Horseboarden, wie doet het nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:19

Dayanara schreef:
Ik Board ook met mijn tinker. Hoe bedoel je tuig aanpassen?

Ik heb niks aangepast. Enige wat ik doe is borst tuig aan


Ok maar ik ben geen kar, dus hoe houdt je dat dan vast? En je leidsels? Dat is ook wel veel in je handen. Ben benieuwd hoe je dat dan doet. Ik heb ook aan een skijoring zitten denken, maar dat lost qua vasthouden niks op natuurlijk.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:20

kvulden schreef:
Dayanara schreef:
Ik Board ook met mijn tinker. Hoe bedoel je tuig aanpassen?

Ik heb niks aangepast. Enige wat ik doe is borst tuig aan


Ok maar ik ben geen kar, dus hoe houdt je dat dan vast? En je leidsels? Dat is ook wel veel in je handen. Ben benieuwd hoe je dat dan doet. Ik heb ook aan een skijoring zitten denken, maar dat lost qua vasthouden niks op natuurlijk.


Ik heb ook geen kar. Ik zit op het paard en mijn boarder hangt erachter

Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:00

Oh ok. Ik bedoelde als er geen ruiter op het paard zit. :D

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 21:12

Afbeelding


Dit is een foto van hoe ik het bij mijn pony had. Het rode pijltje wijst een streng aan. Deze heb ik aan het borsttuig vastgemaakt bij de rode cirkel. Ik heb aan beide kanten een sperriem gebruikt om hem vast te maken. Als je goed kijkt zie je hem misschien wel zitten. De streng heb ik hiervoor door de lussen van het schoftje heen gehaald en hield ik met één hand vast. Ik moest er wel goed om denken dat ik de druk op haar borst gelijk hield, dat heb ik eerst een paar keer ernaast geoefend.

Bij het blauwe pijltje zie je hoe ik de bovenkant van haar borsttuig met een teugel aan het schoftje vast heb gemaakt, om de boel een beetje stabiel te houden.

Sturen deed ik met mijn vrije hand. Ze had simpel een touwhalster om met een touw eraan vast. Als ik wilde dat ze naar rechts ging 'dreef' ik haar die kant op. Als ik wilde dat ze naar links ging stuurde ik meer op de natuurlijke manier. Ik was eerst bang dat hier flink wat training aan vooraf moest gaan, maar ze had het erg snel door! Na een tijdje hoefde ik alleen nog maar te wijzen en ze wist waar ze naartoe moest :)

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 21:14

Helaas heb ik mijn pony in juni in moeten laten slapen. Ik zal dus niet meer meekletsen in het topic :(
Mocht je nog vragen hebben, wil ik daar natuurlijk nog wel op antwoorden.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Horseboarden, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:54

Dank je wel voor je uitlegd en wat sneu dat je afscheid heb moeten nemen.

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:03

Hoi!
Vandaag heeft iemand anders met een longboard achter mijn pony gehangen ze vonden het helemaal geweldig, dus het begint bij mij nu ook wel te kriebelen.. ;-)
Echter ben ik de weg een beetje kwijt op internet waar je een goed mountainboard kan kopen voor de beginner die niet gelijk €500 is.. :+

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:30

Odette_ schreef:
Hoi!
Vandaag heeft iemand anders met een longboard achter mijn pony gehangen ze vonden het helemaal geweldig, dus het begint bij mij nu ook wel te kriebelen.. ;-)
Echter ben ik de weg een beetje kwijt op internet waar je een goed mountainboard kan kopen voor de beginner die niet gelijk €500 is.. :+


Ik heb de mijne van MP voor 80.