Horseboarden, wie doet het nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:13

Leuk! Wij willen graag het horseboarden eens gaan proberen! Mijn vriend kan aardig mountainboarden en ons paard is niet snel onder de indruk.

Hebben jullie nog tips qua tuigage? :D

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 00:02

Oeps, het bloedt een beetje dood hier!

kwita schreef:
Oh wat leuk, ik volg!
Heb het bij onze vorige pony gedaan met onze dochter...echt een kind van toen net 5 ze vond het geweldig en kon er geen genoeg van krijgen. Helaas is dus die pony ingeslapen dus moeten we van voor af aan beginnen met onze nieuwe aanwinst...dus tja dat duurt nog even!
Maar we volgen hier graag mee!

Och wat leuk! Ik kan mij voorstellen dat je dochter het leuk vind. Het meisje op wie ik heb gepast van inmiddels alweer 9 vind het ook geweldig. Hopelijk wordt het ook met de nieuwe pony een succes!

Zidore schreef:
meelezer! zo een leuke sport lijkt me dit

Dat is het zeker :D Ben je ook van plan om in de toekomst te gaan horseboarden?

Dioxide schreef:
Leuk! Wij willen graag het horseboarden eens gaan proberen! Mijn vriend kan aardig mountainboarden en ons paard is niet snel onder de indruk.

Hebben jullie nog tips qua tuigage? :D

Leuk! :D Voor horseboarden met een ruiter is geloof ik een speciale bevestiging voor aan het zadel vast. Maar dat kunnen de anderen je vast beter vertellen haha.


Bij ons gaat het mountainboarden nog steeds heerlijk! We rijden nu eerst een stukje langs een best drukke weg om uiteindelijk op een afgesloten fietspad uit te komen, waar we lekker rustig kunnen rijden. Ook de auto's trekt Glinda zich niks van aan. Wat mij wel opvalt is dat de ene bestuurder vrolijk lacht en het heel mooi lijkt te vinden en de ander mij aankijkt alsof ik gek ben. Gelukkig weet ik wel beter.
Vorige week kwamen we nog iemand tegen die een foto wilde maken omdat ze het zo bijzonder vond haha.
Ik blijf wel prutsen met het tuig. Ik gebruik nu één van de strengen die ik bij gebrek aan sulky toch niet gebruik. Het is alleen wel heel stug en ik ben bang de druk toch niet helemaal goed te verdelen. Ik moet dus iets gaan vinden dat deze streng kan vervangen en wat smaller en korter is. Hier kan ik dan een touw of riem aan vast maken om mij aan vast te houden, dat wil ik met een ring of lus doen zodat deze kan bewegen en de druk goed kan verdelen. Het houdt je lekker bezig!

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 00:15

Dit was de laatste keer in actie. Knappe pony! <3

Afbeelding

Afbeelding


Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 01:04

Afbeelding

Hier kun je ons systeem wel een beetje op zien.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:19

oef.. ik vind dit zo leuk he! ik wil dit ook met onze shet-merrie gaan doen. Alleen ik schrok me rot van die prijzen van dat mountainbord. iemand ervaring met dit board www.decathlon.nl/p/mountainboard-easy-ride zou top zijn

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 05:57

Leuk! Wij doen het ook

Afbeelding

Wij zijn horseboardteam the red devils :))

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:12

Wat super super gaaf dit!!!!
Ik wil ook!!!!! *\o/*

Ik heb altijd veel aan snowboarden gedaan maar sinds we kinderen hebben geen tijd meer voor indoor en voor wintersport vinden we de jongste nog te klein.

Ik heb zelf 2 shetten die aangespannen lopen maar mn sulky staat te koop dus dit lijkt me echt super leuk om te gaan doen met ze!
Skaten met mn ruin heb ik altijd al veel gedaan maar dit lijkt me leuker.

Wat ik me dus afvraag voor degene die het zonder ruiter doen....
Normaal trekt je pony met het borsttuig en strengen maar hoe doe je dat dan want je kan niet en teugels en strengen vast houden toch?
Of zie ik iets over het hoofd?

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:57

Wat een coole sport :D Ik liet een plaatje aan mijn man zien, paard + skateboard, hij was erbij :+

Nou nog een paard :')

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 12:12


ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:08

Ja, dit doen wij ook! Ik heb het nu 5x met paard gedaan en het gaat al beter, maar nog wel moeilijk. In de bak lukt het me niet om naast hem te hangen, dan vindt hij de weerstand van het zand te zwaar en stopt hij steeds, ook vindt hij het raar dat ik naast hem hang. Achter hem gaat wel goed, maar dan is sturen lastig :'). Ik moet ook nog even uitvinden hoe je de stuurweerstand aanpast, want m'n board trekt nu te veel naar links en stuurt heel zwaar. Ik vind het wel ontzettend leuk en powny als hij het snapt ook :').Zon training lijkt me ook super leerzaam om eens te doen!

Ik doe ook aan dogboarden, dus mountainboardjöring, mijn hond vindt dit ook geweldig :j

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 12:10

Zidore schreef:
oef.. ik vind dit zo leuk he! ik wil dit ook met onze shet-merrie gaan doen. Alleen ik schrok me rot van die prijzen van dat mountainbord. iemand ervaring met dit board http://www.decathlon.nl/p/mountainboard-easy-ride zou top zijn

Leuk! Mountainboards zijn nog best prijzig ja := ik heb de mijne van marktplaats afgehaald. Het duurde even voor er één in de buurt te koop was, maar zo heb ik wel flink bespaard.
Ze zijn het geld wel waard hoor! Ik heb eerst zonder paard op een longboard van een klasgenoot geoefend. Ik moet er niet aan denken om met zo’n board naast een pony te hangen.

Dayanara schreef:
Leuk! Wij doen het ook

[ [url=m/ZYy6aN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn horseboardteam the red devils :))

Wat hebben jullie een prachtige rode duivel <3

cinniz123 schreef:
Wat super super gaaf dit!!!!
Ik wil ook!!!!! *\o/*

Ik heb altijd veel aan snowboarden gedaan maar sinds we kinderen hebben geen tijd meer voor indoor en voor wintersport vinden we de jongste nog te klein.

Ik heb zelf 2 shetten die aangespannen lopen maar mn sulky staat te koop dus dit lijkt me echt super leuk om te gaan doen met ze!
Skaten met mn ruin heb ik altijd al veel gedaan maar dit lijkt me leuker.

Wat ik me dus afvraag voor degene die het zonder ruiter doen....
Normaal trekt je pony met het borsttuig en strengen maar hoe doe je dat dan want je kan niet en teugels en strengen vast houden toch?
Of zie ik iets over het hoofd?

Leuk dat je er ook aan wilt beginnen! Als je altijd al veel hebt gesnowboard begrijp ik wel dat je enthousiast bent!
Ik heb één streng aan mijn pony haar borsttuig bevestigd waar ik mij aan vasthoud, met mijn andere hand houd ik een leadrope vast, dat is mijn stuur. Ik heb eerst best lang en fanatiek geoefend met de lange lijnen zodat het stuur er perfect opzat, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat dat voor mij niet ging werken tijdens het horseboarden. Met touwhalster en leadrope heb ik amper geoefend. Ziet er dus veel moeilijker uit dan het is! Als ik naar links wil “stuur” ik naar links door te wijzen en soms lichte druk op het touw te zetten en als ik naar rechts wil maak ik drijvende bewegingen met mijn leadrope. Had ze heel snel door! Nu hoef ik voor beide kanten meestal alleen maar te wijzen.
Het is echt een kwestie van gewoon doen: eventjes oefenen en dan op het bord stappen. Het klinkt namelijk veel moeilijker dan het is!

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 12:18

Prairy schreef:
Wat een coole sport :D Ik liet een plaatje aan mijn man zien, paard + skateboard, hij was erbij :+

Nou nog een paard :')

Haha mijn vriend was precies hetzelfde! Ging weleens mee naar Glinda om interesse te tonen, maar wou er verder niet te veel mee te doen hebben. Toen ik hem dit liet zien was hij er ook meteen voor in! Dat zijn paarden toch best wel stoer.
Maar snel op zoek naar een paard dus!

ZoZenn schreef:
Ja, dit doen wij ook! Ik heb het nu 5x met paard gedaan en het gaat al beter, maar nog wel moeilijk. In de bak lukt het me niet om naast hem te hangen, dan vindt hij de weerstand van het zand te zwaar en stopt hij steeds, ook vindt hij het raar dat ik naast hem hang. Achter hem gaat wel goed, maar dan is sturen lastig :'). Ik moet ook nog even uitvinden hoe je de stuurweerstand aanpast, want m'n board trekt nu te veel naar links en stuurt heel zwaar. Ik vind het wel ontzettend leuk en powny als hij het snapt ook :').Zon training lijkt me ook super leerzaam om eens te doen!

Ik doe ook aan dogboarden, dus mountainboardjöring, mijn hond vindt dit ook geweldig :j


Leuk dat je het ook doet! In de bak vond mijn pony het ook zwaar, dus ik ben op het terrein op stal gaan oefenen. Lekker sturen over de betonpaden. Is dat voor jou ook een optie?
De weerstand kun je aanpassen door de wielen wat losser te schroeven. Ik kan vanavond op mijn laptop wel een plaatje zoeken als je wilt!

Wat gaaf dat je het ook met je hond doet! Word je dan door één hond getrokken? Is dat niet zwaar? Het klinkt wel onwijs leuk!

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:53

Ik vind het ook echt leuk! Thanks voor de tips :D , ik had Al geprobeerd op het terrein rond te rollen en dan loopt hij makkelijker met me weg als ik aan de zijkant hang, maar omdat het board slecht te sturen was, reed ik steeds half op hem in en dat was gewoon onhandig :'). Interesseert pony gelukkig niks := . Gister na de post heb ik even gesleuteld aan het board en de wielen inderdaad wat losser gemaakt, ik denk dat hij nu beter te sturen is, dat ga ik vanmiddag even uitproberen en anders nog wat losser maken :j.

Mijn hond vindt dit ook geweldig! Voor hem is het niet zwaar om me in zijn eentje te trekken, maar dat komt omdat ik daarin goed op de omstandigheden let. Dit is dan ook niet voor iedereen: ik ben zelf namelijk klein en licht en mijn hond is vrij groot. Daarnaast sport ik veel met hem en zorg ik dat hij genoeg spierkracht en conditie heeft zodat hij weinig moeite heeft met trekken. Hij komt uit een werklijn waarin beide ouders aan treksport doen (skijöring, canicross, bikejöring) en hij heeft de juiste bouw om te trekken. Daarnaast heeft hij een officieel trektuig om met een elastiektouw waarmee hij trekt en zorg ik altijd dat hij trekt op paden met nauwelijks rolweerstand (zoals harde modderpaden enz). Hij gaat ook 1x per jaar naar de fysio voor een check-up en ik hou natuurlijk in de gaten of hij het nog leuk vindt :Y) .
Ik ben dit nog aan het opbouwen, dus ik doe nu max 5-10 minuten op een recht stuk met geen weerstand, daarom had ik nog geen stuurprobleem :').

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:25

Sinds gisteren snapt pony het allemaal veel beter en had ik een stuur, gas en rem tijdens het boarden. Hij is zo lekker enthousiast <3

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:31

Even een schopje in dit topic:

Ik kan op de site van Horseboarding Nederland geen actuele trainingsdata en locaties vinden. De wedstrijden lijken voornamelijk in het midden en Noorden van het land plaats te vinden.

Zijn er ook bij jullie bekende wedstrijden/trainingen/trainers in het Zuiden? Wij wonen in Zuid-Limburg namelijk :+

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:57

Volgende week is er eerst feest. End of season met huldiging van kampioen, terugblik op afgelopen seizoen enz. Daarna gaan we om de tafel voor trainingen en agenda voor volgend jaar. Als er meer animo in het zuiden is en een geschikte trainingslocatie is dat zeker iets om te organiseren.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 00:42

Bedankt voor de update, Anne! Ik ga eens rondhoren of er mensen in de omgeving zijn die interesse hebben, een locatie zal het probleem niet zijn denk ik :)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:22

8 januari staat de eerste show voor volgend jaar alweer gepland.
Paar rondjes knallen tijdens de showavond.

www.iichgroningen.nl

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:25

Ik moet ook nog steeds mailen voor brabant. Vergeet het iedere keer.

Wij zijn druk bezig met het oefenen van schansjes. Rogan denkt nog regelmatig dat er krokodillen in verstopt zitten :))

Toch gaat het super goed!

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 19:06

:wave:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Al een poosje niks meer gepost haha.

Hoe gaat het nu bij jou Zozenn? Hebben jullie de smaak een beetje te
pakken?
Echt ontzettend gaaf dat je het ook met je hond doet! Wat voor ras is hij?

@Hawkeye: Leuk dat je pony ook enthousiast is! Extra genieten is dat :D
Wat heb je trouwens een leuke nieuwe naam haha. Hawkeye verdient wel wat extra credit.

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 22:47

Ik ga in mei met Glinda ringrijden. Op de mountainboard!
Ik ben benieuwd hoe ze dat zal doen en of ze een beetje recht blijft lopen op momenten dat ik niet kan sturen. Nu kan ik vaak zonder problemen even het touw los laten, maar dat is natuurlijk wat anders tijdens de drukte van het ringrijden!
Het ringrijden is in het dorp van mijn moeder. Ik zit er over na te denken om er een soort mini trektochtje van te maken. Als we een leuke route willen bewandelen, is het zo'n 25 kilometer. Als we dat in drie dagen doen, moet het prima behapbaar zijn. Lijkt mij zo gaaf om een keer te doen! En op deze manier is het nog praktisch ook haha. Hoeven we alleen een lift voor de terugreis te regelen.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 02:00

Hier is het boarden wat stil gevallen, de laatste keer was meneer minder enthousiast en wilde hij niet vooruit lopen. Frustraties liepen toen wel een beetje op. Ik heb hem dan maar een klein stukje verder laten doen, en wanneer dat even heel goed ging heb ik hem weer richting huis gestuurd. Dat ging opeens 3x vlotter :+

Haha jazeker Hawkeye verdient wat meer credit :D, was mijn oude naam een beetje beu.

Dat trektochtje klinkt zo enorm gaaf! 25km moet zeker te doen zijn! Je hebt nog tijd genoeg om het ringsteken te oefenen en de conditie op peil te zetten. Wauw seg! Straks breng je me nog op ideeën haha

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:18

Vroeger nog gedaan met mijn rolschaatsen achter mijn nog-te-beleren shetlander.
Ging opvallend goed, tot meneer bedacht dat hij rustig naar het gras kon lopen en ik hem toch niet tegen kon houden. Daar had hij helemaal gelijk in en sindsdien de poging ook maar opgegeven.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:13

Het is al een tijdje geleden dat hier wat geplaatst is. Ik heb vandaag mijn mountainbord opgehaald. Ik wil beide varianten doen. Ik als ruiter met bv mijn zoon en ik op het board zonder ruiter. Ik heb een tinker die nu 5,5 is en nu een tijdje onder het zadel. Ik doe alles reacreatief. Ik doe geen wedstrijden met haar. Wel ben ik pas op patrouillerit geweest. Dat is echt meer lol met je knol. Ben benieuwd hoe het jullie afgaat. Ik moet nu kijken hoe ik haar tuig kan aanpassen.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 04:03

Ik Board ook met mijn tinker. Hoe bedoel je tuig aanpassen?

Ik heb niks aangepast. Enige wat ik doe is borst tuig aan