vlindervleugels regelde en Zelf schminkte ook een fotograaf regelde!

Echt het is nog steeds een dierbare bijzondere herinnering die eigenlijk veel sponsoring had van bekenden grootouders en ondernemers!

Helaas kwamen na een maand de vlindertjes weer echt ik ben nog emotioneel als ik aan toen terug denk, je maakt ook herinneringen voor mensen besef wel dat dat niet meer veranderd kan worden op mindere momenten!
Laatst bijgewerkt door kwita op 12-07-19 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: kinderfeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:51

Laat je idd goed voorlichten door kvk, en verzekering.
Als het echt een keer goed mis gaat heb je een berg gezeur.
En je kan zelf nog zo bedreven zijn en de paarden nog zo vertrouwd je mede weggebruikers doen rare dingen in de buurt van paarden...
En ga je dan alleen met de kinderen op pad of zit er ook iemand in de huifkar die op de kinderen let? Vraag me nl af hoe je dat gaat doen als je aandacht op de weg en bij je paarden moet zijn
Ik weet nl uit ervaring dat kinderen op feestjes vaak bananen in de oren hebben. (organiseer zelf kinderfeestjes met hoog risico sporten)

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: kinderfeestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:03

Ik heb eens geïnformeerd bij een verzekeringsmaatschappij voor verzekering als koetsier zijnde van huifkartochten. Stond toen namelijk ingeschreven bij de KVK en kon ergens aan de slag als koetsier. Zou op ZZP-basis.
Het werd mij afgeraden, de schadeclaims kunnen zo hoog worden gaf de verzekeringsmaatschappij aan ('Amerikaanse praktijken') dat de premies ook torenhoog zijn, als je überhaupt al een verzekering krijgt...

sunny84
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 22:02

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee en ik ga ze zeker meenemen in mijn zoektocht naar de haalbaarheid van mijn idee.