Gebruik jij dit product?
Poll eindigt op
Ja, dit werkt prima! 17%  17%  [ 9 ]
Nee, ik heb niks om mijn bit 69%  69%  [ 36 ]
Nee, ik gebruik een zeemleren lapje 13%  13%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 52

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nare ervaring: Sealtex bit bandage om liverpool men bit

 
Profiel   

-‼️⚠️Latex bit bandage⚠️‼️- (sharing=caring)
Tip voor iedereen die de latex bit bandage gebruikt, kijk eens in je paard zijn mond!
Omdat een normale liverpool best scherp in werkt dacht ik, ik haal zo’n bit bandage dan is mijn bit wat zachter....
Hij liep er prima mee (toonde geen verzet oid) tis dat ik per toeval even in zijn mond keek
Zoals je kunt zien brand dit spul in op de tong, arme jongen!
Nu hebben we een zeemleren lapje er omheen gedaan, dit werkt ten minste wel zacht.

Gaat om dit product:
[ img ]

Foto van de tong:
[ img ]

Ik wil jullie hier voor waarschuwen omdat er weinig over te vinden is op internet....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 23:24 



 
Profiel   

Jaren gebruikt nooit een probleem geweest. Tinker kon niet tegen metaal in zijn mond, bitbandage ging goed.

Weet je zeker dat de bandage mooi glad zonder plooien heeft gezeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 23:28 



 
Profiel   

Dit ligt aan hoe het erop gedaan is hoor.. rijdt er al jaren mee.. nooit problemen gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 23:29 



 
Profiel   

karuna schreef
Jaren gebruikt nooit een probleem geweest. Tinker kon niet tegen metaal in zijn mond, bitbandage ging goed.

Weet je zeker dat de bandage mooi glad zonder plooien heeft gezeten?



Ja heel zeker! Maar er is denk ik bijna niemand die in zijn paards mond gaat kijken als er verder geen reden toe is, dus denk dat er veel meer paarden zijn die dit hebben/krijgen maar de eigenaar er geen erg in heeft.

Hij liep er namelijk prima mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 23:30 



 
Profiel   

ik weet dat mensen allergisch kunnen zijn voor latex, misschien is precies jouw paard allergisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 23:44 



 
Profiel   

Mijn paard had dit ook, alleen met sweet iron bitje. Bleek ook een allergische reactie.

Wat het ook kan zijn als het geen allergische reactie is, en het netjes was aangebracht, dat het paard te weinig speeksel maakt. Als je latex handschoenen bijvoorbeeld over je arm wrijft, krijg je uiteindelijk ook blaren. In de mond gaat dat nog wat sneller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 00:12 



 
Profiel   

sannerebbel schreef
Omdat een normale liverpool best scherp in werkt dacht ik, ik haal zo’n bit bandage dan is mijn bit wat zachter....


Is dat zo ja?
Ben serieus benieuwd waar je dat vandaan haalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 00:22 



 
Profiel   

Ik denk dat de latex stropt en een soort van brandblaren geeft. Goed dat je mensen hiervoor waarschuwt! Er komen veel letsels voor in de mond waar veel mensen denk ik ook geen erg in hebben. Zelfs met bitten aangemeten door een bitfitter! Tijd geleden een lezing over gehad en daar kwam zo'n bandage en rubber bit ook in voor waren ze ook niet over te spreken. Beste maar een gewoon simpel bitje, enkel gebroken of stang en een vaste zijkant dat geeft de minste letsels volgens onderzoek. Dus ik zou de bandage ed er lekker aflaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 00:36 



 
Profiel   

Nog 1 tip...als je je paard zijn tong uit zijn mond wil halen. Pak even het halster met dezelfde hand erbij, voor het geval hij zijn hoofd aan de kant trekt, dan gaat je hand mee. Een paard kan zijn tongbeen breken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 00:46 



 
Profiel   

Ik heb dit al vaker gehoord en gezien. Paarden die weinig speekselen, veroorzaakt de latex brandwonden.
Je kan beter natuurzeem om het bit naaien en dat goed nat maken voor je het bit indoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 06:39 



 
Profiel   

Allereerst waarom zou een liverpool normaal al scherp inwerken? Volgens mij ben je daar zelf bij.

Ik dacht ook dat het best bekend was dat deze bit bandages ‘brandplekken’ kunnen veroorzaken als het paard een droge mond heeft/niet voldoende speeksel aanmaakt. Het spul is dan te stroef in hun mond. Maar uiteraard nooit verkeerd om te waarschuwen.

Beter is inderdaad zoals Janouk al aangeeft, echt natuurzeem om het bit te naaien. Als je paard dit nodig heeft natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 07:29 



 
Profiel   

Mariljo schreef
Nog 1 tip...als je je paard zijn tong uit zijn mond wil halen. Pak even het halster met dezelfde hand erbij, voor het geval hij zijn hoofd aan de kant trekt, dan gaat je hand mee. Een paard kan zijn tongbeen breken.

Goede tip. Had ik ook niet bij stil gestaan. Thanks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 08:23 



 
Profiel   

Ben ik de enige die bij de gedachte aan latex en zeemleer plus bit in mijn mond een benauwd no-thanks-gevoel krijgt :x

Goed dat je de mond controleerde, ts. Het is zomaar mogelijk om veel te missen bij paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 08:56 



 
Profiel   

Mariljo schreef
Nog 1 tip...als je je paard zijn tong uit zijn mond wil halen. Pak even het halster met dezelfde hand erbij, voor het geval hij zijn hoofd aan de kant trekt, dan gaat je hand mee. Een paard kan zijn tongbeen breken.


weet ik maar heb maar 2 handen, dus 1 hand de tong en 1 hand aan mijn telefoon om een foto te maken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:23 



 
Profiel   

sannerebbel schreef
Mariljo schreef
Nog 1 tip...als je je paard zijn tong uit zijn mond wil halen. Pak even het halster met dezelfde hand erbij, voor het geval hij zijn hoofd aan de kant trekt, dan gaat je hand mee. Een paard kan zijn tongbeen breken.


weet ik maar heb maar 2 handen, dus 1 hand de tong en 1 hand aan mijn telefoon om een foto te maken ;)

Daarom met dezelfde hand als je de tong vast hebt want anders gaat het nog fout als je pech hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 17:50 



 
Profiel   

Ik heb dit vaker gehoord. Goed dat er eens een foto is van wat het kan aanrichten. Je kunt het latex niet "voorweken" zoals je met natuurzeem kunt/moet doen. Dat wordt echt boterzacht. Gelukkig had je het in de gaten, echt wel schrikken als je intentie juist was om het wat zachter voor hem te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:12 



 
Profiel   

Karina schreef
Ik heb dit vaker gehoord. Goed dat er eens een foto is van wat het kan aanrichten. Je kunt het latex niet "voorweken" zoals je met natuurzeem kunt/moet doen. Dat wordt echt boterzacht. Gelukkig had je het in de gaten, echt wel schrikken als je intentie juist was om het wat zachter voor hem te maken.



Ja was echt even schrikken maar is nu al bijna niets meer van te zien gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 20:37 



 
Profiel   

Sluit een allergische reactie niet uit.
Mensen kunnen dit hebben, dus het zal bij dieren ook voor kunnen komen.

https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/allergie-voor-latex-latexallergie/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen