Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kan je in alle rust een waterbak oefenen? (mennen)

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Sinds een klein tijdje heb ik mijn leasepony Yero beleerd voor de wagen. Nu willen we heel graag samengestelde wedstrijden gaan rijden en daarvoor moeten we door een waterbak kunnen.
Dit willen we dus heel graag gaan oefenen, maar ik heb echt geen idee waar?

Op de manege waar hij staat hebben we een grote en kleine waterbak, maar daar kunnen we alleen ohz doorheen en niet met de wagen :( Overigens vind die ohz water ook spannend, maar dat gaat al steeds beter omdat we dat wel kunnen oefenen :)

Ik hoop dat jullie tips hebben, zodat wij lekker kunnen gaan oefenen :)
Wij komen uit Alphen a/d Rijn, Zuid-Holland
Beschikken wel over trailer :)

Groetjess :)

[ img ]


Laatst bijgewerkt door its_laraa op 26-08-19 17:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 17:08 



 
Profiel   

Welke regio?
Bij Appelscha heb je bijv. de Spartelvijver

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 17:09 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Welke regio?
Bij Appelscha heb je bijv. de Spartelvijver


Oowjahh dat is misschien wel handig :p
Wij komen uit Alphen a/d Rijn. We beschikken wel over trailer :)
Appelscha is helaas net wat te ver :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 17:12 



 
Profiel   

Ouddorp PSC de dijkgraaf hebben een waterbak. Als je belt kan je vast wat regelen dat je kan oefenen zelf of onder begeleiding

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 17:13 



 
Profiel   

Als het goed heeft geregend ergens een grote plas opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 19:19 



 
Profiel   

een menvereniging in de buurt die een vaste waterbak heeft? De menvereniging hier heeft dat in elk geval wel, zodat er geoefend kan worden. Mocht je zo'n vereniging in de buurt hebben; die even contacten, als ze zelf geen vaste waterbak hebben dan weten ze je vast verder te helpen.

En anders toch een natuurplas opzoeken waar je met paard en wagen in kan en zo oefenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 19:22 



 
Profiel   

Misschien is de oefenmarathon van Ouddorp van 7 september iets voor je? Heel laagdrempelig wat hindernissen rijden waaronder een waterbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:55 



 
Profiel   

Je zou de bosgouwruiters eens kunnen bellen, dat is een menvereniging in de buurt en die weten vast wel wat.

OHZ kan je trouwens in het Amsterdamse Bos ook nog de doorwaadbare proberen. Dat is wel een grotere uitdaging dan een plas. Half uurtje met de trailer vanaf Alphen. Kan alleen niet met de kar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:08 



 
Profiel   

Ik dacht ook meteen aan dijkgraaf in Ouddorp

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:12 



 

Even kijken waar er in de buurt (oefen)marathons worden gehouden. De desbetreffende club(s) even bellen of er een geschikte waterbak is waar je eens mag oefenen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:12 



 
Profiel   

butengeweun schreef
Ouddorp PSC de dijkgraaf hebben een waterbak. Als je belt kan je vast wat regelen dat je kan oefenen zelf of onder begeleiding

01San schreef
Ik dacht ook meteen aan dijkgraaf in Ouddorp


Dat klinkt erg goed, De Dijkgraag ga ik zeker onthouden!

LinSa schreef
Misschien is de oefenmarathon van Ouddorp van 7 september iets voor je? Heel laagdrempelig wat hindernissen rijden waaronder een waterbak.


Ik wil toch graag eerst dat die door de waterbak gaat voordat ik mee ga doen aan (oefen)marathons :)

xxCYNNxx schreef
een menvereniging in de buurt die een vaste waterbak heeft? De menvereniging hier heeft dat in elk geval wel, zodat er geoefend kan worden. Mocht je zo'n vereniging in de buurt hebben; die even contacten, als ze zelf geen vaste waterbak hebben dan weten ze je vast verder te helpen.

En anders toch een natuurplas opzoeken waar je met paard en wagen in kan en zo oefenen


Helaas hebben de verenigingen die het dichtstbij zitten geen vaste waterbak. Dan heb ik het over De bosgouwruiters, De voornruiters en De haarlemmermeerseruiters.

_Nelleke_ schreef
Je zou de bosgouwruiters eens kunnen bellen, dat is een menvereniging in de buurt en die weten vast wel wat.

OHZ kan je trouwens in het Amsterdamse Bos ook nog de doorwaadbare proberen. Dat is wel een grotere uitdaging dan een plas. Half uurtje met de trailer vanaf Alphen. Kan alleen niet met de kar.


De Bosgouwruiters ken ik idd, heb met mijn oude shetlanders daar gelest :)
Amsterdamse bos klinkt goed voor onder het zadel idd, bedankt voor de tip!

Bubblewrap schreef
Even kijken waar er in de buurt (oefen)marathons worden gehouden. De desbetreffende club(s) even bellen of er een geschikte waterbak is waar je eens mag oefenen ;)


Dat is ook wel een goed idee idd, dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 16:49 



 
Profiel   

Bij ons op stal bij PSC de Dijkgraaf is een vaste waterbak en ook vaste hindernissen. Ik zou eens contact opnemen want er zal best iets mogelijk zijn. Ik zou zelf vragen of je dan les van Edwin kunt krijgen zo dat je ook begeleid wordt als het misschien niet direct wil lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 06:21 



 
Profiel   

Bij geert gilze.
Je kunt tegen een vergoeding gebruik maken van hun marathonterrein incl. Waterbak.

Of je kunt er les nemen
En ze hebben ook oefenavonden om een heel opgezrgd parcours te rijden.

Mogelijkheden zat dus daar

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 05:55 



 
Profiel   

Bij manege Chardon misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 07:04 



 
Profiel   

Onder het zadel kun je het wel al oefenen begrijp ik.
Ik zou dan voorlopig even lekker onder het zadel oefenen tot dat echt helemaal niet spannend meer is voor je paard.
Daarna zal het voor de wagen niet heel anders zijn verwacht ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 14:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen