Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Passend hoofdstel, losse onderdelen

 
Profiel   

Mijn pony heeft een beetje een vreemde maat als het om hoofdstellen gaat. Nu is dat met reguliere hoofdstellen al soms lastig, nu merk ik dat dit met een menhoofdstel nog lastiger is.

De bakstukken zitten op hun strakst, dus alle gespen helemaal bovenin. Nu zit het oog niet op de juiste plaats in de oogklep. Namelijk 1/3 bovenin, en 2/3 onderin. Hoop dat dat duidelijk is.

Nu past de rest wel goed, ze heeft een cob menhoofdstel van het merk IR. Zijn er merken die anders uitvallen, liefst kleinere bakstukken en de rest wel cob. Gaat elk merk bakstuk met oogklep op mijn hoofdstel passen, of gaat dat het probleem niet oplossen?

Is er evt iemand in de buurt van Emmen met een pony hoofdstel die ik mag passen, om te kijken of het past?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 20:37 



 
Profiel   

Bij de haflingers uebben we altijd combinatie nodig van cob en full. En bij NRPS combinatie cob en pony. Nu bij De menner hebben we samengesteld hoofdstel besteld van Ideal Zij past hem op maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 20:54 



 
Profiel   

Mijn shetlander heeft ook een afwijkende maat hoofdstel. Shet bakstukken met kwart oogkleppen. Rest maat pony alleen de frontriem is maat cob. Iets met korte brede kop en grote bek (bit is 12,5 cm) Bij Ideal kan je alle onderdelen los bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 17:58 



 
Profiel   

Ik heb destijds ook een IR menhoofdstel gehad wat voor geen meter paste. Inderdaad ook de oogkleppen heel ergens anders. Maatje kleiner hielp ook niet, zaten de oogkleppen wel goed maar de rest niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 18:09 



 
Profiel   

Mijn schimmel heeft een Zilco hoofdstel.
Neusriem cob, bakstukken pony. Kopstuk, frontriem en keelriem full.

Ik vind het heel handig dat ik gewoon losse onderdelen kan kopen en gebruiken. Ik moet alleen even op de gespmaat/breedte letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 18:12 



 
Profiel   

http://www.nicolevoormenners.nl kan je daar ook bij helpen.
Fijn persoon en goede service

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 08:10 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Ik heb destijds ook een IR menhoofdstel gehad wat voor geen meter paste. Inderdaad ook de oogkleppen heel ergens anders. Maatje kleiner hielp ook niet, zaten de oogkleppen wel goed maar de rest niet.


Ah kijk, het is voor mij erg lang geleden dat ik voor het laatst echt heb gement (15 jaar) en dat tuig paste super op mijn toenmalige verzorgpony. Als het dus aan het merk ligt, moet ik een klein uitvallende cob hoofdstel hebben.

Ga maandag een pony hoofdstel proberen, van een clubgenoot. Kan ik even kijken of ik een pony hoofdstel moet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 14:17 



 
Profiel   

Kramer heeft ook hoofdstellen die je zelf samen kan stellen. Ik vind ze erg mooi. Mix & match ofzoiets heet het. Je kan dan dus ook verschillende maten kopen per onderdeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 14:21 



 
Profiel   

Bernoe schreef
Kramer heeft ook hoofdstellen die je zelf samen kan stellen. Ik vind ze erg mooi. Mix & match ofzoiets heet het. Je kan dan dus ook verschillende maten kopen per onderdeel.


Kan daar niks vinden voor het mennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:33 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn welshpony's ook samengestelde hoofdstellen qua maat van Ideal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 23:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen